Bekijk originele versie : Ben je het mee eens??
Ik wou het over de volgende hebben en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden....
De slechte meisjes waar men het meestal over heeft die los over straat lopen en geen interesse meer hebben in het geloof of weinig en haram relatie in gaan en dingen doen die voor de islam niet toepasselijk zijn... en ook jongens natuurlijk die drinken en players zijn...dat hebben ze allemaal aan de opvoeding te wijten.... Helaas klinkt dit raar maar het is waar...
De ouders voeden hun kinderen streng op, en dringen ze hun dingen op, die ze zelf ook niet begrijpen, waarom moet ik dit en dat niet doen.. terwijl mijn nederlandse vriendin het wel mag of hij of zij het wel mag het antwoord is helaas meestal dit: omdat het niet mag van mij en van god... ja maar waarom mag het niet... Leer je kinderen de juiste wijze de juiste regels vertel ze waarom het niet mag en dat het voor hun eigen bestwil is.... en doe je dat niet dan zullen ze die regels niet met een blije hart ervaren niet accepteren... omdat ze het MOETEN doen terwijl ze niet weten wrom precies..... Er zijn genoeg verhalen en soerats , etc.. die kunnen overtuigen....ipv een strenge opvoeding gebasseerd op de wil van de vader of een persoon die het zelf niet eens weet. Geen wonder dan dat die meisjes dingen toch gaan doen meestal stiekem, maar voor hun gevoel is dat iets wat prettig is.....
wa salaamoe 3aleikoem
jE VRAAGT HELE DIEPE VRAGEN EN IK HEB HONGER KAN HET NIET NAAR DE MAGHREB????
TwinkleEye_19
19-11-2003, 14:46
Niet mee eens!
De meiden die ik ken en losbandig zijn, komt bij sommige juist omdat hun ouders weinig van de Islam afweten, en bij de andere juist weer teveel toelaten!
Van mij mogen echt wel strenger aangepakt worden :kwaad:
lilmaroc
19-11-2003, 14:48
Origineel gepost door deheks
jE VRAAGT HELE DIEPE VRAGEN EN IK HEB HONGER KAN HET NIET NAAR DE MAGHREB????
:hihi:
Origineel gepost door TwinkleEye_19
Niet mee eens!
De meiden die ik ken en losbandig zijn, komt bij sommige juist omdat hun ouders weinig van de Islam afweten, en bij de andere juist weer teveel toelaten!
Van mij mogen echt wel strenger aangepakt worden :kwaad:
Heel erg streng hoeven ze niet eens te zijn. De islam heeft voor elk iets wat gedaan moet worden bewijzen , argumenten waarom het gedaan moet worden. Het is allemaal om van de mensen een rein roehh te maken....en los bandig is idd ook niet goed. Er moet wel wat controle zijn op de fouten letten
Origineel gepost door lilmaroc
:hihi:
Ik heb ook honger nu :o Ik hoor mijn buik geluidjes maken :hihi:
Ina Allaha m3a asabereen :D
Er is niet 1 verklaring.
* Sommige ouders laten alles maar begaan. Ze weten vaak zelf niet zoveel over de islam. Sommige moeders dragen zelfs een halve hoofddoekje. Sommigen brengen hun kinderen zelf weg naar een rai-party. En sommigen ouders gaan soms zelfs mee naar een concert.
* Sommige kinderen krijgen een goede opvoeding. Maar na de pubertijd komen ze in aanraking met de verkeerde mensen. Hier hadden de ouders moeten ingrijpen. En dus de vrienden van hun kinderen moeten kennen. En ze meer naar huis brengen.
lilmaroc
19-11-2003, 14:56
Origineel gepost door Lampjuh
Ik heb ook honger nu :o Ik hoor mijn buik geluidjes maken :hihi:
Ina Allaha m3a asabereen :D
wuahahahahah geluid JES???
mijn buik maakt geluiden dat je het aan de andere kant van NL kan horen!!:hihi:
moeilijke beat hoor!!:boogie: wuahahaha ik speace!!:hihi:
Waar blijven de goeie reacties mensen.... ewa doe je best..
alhoceima_chick
19-11-2003, 15:02
wuahahahahah geluid JES???
mijn buik maakt geluiden dat je het aan de andere kant van NL kan horen!!:hihi:
moeilijke beat hoor!!:boogie: wuahahaha ik speace!!:hihi:
mijn buik zingt nu lella bouya! ;)
Origineel gepost door Najib26
Er is niet 1 verklaring.
* Sommige ouders laten alles maar begaan. Ze weten vaak zelf niet zoveel over de islam. Sommige moeders dragen zelfs een halve hoofddoekje. Sommigen brengen hun kinderen zelf weg naar een rai-party. En sommigen ouders gaan soms zelfs mee naar een concert.
* Sommige kinderen krijgen een goede opvoeding. Maar na de pubertijd komen ze in aanraking met de verkeerde mensen. Hier hadden de ouders moeten ingrijpen. En dus de vrienden van hun kinderen moeten kennen. En ze meer naar huis brengen.
Ja dat bedoel ik, maar die ouders zijn ook zo opgevoed, hele generatie wordt verpest
Origineel gepost door Najib26
Er is niet 1 verklaring.
Hoe kunnen ze nou ingrijpen, als ze niet eens weten waar hun kind rond hangt. Ik vind dat als je je kind de juiste manieren hebt bij geleerd dat het helemaal in het hart en ziel ziet. Nou dan kan hij/zij zelf wel door hebben wanneer het misgaat... en dan hebben we het nu over geloof
lilmaroc
19-11-2003, 15:10
Origineel gepost door alhoceima_chick
mijn buik zingt nu lella bouya! ;)
wuahahahahahahahahhahahahaa!!! :hihi:
je weet tog die nummer van tiesto!!
JUIST JA!! die is nu aan de gang!! :boogie:
wuahahahahahahahahhahahahaa!!! :hihi:
je weet tog die nummer van tiesto!!
JUIST JA!! die is nu aan de gang!! :boogie:
Je weet wel el dekha el merrakschia . JAAA die is nu aan de gang !!! :hihi:
Origineel gepost door Lampjuh
Hoe kunnen ze nou ingrijpen, als ze niet eens weten waar hun kind rond hangt. Ik vind dat als je je kind de juiste manieren hebt bij geleerd dat het helemaal in het hart en ziel ziet. Nou dan kan hij/zij zelf wel door hebben wanneer het misgaat... en dan hebben we het nu over geloof
Veel Marokkaanse jongens en meisjes leven op de straat. Hun ouders zijn daar blij mee, want dan hebben ze geen gezeur aan hun hoofd. Het zou beter zijn als ze de jongen bv iets nuttigs zouden laten doen. Bv op een voetbalclub zetten. En het meisje op zwemles ofzo.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.