Bekijk originele versie : make up in de ramadan?????
romaisa22
17-11-2003, 22:30
Dag lieve mensen,
Wie kan mij helpen??
Ik heb morgen sollicitatie gesprek(na 4 mnd werkloos).
Wat voor mij heel erg belangerijk is.
Ik wil er nl morgen goed en verzorgd overkomen.
Mag ik morgen make up gebruiken??? Ik ga me niet helemaal schminken natuurlijk, alleen het hoog nodige. Ik vast gewoon wel natuurlijk.
Mag dit???
Ik wil nl morgen niet met een rot gevoel lopen.
Of schuld gevoel dan houdt het voor mij nl op.
Wie weet het antwoord op mijn vraag.
Soekran,
Romaisa :zwaai:
ChOcOtOfFfF
17-11-2003, 23:33
De regels die altijd gelden gelden ook in de Ramadan. Dus make-up hoor je niet buiten op te doen, maar alleen thuis bij je man, of familie.
Veel succes Insha Allah met je sollicitatie :zwaai:
romaisa22
17-11-2003, 23:35
Dankje voor je reactie
:zwaai:
TwinkleEye_19
18-11-2003, 13:04
Origineel gepost door Samra837
nou sorry hoor je moet er wel een beetje representatief uit zien dus ik zou zeggen gewoon doen!!!!
Ik draag buiten de ramadan wel make-up en zou als ik een sollicitatiegesprek had ook opdoen...wel heel licht, gewoon zo dat ik er niet 'ziek' uit zie (waar ik nu dus wel op lijk :( )
Werkloos zijn is gewoon erg, je mag al blij zijn als je op gesprek komt!!
Atlas_Gebergte
18-11-2003, 13:45
Origineel gepost door TwinkleEye_19
Ik draag buiten de ramadan wel make-up en zou als ik een sollicitatiegesprek had ook opdoen...wel heel licht, gewoon zo dat ik er niet 'ziek' uit zie (waar ik nu dus wel op lijk :( )
Werkloos zijn is gewoon erg, je mag al blij zijn als je op gesprek komt!!
Dame je geeft geen goeie advies ;) , want in de koran staat dat je GEEN make-up mag dragen buiten, alleen voor je man thuis.Dus waar slaat dit op? gaan we nu de regels van Allah(swt) vermijden :( ????? Waar gaat dit heen????????
Dus dame(romaissa22) doe geen make-up op meid, zo bega je zondes waar je gestraft voor word. Ga er heen en doe je best, Allah(swt) zal je helpen.
Wa Sallaam Allikoum :zwaai:
romaisa22
18-11-2003, 23:20
Salaam aleikom,
Bedankt lieve damesvoor jullie advies.
Ik heb me toch op gemaakt.
Heel lichtjes, en het gesprek was positief!!!!
Atlas_Gebergte
19-11-2003, 09:23
Origineel gepost door romaisa22
Salaam aleikom,
Bedankt lieve damesvoor jullie advies.
Ik heb me toch op gemaakt.
Heel lichtjes, en het gesprek was positief!!!!
Lichtjes of niet, is de sollicitatie veel belangrijker dan de regels van Allah(swt)???????? Dit begrijp ik dus niet, gewoon de laars aan de regels van Allah(swt) hebben?????? Sorry meid, maar je bent wel verkeert bezig en je hebt zo ook al een zonde begaan.
TwinkleEye_19
19-11-2003, 10:00
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Lichtjes of niet, is de sollicitatie veel belangrijker dan de regels van Allah(swt)???????? Dit begrijp ik dus niet, gewoon de laars aan de regels van Allah(swt) hebben?????? Sorry meid, maar je bent wel verkeert bezig en je hebt zo ook al een zonde begaan.
En dan?? Haar verantwoordelijkheid...Dit alles weet zij en zoveel anderen dondersgoed...Daar hoef jij niet keer op keer op te wijzen...Zit gewoon de hele tijd op mensen te hitsen..Alsof ze een moord heeft gepleegd :rolleyes:
Laars aan de regels :confused: Je bedoelt dat ze de regels van Allah aan haar laars lapt...Wie ben JIJ om deze conclusie te trekken? Dus ze zou ook niet bidden, niet vasten enz..puur omdat ze make-up heeft opgedaan....
Mensen ook hebben niets te doen he, leef en laat leven :)
Atlas_Gebergte
19-11-2003, 10:16
En dan?? Haar verantwoordelijkheid...Dit alles weet zij en zoveel anderen dondersgoed...Daar hoef jij niet keer op keer op te wijzen...Zit gewoon de hele tijd op mensen te hitsen..Alsof ze een moord heeft gepleegd :rolleyes:
Laars aan de regels :confused: Je bedoelt dat ze de regels van Allah aan haar laars lapt...Wie ben JIJ om deze conclusie te trekken? Dus ze zou ook niet bidden, niet vasten enz..puur omdat ze make-up heeft opgedaan....
Mensen ook hebben niets te doen he, leef en laat leven :)
Dame we horen onze moslimzusters te helpen en op erop te wijzen wat ze goed en fout doen, dat jij dat niet doet is niet mij probleem ja. Ik oordeel haar niet, maar zeg wel dat ze fout zit, is dat een probleem??????? :zwaai:
TwinkleEye_19
19-11-2003, 10:23
Dame we horen onze moslimzusters te helpen en op erop te wijzen wat ze goed en fout doen, dat jij dat niet doet is niet mij probleem ja. Ik oordeel haar niet, maar zeg wel dat ze fout zit, is dat een probleem??????? :zwaai:
Wat heeft het voor zin om mensen erop te wijzen terwijl je WEET dat ze het dondersgoed weten, te meer omdat je het al duidelijk hebt gemaakt?
Maar ja...je zal het wel leuk vinden om in te loggen en dan op de hitstour te gaan om keer op keer hetzelfde te typen :maf3:
Atlas_Gebergte
19-11-2003, 10:30
Wat heeft het voor zin om mensen erop te wijzen terwijl je WEET dat ze het dondersgoed weten, te meer omdat je het al duidelijk hebt gemaakt?
Maar ja...je zal het wel leuk vinden om in te loggen en dan op de hitstour te gaan om keer op keer hetzelfde te typen :maf3:
Misschien luisteren ze wel als je het zovaak gaat zeggen, het is echt geen moeite hoor.
Maar waarschijnlijk irriteert het jouw, dus meid ik zou zeggen reageer dan niet op mijn uitspraken. Straks word het nog verboden om je medemens te helpen SubhanAllah.
TwinkleEye_19
19-11-2003, 10:36
Straks word het nog verboden om je medemens te helpen SubhanAllah.
Wat is dan nou weer voor een uitspraak?!!
Een verbod maak jij of iemand anders niet, die maakt Allah.
Adio :wijs:
_MaJesTeiT_
19-11-2003, 10:37
Misschien luisteren ze wel als je het zovaak gaat zeggen, het is echt geen moeite hoor.
Maar waarschijnlijk irriteert het jouw, dus meid ik zou zeggen reageer dan niet op mijn uitspraken. Straks word het nog verboden om je medemens te helpen SubhanAllah.
Salaam Alleikoum zusters van me,
Ik wil niet tussen jullie inkomen,
maar houd het effe gezellig voor de anderen.
Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening over een bepaald
onderwerp zeggen en vertellen.
Ieder mens heeft een kijk over een onderwerp en dat is voor elk mens verschillend. De een denkt daar iets anders over, dan de andere.
Laten we dan geen oorlog in gebruik nemen, want er is al teveel ellende op de wereld....Doe het niet voor mij, maar voor jezelf!
Ieder mens en ieder lid in dit tehuis heeft zijn eigen mening, want alles is hier vrijwillig.....
En natuurlijk moet je medemens helpen, wanneer hij in nood zit.
Het is alleen, ieder mens ziet dat van zijn ooghoeken anders....
Elke advies is mooi meegenomen, hoe de ander daar ook over denkt!
Elkaar helpen, daar bereik je al heel wat meer mee, dan elkaar te hele tijd tegen verdediging gaan, wat juist wel of niet mag.
Help elkaar en geef elkaar adviezen, corrigeer elkaar, want tenslotte zijn wij allemaal ZUSTERS van elkaar....
Laat dat van elkaar merken en vooral van jezelf naar de ander toe....
Liefs...._MaJesTeiT_ ;)
Atlas_Gebergte
19-11-2003, 10:38
Wat is dan nou weer voor een uitspraak?!!
Een verbod maak jij of iemand anders niet, die maakt Allah.
Adio :wijs:
Nou reactie's slaan erwel op!!!!!!!!!
Atlas_Gebergte
19-11-2003, 10:40
Origineel gepost door _MaJesTeiT_
Salaam Alleikoum zusters van me,
Ik wil niet tussen jullie inkomen,
maar houd het effe gezellig voor de anderen.
Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening over een bepaald
onderwerp zeggen en vertellen.
Ieder mens heeft een kijk over een onderwerp en dat is voor elk mens verschillend. De een denkt daar iets anders over, dan de andere.
Laten we dan geen oorlog in gebruik nemen, want er is al teveel ellende op de wereld....Doe het niet voor mij, maar voor jezelf!
Ieder mens en ieder lid in dit tehuis heeft zijn eigen mening, want alles is hier vrijwillig.....
En natuurlijk moet je medemens helpen, wanneer hij in nood zit.
Het is alleen, ieder mens ziet dat van zijn ooghoeken anders....
Elke advies is mooi meegenomen, hoe de ander daar ook over denkt!
Elkaar helpen, daar bereik je al heel wat meer mee, dan elkaar te hele tijd tegen verdediging gaan, wat juist wel of niet mag.
Help elkaar en geef elkaar adviezen, corrigeer elkaar, want tenslotte zijn wij allemaal ZUSTERS van elkaar....
Laat dat van elkaar merken en vooral van jezelf naar de ander toe....
Liefs...._MaJesTeiT_ ;)
Lieve zuster ik zoek geen oorlog ofzo, nee zeker niet, maar ik probeer alleen iemand te helpen, maar blijkbaar mag het van sommige hier niet.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.