Bekijk originele versie : de Islam slaat wel ergens op, maar waarop?
Er zijn weer een paar gasten, die andere geloven belachelijk maken.
Met wat voor recht zij dit doen, is mij volslagen onduidelijk.
Over geloof valt niet te twisten; je gelooft iets, of niet.
Sommige posts zeggen dan ook, het hele geloof is allemaal lariekoek, christelijk, moslims, maakt niet uit; zij nemen tenminste een standpunt in.
Wanneer je echter met je door God gegeven verstand, kijkt naar het verschijnsel GELOOF, kun je het terugvoeren tot de vraag:
WAAROM ZIJN WIJ HIER?
WAAROM LEVEN WIJ?
WAT IS HET DOEL VAN DE MENS, DIE WORDT GEKONFRONTEERD MET ZIJN LEVEN OP AARDE: WAARVAN HIJ WEET DAT HET TIJDELIJK IS.
Alle mensen op aarde, van duizenden jaren terug, tot nu toe hebben te maken met dit probleem.
Natuurlijk zijn er mensen die zeggen, leven de lol, ik pluk de dag, en zie wel, en geef ze ongelijk, als ze al die zielige "gelovigen" elkaar de kop in zien slaan!
Het MYSTERIE van het Leven ontvouwt zich elke dag aan iedereen.
En bijna iedereen, weet ook dat hij, of zij NIET DEELNEEMT aan dat mysterie, je ervaar het wel, maar je bent het niet, je ondergaat het als het ware; vanuit die afhankelijkheid ontstond de idee van GOD, en hoe je hem te vriend kon houden; offers, tempels om de God te dienen, rituelen maken deel uit van die pogingen om het MYSTERIE te vriend te houden, zodat je na je dood, niet in konflikt kwam met dat Mysterie; zo ontstond het idee van HEL, voor wie stout was. en Hemel voor wie "goed"was.
Je bent natuurlijk helemaal ontwetend, als jij in je brutaliteit, je dit Mysterie gaat toeeigenen, "het is MIJN GOD", en anderen, die anders geloven, gaat bestrijden, of uit schelden, of,doden.
Bijna elk geloof gaat wel uit van een VOLMAAKTE GOD, die volkomen rechtvaardig is; dit is uiteraard een projektie van ons innerlijk verlangen naar rechtvaardigheid, iets, wat wij hier op aarde nou niet bepaald om ons heen zien.
Het beste zou dus zijn, om wat voor geloof je ook hebt, eerlijk en rechtvaardig, en respektvol naar anderen te zijn.
Daarom is het jammer, dat in de Koran toch echt teksten zijn opgenomen, die andere gelovigen, zoals joden en christenen in het algemeen beledigen en als onbetrouwbaar voorstellen.
In mijn bescheiden visie zou een ECHTE GOD niet zo spreken, omdat Hij zou weten wat voor effekt dat zou hebben op de gelovigen, namelijk rampzalig.
Aan de andere kant zijn er ook weer teksten in de Koran, die moslims, joden en christenen en sabiers( een perzies geloof) gelijk beoordelen.
Kortom, hou je niet teveel aan de tekst, maar aan de Geest van God, die uiteindelijk Liefde is, vergeving, en barmhartigheid.
Het is inderdaad zo, dat mensen met die eigenschappen, door elk ras, geloof en cultuur "herkend"worden, als zijnde"okay".
Zullen we dat eens proberen, in je korte leventje hier op aarde?.
HeyoanQT
20-11-2003, 00:04
De Islam slaat als jan op Dirk z'n duim. Volledig mis en lijdt hierdoor pijn tot in het oneindige.
HeyoanQT
20-11-2003, 00:33
Origineel gepost door wolfowitz
"ik hoop dat ze jou ooit opgraven de recherche wel te verstaan"
Zomaar even hier opgeplukt, dat bedoel ik nou
Bij jou zullen ze dan wel een bijna doodervaring genieten :rolleyes:
"Islam" is een levenswijze... de BESTE levenswijze!!!
Origineel gepost door wolfowitz
Ik zou zeggen, stort je met hart en ziel op het Mysterie van het leven, ook al zou je daarvoor naar china moeten reizen, maar denk niet, dat je met het dragen van een doekje, of je laten besnijden, ook maar 1 stap dichter bij het mysterie dat God heet komt; daarvoor is dat te gemakkelijk
Dat is toch voor velen de basis van de godsdienst: je zo goed mogelijk houden aan de voorschriften ook al heb je geen idee van wat ze betekenen.
Origineel gepost door Alive
"Islam" is een levenswijze... de BESTE levenswijze!!!
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat de Islam IN JOU OGEN de beste levenswijze is. Dan degradeer je niet meteen alle andere levenswijzen.
Origineel gepost door Peej
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat de Islam IN JOU OGEN de beste levenswijze is. Dan degradeer je niet meteen alle andere levenswijzen.
Daarmee degradeert hij wel ZIJN levensbeeld. Want pas als je andere leefwijzen afkeurt, kom je de twijfel over je eigen visie te boven.
Net zoiets als blijven volhouden dat Feijenoord de beste club ter wereld is. Hiervoor moet je eerst Real Madrid flink afzeiken.
niet eens, "Islam" IS de bete levenswijze, niet alleen voor mij, maar voor iedereen!!!
Alleen, niet iedereen ziet t, maar dat wil nog niet zeggen dat t niet zo is.
Origineel gepost door Jupiter
Daarmee degradeert hij wel ZIJN levensbeeld. Want pas als je andere leefwijzen afkeurt, kom je de twijfel over je eigen visie te boven.
Net zoiets als blijven volhouden dat Feijenoord de beste club ter wereld is. Hiervoor moet je eerst Real Madrid flink afzeiken.
Halloooo!!!
Zijn jullie "ziek" ofzo?? Je gaat geloof toch niet vergelijken met een : voetbalclubje" :rolleyes:
appels en peren.. he? :rolleyes:
Halloooo!!!
Zijn jullie "ziek" ofzo?? Je gaat geloof toch niet vergelijken met een : voetbalclubje" :rolleyes:
Ik heb er als Atheïst niet zo'n probleem mee.
Ik vind het zelfs wel een goede vergelijking.
Ook tussen de verschillende geloven zijn er constant supportersrellen.
Ik heb er als Atheïst niet zo'n probleem mee.
Ik vind het zelfs wel een goede vergelijking.
Ook tussen de verschillende geloven zijn er constant supportersrellen.
O, ik geloof dat ik t al begrijp: je bent geen moslim!
mijn excuses en moge Allah je leiden naar t goede.
Halloooo!!!
Je hebt gelijk. Voetbal is veel leuker.
O, ik geloof dat ik t al begrijp: je bent geen moslim!
mijn excuses en moge Allah je leiden naar t goede.
Allah en andere goden hoeven mij de weg niet te wijzen. En jij hoeft niet als een jehova getuige te proberen om mij te bekeren.
Iedereen mag van mij geloven wat hij wil en ik heb respect voor iedereen die en geloof belijd.
Maar ik heb een gruwelijke pesthekel aan mensen die niet kunnen respecteren dat ik niet geloof en die mij proberen te bekeren.
Lees even mijn onderschrift a.u.b. (met name het eerste regeltje).
Origineel gepost door Jupiter
Je hebt gelijk. Voetbal is veel leuker.
leuker he? nou, dat mag je dan op "de dag des oordeels vertellen" hoe leuker voetbal was :giechel: ipv ISLAM, het ware geloof :melig:
Origineel gepost door Pistach
Ik heb geen behoefte aan jou levenswijze.
Mijn leveenswijze id de beste. :D
F.ck you en jou levenswijze. ;)
he! ik laat jou in je waarde, en jij laat mij in mn waarde, ok?!!!!
succes met je levenswijze ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.