Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kadootjes voor je kinderen met Sinterklaas??

freemale
19-11-2003, 16:16

Wie koopt er geen kadootjes voor hun kinderen met Sinterklaas? En wie van de toekomstige ouders zal dat ook zeker niet doen? Kun je dat toelichten? Ik vind zelf dat het erg confronterend is voor een kleuter om in een klas te zitten waar alle kindjes wel een kado krijgen en die kleuter zelf niet. Vonden jullie dat vroeger ook niet erg?

Scottie
19-11-2003, 17:09
Nou, dat was vreselijk, als ik niets kreeg. Gelukkig is dat maar een keer gebeurd en ook nog door een misverstand, maar ik was doodongelukkig en voelde me afgewezen en over het hoofd gezien en niemand die van me hield. Echt, thuis mocht ik toen alle letters opeten, nou, dat raad ik ook niemand aan, ... Kinderen horen een cadeautje te krijgen, hoeft niet duur, maar met een leuk gedichtje en allemaal strikken. Op mijn school, maar dat was een openbare school, trokken we lootjes en maakten we voor elkaar een surprise. Top was altijd om je presentje in gips in te pakken ... http://www.sint.nl/flash/hoorwie.html Scottie, ook in gips.

amina01
19-11-2003, 17:55
Ik heb vroeger ook nooit cadeautjes gekregen. Zoals ieder kind vond ik het erg, maar ik kreeg wel cadeautjes met de Islamitische feestdagen. Naarmate ik ouder werd begreep ik het. Mijn kinderen zullen later ook niets krijgen met Sinterklaas en Kerstmis :-)

Bidawi_Mazlot
19-11-2003, 18:12
Origineel gepost door freemale Wie koopt er geen kadootjes voor hun kinderen met Sinterklaas? En wie van de toekomstige ouders zal dat ook zeker niet doen? Kun je dat toelichten? Ik vind zelf dat het erg confronterend is voor een kleuter om in een klas te zitten waar alle kindjes wel een kado krijgen en die kleuter zelf niet. Vonden jullie dat vroeger ook niet erg? Tja het ligt eraan met welke intentie de ouders hun kroosten willen blijmaken.....als zij dit doen omdat het st. nicolaas is dan is dat zeer fout want deze neppe 'Christelijke' feestdag is niet voor Moslims.....doen zij dit omdat ze hun kind geen buitengesloten gevoel willen geven aangezien deze in een klaslokaal komt te zitten waar alle kinderen schitteren van blijtschap dan kan ik het me enigzins voorstellen. Een kind hoor je niet alleen tijdens st. nico of st. claus te verwennen, kinderen hoor je 12 maanden lang te vertroetelen op alle mogelijk manieren en dit hoeft niet per sé materialistisch te gebeuren. Wat moet mijn kind in Allahsnaam met zo'n neppe man met baard die kinderen op z'n schoot neemt om voor hem een achterlijk liedje te zingen?.....helemaal nix! :D Ajus!

sahira
19-11-2003, 18:52

Ik heb nog nooit kadootjes van mijn sinterklaas pa & moe gekregen, en ben er niets anders door geworden! 'tuurlijk vond ik het wel vreemd toen ik merkte dat anderen dat wel kregen, maar dat was pas op de middelbare school..ik heb nl. op een zwarte school gezeten, met alleen maar molukkers... :D :D Gelukkig hoefde ik ook nooit op schoot bij die man, ik gilde bijvoorbaat al moord en brand, vreselijk vond ik het! Mijn ouders kennen deze traditie niet van huis uit, daarvoor in de plaats hebben we andere traditie's die ik wel geleerd heb en nog steeds aan doe, dit heeft meer met de moluks cultuur te maken dan met religie. Zelf geef ik deze molukse traditie's zoveel mogelijk door aan mijn kinderen, daar ben ik mijn ouders erg dankbaar voor, want je roots vergeten mag en kan niet! De kids krijgen van mij genoeg kadootjes, dus vind ik het niet nodig om ze met sinterklaas iets te geven..ze weten al van kleinsaf aan dat het nep is, een verklede man en een slecht gesminkte (hoe schrijf je dat btw) zwarte piet..nee voor ons geen kadootjes! Hoogstens een chocolade letter, maar dat komt omdat we allen dol zijn op chocola... :D ps: die zwarte piet vind ik tegenwoordig niet meer kunnen, heb me er altijd al aan geergerd. Sahira....die van melk-chocolade houdt.. :zwaai:

HeyoanQT
19-11-2003, 22:58
Nederland heeft 6-0 tegen Schotland gewonnen, TOP-Sinterklaas cado :D

Moezhint
19-11-2003, 23:00
heb ook een trauma opgelopen van die valse gast! het griezeligste vond ik zijn hand kussen om ietsje te krijgen! En als kind doe je bijna alles om dat snoepje of goedje te krijgen. ik beefde en piste bijna in mijn broek als ik hem naderde. zijn slaafje verlichtte de zaak een beetje door zogezegd grappig uit de hoek te komen en die sint daar maar superieur op zijn weelderige stoel scherp te kijken noooo...mijn kinderen maak ik niets wijs! ik ga hen niet in illusies doen geloven. k geef hen wel zelf cadeautjes die van God komen. heel simple...