Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Schijnheilen

Pagina's : [1] 2

Miss_Destino
01-09-2002, 00:18

Wie is het hierover met me eens... Moslims die het hele jaar door zondigen door alles te doen wat Allah verboden heeft, door te drinken, uit te gaan, te blowen en noem maar op...en dan tegen de tijd dat de ramadan komt opeens 40 dagen van te voren niet meer te drinken!!!!!!is toch IDIOOTTTTTTTT...wie heeft die regels ingesteld dat je precies 40 dagen van te voren moet stoppen met zuipen??dat staat echt niet in de KORAN hoorrrrr (je mag helemaal niet zuipen toch!!!!!!!!)...dat is dus een voorbeeld van 1 van de zelfgemaakte regeltjes..en zo kan ik er nog 100 opnoemen.. Het maakt mij echt niet uit of je blowt,zuipt,n@#kt of wat dan ook, dat is je eigen verantwoordelijkheid....maar kom er dan ook gewoon eerlijk voor uit!! en niet schijnheilig gaan lopen doen naar de buitenwereld! Ik vind dit zó schijnheiliggggggg...tfoe, heb er geen woorden voor, en die mensen noemen zichzelf gelovigen (Islamieten)... Sorry, maar als je het zo bekijkt zijn Atheïsten nog geloviger dan dat soort types!.... Wie deelt zijn of haar mening hierin met mij? graag jullie reacties! groetjes

Junkie
01-09-2002, 00:20
Helemaal mee eens. Niets aan toe te voegen.

Miss_Destino
01-09-2002, 00:22
Ejjjj thanx DJOENKIE IEXEL!! bedankt voor je reactie!!!! Groetjes!

lhashmohamed
01-09-2002, 00:23
ewa maak je niet zo druk......iedereen draag zijn eigen verantwoordelijk en alla(sws) ziet alles.....voor mij part mogen ze schijnheilig doen tot ze sterven... thalla

Kais
01-09-2002, 00:27

Meid ik ben het helemaal met je mee eens, maar die mensen vind ik zooo triest dat ik eigenlijk niet aan ze denk. Want als jij er wat van zegt dan vinden ze jouw juist vreemd.....omdat ze "vrienden" hebben die het zelfde doen. Dus ze voelen zich dan goed omdat ze niet de enige zijn. Enige wat je kan doen ... is ze negeren en uit hun buurt blijven, want het heeft geen zin om met hun een discussie aan te gaan. Ik bedoel het niet verkeerd hoor............maar iemand die niet bang is voor ALLAH swt zal zeker niet bang worden van jouw.....of van mij. Dus geen aandacht geven, iedereen krijgt een kans om zijn leven te verbeteren.....dus iedereen maakt kans op een goed leven, maar als ze daar niet voor kiezen dan moeten ze het maar voelen ! Simpel !!! Doei meid Groetjes Kais

Miss_Destino
01-09-2002, 00:35
Origineel gepost door Kais Meid ik ben het helemaal met je mee eens, maar die mensen vind ik zooo triest dat ik eigenlijk niet aan ze denk. Want als jij er wat van zegt dan vinden ze jouw juist vreemd.....omdat ze "vrienden" hebben die het zelfde doen. Dus ze voelen zich dan goed omdat ze niet de enige zijn. Enige wat je kan doen ... is ze negeren en uit hun buurt blijven, want het heeft geen zin om met hun een discussie aan te gaan. Ik bedoel het niet verkeerd hoor............maar iemand die niet bang is voor ALLAH swt zal zeker niet bang worden van jouw.....of van mij. Dus geen aandacht geven, iedereen krijgt een kans om zijn leven te verbeteren.....dus iedereen maakt kans op een goed leven, maar als ze daar niet voor kiezen dan moeten ze het maar voelen ! Simpel !!! Doei meid Groetjes Kais Aloe Kais, bedankt dat je mijn mening met me deelt...om je de waarheid te zeggen, ik denk helemaal niet aan die mensen, ik heb verder ook niks met ze,behalve dat ik ze schijnheilig vindt, maar het irriteert me gewoon als ze de 'grote gelovigen'uit gaan hangen en andere mensen gaan beoordelen, terwijl ze zelf barsten van zonden... Inderdaad, ze gaan mee met de massa...en denken daarom dat hun gedrag goed te keuren is...,maar ondertussen wel slecht over andere dingen praten en bijvoorbeeld hun eigen vrouwen wantrouwen,etc ...maarja het spreekwoord: zoals de waard is, zo vertrouwd hij zijn gasten"klopt wat hun betreft wel!:D.... Iedereen is de spelleider over zijn eigen leven...ja toch? maar dan moeten ze ook anderen met rust laten vind ik! (net zoals ik hun ook met rust laat!) Maarja, ik wil je in ieder geval hartelijk danken voor je leuke reactie!:) ciao, ik lees je weer! groetjes!

Miss_Destino
01-09-2002, 00:36
LhashMohammed, je hebt helemaal gelijk! Vroeg of laat valt iedereen door de mand die schijnheilig is! CIao

jay
01-09-2002, 00:42
Wat ik me heb laten zeggen van die 40 dagen van te voren stoppen met drinken blowen en etc is wanneer echt definitief stopt met die shit je lichaam moet voor de ramadan helemaal clean zijn van die shit en het als een soort afkikkliniek na die periode van de ramadan dan kun je ervan blijven dan is het inmiddels 2 maanden lang dat je het niet gedaan hebt dan kun je als echte moslim je leven beteren. don't hold it againt me if i'm wrong en scheinheilige mensen zat. Ze denken als ik het in die periode niet doe is het minder erg WRONG je bent altijd fout tijdens ramadan of niet greetz Jay

Miss_Destino
01-09-2002, 00:57
Jay, die theorie die jij beschreef die klopt inderdaad, het duurt ongeveer 40 dagen voordat die zooi uit je lichaam is (zowel alchol of weed of andere drugs) , maar dat rechtvaardigd natuurlijk niet het hele verhaal wat ik eerder schreef...wat ik wil zeggen is dat het gewoon zelfgemaakte regels zijn..die nergens terug te vinden zijn in de Koran...en daarom vind ik het schijnheilg...zelfgemaakte regels ,slaat totaal nergens op!... En weet je wat nog erger is, dat sommige nog een weekje langer doorgaan na de ramadan omdat ze denken dat ze daardoor een of andere "bonuspunten " krijgen ofzo...en dan na die periode gelijk door naar de coffeeshop om alle schade in te halen!:D:D:Dghaahhahahha Ciao thanx voor je reactie!

jay
01-09-2002, 01:04
Origineel gepost door Miss_Destino Jay, die theorie die jij beschreef die klopt inderdaad, het duurt ongeveer 40 dagen voordat die zooi uit je lichaam is (zowel alchol of weed of andere drugs) , maar dat rechtvaardigd natuurlijk niet het hele verhaal wat ik eerder schreef...wat ik wil zeggen is dat het gewoon zelfgemaakte regels zijn..die nergens terug te vinden zijn in de Koran...en daarom vind ik het schijnheilg...zelfgemaakte regels ,slaat totaal nergens op!... En weet je wat nog erger is, dat sommige nog een weekje langer doorgaan na de ramadan omdat ze denken dat ze daardoor een of andere "bonuspunten " krijgen ofzo...en dan na die periode gelijk door naar de coffeeshop om alle schade in te halen!:D:D:Dghaahhahahha Ciao thanx voor je reactie! ja sommige mensen weten echt waar ze mee bezig zijn. Allahsterr.

Miss_Destino
01-09-2002, 01:12
Inderdaad JAY!...maarja...wij zijn niemand om hun te oordelen...Er is maar één iemand die oordeelt, en we weten allemaal wie dat is ;) groetjes!

jay
01-09-2002, 01:22
Origineel gepost door Miss_Destino Inderdaad JAY!...maarja...wij zijn niemand om hun te oordelen...Er is maar één iemand die oordeelt, en we weten allemaal wie dat is ;) groetjes! Groot gelijk heb je. Maar ik wil het eens een keer uit hun mond horen begrijp je wat ik bedoel ik wil van ze weten waarom ze die maand vasten en daarna weer die afslag nemen naar hun oude gewoontes. Dat zullen ze je niet 1 2 3 vertellen omdat zich ervoor schamen, DOE het dan niet dan heb je ook niets te verbergen.Diegene kan het voor mij voor verbergen maar god ziet alles Maar ja wie ben ik :D greetz Jay

Miss_Destino
01-09-2002, 02:02
Ze hoeven het niet eens te verbergen want iedeeren ziet het al aan ze...:D:D...ik zie wel het verschil tussen een dronkenlap en een nuchter iemand...hehehhe..maar inderdaad, uit hun mond zou je het niet zo snel horen, want ze zijn zogenaamd goed;)hahhh Inderdaad, wie ben jij en wie ben ik:D:D:D Groetjes

Uitgeblust
01-09-2002, 12:01
Origineel gepost door FarD Misschien is al gezegd wat ik nu ga zeggen, heb niet alles gelezen... Maar ik ben het dus niet helemaal met je eens... Wie weet is die Ramadan een keerpunt voor iemand dat hij/zij besluit na de Ramadan ook niet meer te drinken/blowen etc... Je moet ergens beginnen als je al slecht bezig bent.... /me zegt as Salaam Aleikoem /me zegt daarom bewonder ik je nu zo FarD /me zegt jij ziet overal wel weer een goed iets in, geeft mensen stof om na te denken, mij in het bijzonder, dank je. /me zegt WOW wat ben ik TROTS op je, Al Hamdoelillah Wa Aleikoem as Salaam

Miss_Destino
01-09-2002, 13:16

Ja tuurlijk kan het een keerpunt zijn in iemands leven...en als dat zo is, dan is dat alleen maar goed...maar, maar ik ken genoeg mensen die al 10 jaar die keerpunten hebben, en dan precies tegelijkertijd met het begin van de ramadan..en als het voorbij is gaan ze Aïd vieren in hun stamkroeg..:D:D..ook een beetje vreemd contrast, niet waar?!....,maar nogmaals,ik oordeel ze niet, iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk....we zijn allemaal groot genoeg goed van kwaad te kunnen onderscheiden! Groetjessss

Pagina's : [1] 2