Bekijk originele versie : Islamitische basisschool
Even een vraagje aan de (aanstaande) moeders onder ons.
PS Feel free om te reageren als je geen moeder bent.
Op wat voor soort school zou je je kind doen? Graag met argumenten.
Ik ben benieuwd naar de reakties.
cousina_rifia
18-11-2003, 12:45
In ieder geval niet naar een school waar veel buitenlanders op zitten. Dat zou niet goed zijn voor het kind, hij krjigt opeen gegeven moment taalachterstand en gaat met een buitenlandse accentje praten. geloof me dat is echt zo.
Een school waar niet teveel buitenlanders zitten zou goed zijn. Dan leert ie de nederlandse taal ook goed spreken zonder accent.
Miss oogappeltje,
leer je ze dan niet in een eenzijdige wereld te leven?
tegenwoordig kan je op een christelijke school regelen dat je kind niet mee hoeft te bidden
Ikzelf zou mijn kind ook niet op een islamitische school doen.
Op een non moslimschool kan ze kennismaken met alle facetten van de maatschappij en leren omgaan met alle "soorten rassen". Ik zou zelfs geen bezwaar hebben tegen een christelijke school, zolang ze maar niet hoeft te bidden. Meestal hebben die een betere normen-en waardenleer en begeleiding dan openbare scholen.
Voor wat betreft de islamitische opvoeding ; ik heb hamdoelilah een echtgenoot die de koran en islamitische leer van binnenste te buiten kent, dus dat krijgt ze inshallah van hem mee.
Atlas_Gebergte
18-11-2003, 13:28
Sallaam, nou ik ben wel getrouwd, maar heb nog geen kinderen, mochten er later kinderen komen, dan zet ik ze op een islamitische school, in mijn woonplaats hebben we zo'n school, waar nederlandse leerkrachten werken. Kijk islam is veel belangrijker dan de opleiding die ze later gaan volgen. De islam hebben ze later echt nodig niet de baan of de opleiding.
Me zus heeft haar zoontje ook op een islamitische school gedaan, en als je daarheen gaat echt het is heel gezellig daar en ze leren veel daar, zowel nederlandse lessen als de koran, hij kan al heel veel soerat's, echt knap van een jongen van 6 jaar.
Wa Sallaam Alikoum
mijn zoontje stuur ik zeker naar de islamitische basisschool. ze leren daar de koran, bidden, arabische les en nederlandse les. de meeste kinderen in mijn omgeving die naar de nederlandse basisscholen gaan, die kunnen hun eigen taal niet eens goed spreken, weten niet eens hoe ze moeten bidden, terwijl ze toch 10 of 11 jaar zijn. en daarbij nemen ze de gewoontes van de nederlanders over. ik stuur hem liever eerst naar een islamitische basisschool waar hij eerst leert over de Islam, de rest volgt wel.
Salaam oe3alikoem,
Mijn zusje zit ook op islamitische basisschool, ze zat eerst op 'gewone' school. Maar is dit jaar over geplaats naar Islamitische school. Serieus veeeeeel beter, ze leren arabisch, leren bidden, veel over de islam maar ook Nederlandse lessen gewoon. En volgens onderzoek (tenminste op die basisschool), zullen de meeste leerlingen 80% worden door verwijst naar havo/vwo.. Dus ik zal later inshallah mijn kind zeker weten naar een Islamitische school sturen :D
Ma3a Salama
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
De islam hebben ze later echt nodig niet de baan of de opleiding.
Zou je dit eens willen uitleggen? Ik snap namelijk niet hoe je je goed voor de samenleving kan inzetten (dat vraagt Allah immers) als je zelf geheel afhankelijk bent van deze samenleving.....
Origineel gepost door Sweety20
Salaam oe3alikoem,
En volgens onderzoek (tenminste op die basisschool), zullen de meeste leerlingen 80% worden door verwijst naar havo/vwo..
Dat advies kan je ook krijgen als je je kind goed (laat) begeleidt(en) op de basisschool. Als ouders zijnde moet je goed op je strepen staan en niet alles wat leraren zeggen voor zoete koek slikken.
Kinderen die onterecht lbo-advies krijgen hebben meestal ouders die of
1) niet op de hoogte zijn van alle kansen die hun kind kan krijgen
2) of de leercapaciteiten van hun kinderen niet kennen. Daarmee bedoel ik dat als jij weet dat jouw kind goede/voldoende cijfers haalt (en ik neem aan dat je ook de toelatingseisen kent voor havo/vwo) en je krijgt een lbo advies, dat je daar geen genoegen mee neemt.
alhoceima_hayat
19-11-2003, 12:37
Origineel gepost door cousina_rifia
In ieder geval niet naar een school waar veel buitenlanders op zitten. Dat zou niet goed zijn voor het kind, hij krjigt opeen gegeven moment taalachterstand en gaat met een buitenlandse accentje praten. geloof me dat is echt zo.
Een school waar niet teveel buitenlanders zitten zou goed zijn. Dan leert ie de nederlandse taal ook goed spreken zonder accent.
Ik ben het helemaal niet met je ens, ik heb op een islamitische basischool gezeten, en al wel 8jaar lang!
en ik spreek vloeiend de Nederlandse taal. Meid je moet niet iedereen over één kam scheren. :kwaad:
Mss is het zo dat er sommige kinderen er tussen zitten die alleen maar thuis berbers oftewel arabisch ( marokkaans) praten, waardoor ze moeilijk in het dagelijkse leven kunnen communiceren met andere mensen, of dat de leraren zelf ook marokanen zijn en gewoonweg in het eigen taaltje zitten te communiceren met de leerlingen waardoor ze dus een taalachterstand krijgen nadertijd.
En dit geld t niet alleen voor de marokanen maar ook voor de turken en andere religieën.
p.s let niet op me spelfouten, moet snel schrijven ben op me werk vandaar dus.
groetjes Fauzia :zwaai:
Atlas_Gebergte
19-11-2003, 12:43
Origineel gepost door Tijn
Zou je dit eens willen uitleggen? Ik snap namelijk niet hoe je je goed voor de samenleving kan inzetten (dat vraagt Allah immers) als je zelf geheel afhankelijk bent van deze samenleving.....
Tijn jij zult het toch niet begrijpen, omdat je een nederlander bent. Kijk als je niks aan je geloof doet enzo, hoe wil je later in de hemel komen?, ik heb liever dat me kind later een goede kind is die goed in zijn geloof is, dan een belangrijke baan of wat dan ook. Hoe gaan we dat Allah(swt) later verklaren, van ja sorry ik wou carierre maken???????? Ons geloof staat bij mij op de eerste plaats. :zwaai:
Atlas_Gebergte
19-11-2003, 14:37
Origineel gepost door Oheba24
bij mij ook!!!
Hamdoulillah, dat er nog iemand is die ook zo overdenkt. Het zal voor de nederlanders wel moeilijk te begrijpen zijn, maar het is gewoon zo.
cousina_rifia
19-11-2003, 19:37
alhoceima_hayat,
mij heb je niet horen praten over een islamitische school, ik zei alleen geen school waar veel buitenlanders op zitten. Ik zie bij mijn broertje dat hij nu al met een accentje praat omdat de meerderheid van zijn school uit buitenlanders bestaat, en dan heb ik het over marokkanen, turken. Zijn klas alleen al bestaat voor de helft uit marokkanen.
en trouwens je hoeft niet perse naar een islamitische school toe om koran te kennen en te leren bidden. ik zelf zat op een katholieke basisschool maar kreeg ook koran en arabische les daar op school. 1 keer in de week kreeg ik les van een arabische man. Ik heb daar ook veel geleerd over de islam zonder op een islamtische school te zitten.
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Tijn jij zult het toch niet begrijpen, omdat je een nederlander bent. Kijk als je niks aan je geloof doet enzo, hoe wil je later in de hemel komen?, ik heb liever dat me kind later een goede kind is die goed in zijn geloof is, dan een belangrijke baan of wat dan ook. Hoe gaan we dat Allah(swt) later verklaren, van ja sorry ik wou carierre maken???????? Ons geloof staat bij mij op de eerste plaats. :zwaai:
Beetje gemakkelijk om geen antwoord op m`n vraag te geven, omdat ik deze toch niet zou begrijpen........Het was een simpele/oprechte vraag over het praktiseren van de Islam, welke volgens mij meer verdiend dan een kinderachtig antwoord.
Dus nogmaals......volgens jou staat geloof op de eerste plaats....nou vraagt dit geloof om je actief voor deze samenleving in te zetten. Hoe kan je dit rijmen met het niet nodg hebben van een opleiding of baan?
Nog een simpele vraag, die op je "antwoord" aansluit:
Wat gebeurd er met de miljoenen mensen op dit bolleke die nog nooit van Islam/Allah hebben gehoord wanneer ze sterven?
Origineel gepost door MissOogappeltje
Die gaan naar de HEL!
Maar alsnog meld ik erbij dat wij niet de gene zijn die mogen OORDELEN!
:confused: ....naar de hell, terwijl ze er zelf niks aan kunnen doen dat ze nog nooit van Islam/Allah hebben gehoord?.....dat lijkt me wel heeel erg onrechtvaardig.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.