Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nederland, Islaam en het Nederlandse schuldgevoel

Pagina's : [1] 2 3

MaRouaN
19-11-2003, 21:47

Vraag aan een willekeurig iemand op straat wat hij of zij van de Islaam vindt of weet en het antwoord is bijna altijd: niks voor mij, stelletje extremisten, vrouwenonderdrukkers, baardapen, niks mag, enz. Je kan het mensen ergens niet kwalijk nemen als je kijkt naar de wijze waarop de gemiddelde Tv-zender bericht geeft over de Islaam. Als je bovendien weet dat de Telegraaf de meeste gelezen "krant" in Nederland is en dat de manier waarop zij de Islaam in beeld brengen nou niet bepaald objectief is, dan is het ook niet verwonderlijk dat de Islaam in Nederland zo'n negatief beeld heeft. Mensen zijn er echt bang voor. Dat merk je bijvoorbeeld aan het gebruik van een uitdrukking als "moskeeën rijzen als paddestoelen uit de grond..." Wat wordt er in het onderwijs nou verteld over de grootse moslimculturen uit een nog niet zo ver verleden? Ik heb nooit geleerd op school dat de islamitische culturen in de middeleeuwen veel verder ontwikkeld waren dan wij en dat ze op wetenschappelijk vlak heel veel ontdekkingen gedaan hebben waar wij tot op de dag van vandaag gebruik van maken, bijvoorbeeld op medisch vlak. In Sevilla, een christelijk bolwerk onder islamitisch gezag, werden allerlei klassieke werken vertaald, onder andere die van Plato. Dankzij de moslims zijn heel wat klassieke werken bewaard gebleven. Ik ben er zelf achter gekomen dat er iets als een islamitisch Spanje bestaan heeft dat zo succesvol was dat het acht eeuwen lang heeft stand gehouden in Europa en dat er een bloeiende economie bestond en zeer veel interculturele uitwisselingen waren tussen de in vrede levende Moslims, Christenen en Joden! Toen het succes van de Islaam een doorn in het oog van het onderontwikkelde christelijke westen begon te worden en toen men inzag dat de Islaam zich zeer snel verspreidde op typisch islamitische manier via handelscontacten, begon men in Europa met een tegenoffensief op typisch westerse wijze: achterbaks, oneerlijk en ten koste van mensen. Joden werden verdreven door de Christenen en vluchtten massaal naar Marokko waar ze nog steeds welkom zijn en waar ze ook tijdens WO II massaal naartoe gevlucht zijn. De christelijke kruistochten en instituten als de Spaanse Inquisitie werden in het leven geroepen. Duizenden onschuldigen werden gedood en verdreven. Donkere tijden braken aan, het ging bergafwaarts met Spanje op een zodanige manier dat men de rijkdommen die men tot dan toe gekend had dan maar gewoon ergens anders vandaan ging halen. Zo werd Amerika gekolonialiseerd, leeggeplunderd en ontdaan van zeer hoogstaande culturen omdat Columbus uitgezonden werd, op zoek naar rijkdommen. Hij had een Arabisch sprekende Moor bij zich die zeer goed op de hoogte was van navigatietechnieken omdat hij de werken van de diverse briljante Arabische geleerden kon lezen en begrijpen. De sextant en het astrolabium zijn Arabische uitvindingen. Er bestaan bewijzen dat de Moren Amerika al ruim 500 jaar voor Columbus ontdekt hadden en dat wordt ondersteund door opgravingen in Amerika en uitspraken die Columbus van de inboorlingen heeft opgeschreven over de handelscontacten die ze reeds gehad hadden met Arabisch sprekende inwoners uit Noord-Afrika. Dat was even een stukje moslimgeschiedenis. Het is toch ook opmerkelijk hoe goed men in het westen zijn best gedaan heeft om heel veel namen van geleerden van Arabische herkomst te latiniseren en bepaalde wetenschappelijke ontdekkingen aan het westen toe te schrijven. "Avicenna" komt van Ibn Sienna, "Avarroës" van Ibn Rushd, enz. De Renaissance is gebaseerd op de kennis die vanuit islamitisch Spanje door de kruisridders naar Europa gebracht is en zou nooit zijn tot stand gekomen zonder de aanwezigheid van moslims in Spanje. De Islaam is dus Europeser dan wij ooit hadden kunnen of durven vermoeden! De anti-Islaam-campagne waar wij nu nog steeds de gevolgen van voelen is toen opgezet. De kruisridders kregen voorlichting van paters die praatten over de gevreesde moslimbarbaren. Echter troffen zij tegen alle verwachtingen in een zeer hoogstaande beschaving aan toen ze aankwamen in Noord-Spanje en begonnen met hun verovering van islamitisch Spanje en het was uit respect voor de schoonheid en grootsheid van de grote moskee in Cordoba dat men deze moskee heeft laten staan. Bij Allah: dat is toch een wonder! Hoe moeilijk komt de Islaam hier wel niet van grond onder de autochtone bevolking! Waarom bestaat er nog steeds geen imamopleiding terwijl de Islaam de tweede grootste godsdienst is in Nederland? In landen als Engeland, Amerika, België en Duitsland, waar inmiddels zeer veel autochtonen tot de Islaam bekeerd zijn, bestaan reeds zeer goede opleidingsmogelijkheden. Ik zal niet zeggen dat de media geheel ongelijk hebben en inderdaad, er bestaan foute regimes die zichzelf "islamitisch" noemen, maar als je ook maar enige kennis hebt van de Islaam of van wat voor religie dan ook, dan zou je toch denken dat je toch de conclusie moet kunnen komen dat het toch echt niet de bedoeling kan zijn van een religie om vrouwen te onderdrukken, hen geen onderwijs te geven, aanslagen te plegen, enz. Als je in Nederland ook kijkt naar de gevoelens ten aanzien van bijvoorbeeld de sluier, die voor de meeste mensen het symbool is van vrouwenonderdrukking in de Islaam, dan kan je heel makkelijk te weten komen hoe weinig de meeste mensen weten of begrijpen van de Islaam. Nou is Nederland bovendien ook een geweldig egocentrisch land en dus is het voor veel mensen moeilijk om de theocentrische cultuur van de Islaam te begrijpen. Al bij al bestaat er in Nederland een vruchtbare anti-islamitische voedingsbodem en er zijn vast heel veel mensen die belang hebben bij de instandhouding ervan. Nederland heeft ten aanzien van de efficiënte hulp die ze destijds aan de Nazi's geleverd heeft bij de uitroeiing van de Joden tijdens WO II een onnoemelijk schuldgevoel. Nederland had een zodanig goed opgezet administratief systeem waarbij de beruchte ponskaartenmachines van IBM gebruikt werden zodat ze hebben bijgedragen aan een efficiëntie van uitroeiing van 80%! Nu is het wel handig om wat van dat schuldgevoel bij een ander te kunnen dumpen. Jezelf opkrikken op de rug van een ander: een typisch westerse manier van aanpakken. Een handig hulpmiddel daarbij zijn de media, neem bijvoorbeeld de Telegraaf, die zelf een behoorlijk fout verleden heeft, en die door heel veel mensen gelezen wordt: zeer efficiënt. Ja, van efficiëntie weten wij alles hier in Nederland: je gebruikt je nazistische verleden en de kennis die je daarbij opgedaan hebt nu om lekker tekeer te gaan tegen de nieuwe zondebokken: de moslims en dit alles in een beschermd wettelijk kader van vrijheid van meningsuiting. Zo: klaar is Kees. Vele moslims zijn bovendien allochtoon, dus dat zijn twee vliegen in één klap. Zeer efficiënt! Wat ook handig is is dat je doet voorkomen alsof moslims vijandig gezind zijn tegenover Joden en voilà: een heerlijk anti-islamitisch recept. Je associeert de huidige strijd van de Palestijnen met het uitroeien van Joden door de Nazi's en je hebt zodoende een handige manier om het sociaal geaccepteerd te krijgen dat je bezig bent met genocide op de Palestijnen. Je maakt bovendien de Palestijnen onderdeel van de grote, grijze, gezichtsloze Arabische massa en je kan rustig uitmoorden wat je wil: jij blijft wel de fatsoenlijke westerse staat met zijn hoge levensstandaard en zijn gevoel voor mensenrechten. Iedereen kent wel Anne Frank: ze heeft een eigen museum of meerdere. Er zijn verschillende films over haar leven gemaakt. Zij heeft een gezicht. Met haar associëren mensen zich. Die honderddzuidenden uitgeroeide Palestijnse kinderen hebben geen identiteit. Wij zien ze niet, wij kennen ze niet. En wat er niet is heeft dus ook geen belang. Zo legitimeren wij, ontwikkeld Nederland, dat het goed is dat Israël nu bezig is met een racistische politiek van etnische zuivering. De etnische zuivering die de christelijke Serviërs uitvoerden in de Balkan is niet anders dan wat nu in Palestina gebeurt. Open een atlas uit bijvoorbeeld 1910. Kijk naar het Midden-Oosten. Kijk hoe groot Palestina was en hoe klein de toenmalige Ottomaanse provincie Judea. Dat is al eeuwen zo geweest. Wat ook al eeuwen zo is is dat Joden en Moslims altijd al in vrede samenleefden, maar nu ineens in 1948 wordt er een groep Joden gedumpt in Palestina die alles opeisen. De aanwezige Palestijnen moeten maar oprotten en worden massaal in kampen gestopt onder goedkeuren van het westen. Engeland heeft hier een aardige hand in gehad. Die zullen zich nu ook wel aardig schuldig voelen als aanstichter van alle ellende daar. De Palestijnen zijn nu het grootste dakloze volk. Is dat de bedoeling? Of moeten er ook eerst 6 miljoen van hen uitgeroeid worden alvorens ze het respect krijgen wat ze verdienen? Niet dat het goed te praten is wat er tijdens WO II gebeurd is, maar ik vind het wel erg simpel om dat steeds weer als argument te gebruiken om de huidige genocide op de Palestijnen goed te praten. Doe een ander niet aan wat je zelf ook niet aangedaan wil worden en zeker niet datgene wat ze jou al aangedaan hebben en waar je sympathie mee tracht op te wekken: dat is gewoon laf en achterbaks. Iedereen weet dat Nederland wapens koopt van de schurkenstaat Israël. Iedereen weet dat een luchtvaartmaatschappij als El-Al haar gang kan gaan in Nederland (weet u nog: de Bijlmerramp....). Amerika stopt jaarlijks meer geld in een landje als Israël dan in een heel continent als Afrika. In de Gazastrook (10x40 km) wonen 5000 Joden in asociale rijkdom tussen 1,5 miljoen Palestijnen. De waterverdeling is: 85% voor de Joden, 15% voor de Palestijnen ... Nederland steunt een land dat dat soort praktijken toepast. Maar ja: Nederland voelt zich schuldig ... Mensen associëren de legitieme strijd van de Palestijnen om hun grondgebied, hun huizen en zichzelf te verdedigen met de praktijken van het Nazi-regime uit het Duitsland van de jaren 40. Volledig onterecht! De duizenden onschuldige kinderen die bijvoorbeeld nu in Palestina worden afgeslacht door een criminele staat als Israël zijn gezichtsloos en tellen dus niet mee. Zij worden niet herdacht met musea en films. Zij zijn als insecten die verdelgd mogen worden en Nederland vindt het goed.

MaRouaN
19-11-2003, 21:48
Oja de tekst die hier boven staat komt van Mark van Den Broek. Ik sluit me helemaal bij hem aan :D

PrincessTifah
19-11-2003, 22:51
Elke mens bekijkt bepaalde dingen anders!!!

Scottie
19-11-2003, 23:04
Nou, dat stuk is te lang voor internet en een scherm. Daarnaast is islam alleen goed als je het schrijft zoals ik doe. Nederland heeft geen andere schuld dan de staatsschuld. Een ding; als Nederland in 1940 rijk genoeg was geweest om IBM-Hollerith verwerkingssystemen aan te schaffen, los van vraag of die toen al bestonden, dan zou Nederland dat geld ongetwijfeld aan defensie hebben uitgegeven. De kaartenbakken van de Bevolkingsregisters werden, tot in 1967 met de hand geschreven. Op speciaal formaat kaarten. Verder staat het vol vooroordelen, leugens en feitelijke onwaarheden. Als het waar zou zijn wat er in staat dan raad ik buitenlanders aan onmiddellijk weg te gaan van hier. Zij hebben nog een land achter de hand, wij Nederlanders kunnen alleen nog massaal de komende december springvloed tegemoet lopen. Als je denkt met je AEL-pseudowerkelijkheid, gemaskeerde leugens en volksophitserij iets te zeggen over Nederland: toen wij elektriciteit hadden, was er in Marokko of enig ander Arabisch land niets. Wijsheid in een bibliotheek, rijkdom voor alleenheersers en bittere armoede, honger en uitzichtloosheid voord de rest van de bevolking. Als dit een zoveelste en langdradig poging is een wedstrijd aan te gaan tussen islam en christendom, jammer, zie maar eerst dat de islam het 2003 jaar lang volhoudt in Nederland. Als de schrijver en / of publicist van dit artikel in een Arabisch land zou wonen, was dit artikel het laatste dat hij, althans met zijn vingers, zou hebben getypt. Wil je de vraag stellen: "Wat kan de islam nog bijdragen aan de Nederlandse samenleving?" dan, maar pas dan kunnen we eens verder kijken. Scottie, mondschilder.

RitaMaria
19-11-2003, 23:12

Origineel gepost door achmad hhhmmmmm, denk dat een indo , molukker, surinamer, antilliaan er allemaal toch iets anders over denkt hoor :hihi:

sahira
19-11-2003, 23:19
Origineel gepost door achmad hhhmmmmm, denk dat een indo, Molukker , surinamer, antilliaan er allemaal toch iets anders over denkt hoor inderdaad, molukkers denken er anders over!

RitaMaria
19-11-2003, 23:23
Origineel gepost door achmad :giechel: sorry, de indo's niet mee gerekent uiteraard, dat was toch een raar en apart slaven volkje . sorry bud :D geeft niet jongen, de joden zijn de schuld hoor, wat je wilt, mag ook de zionist wezen wat mij betreft ;) Ho ho Achmad.. De indo's een raar, apart slavenvolkje..? :kwaad: (dit is een belediging) Butface is geen indo maar een deurmat.. uhh..MOLUKKER..

sahira
19-11-2003, 23:24
Origineel gepost door achmad niet allemaal hoor heb ik net geleerd ;) Neem van mij maar aan dat alle molukkers denken en vinden dat de nederlandse staat nog steeds een schuld heeft bij het molukse volk!

sahira
19-11-2003, 23:36
Origineel gepost door achmad hoe zou die schuld betaald moeten worden volgens jou sahira? ik denk dat nederland tevens ook de schuld heeft aan de religieuze rellen op ambon en etnisch geweld in heel indonesie. hoe denken jullie daarover als ik je vragen mag? De schuld kan helaas niet meer afgelost worden, er is teveel gebeurd, de nederlandse regering heeft o.a. mijn ouders en grootouders bedrogen en dat doet nog altijd pijn. De rellen op Ambon is een andere kwestie, Nederland doet alsof zijn neus bloed, en laat het gewoon links liggen. Voor mij persoonlijk is het een moeilijke kwestie, aan de ene kant mijn christen familie en aan de andere kant mijn mede-moslim broeders en zusters. Mijn hart bloed als ik aan mijn familie denk die verdeeld is, verspreid is en velen hebben huis en haard verloren...daar wordt geen aandacht besteed door Nederland en z wassen hun handen in onschuld. Op Tial een plaatsje op het eiland Ambon, leefden eeuwenlang moluks moslims en christenen vredig naast elkaar, het zijn de mensen van buitenaf die deze toestand hebben veroorzaakt, en de Indonesische regering doet daar aan mee... :kwaad: tegenwoordig is het dorpje verscheurd en leven beide in angst...Moge Allah de christenen én de moslims daar helpen in deze verschrikkelijke zaak.

HeyoanQT
19-11-2003, 23:42
Ik sluit me absoluut niet aan bij de tekst, vooral om het feit dat Nederland GEDWONGEN met de DOODSTRAF als gevolg werd door de Duitsers. Nederland is niet anti-Joods , en wel vanwege het feit dat Joden een groot aandeel hebben gehad in de opbouw van Nederland. Duitsers zijn zoveel anders dan Nederlanders in tal van opzichten. En Europeanen zijn zoveel anders dan Arabieren. De telegraaf is fout, nou jij bent ook fout als je iemand verkracht omdat iemand die een pistool tegen je hoofd houdt en zegt dat je het moet doen? Ik dacht het niet, je wordt toch gedwongen dit verschil zie je toch wel of niet? Hetzelfde geld van de telegraaf die tijdens de bezetting overmeester was door de Duitsers. Verders vind ik het verwerpelijk wanneer er beweerd wordt dat het westen achter zou lopen op het oosten, ze lopen er juist op voor en hebben dit altijd al gedaan. Vanaf het moderne Romeinse leger , tot op de Meesters in de Natuurkunde zoals Newton, Einstein en Edison. Tot op beroemde schilders als Rembrandt , Théodore Géricault , Antonie van Dijk , Van Gogh en Leonardo da vinci tot op de Moderne Westerse DNA wetenschappen, en legers over geheel Europa die de allergrootste ontdekkingen doen, terwijl ze in het Oosten primitief elkaar de hersens in slaan. Tja negatieve beeldvorming ontstaat dus niet voor niets. Wat met die Arme Anne Frank is gebeurd is afschuwelijk voorbij woorden, en de huidige Moslim gemeenschap zou dit het liefst dunnetjes nog een paar keer overdoen bij de joodse gemeenschap, dat de Joden in Nederland niets met de Israelische situatie hebben te maken blijkt niet duidelijk te zijn. Het anti-semitisme groeit onder de Moslims met de dag en steeds vaker worden Joden belaagt, het is wachten op een Derde wereldoorlog met gasten zoals jullie die Moslims oproepen om weer een Jihad te voeren met de Joden, als jullie dit van plan zijn, vecht het dan A.U.B uit in Israel, want ik heb met Joden en Moslims niets te maken. Ik ben iemand die zijn medemens tolereert, wat voor geloof die ook heeft. Ik zet mezelf niet op een voetstuk zoals vele Moslims dat doen ten opzichte van ongelovigen, ik veroordeel elke vorm van geweld van wie tegen wie dan ook , want wij zijn allen gods kinderen, en wie dat niet gelooft weet dan dat wij allen mensen zijn, en mensen die mensen vermoorden = uitroeien eigen ras. je bent gewoon gek als je dat doet. Elke vorm van haat lijdt tot zelfvernietiging, weet je dan niet dat de demonen dit juist graag hebben. Dat jullie haat met haat bestrijden. Het is een zachte kussen voor de Satan dat jullie voorbereiden, Allah's kinderen die elkaar afslachten :( moge er iets zijn dat dit alsjeblieft voorkome. Is het gek dat er zoveel atheisten zijn? Kijk hoeveel mensen er afgeslacht worden in Allah's naam, is Allah werkelijk een God van liefde? Hoe moeten mensen dit geloven als zijn kinderen zo geweldadig zijn? Ik vind de Holocaust (voorbij aan bestaande woorden ) zo verschrikkelijk, maar die muur in Israel vind ik ook niet kunnen. Is het niet afschuwelijk dat mensen dit elkaar aandoen, terwijl je weet dat er ruimte,liefde,eten, en grond genoeg is voor iedereen om elkaar religieus te tolereren? Is het leven van een mens niet verschrikkelijk en afschuwelijk zoals het al normaal is? Moeten wij daar nog ellende bovenop voegen? Mafketelerij, niet doen het is Haram, het is al errug genoeg zoals het is, voeg daar A.U.B niet meer aan toe. We zijn met z'n allen Mens, en de demonen willen juist dat wij verschillen in elkaar gaan zien zodat we elkaar gaan haten.

sahira
19-11-2003, 23:58
En hoeveel mensen hebben een tering hekel aan Nederlands, meneertje weet alles beter?

Scottie
19-11-2003, 23:58
Origineel gepost door sahira Neem van mij maar aan dat alle molukkers denken en vinden dat de nederlandse staat nog steeds een schuld heeft bij het molukse volk! Nou, nee, het is een voorbeeld van een groepje mensen dat net zo is voorgelogen als de Marokkanen in de 60-er jaren van de vorige eeuw en niet in staat is te leren leven met de beperkingen van het leven. De tijd heelt alle wonden. Trouwens, Indonesie, een land met de het hoogste aantal moslims wil dat eiland niet aan de Molukkers teruggeven. Molukkers zijn geen moslims, maar misschien zou dat helpen. Scottie.

sahira
20-11-2003, 00:06
Origineel gepost door Scottie Nou, nee, het is een voorbeeld van een groepje mensen dat net zo is voorgelogen als de Marokkanen in de 60-er jaren van de vorige eeuw en niet in staat is te leren leven met de beperkingen van het leven. De tijd heelt alle wonden. Trouwens, Indonesie, een land met de het hoogste aantal moslims wil dat eiland niet aan de Molukkers teruggeven. Molukkers zijn geen moslims, maar misschien zou dat helpen. Scottie. Waarom denk jij het beter te weten? die arrogantie af en toe maakt me witheet!! Voorgelogen?? Nee, niet alleen voorgelogen, maar moedwillig bedrogen!! Weet jij wat voor leed er gedaan is door de nederlands regering? Heb jij verhalen gehoord van molukkers zelf? Tijd heelt alle wonden, ja misschien heelt het nederlandse wonden, maar mijn wond en die van mijn opa, oma, ooms en tantes heelt heel langzaam...en weet je waarom? Omdat de nederlandse regering ons echt in de steek heeft gelaten, en dat terwijl wij de nederlandse vlag elders hebben verdedigd, ga je zo met je trouwe onderdanen om?? Blijkbaar wel! Het is inderdaad zo dat Indonesie de Molukken niet onafhankelijk wil maken, met behulp van de Nederlandse regering van toen en van nu... Molukkers zijn én moslim én christenen...jij hebt je huiswerk niet goed gedaan Scottie..of zou dat komen omdat de geschiedenisboeken nog vol staan met leugens, die jij als hapklare brokken aanneemt? Ga je eens verdiepen in de molukse geschiedenis voordat je onzin uit kraamt! Sahira, molukse én moslima in hart en nieren!!!

HeyoanQT
20-11-2003, 00:19
Het is wel een nieuwe generatie Nederlanders hoor, weet je wel hoe gaar het is om de schuld van alles te krijgen alleen maar al omdat je blank bent? Ik hoor het van sommige , die zeggen ik heb toch echt niks misdaan ik heb die hele toestand niet meegemaakt, maar ik krijg de schuld alsof ik die slaven zelf het schip heb opgeduwt. Das toch ook niet eerlijk of wel?

sahira
20-11-2003, 00:21

Origineel gepost door HeyoanQT Het is wel een nieuwe generatie Nederlanders hoor, weet je wel hoe gaar het is om de schuld van alles te krijgen alleen maar al omdat je blank bent? Ik hoor het van sommige , die zeggen ik heb toch echt niks misdaan ik heb die hele toestand niet meegemaakt, maar ik krijg de schuld alsof ik die slaven zelf het schip heb opgeduwt. Das toch ook niet eerlijk of wel? och..och...lezen is erg moeilijk he? Ik heb niets over de tegenwoordige generatie nederlanders gezegd, ik heb het voornamelijk over de nederlandse regering van toen gehad.

Pagina's : [1] 2 3