Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik weet niet of het zo is?

LZN
15-01-2008, 19:33

Salaam leden, Ik heb een vraag, en zou graag hulp willen. Ik ben een meid van 26 jaar oud. Ik ben nog niet getrouwd, er zijn wel aanzoeken geweest maar daar blijft het bij. Ik haak snel af, als ik hoor dat iemand hand wil vragen, dan zeg ik ja ze mogen thuis komen. Maar als ze bij ons thuis zijn dan denk ik waar ben ik mee bezig. En dan zeg ik nee, ook al is het een geschikte partner om mee te trouwen. Ik heb veel mensen teleurgesteld, en ook mijn familieleden. Ze willen me graag getrouwd zien. Mijn zusje is afgelopen zomer getrouwd. Ik heb toen veel gezeur gehad, van waarom jij niet en waar wacht je op. Ik heb er geen behoefte aan, ik ben ook niet in voor relaties...Dat hoeft voor mij allemaal niet. Nou is er dus toen ik een jaar of 12 was mijn haar afgeknipt, toen ik tijdens een trouwfeest van familie in slaap ben gevallen bij hun thuis. Ik heb er nooit naar omgekeken of gedacht dat dat mijn afkeer van trouwen zou zijn. Maar nu ik bij mezelf ga nadenken en nu ook luister naar familie, niet alleen maar doen alsof ik luister zou dat wel de reden kunnen zijn. Want sihar bestaat, ik geloofde er niet in. Want ik heb altijd gehoord van mijn moeder dat als je in de baarmoeder van je moeder groeit. Allah dan al je mektab uitstippeld. Zo ook je echtgenoot, dus als mensen zeiden van ja je moet hulp gaan zoeken. Dan zei ik nee hoe kan een mens of een stukje haar mijn partner tegenhouden. Mijn mektab was al bepaald. Mensen zouden jullie mij kunnen helpen, meiden die ervaring hiermee hebben of jongens. En of er iemand is die mij kan helpen met genezen. Alvast bedankt. Een verdwaalde meid.

JaKweenie
15-01-2008, 20:07
Het zal veel eerder zijn dat je je gewoon gek laat maken door je omgeving... Waarom moet trouwen nou zo'n big deal en plicht zijn!?!? Om gek van te worden! Ik heb precies dezelfde houding tegenover al dat gemekker over trouwen e.d., houft echt niet van mij! Als jij er nog niet aan toe bent dan ben je er gewoon niet aan toe... ik zie het probleem echt niet in. De juiste tijd komt nog wel... doe gewoon relaxt je ding ;)

krimmie
16-01-2008, 00:19
Salaam leden, Ik heb een vraag, en zou graag hulp willen. Ik ben een meid van 26 jaar oud. Ik ben nog niet getrouwd, er zijn wel aanzoeken geweest maar daar blijft het bij. Ik haak snel af, als ik hoor dat iemand hand wil vragen, dan zeg ik ja ze mogen thuis komen. Maar als ze bij ons thuis zijn dan denk ik waar ben ik mee bezig. En dan zeg ik nee, ook al is het een geschikte partner om mee te trouwen. Ik heb veel mensen teleurgesteld, en ook mijn familieleden. Ze willen me graag getrouwd zien. Mijn zusje is afgelopen zomer getrouwd. Ik heb toen veel gezeur gehad, van waarom jij niet en waar wacht je op. Ik heb er geen behoefte aan, ik ben ook niet in voor relaties...Dat hoeft voor mij allemaal niet. Nou is er dus toen ik een jaar of 12 was mijn haar afgeknipt, toen ik tijdens een trouwfeest van familie in slaap ben gevallen bij hun thuis. Ik heb er nooit naar omgekeken of gedacht dat dat mijn afkeer van trouwen zou zijn. Maar nu ik bij mezelf ga nadenken en nu ook luister naar familie, niet alleen maar doen alsof ik luister zou dat wel de reden kunnen zijn. Want sihar bestaat, ik geloofde er niet in. Want ik heb altijd gehoord van mijn moeder dat als je in de baarmoeder van je moeder groeit. Allah dan al je mektab uitstippeld. Zo ook je echtgenoot, dus als mensen zeiden van ja je moet hulp gaan zoeken. Dan zei ik nee hoe kan een mens of een stukje haar mijn partner tegenhouden. Mijn mektab was al bepaald. Mensen zouden jullie mij kunnen helpen, meiden die ervaring hiermee hebben of jongens. En of er iemand is die mij kan helpen met genezen. Alvast bedankt. Een verdwaalde meid Ik heb mijn haren verschillende keren in Marokko laten knippen moet ik dan aan shour denken? Ik dacht het niet. Meid je denkt te ver aan dingen die er niet bestaan. Wil jij graag trouwen? Of wil jij graag je familieleden en je ouders een plezier doen om toch maar ook te trouwen. En te voldoen aan de ideale beeld van onze marokkaanse omgeving. Ik heb best medelijden met jou. Laat hun zeuren en zeuren het is jouw leven en jij doet wat jij wilt. Denk daar maar eens over na het is alsof JIJ geen eigen leven hebt en een leven leidt die sommige van jouw verlangen/willen. Misschien heb je bindingangst heb je daar al aan gedacht. Of is de ware nog niet gekomen.

Leila01
16-01-2008, 10:41
Heb vetrouwen in Allah swt lieverd,zal vast een keer goed komen! je moet niet trouwen omdat je je verpicht voelt,en om een ander blij te kunnen maken, terwijl jij moet leven onder 1 dak met je aanstaande. volg je hart, zal goed komen iNSA AaLLAH laila

dwarsligger_
16-01-2008, 16:21

Mensen zouden jullie mij kunnen helpen, meiden die ervaring hiermee hebben of jongens. En of er iemand is die mij kan helpen met genezen. :jammer: Genezen? Meid, je doet waar je zin in hebt, toch? Wil je niet trouwen met iemand die je amper kent? Dan niet! Toch zéker niet omdat tante zus of nichtje zo aan het zagen is! Voor sommigen is het geen probleem om te trouwen om te trouwen, misschien met iemand die je niet of amper kent, maar 'die wel een goeie zal zijn'. Voor jou duidelijk niet : 't is gewoon jouw stijl niet! Ik zou zeggen : sta gewoon open voor vrienden en kansen, je komt de ware wel tegen! En dan zal het mét je zin zijn, zeker weten! Maar laat je niet pushen! Oei, mijn reputatie van dwarsligger! :eek: "Dus ik hoop dat je nooit genezen geraakt, nà! :lekkerpuh " Het zal veel eerder zijn dat je je gewoon gek laat maken door je omgeving... Waarom moet trouwen nou zo'n big deal en plicht zijn!?!? Om gek van te worden! Als jij er nog niet aan toe bent dan ben je er gewoon niet aan toe... ik zie het probleem echt niet in. De juiste tijd komt nog wel... doe gewoon relaxt je ding ;) :hoera: Laat hun zeuren en zeuren het is jouw leven en jij doet wat jij wilt. Denk daar maar eens over na het is alsof JIJ geen eigen leven hebt en een leven leidt die sommige van jouw verlangen/willen. :hoera: je moet niet trouwen omdat je je verpicht voelt,en om een ander blij te kunnen maken, terwijl jij moet leven onder 1 dak met je aanstaande. volg je hart, zal goed komen iNSA AaLLAH laila :hoera: Zie je wel? Iedereen zegt het! :ego: