Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : recept marokaanse Sfenj (donuts)

Pagina's : [1] 2

LZN
18-11-2003, 23:38

Hallo mensen! Wie o wie kan mij helpen aan het originele recept voor de marokaanse Sfenj. Dit zijn die lekkere donuts achtige lekkernijen die wel op elke straathoek in de grote steden van marokko worden verkocht. Ik heb allerlei recepten gehoord maar geen één is zo goed als de originele sfenj van Marokko. Mocht je het recept weten reageer dan s.v.p op dit bericht. Alvast bedankt! Dhalila.

Scottie
18-11-2003, 23:47
Nou, ik kan niet wachten .... Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is .... http://www.sint.nl/flash/hoorwie.html Si.... Scottie.

MaRouaN
19-11-2003, 07:56
Neem een cursus bij me moeder die maakt de lekkerste Sfjenz die er is. En lekkere Lemsemen hmmmmmmmmm. Mag nie!!!!!!!! Ik heb Ramadan :D

OUIDAD1
19-11-2003, 09:43
Hoi Meissie, dit heb ik gehad van een meisje van hier. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd...dus ik weet niet of het goed is. Sfensh 500 g bloem 15 g verse gist 1 1/2 eetlepel zout 1/2 liter water (warm) 1 eetl. suiker olie om te frituren Meng de ingredienten (niet te stevige deeg, maar ook niet te waterig) Laat dit rijzen. Daarna maak je rondjes en die bak je in de olie. succes...ik hooe het wel als het gelukt is

noel33
22-11-2003, 01:05

ik ga het ook proberen...eindelijk het recept...hier kunnen ze me midden in de nacht voor wakker maken... Ik ken alleen de sfins maken met een spuitfles en dat worden hele dunne zonder gist en die in grote cirkels in de hete olie gespoten wordt

yesmina19
09-12-2003, 20:42
halve liter melk kilo bloem of meer een soep kom geel meel 2 eetlepel gist 2 eiren 150 gram boter 1 theelepelzout honing poeder suiker 1 pakje vanile suiker meng alle ingredienten niet stevig niet waterig normaal laat een uur rijsen of iets meer ligt er hoeveelheid gist je heb in gedaan daarna laat je de olie frituren in de pan tot ze bruin zijn laat ze beetje afkoelen ligt er aan wat je zelf wil de honing kan je verwarmen met boter heel klein beetje je smeert de honing in het donuts en strooi daarna poedersuiker op en je bent klaar 8 personen

moeder4
10-12-2003, 11:32
het geheim van goede sfens ligt in het kneden je moet het deeg eerst kneden zoals brooddeeg pas later voeg je er steeds meer vloeistof bij tot je de gewenste dikte heb bereikt probeer het maar insallah lukt het jullie op deze manier

moeder4
10-12-2003, 11:38
hai noel33 kan jij dat recept van jou ronde donuts hier zetten alvast bedankt

XmaghrabiaX
11-12-2003, 12:49
heeft iemand het geprobeerd en hoe is het uitgekomen?

tuttifrutti
01-01-2004, 09:59
Origineel gepost door OUIDAD1 Hoi Meissie, dit heb ik gehad van een meisje van hier. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd...dus ik weet niet of het goed is. 1 1/2 eetlepel zout EETlepel :eek: of bedoel je THee-lepel :p

annisa_maroc
03-01-2004, 15:07
Origineel gepost door moeder4 het geheim van goede sfens ligt in het kneden je moet het deeg eerst kneden zoals brooddeeg pas later voeg je er steeds meer vloeistof bij tot je de gewenste dikte heb bereikt probeer het maar insallah lukt het jullie op deze manier wat jij zegt klopt...me moeder doet het ook op zo manier eerst goed kneden en steeds bij beetje bij beetje water bij doen....dan worden de sfens heel lekker en lekker zacht.... Dus dammes en heren goed kneden hoe je brood kned dan pas laten rijzen.... en je zult het zien dat het heel lekker word... groetjes annisa :zwaai:

LadyAmy
12-10-2009, 17:36
Hey hey iedereen, Nou ik heb het dus net geprobeerd. Ff laten rijzen en dan eraan beginnen! Veel liefs, Lady Amy

kebdania2811
13-10-2009, 10:27
Hallo mensen! Wie o wie kan mij helpen aan het originele recept voor de marokaanse Sfenj. Dit zijn die lekkere donuts achtige lekkernijen die wel op elke straathoek in de grote steden van marokko worden verkocht. Ik heb allerlei recepten gehoord maar geen één is zo goed als de originele sfenj van Marokko. Mocht je het recept weten reageer dan s.v.p op dit bericht. Alvast bedankt! Dhalila bedoel je deze http://kouzina-fusion.nl/showthread.php?tid=6787

kebdania2811
13-10-2009, 10:41
bedoel je deze http://kouzina-fusion.nl/showthread.php?tid=6787 als je deze bedoelt dan zet ik het recept bij voor je 500 gram bloem 1tlp zout 12 gram gist halve tlp bakpoeder 1tlp suiker 200 lauw, melk opwarmen 200 lauw water 1 ei 2 eetlepels boter je doet alle ingredienten bij elkaar ,de gist met de suiker warme lauwe melk in een bakje 10 minuten laten staan terwijl je met de deeg bezig bent doe je de water en de melk beetje voor beetje het kan zijn dat teveel water en melk is dus dan hou je wat van over maar kan hoeft neit en niet alle bloem is het dezelfde ,daarna doe je gist bij nu ga je alles goed mixen tot soepele deeg laat staan 1 uur agedekt met platic zak in de oven of magnetron voor goede rusultaat van rijzen ,na het rijzen bak je het in olie en doe suiker bij mag hoeft en geloof me maar ze zijn heerlijk en de resept is van charifax van kf

semia2
13-10-2009, 11:04

Van Noona is ook echt lekker en heel luchtig.

Pagina's : [1] 2