Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : stukje cultuur

LZN
19-11-2003, 22:52

na het wilhelmus geplaatst te hebben, hier een nog veel mooier volks lied, de echte :D Zeeuws Volkslied Geen dierder plek voor ons op aard, Geen oord ter wereld meer ons waard Dan, waar beschermd door dijk en duin, Ons toelacht veld en bosch en tuin; Waar steeds d'aloude Eendracht woont, En welvaart 's landsmans werk bekroont. Waar klinkt des Leeuwenforsche stem: "Ik worstel moedig en ontzwem!" Het land dat fier zijn zonen prijst. En ons met trots de namen wijst Van Bestevâer en Joost de Moor, Die blinken zullen d'eeuwen door; Waarvan in de historieblâen, De Evertsen en Bankert staan, Dat immer hoog in ere houdt, Den onverschrokken Naerebout. Gij, Zeeland, zijt ons eigen land, We dulden hier geen vreemde hand, Die over ons regeeren zou, Aan onze vrijheid zijn we trouw. We hebben slechts één enk'le leus! Zoo blijven wij met hart en mond, Met lijf en ziel: goed Zeeuwsch goed rond..

HeyoanQT
19-11-2003, 22:55
Nederland Oh Nederland Jij bent de kampioen , wij houden van oranje, en omdat je 6-0 van Schotland hebt gewonnen krijg jij van mij een zoen :D

Scottie
19-11-2003, 23:24
Nou, Zeeland? "Luctor et emergo" "Ik worstel en kom boven", Latijn. Scottie, zwemvesting

IFRIQUIA
19-11-2003, 23:54
achmed moslims houden geen slaven nooit het is haram o.k !!???Ongelovige doen dit dus hou die westerse propoganda aub voor wat hij is en als er een slavendrijver zou zijn in de toenmalige en huidige islamitische wereld is hij ongelovig of een jood dit is een feit .

IFRIQUIA
19-11-2003, 23:57

dus aub islam en slaven niet mixen de eerste man die de moslims in de eerste moskee voor de eerste gebed daarin is gedaan door een donkere moslim broeder jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! erg he hoe denk je dat de moslim wereld de grrotste macht allertijden is geworden ? door geweld door ongelijkheid ? nee door broederschap .....en weet je ook hoe hij is gevallen door ongelovige materiaalistische 'broeders' .

HeyoanQT
20-11-2003, 00:13
Door massaal als onwetende schapen achter de Imams richting de slachtbank aan te lopen bedoelt ie. :rolleyes:

babyvanbelisma
20-11-2003, 10:56
Pecunia non olet (geld stinkt niet) Memento mori (gedenk te sterven) Mortaturi te salutant (zij die sterven gaan groeten u) ja de cultuur is nog niet weg hoor, alleen het is niet echt typisch de nederlandse cultuur....

Peej
20-11-2003, 11:02
Luctor et Orgasmus (Ik worstel en kom klaar) ;)

babyvanbelisma
20-11-2003, 11:35
Origineel gepost door Peej Luctor et Orgasmus (Ik worstel en kom klaar) ;) :lol: Ja die oude Romeinen, het waren rakkers hoor!!:hihi:

Scottie
20-11-2003, 14:12
Nou, Arabieren en de Profeet hielden wel slaven. De slavernij is in Arabische landen nooit afgeschaft zoals in Nederland in de 19-eeuw. Er zijn nog steeds slaven in sommige Arabische landen en in dit boek wordt dat bewezen, onder andere. Het besproken boek heet: "God heeft gezegd. Terreur, tolerantie en de onvoltooide modernisering van de Islam", auteur Hans Jansen. Uitgever: Augustus, ISBN 9045700328. De prijs is ons jammer genoeg niet bekend. Met vriendelijke groeten, VPRO Publieksinformatie, Anna Denekamp. Tel. 035 - 6712200. Scottie.