Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : HELP ik wil mijn hijaab niet uitdoen

LZN
19-11-2003, 05:27

Salaam alaykoum zusters, IK draag nu bijna een jaar mijn hijaab na enkele jaren wikken en wegen, in het begin voelde ik mij daar goed bij ondanks de niet zo positieve reacties van mijn man, familie, op het werk, vrienden etc. Het was zeer moeilijk die eerste dagen maar ik zette door. Echter nu denk ik er steeds aan om hem terug af te doen terwijl ik dit niet wil omdat ik dit voor Allah swt deed. Maar ik begin er mij aan te ergeren dat ik steeds moet opletten dat ik gepaste kledij draag, mij niet meer mag maquilleren, niet meer gaan zwemmen, etc. Ik heb zelfs mijn haren kort (echt kort) laten knippen om het mij gemakkelijker te maken. Nog steeds moet ik voor ik buitenga een gevecht aangaan met mijn hoofddoek dat die deftig op mijn hoofd zit en er ook op blijft zitten buiten. Wie maakte dit ook mee en is die toch blijven dragen? Zijn er meiden die hem opdeden en terug afdeden en waarom? Ik doe veel dua om mij niet te laten verleiden door de sajtaan. Maar mijn omgeving maakt het mij ook niet gemakkelijk. Ik lees nu wel terug die vele artikels over de hijaab enzo maar het gevoel is er nog steeds. Wie kan mij helpen? ZjazakoemoeAllah.

oemDua
19-11-2003, 06:18
Salaam aleikum lieve zuster, Helaas ken ik wat meiden die ook deze gevoelens hadden en hem toch af hebben gedaan :(! Je zegt het zelf wel dat het waarschijnlijk van shaitan is en die houdt ervan wanneer mensen zwak worden, maar ik denk dat het een tijdelijk iets is, ga naar lezingen over de islam, en lees veel qoran, misshcien word je imaan dan wat sterker. Je hebt de eerste stap genomen om hem te dragen, wees sterk lieve zuster en blijf hem ook dragen. Ik heb zelf ook zo'n periode gehad waar jij nu inzit (zo'n half jaartje), maar ik ben alhamdullilah eruit gekomen, en ik ben nu trots op mijn hijab. Lieve zuster je mag me pm en hoor als je daar behoefte aan hebt. veel liefs

MariamaMslma
19-11-2003, 07:11
Same here, heb er ook echt problemen mee gehad dat em gewoon niet meer op wou. Ik durfde daar niet eens aan te denken maar ik weet dat ik dat wel wou. Maar ik weet ook dat mijn redenen niet de juiste waren(alsof er zoiets bestaat als juiste reden om em af te doen) Het waren gewoon absoluut wereldse verleidingen. Dus ik zocht naar een goede reden, een excuus eigenlijk. Die bestaat natuurlijk niet kijkend naar de reden om het wel te doen. Dat weegt gewoon niet tegen elkaar op. Dus denk aan waarom je het doet en houdt ik gedachten dat het gewoon verplicht is voor ons en daar kunnen we niet omheen. Plus hijaab is iets moois en het geeft een goed gevoel van veiligheid en eer. Je bedekt je vrouwelijkheid alleen voor je man...dat hij dat niet zo ziet begrijp ik echt niet(meestal is het de man die oppert dat de vrouw em opdoet en nooit meer af) Mohim, je doet het voor Allah en dat is het mooiste en het minste wat we kunnen doen. Als je wilt kun je me ook gewoon pmen, vertrouw op Allah en hou je bezig met dingen die je het wereldse doen vergeten en onthouden dat het hiernamaals dichterbij is dan we denken

qamar_always
19-11-2003, 12:55
lieve zuster.. soms heb je van die gevoelens..maar probeer alsjeblieft sterker te zijn dan de shaitaan die natuurlijk superblij zal zijn als je hem afdoet..hij heeft dan gewonnen...zorg ervoor dat jij degene bent die dit zal winnen en uit deze beproeving alleen maar sterker zal uitkomen ..insha allah.. moge allah je bijstaan...amien waar woon je als ik vragen mag? liefs je zuster

Atlas_Gebergte
19-11-2003, 15:09

Sallaam zuster, je draagt nu je hijaab niet met je hart. Je moet zelf bij je nagaan waarom je hem af wil doen? en denk aan Allah(swt), lees de koran, dan zul je misschien minder die gevoel krijgen. Een hijaab blijft voor een moslim vrouw verplicht in de islam. Doe het met hart en niet voor de buitenwereld. Succes Wa Sallaam Alikoum

cousina_rifia
19-11-2003, 19:26
je moet je hijaab zeker niet afdoen vanwege andere mensen. gewoon de schijt hebben aan iedereen. Doe ik ook. ik heb veel reacties gekregen toen ik begon met hoofdoek dragen, maar daar ben ik alleen maar sterker op geworden. Ik ben zo vaak voor mijn hoofdoek opgekomen. Mensen die me aankijken alsof ik een of ander terrorist ben. Maar ik weet van me zelf dat het niet zo is, en dat is het belangrijkste. dus meid vraag jezelf eens af, waarom je een hoofdoek draagt en of je er ook trots op bent. Betekent het veel voor je, kom dan ook op voor jezelf als er iemand iets probeerd te zeggen over je hijaab.

Missy_Rose
20-11-2003, 15:09
Ik had vroeger ook zoiets. Ik ben zelf vrijwillig begonnen met het dragen van een hoofddoek op de basisschool en nu ben ik bijna klaar met de middelbare school. Op de basisschool was het voor mij niet moeilijk een hoofddoek te dragen, omdat het me toen niets kon schelen wat andere mensen van mij vinden. Maar toen ik in de eerste kwam te zitten, toen werd het wel voor mij moeilijk. Iedereen droeg de nieuwste mode en zo. Eb omdat ik een hoofddoek droeg, moest ik letten op wat ik droeg. Dat was echt moeilijk, maar je komt er wel overheen.

Souad24
21-11-2003, 19:50
Assalaam moulaikoum zuster, Ik wil als eerst zeggen dat ik je helemaal begrijp. Ik heb ook hijaab gedragen uit liefde voor Allah en heb het voor de rest voor niemand gedaan. Toen ik nog geen hijaab droeg zag ik wel eens zusters die hijaab droegen en later toch af hebben gedaan. Ik werd daar wel boos om, ik had zoiets, hoe kun je in godsnaam met de wetten van Allah te spotten, en ze alleen te volgen wanneer je er zin in hebt.. Nou enige tijd later heb ik elhamdoulilah de stap gezet om hijaab te dragen. Ik moet zeggen het ging me allemaal heel makkelijk af alhoewel ik wel wist dat ik voor de buitenwereld niet meer hetzelfde was.. Maar elhamdoulilah, ik voelde me er heel fijn en beschermd in. Daarna heb ik wel een paar weken gehad dat ik me er helemaal niet fijn meer in voelde, zoals je zei, je moet overal op letten, met kleren uitzoeken, sommige dingen op school, en werk..mouhiem ik voelde me er niet meer fijn in en tot mijn grote verschrikking maalden de gedachten door me hoofd of ik het eigenlijk wel nog af durf te doen. Maar elhamdoulilah ik zou het echt voor geen goud af willen doen meer. Ik wil tegen je zeggen, hou vol, inschaAllah gaan die gedachtes ook wel weg. Ik heb er ook met andere zusters over gesproken en het blijkt dat iedereen dat eigenlijk wel eens heeft. Je moet zo denken; je hebt je hijaab voor Allah gedragen, wie het daar niet mee eens is moet het maar zelf weten maar het zijn de regels van Allah sat die ons helpen. Deze wereld is slechts een examen voor ons, we verblijven hier niet voor altijd. Ooit zullen we allemaal naar onze eeuwige verblijfplaats gaan en dat is echt niet hier op aarde. Vergeet niet dat Allah sat inschaAllah trots op je is omdat je de verleiding van de wereld kan weerstaan en de regels van de islam volgt!!Echt zuster, hou vol, en inschaAllah zal Allah sat je belonen voor je goede daden!! ;) En wanneer er weer van die gedachtes door je hoofd gaan, denk dan dat deze wereld tijdig is..... Allah ie hdiena ou ihdie lig magla9......amin Wa salaam moualaikoum :zwaai:

Mocro4eva
21-11-2003, 20:07
Asalaam wa aleikoum, Ik draag sinds zeer kort een hijaab alhamdoulilah. Iedereen was er verbaasd over dat ik plosteling een hijaab ging dragen, maar iedereen reageerde blij en positief. De eerste dag dat ik er mee buiten liep was het wel even wennen, maar nu ben ik het gewend. Ik voel me echt goed en ik denk niet of althans ik hoop niet dat daar verandering in komt. Ik denk dat je gewoon goed moet nadenken en je hijaab niet af moet doen. Hou je sterk en win van de shaitaan en je kwade ego. Moge Allah je leiden en je het juiste pad wijzen. Wa aleikoum asalaam.

Safoora
22-11-2003, 23:24
Salaam Aleikom wa rahmatoe'Allah MaAsch'Allah, mooie reactie's van zusters. Ouchtie, zoals is gezegd geef je niet over aan Shaytaan, Allah Taala heeft ons niet gezegd dat het leven van een moslim makkelijk en zonder struggle zal verlopen, Integendeel we worden beproefd continue Elhamdoelilah. Om zo de waarde, sterkte van de moslim te weten te komen, of we behoren bij de ware gelovige. Heb sbar met deze beproeving, en blijf je hijaab standvastig dragen. Zelf heb ik ook te kampen gehad met de influisteringen van Shaytaan om hem af te doen, het irriteerde aan mijn hoofd, ik voelde me er in alsof ik zou stikken, benauwend. Dat zat enkel alleen tussen mijn oren, ban die gedachtes weg, en kijk naar de voordelen van de hijaab, en juist wat een mooi iets het is. Elhamdoelilah ben ik af van de influisteringen, en wat betreft de reactie's, rare opmerkingen van mensen dat zal zo wel blijven denk ik. Het is raar maar soms ben ik ze er dankbaar voor, het is alsof ik me er sterker en beter bij voel. Elhamdoelilah. Denk vooral veel aan de sahabiyat, de vrouwen van de sahaba. En vergelijk ons heden nu, hoe makkelijk we de hijaab af doen, en hoeveel moeite we doen om de stap te zetten om de hijaab op te doen. Terwijl de hijaab eigenlijk geen stap hoort te zijn, het is nl fard (een verplichting) We horen er niet stil bij te staan, en altijd met hijaab de deur uit te gaan. Dan heb ik het ook over mijn eigen struggle hoe veel moeite er aan vooraf ging(Stagfirou'Allah) Toen de aya werd geopenbaard over de verplichting van hijaab, deden de sahabiyat zonder er bij verder na te denken gelijk de hijaab op, ze gebruikten zelfs gordijnen. SobhanAllah. Moge Allah Taala ons leiden op zijn rechte pad. Zuster, doe in geen geval je hijaab af. Heb sbar met de beproeving, blijf standvastig, voed je imaam door kennis op te doen, Quraan recitatie etc. Doea, doe veel doea. Moge Allah Taala je bij staan. salaam Aleikom Wa rahmatoeallah

islamicgirl3
23-11-2003, 00:46
Salam Aleikom Zuster, ik heb dat probleem ook, niet van die verleidingen alhamdoelilah, maar dat ik altijd een gevecht moet aangaan met mijn hoofddoek. ik erger me altijd weer: dan zit ie te strak of hij draait helemaal weg etc... maar je moet weten zuster dat het sjatain is die dit veroorzaakt!! soms zit het gewoon tussen je oren:bv je voelt dat ie te stak zit, maar dat is niet zo. wat jij moet doen( of al doet is) een jihad beginnen tegen die slechte gedachten. je moet je sterk verzetten tegen die gevoelens, want ze komen van sjaitan! zoek jouw toevlucht bij Allah en hij zal jou verlossen inshAllah! en over dat maguileren, zwemmen etc. je zal daar heus nix missen! (nou zwemmen kun je nog wel hoor, als het maar onder islamitische vrouwen is!). het enige wat je zal missen is je geloof in Allah. dat soort zaken, zullen alleen de weg tussen Allah swt en jou vergroten....... als je Allahs swt niet zou gehoorzamen, door bv je hoofddoek uit te doen en hem de rug zou toekeren, wie is jou helper en beschermer dan buiten Allah swt????? ik wil alleen zeggen, houd je aan de regels en gehoorzaam Allah, de alwetende, Hij weet wat wij niet weten. en weet, dit leven is slechts vermaak en bedrog, en dat je in dit leven moet werken voor het eeuwige leven, het paradijs inshAllah!! sjatan probeert ons het verkeerde pad op te sturen, dus lieve zuster verzet je er tegen, moge Allah swt je leiden en je InshAllah samen met andere moslims het paradijs doen binnen gaan. moge Allah swt alle moslims zegenen en hen leiden naar het rechte pad AMEEN!! wa aleikom salam warahmatoelahi wabarakatoe