Bekijk originele versie : Een eigen Kapsalon. (klik effe!)
[Weet iemand hier misschien toevallig hoeveel geld je in totaal nodig hebt om een eigen proffessionele kapperszaak te beginnen? ]
Het ligt eraan. Als het (middel) groot is, moet je rekening houden met meer dan 10.000 euro.
Misschien een kleine tip voor je. Probeer met iemand te werken die zijn zaak wil verkopen. Neem eerst 50 procent (of een deel) van de aandelen over. Als je alles zo'n beetje hebt begrepen kun je de rest ook overnemen. Deze heeft twee belangrijke voordelen;
1- Je loopt alvast met iemand mee die verstand heeft van zaken. Hij/zij legt je uit hoe het allemaal werkt,
2- Je neem het bedrijf niet in een keer over, maar stap voor stap. Je kunt je deel per maand weer investeren in de "aandelen". Zo kun je voorkomen dat je vreemd vermogen nodig hebt.
Veel succes,
aquarius_72
10-01-2008, 00:52
Hoi,
heb je al een locatie/pand?
wat is de huur of overname?
weet je de oppervlakte?
hoeveel inboedel wil je erin zetten?:
2de hands meubilair van kapsalon:
als je van 2 klanten gaat zit je ongeveer rond 800 euro.
2 stoelen
2 spoelbakken voor haar wassen langseen
3 losse stoelen met droogkap eraan
2 kapstoelen
balie
3 wandelementen met spiegels
kinderstoel,
tafeltje
kassa digitaal
het volgende zit erbij.
- bedienigspanneel
- geld lade
- computer met alles al ingebouwd (klaar voor gebruik)
- scanner
-bedrading
-display voor klant
-toetsenbord
-muis
zit je rond max 500 euro.
ga maximaal ervaan uit dat je zowiezo 2000 euro aan inboedel kwijt bent.
hier heb je een site wat je moet weten omtrent ondernemen in de kappersbranche.
http://www.kapperspagina.nl/content/view/32/68/#overig
Groetjes Aquarius_72
Hoi,
heb je al een locatie/pand?
wat is de huur of overname?
weet je de oppervlakte?
hoeveel inboedel wil je erin zetten?:
2de hands meubilair van kapsalon:
als je van 2 klanten gaat zit je ongeveer rond 800 euro.
2 stoelen
2 spoelbakken voor haar wassen langseen
3 losse stoelen met droogkap eraan
2 kapstoelen
balie
3 wandelementen met spiegels
kinderstoel,
tafeltje
kassa digitaal
het volgende zit erbij.
- bedienigspanneel
- geld lade
- computer met alles al ingebouwd (klaar voor gebruik)
- scanner
-bedrading
-display voor klant
-toetsenbord
-muis
zit je rond max 500 euro.
ga maximaal ervaan uit dat je zowiezo 2000 euro aan inboedel kwijt bent.
hier heb je een site wat je moet weten omtrent ondernemen in de kappersbranche.
http://www.kapperspagina.nl/content/view/32/68/#overig
Groetjes Aquarius_72
Bedankt voor je info was ook op zoek naar deze info , maar kun je me ook helpen met hoe je een eigen kapsalon begint?? wat en waar moet je dingen regelen , heb je een vergunning nodig ? moet je perse bij een kappers branche aangesloten zijn? en over de inboedel heb je speciale (2e hands) winkels waar je de spullen kunt kopen etc etc ...
Alvast mijn eeuwige dank voor je moeite..:goedzo: :goedzo:
Bedankt voor je info was ook op zoek naar deze info , maar kun je me ook helpen met hoe je een eigen kapsalon begint?? wat en waar moet je dingen regelen , heb je een vergunning nodig ? moet je perse bij een kappers branche aangesloten zijn? en over de inboedel heb je speciale (2e hands) winkels waar je de spullen kunt kopen etc etc ...
Alvast mijn eeuwige dank voor je moeite..:goedzo: :goedzo:
Is er nog steeds niemand die me hierover iets meer kan vertellen...
Met name de vraag moet je perse bij een kappers branche aangesloten zijn en wat zijn de voordelen en nadelen hiervan...
Africanrose.
04-05-2008, 09:52
ik wil later ook nshaallah in marokko kappersalon beginnen, we hebben hmdl 3 garages en ze zijn binnenin niet van elkaar afgescheiden, echt heel mooi voor een zaakje
mtiouia1988
05-05-2008, 20:49
Tbarkallah 3liekoem. Allahi 3awen
cute_mokro
05-05-2008, 23:13
Dit is echt niet te zeggen hoor.... Je kunt een kleine sobere salon beginnen of een hele luxe. Scheelt zoveel, afhankelijk van je wensen. Ik ken er een heel goed en die heeft een hypotheek af moeten sluiten t.w.v. € 150.000,-. Maar dan heb je ook wat. En vergeet niet... Je kunt wat meer vragen als het er goed uit ziet.
Succes ermee.
PS: Zoek je een werkplek? Ben je ervaren? Omgeving Amsterdam? Dan kun je misschien wat extra ervaring opdoen (ook in het plaatje van voor jezelf beginnen) en kun je mij PM`en. Die vriend van me zoekt namelijk personeel.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.