Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islam of Arabische cultuur?

Pagina's : [1] 2 3 4

Scottie
19-11-2003, 13:22

Gruwelijke, verplichte kost 'De wortel moet je laten zitten, anders gaat het te veel bloeden, ' vertelt de oude vrouw tot in detail over de vrouwenbesnijdenissen die zij uitvoert. Ze gaat er prat op heel gelukkig te zijn na elke operatie. Even later neemt ze twee tegenstribbelende, hartverscheurend kermende meisjes onder het mes. Eerst de één, terwijl de ander toekijkt. Dan de tweede die zich hevig verzet en haar moeder, die haar stevig tegen de grond drukt, smeekt haar te helpen. Zelden ben je er als kijker zo 'bij'. Een misselijk gevoel is niet te onderdrukken. De moeder helpt niet, het meisje wordt besneden en de wetenschap dat dit aan de orde van de dag is doet naar actie verlangen. De Import-documentaire The day l will never forget van Kim Linginotto, die eerder Divorce Iranian style (over de moeizame echtscheidingsprocedure van Iraanse vrouwen) en Runaumy (over een opvangcentrum voor weggelopen meisjes in Teheran) maakte, zou verplichte kost moeten zijn voor politieke leiders wereldwijd. Import: The day I will never forget, 25 november, Nederland 3, 00: 07-01: 25 uur

Jupiter
19-11-2003, 13:24
En in welk land speelt zich dit allemaal af?

Moezhint
19-11-2003, 13:37
ja, in welk land speelt dat zich af, wil ik ook weten!! gaan we weer stereotype verhalen uithangen hier. en vergeten hoe de christelijke en westerse schaamlippen er bij hangen!!!

roebla
19-11-2003, 13:40
het is geen Islam en geen Arabische cultuur :)

freemale
19-11-2003, 13:48

Dit heeft wel degelijk met de islam te maken! Het is echt onbegrijpelijk dat mensen nog steeds dat cultuur en geloof uit elkaar te houden! het staat er misschien dan niet letterlijk in de koraan dat je vrouwen moet besnijden maar er staat wel in dat een vrouw maagd moet zijn. En wat doen ze om ervoor te zorgen dat ze zeker maagd blijft? Dichtnaaien! Het si een domme gedachte om te denken dat je er goed aan doet om je kind dicht te naaien maar het heeft heel veel met islam te maken.

Jupiter
19-11-2003, 13:52
Origineel gepost door freemale Dit heeft wel degelijk met de islam te maken! Het is echt onbegrijpelijk dat mensen nog steeds dat cultuur en geloof uit elkaar te houden! het staat er misschien dan niet letterlijk in de koraan dat je vrouwen moet besnijden maar er staat wel in dat een vrouw maagd moet zijn. En wat doen ze om ervoor te zorgen dat ze zeker maagd blijft? Dichtnaaien! Het si een domme gedachte om te denken dat je er goed aan doet om je kind dicht te naaien maar het heeft heel veel met islam te maken. Dus eigenlijk bedoel je te zeggen dat de besnijdenis van een man niet goed wordt uitgevoerd. Men moet dus een groter stuk eraf halen zodat ook de man maagd kan blijven. Je haalt echt van alles door elkaar. Vrouwenbesnijdenis is een plaatselijke gewoonte ergens in Somalië en omgeving. daarom kan Scottie nog steeds niet zeggen in welk Arabisch land zijn verhaal zich afspeelt.

amiira
19-11-2003, 14:02
Origineel gepost door freemale Dit heeft wel degelijk met de islam te maken! Het is echt onbegrijpelijk dat mensen nog steeds dat cultuur en geloof uit elkaar te houden! het staat er misschien dan niet letterlijk in de koraan dat je vrouwen moet besnijden maar er staat wel in dat een vrouw maagd moet zijn. En wat doen ze om ervoor te zorgen dat ze zeker maagd blijft? Dichtnaaien! Het si een domme gedachte om te denken dat je er goed aan doet om je kind dicht te naaien maar het heeft heel veel met islam te maken. DIT SPEELT ZICH in somalie, heb ik ooit gelezen,. He Scottie, dit had je moeten weten of praat je maar wat? Vouwenbesnijdenis heeft niks met de islam te maken Freemale. En trouwens als je maagd wil blijven dan kan het ook zonder besnijdenis. En andersom is ook mogelijk! Maagd zijn heeft niks met dit te maken, maar je wil en geloof als moslimse meisje

roebla
19-11-2003, 14:04
Origineel gepost door freemale Dit heeft wel degelijk met de islam te maken! Het is echt onbegrijpelijk dat mensen nog steeds dat cultuur en geloof uit elkaar te houden! het staat er misschien dan niet letterlijk in de koraan dat je vrouwen moet besnijden maar er staat wel in dat een vrouw maagd moet zijn. En wat doen ze om ervoor te zorgen dat ze zeker maagd blijft? Dichtnaaien! Het si een domme gedachte om te denken dat je er goed aan doet om je kind dicht te naaien maar het heeft heel veel met islam te maken. :hihi: ben je geen maagd meer ? :hihi: in de koran staat niks over vrouwenbesnijdenis wat bedoel je met letterlijk ? Er staat niet dat een vrouw maagd moet zijn er staat dat een man en een vrouw geen zina (overspel) mogen plegen en overspel daar behoort ook sex voor het huwelijk bij en niet alleen directe daad (penetreren) Het gaat zelfs nog verder je mag niet eens een zoen geven :D Is dat ff baluh he freemale ;)

alhoceima_chick
19-11-2003, 14:07
volgens bedoelen ze met vroeuwenbesnijdenis niet dichtnaaien maar de clitoris eraf dat is wat anders en heeft dus waarschijnlijk ook niks te maken met het maagd zijn of blijven...

alhoceima_chick
19-11-2003, 14:10
Origineel gepost door roebla :hihi: ben je geen maagd meer ? :hihi: in de koran staat niks over vrouwenbesnijdenis wat bedoel je met letterlijk ? Er staat niet dat een vrouw maagd moet zijn er staat dat een man en een vrouw geen zina (overspel) mogen plegen en overspel daar behoort ook sex voor het huwelijk bij en niet alleen directe daad (penetreren) Het gaat zelfs nog verder je mag niet eens een zoen geven :D Is dat ff baluh he freemale ;) :confused: is dat voor jou dan niet balen???

roebla
19-11-2003, 14:15
Origineel gepost door alhoceima_chick :confused: is dat voor jou dan niet balen??? Wat bedoel je ? Ik baal niet dat ik moslim ben :)

grendel
19-11-2003, 14:15
The reasons given by families for having FGM performed include: psychosexual reasons: reduction or elimination of the sensitive tissue of the outer genitalia, particularly the clitoris, in order to attenuate sexual desire in the female, maintain chastity and virginity before marriage and fidelity during marriage, and increase male sexual pleasure; sociological reasons: identification with the cultural heritage, initiation of girls into womanhood, social integration and the maintenance of social cohesion; hygiene and aesthetic reasons: the external female genitalia are considered dirty and unsightly and are to be removed to promote hygiene and provide aesthetic appeal; myths: enhancement of fertility and promotion of child survival; religious reasons: Some Muslim communities, however, practise FGM in the belief that it is demanded by the Islamic faith. The practice, however, predates Islam. ------------------ Er zijn dus blijkbaar lieden in sommige Islamitische landen die zich beroepen op het feit dat het wordt voorgeschreven door de Islam, ook al staat daar dus helemaal niets over in de Koran. Terwijl het dus een pre-Islamitisch gebruik is , dat waarschijnlijk als smoesje wordt gebruikt om de dames te verminken ten faveure van de man. Een soort van verzekering dat de vrouw niet van s.ex zal kunnen genieten. En daar draait het blijkbaar om........................... :D

alhoceima_chick
19-11-2003, 14:18
Origineel gepost door roebla Wat bedoel je ? Ik baal niet dat ik moslim ben :) daar doelde ik ook niet op slimmerd! ;)

roebla
19-11-2003, 14:18
Origineel gepost door grendel The reasons given by families for having FGM performed include: psychosexual reasons: reduction or elimination of the sensitive tissue of the outer genitalia, particularly the clitoris, in order to attenuate sexual desire in the female, maintain chastity and virginity before marriage and fidelity during marriage, and increase male sexual pleasure; sociological reasons: identification with the cultural heritage, initiation of girls into womanhood, social integration and the maintenance of social cohesion; hygiene and aesthetic reasons: the external female genitalia are considered dirty and unsightly and are to be removed to promote hygiene and provide aesthetic appeal; myths: enhancement of fertility and promotion of child survival; religious reasons: Some Muslim communities, however, practise FGM in the belief that it is demanded by the Islamic faith. The practice, however, predates Islam. ------------------ Er zijn dus blijkbaar lieden in sommige Islamitische landen die zich beroepen op het feit dat het wordt voorgeschreven door de Islam, ook al staat daar dus helemaal niets over in de Koran. Terwijl het dus een pre-Islamitisch gebruik is , dat waarschijnlijk als smoesje wordt gebruikt om de dames te verminken ten faveure van de man. Een soort van verzekering dat de vrouw niet van s.ex zal kunnen genieten. En daar draait het blijkbaar om........................... :D Ik vraag me af of men zich echt beroept op de Islam als ze een besnijdenis beginnen Ik heb alleen aantijgingen gehoord van niet Moslims ! En dan nog iets In Ethiopie zijn er ook vrouwenbesnijdenissen ook onder de christenen Ik vraag me af of zij zich beroepen op het christendom :confused:

tonk
19-11-2003, 14:19

Misschien zitten de mannen daar wel heel raar in elkaar ofzo, maar wat is er leuk aan om met een vrouw naar bed te gaan die besneden is? a. Zij beleeft er weinig lol aan. b. De man doet haar pijn. c. Het ziet er waarschijnlijk niet uit daar vanonder bij een besneden vrouw. Zijn het een stel perverselingen ofzo die het leuk vinden vrouwen pijn te doen?

Pagina's : [1] 2 3 4