Bekijk originele versie : hoe krijg ik geld terug vd belasting???
Sweety19
17-01-2008, 09:04
Salam olaikom broeders en zusters,
Ik ben een 20jarige studente, die helaas zuinig moet leven, vanwege dit nare land waarin je constant voor dingen moet betalen waar je eigenlijk zelf geen profijt van hebt,
Ik ben echt een sukkel als het gaat om formulieren invullen waarin je iets terug kunt claimen ( behalve dan zorgkosten als lenzen, etc)..
Ik heb het gevoel dat ik te veel belasting betaal. Ik heb een bijbaan, maar verdien niet heel veel ivm sommigen anderen.
Lieve mensen hoe kan ik geld terugclaimen? Hoe gaat dat in zijn werking???
Wie wil deze jongedame asljeblieft helpen???:kus:
Ik ben een 20jarige studente, die helaas zuinig moet leven, vanwege dit nare land waarin je constant voor dingen moet betalen waar je eigenlijk zelf geen profijt van hebt,
Ik ben echt een sukkel als het gaat om formulieren invullen waarin je iets terug kunt claimen ( behalve dan zorgkosten als lenzen, etc)..
Ik heb het gevoel dat ik te veel belasting betaal. Ik heb een bijbaan, maar verdien niet heel veel ivm sommigen anderen.
Wie wil deze jongedame asljeblieft helpen???:kus: Volgens mij moet jij een tj biljet aanvragen via belastingdienst.nl heb zo eentje thuis weet niet hoe ik hem invul !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sweety19
17-01-2008, 17:33
tj biljet hmm vaak van gehoord..haha nooit ingevuld.
SnoezePoez
17-01-2008, 18:15
Ik laat dit soort belangrijke zaken ook altijd voor mijn neus voorbij gaan. Zorgtoeslag is iets wat ik nooit heb aangevraagd, en dat is puur omdat ik er nooit aan toe kom. Best zonde, ookal zijn het maar een paar centen.
http://www.belastingdienst.nl/download/1712.html
Alstublieft
Ik laat dit soort belangrijke zaken ook altijd voor mijn neus voorbij gaan. Zorgtoeslag is iets wat ik nooit heb aangevraagd, en dat is puur omdat ik er nooit aan toe kom. Best zonde, ookal zijn het maar een paar centen. Kom geld te kort wel mijn agis betalen voor dit maand ?
Ja idd een tj biljet invullen.. Gewoon invullen wat er staat :D Hoe kom ik er achter hoeveel loonheffeing er is ingehouden enzo
Karimatoen
17-01-2008, 22:15
Hoe kom ik er achter hoeveel loonheffeing er is ingehouden enzo
Dit staat op jou jaaropgave. Als het goed is heb je van elke werkgever een jaaropgave ontvangen aan het eind van het kalenderjaar.
Fiscaal Loon, loonheffing en de premie volksverzekering.
Fiscaal loon en de loonheffing vul je in 'box 1 Werk en woning'. Je klikt dan loon aan. Pas op als je in dat jaar ook een uitkering hebt ontvangen en het is geen ziektewet moet je in het vakje daaronder aanklikken: Pensioen, aow, enz.
als je de aangifteprogramma via internet dounloud kun je aan de slag. Als je er te weinig over weet, zoek een instantie die dit voor jou kan doen. In sommige steden doet de belastingdienst dit zelf. Maar ook in buurthuizen, jongerencentra's, raadslieden, studenten op bepaalde scholen. Ik zou zeggen kijk goed om je heen en vraag of iemand het voor je kan invullen. Wan het is niet leuk als je teveel geld terug moet betalen aan het eind van het jaar.
Karimatoen
17-01-2008, 22:16
Voor het aanvragen van zorg en huurtoeslag kun je ook het programma dounlouden. http://www.toeslagen.nl/
Karimatoen
17-01-2008, 22:23
Als je nog meer ziektekosten hebt kijk dan goed of je dit ook bij je verzekering kan declareren. Alles wat de verzekering niet declareert kun je bij de belastingaangifte opgeven als 'aftrekposten'. Dit doe je bij het vakje 'ziektekosten of andere buitengewone uitgaven.'
Ontvang je wel zorgtoeslag. Als je op jezelf woont moet je ook kijken of je recht hebt op huurtoeslag. Daarnaast kun je ook in aanmerking komen voor kwijtschelding van rioolheffingen, OZB belastingen of waterschapsbelasting.
Ik weet niet wat je nog meer voor kosten hebt?
Dit staat op jou jaaropgave. Als het goed is heb je van elke werkgever een jaaropgave ontvangen aan het eind van het kalenderjaar.
Fiscaal Loon, loonheffing en de premie volksverzekering.
Fiscaal loon en de loonheffing vul je in 'box 1 Werk en woning'. Je klikt dan loon aan. Pas op als je in dat jaar ook een uitkering hebt ontvangen en het is geen ziektewet moet je in het vakje daaronder aanklikken: Pensioen, aow, enz.
als je de aangifteprogramma via internet dounloud kun je aan de slag. Als je er te weinig over weet, zoek een instantie die dit voor jou kan doen. In sommige steden doet de belastingdienst dit zelf. Maar ook in buurthuizen, jongerencentra's, raadslieden, studenten op bepaalde scholen. Ik zou zeggen kijk goed om je heen en vraag of iemand het voor je kan invullen. Wan het is niet leuk als je teveel geld terug moet betalen aan het eind van het jaar. Heb geen 1 jaaropgave gekregen.:maf2:
Karimatoen
19-01-2008, 01:50
Heb geen 1 jaaropgave gekregen.:maf2:
Die kun je altijd opvragen bij je werkgever. En gebruik je loonstrookje niet, want daar staat niet de volledige gegevens op.
mtiouia1988
19-01-2008, 20:21
Hahaha ik ben ook zo. Ik heb me zusje 20 euro betaald om het voor me in te vullen. Na twee jaar pas. Wel zonde is ztoch weer 47 eurries
Als je het 1 keer hebt aangevraagd, dan moet je het elk volgend jaar ook aanvragen, anders krijg je er een boete voor.
Tenminste dat is wat ik heb begrepen.
Selam elekom zuster
Je moet hem van de belasting dienst downloaden, namelijk de T-bill.
Als het goed is krijg je van je werkgever, een jaaropgave mee want die heb je namelijk nodig.
daar staat wat je aan de belasting hebt betaalt ( een columitief bedrag ) en wat je bruto inkomen etc is ...
Omdat jij een student bent, kun jij gelijk je belasting geld terug vragen...
dit heet namelijk de " studenten- en scholierenregeling "
Voor studenten en scholieren bestaat een bijzondere regeling waarmee wordt voorkomen dat te veel loonheffingen worden ingehouden. Dit wordt bereikt doordat jij een langer loontijdvak in aanmerking kunt nemen, namelijk het kalenderkwartaal.
Dit betekent dus, verdien je per kwartaal minder dan ongeveer € 1.471,50, ( 490.50 per maand bijbaantje ) dan hoef je geen belasting te betalen. Dit is een speciale regeling voor scholieren, genaamd de: studenten- en scholierenregeling
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_arbeidsrelaties/lb22_arbeidsrelaties-22.html
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.