Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Als je het niet overkomt is het moeilijk om te geloven

Pagina's : [1] 2

LZN
18-11-2003, 10:58

Hallo allemaal, Dit is echt het mooiste wat mij is overkomen tot nu toe: Mijn grootouders hebben hele goede oude vrienden in Marokko wonen die ieder jaar wel bij hun langs gaan als ze daar zijn. 7 jaar geleden toen ik nog een snotneus was, toen kwamen hun zonen langs, de oudste en die er op volgt, schonk ze op dat moment geen enkel aandacht was alleen maar bezig met giechelen en katte kwaad. Twee, drie jaar later al weer wat ouder komt zijn zus langs bij ons met haar ouders, en vraagt mij wat ik er van zou vnden om met haar broer te trouwen, ik zeg tegen haar zie je niet al mijn snot daar op mijn snorharen druppelen. En zij lachen natuurlijk, en vervolgens gingen we over op een ander onderwerp, alles vergeten alsof het niet gezegt was of is. Die jaren erop dat die ouders dus steeds langs kwamen en die zus zijn zei en ik elkaar steeds gekruist omdat zij pas kwamen als ik al weer terug was. Juli 2003 is die broer weer langs gekomen ( die er op volgt), maar ook hem heb ik niet ontmoet omdat ik zo nodig moest gaan touren in Casablanca. Vervolgens zijn die ouders dit jaar niet geweest maar hebben zij ons uitgenodigt, maar helaas die week dat zij ons hadden uitgenodigt moest ik terugkeren naar dit verschrikkelijke land, omdat ik weer keihard aan het werk moest voor mijn carriere. Dus alleen mijn familie is gegaan behalve mijn oma die is bij mij gebleven om mij uit te zwaaien. Toen iedereen weer terug was in Nederland heeft die familie ons gebeld en gevraagt of ze mij niet als hun bruid mochten bemachtigen voor hun zoon (die toen is langs geweest thuis toen ik zo nodig moest touren). En ik heb eigenlijk maar een week nagedacht en ik heb uiteindelijk Ja gezegt, toen ik mijn ja woord had gegeven wilde ik eigenlijk die jongen alleen maar spreken. Toen we een maal elkaars nummers hadden en dat speelt zich af 1,5 maand geleden eerlijk waar ik overdrijf niet het is gewoon de waarheid kunnen we niet meer zonder elkaar, er gaat geen dag voorbij dat we elkaar niet spreken over de telefoon, het is alsof we elkaar al jaren kennen terwijl we elkaar al 7 jaar niet hebben gezien. Wie kan mij vertellen wat dit is: is dit houden van of verliefdheid of verlangen naar, in ieder geval ik weet het niet hoor ik weet niet wat dit is. Maar ik weet wel dat ik deze jongen noooit zal laten gaan. Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat een relatie voor het huwelijk helemaal niet noodzakelijk is, als je in allah swt. gelooft en hem aanbid dan komt alles op zijn pootjes terecht..

tonk
18-11-2003, 11:02
Hartstikke leuk voor je! Ik neem aan dat jullie in Marokko gaan wonen?

Missy_Rose
18-11-2003, 12:27
Het is inderdaad moeilijk te geloven als het je niet zelf overkomt :o Maar ja, Allah swt is groot en kennelijk was dit mektoeb, dus ik wens jullie allebei een gelukkig huwlijk toe :hoera: :goedzo:

Jupiter
18-11-2003, 13:15
Origineel gepost door Pistach Een uithuwelijking dus...jij vindt het hier verschrikkelijk. Maar gaat wel huwen met iemand waar je enkel mee getelefoneerd hebt...stapelverliefd op een stem dus...niettegenstaande je het hier verschrikkelijk vind wil je toch maar hier blijven en je partner naar hier halen om de werkloosheidscijfers te doen stijgen. Mooi verhaal...waar halen ze het... :rolleyes: Dom ja..gaan huwen met iemand die je niet eens kent. Het zoveelste importhuwelijk.....weer een gelukkige die het heerlijke Marokko wil verlaten om te verhuizen naar het verschrikkelijke Nederland, weer een klager erbij om de nederlanders te vertellen hoe verschrikkelijk zij zijn en dit land. Alles negatief zien is een kunst die slechts door weinigen beheerst wordt.

Jupiter
18-11-2003, 13:30

Origineel gepost door Pistach Een kunst die ik hier geleerd heb... :D Ja dat is misschien wel zo, maar dat meisje vertelt een heel mooi verhaal en jij had haar op z'n minst kunnen feliciteren. Misschien wordt je wel uitgenodigd voor een heel gezellige marokkaanse bruiloft................. :D

Jupiter
18-11-2003, 13:38
Origineel gepost door Pistach Ik zeg het nogmaals..een mooi verhaal :confused: Een dwaas verhaal bedoel je.. Met als einde een telfoonhuwelelijk..kom nou. Mijn zin voor realiteit verbied me zulke dwaze verhalen ernstig te nemen. Laat staan dat ik ooit zou huwen met iemand die ik alleen ken via de telefoon. Smartlappen horen in smartlappenland thuis.... :D En een Marokkaanse bruiloft zegt me niet zoveel..al die thee en die zoetigheid. ;) Je kijkt te weinig naar films met een happy end en teveel naar documentaires. Het leven zit vol verassingen........... :D Hoe kom je er trouwens bij dat er alleen maar thee wordt geschonken??

gaviel
18-11-2003, 13:41
:letsparty :Allereerst hartelijk gefeliciteerd madameke schoevers. Maar dan tja pistacha kan lelijk uit de hoek komen maar realiteitszin heeft ie wel. Sorry maar ook ik kan de andere kant van het liedje van verlangen van velen mannen en vrouwen uit maroc. :Iluvu: Toch hoop ik dat je een mooie bruiloft krijgt en een nog beter leven daarna en velen goeden kansen op de arbeidmarkt voor jouw en je aanstaande. Veeeeeeeee l geluk en liefde toegewenst :Iluvu:

grendel
18-11-2003, 13:47
Origineel gepost door Pistach Dit soort verassingen eindigt dikwijls in een echtscheiding.....en wie weet is die partner zo lelijk als de nacht.. :D En wat drinken ze nog meer dat de moeite waard is op Marokkaanse huwelijken....misschien ben ik dan toch nog te overhalen. http://www.comptoirexotique.fr/fed/maroc.htm :D

Jupiter
18-11-2003, 13:53
Origineel gepost door grendel http://www.comptoirexotique.fr/fed/maroc.htm :D Eindelijk een kenner aan het woord................ :D Op een beetje bruiloft, zeker in Marokko, wordt regelmatig bier en whisky gedronken. Niet openlijk natuurlijk. Hoewel in sommige hotels heb ik bij bruiloften gewoon met een biertje kunnen rondlopen. Meestal is het importbier. Smaakt goed. Zeker als het heel warm is en je hebt een koud biertje vast en je voeten in het zwembad terwijl de muziek op de achtergrond speelt............... :D

grendel
18-11-2003, 14:01
Origineel gepost door Schoevers als ik hem aanbid zoals ik hem hoor te aanbidden . Groet, Heb je nog een zusje ?.......... :D

grendel
18-11-2003, 14:03
Origineel gepost door Jupiter Eindelijk een kenner aan het woord................ :D Op een beetje bruiloft, zeker in Marokko, wordt regelmatig bier en whisky gedronken. Niet openlijk natuurlijk. Hoewel in sommige hotels heb ik bij bruiloften gewoon met een biertje kunnen rondlopen. Meestal is het importbier. Smaakt goed. Zeker als het heel warm is en je hebt een koud biertje vast en je voeten in het zwembad terwijl de muziek op de achtergrond speelt............... :D De grootste truc van de duivel is geweest om mensen te laten denken dat Marokkanen ........ niet drinken............................. :D Ga maar kijken bij de Jellinek-kliniek :D

Jupiter
18-11-2003, 14:07
Origineel gepost door grendel De grootste truc van de duivel is geweest om mensen te laten denken dat Marokkanen ........ niet drinken............................. :D Ga maar kijken bij de Jellinek-kliniek :D Het is inderdaad een een perfect staaltje zand in de ogen strooien.

missmaroc1
08-02-2004, 14:08
salaam alaikom, ten eerste wil ik je feliciteren........ :D wallah ik ben echt blij voor je dat alles zo is verlopen!! ik heb hier niet veel over te vertellen, maar zolang je in allah(swt) gelooft........ dan kan ik je verzekeren..... dat alles wat je wenst... uit zal komen..... hier en hiernamaals :) en mektab (het lot) kan je niet tegen houden en al helemaal niet veranderen....... ik hoop insa allah dat je een leuke bruiloft zult krijgen..... en dat jullie voor de rest van julie leven gelukkig zullen worden!! beslama hafida

a3ir
08-02-2004, 14:29
wens je veel geluk en een gezond leven schoevers. a3ir

marocosia
08-02-2004, 21:05

Meid ik wil je gewoon ff feliciteren en allah e kimil likoem... Ik hoop dat je een leuke bruiloft hebt en gelukkig met hem zal verder leven... ma3a salama

Pagina's : [1] 2