Bekijk volle/desktop versie : Informatie voor het beginnen van eigen administratiekantoor



15-01-2008, 11:16
A salaam u alaikum,

Ik had een vraag. Ik wil heel graag iets voor mijzelf beginnen, namelijk een administratiekantoor die administratie regelt voor kleine bedrijven. Echter ik weet niet waar ik moet beginnen.

Wat moet ik aanschaffen? En wat voert een administratiekantoor allemaal voor zijn klanten uit?

Ik vroeg me af of er mensen zijn met een eigen administratiekantoor die mij kunnen uitleggen wat zij allemaal uitvoeren voor hun klanten? En misschien een zetje in mijn rug kunnen geven zodat ik een eigen bedrijfje kan openen

Mocht er iemand zijn die mij kan helpen kan ie dat in de topic plaatsen of privemailen.

Bedankt allemaal.

Wa salaam u alaikum

15-01-2008, 12:41


Salaam,

ik ben ook van plan om zoiets te beginnen, ik heb meer dan 10 jaar ervaring als boekhouder.
dus als er mensen hier aanwezig zijn, die ons kunnen helpen, dan zou het mooi zijn..

15-01-2008, 13:28

Citaat door AbdulKhaaliq:
A salaam u alaikum,

Ik had een vraag. Ik wil heel graag iets voor mijzelf beginnen, namelijk een administratiekantoor die administratie regelt voor kleine bedrijven. Echter ik weet niet waar ik moet beginnen.

Wat moet ik aanschaffen? En wat voert een administratiekantoor allemaal voor zijn klanten uit?

Ik vroeg me af of er mensen zijn met een eigen administratiekantoor die mij kunnen uitleggen wat zij allemaal uitvoeren voor hun klanten? En misschien een zetje in mijn rug kunnen geven zodat ik een eigen bedrijfje kan openen

Mocht er iemand zijn die mij kan helpen kan ie dat in de topic plaatsen of privemailen.

Bedankt allemaal.

Wa salaam u alaikum


ALs je dit niet eens weet dan wordt het heel lastig om dan te beginnen, als je bv een viswinkel gaat beginnen ga je toch ook niet aan iemand anders vragen wat je gaat verkopen.

15-01-2008, 17:13
google even op administratiekantoor en kijk wat andere aanbieden en hoe zij dat communiceren. Qua aanschaf moet je denken aan een boekhoudprogramma. Zet even op een rijtje wat je nodig hebt om iemands administratie te doen. Als morgen iemand bij jou komt met de vraag om zijn/haar administratie te doen, hoe zou je dit aanpakken? Wat kan je vor deze persoon bieden en wat heb je ervoor nodig om het wara te kunnen maken qua materiaal/software etc. Als je werkervaring hebt op een administratiekantoor of iets dergelijks dan weet je ook wat zij nodig hadden en in hoeverre dit noodzakelijk is voor jou.

Succes