Bekijk originele versie : Welke koekjes kan je het beste doen voor een bruiloft?
Dag beste mensen,
Ik vroeg me af wat voor koekjes het beste kan doen voor een bruiloft. Ik bedoel hier mee te zeggen wat ziet er mooi uit, wat ziet er lux uit en wat is natuurlijk ook lekker. Een naasten van me die gaat binnen kort trouwen en we gaan dus zelf koekjes bakken (ik niet want ik bak er niks van :D )
Als iemand een aantal aanraders heeft voor me graag, en als het mogelijk is ook de recepten er van :D please?
Alvast bedankt!!!!.
mounika12
20-11-2003, 20:17
amandelkoekjes zijn tegewoordig hot.
K3ab lorzal
mloeza
briuat
mini lemhensha
en natuurlijk bonbons
Fatima_ChoeChoe
21-11-2003, 03:29
Thanks!!!! heb je toevallig ook de recepten er van???
thank you !!!
mounika12
21-11-2003, 16:31
k3eb larzal
Deeg:
1 pak bona (gesmolten)
1 kilo meel
1 ei
3 eetl. suiker
1/2 theeglas mazhar
alles door elkaar mengen, je moet het echt goed kneden (kun je het beste met meerdere perosonen maken) als de deeg erg hard is, kun eventueel met lauw water verdunnen. Als het goed soepel is: kleine bolletjes maken en idere bolletje in een zakje doen en een paar uur laten staan
Vulling:
1 kilo amandelen (eerst in water koken de schil erafhalen en goed malen)
1 thl. kaneel
1 eetl. smen
suiker (bij 4 kommen amandelen 1 1/2 kom suiker)
mazhar om alles te mengen.
Als alles goed door elkaar is gekneden, ga je lange staafjes maken ten grote van 5 cm.
Je pakt het deeg en rolt deze goed uit en neemt een staafje en legt deze op het deeg en bedenkt deze. Je moet een halve maan creeren.
(in het noorden wordt k3ab lorzal versierd met een klein pincet)
Je kan het ook gewoon niet versieren.
mounika12
21-11-2003, 16:37
mloeza
1 kilo amandelen(koken in water, pellen en malen)
2 eetl boter
3 eiren
4 kommen suiker
1/2 glas mazhar
citroenschil (raspen)
poedersuiker
Alles goed door elkaar kneden en kleine bolletjes maken ten grote van een walnoot en met een mes voorzichtig een vierkant erin drukken en met je vinger in het midden drukken en dan in poedersuiker deppen en in de oven bakken.
mounika12
21-11-2003, 16:40
Lebriuat
Filobladerdeeg (geen loempiavellen)
1 kilo amandelen
1 thl. kaneel
4 kommen suiker
mazhar om ermee te kneden
honing
als je alles door elkaar hebt gemengd kleine bolletjes maken en in de filodeeg leggen en driehoekjes maken.
In de oven bakken als zel klaar zijn in honing dompelen en je kan ze ook met sezamzaadjes versieren
mounika12
21-11-2003, 17:00
Mini lemhensha
hetzelfde ingridienten als lebriuat, alleen moet je hier de amandelvulling heel dun in de filodeeg rollen net als een rietje en dat weer oprollen tot je een cirkel krijgt en in een papier cakjesvorm leggen en zo in de oven bakken, als ze klaar zijn in de honing dompelen en weer terugleggen in de papierevormpjes en met sezamzaad versieren.
mounika12
21-11-2003, 17:05
Bonbons:
verschillende geroosterde noten (amandelen, walnoten, pindas)
Rozijnen of cornflakes
chocolade
mini bonbonpapier (bij de marokkaanse winkel verkrijgbaar)
De noten grof hakken en in een grote diepe schaal leggen.
De chocolade smelten(dit kun je het beste doen, door water te koken in een pannetje en daarop een bord leggen en dan de chocolade smelten)
De gesmolten chocolade over het notenmengsel gieten en goed door elkaar roeren. Met 1 lepel leg je steeds het mengsel in de bonbonpapier en met cocos versieren en alten afkoelen.
je kan ook witte chocolade gebruiken en deze een kleurtje geven met kleurstof (bij de chinees verkrijgbaar)
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd is, anders hoor ik het wel.
heel veel succes
Fatima_ChoeChoe
21-11-2003, 23:00
Heyy Mounika Ik wil heel graag bedanken voor al die recepten van jou!!! Ik ben er echt blij mee. Maar meid ik heb je nu te pakken aangezien jij zoveel soorten ken dan kan je er vast nog een paar plaatsten. toch?
Dankje wel meid!!!
mounika12
23-11-2003, 23:58
Hallo allemaal,
Hier een heerlijke appeltaart voor bij de koffie
Die hebben jullie nodig;
125 gr boter
125 gr suiker
3 eiren
zout
4 druppels citroenessennce
200 gr bloem
1-4 eetl. melk
3 appels
abrikozenjam
kaneel
Alles ingridienten door elkaar roeren en als laatste het deeg met melk verdunnen en in een ingevette ronde bakblink (28cm) gieten en met kaneel bestrooien.
Appels schillen, klokhuis uitsnijden, appels in vieren delen, enkele keren in de lengte insnijden en dan de appels op het deeg leggen en de blink in de voorverwarmede oven schuiven en ongeveer 40 tot 50 min bakken.
De aprikozenjam in een steelpannetje opwarmen en over de taart strijken.
Je kunt dit ook met zelf gekolpte slagroom serveren
walnoten koekjes
500 gr walnoten
4 eiren (alleen eiwit)
1 glas suiker
1 glas meel
halve zakje bakpoeder
chocolade
Eiwit samen met suiker goed stijf kloppen, de gemalen walnoten toevoegen en de meel en bakpoeder.
Je neemt een spuitzak doet de deeg erin en spuit een walnootfiguur
deze in de oven bakken.
Chocolade smelten en de onderkant van het koekje insmeren den een anderen koekje ertegen aan plakke (zodat je ongeveer een walnootvorm krijgt)
Notencake mat chocolade
1 mok gemalen amandelen (gemalen)
1 mok gemalen walnoten (gemalen)
1 mok rozijnen
1 mok suiker
1 marok.theeglas olie
1 mok meel
1 bakpoeder
1 vanillesuiker
chocolade
hele walnoot
De eiren samen met suker opschuimen en dan olie en de rest van de ingridienten toevoegen als laatste meel en bakpoeder.
Het mengsel in een ronde of vierkante bakblik gieten en in de oven bakken.
Cake uit de oven halen en de chocolade smelten en over de cake gieten en met walnoten versieren. Een klein beetje laten afkolen en dan de cake in vierkantjes snijden.
(De cake kan ook met cocos versierd worden of andere noten)
Bokkepoten
1 pak maizena
1pak bona
5 eiren
1 glas suiker
1 bakpoeder
meel
chocolade
Alle ingridienten met elkaar vermengen en als laatste meel en bakpoeder toevoegen (deeg mag niet te zacht en niet te hard zijn)
Het deeg in een spuitzak gieten en dan lange fuguurje maken ten grote van ong. 5 cm. In de oven bakken en uithalen.
Chocolade smelten en hiermee 2 koekjes aan elkaar vasplakken en aan allebei de kanten nogmaals in chocolade dompelen net als een bokkenpootkoekje.
mounika12
24-11-2003, 00:18
Hey Fatima meid als je nog meer wilt weten moet je even op (marokkaanse koekjes gerechten! klikken, daar heb ik veel geplaats scheel weer knippen en plakken.
groetjes
BRUIDJE 20
29-09-2008, 22:35
ik wil recept met chocolade en cake ahhaha
samya_21
26-12-2010, 16:23
mloeza
1 kilo amandelen(koken in water, pellen en malen)
2 eetl boter
3 eiren
4 kommen suiker
1/2 glas mazhar
citroenschil (raspen)
poedersuiker
Alles goed door elkaar kneden en kleine bolletjes maken ten grote van een walnoot en met een mes voorzichtig een vierkant erin drukken en met je vinger in het midden drukken en dan in poedersuiker deppen en in de oven bakken.
Salam,
Moet er geen bakpoeder bij? Of zet het uit door de suiker? Heb ze pas geprobeerd maar zijn ingezakt tijdens het bakken. Had maar een beetje bakpoeder gebruikt. Echt lastig, maar koppig als ik ben wil ik er voor blijven gaan.
Graag hoor ik van je,
Salaam aleikoem
Koekjes_mens
27-12-2010, 20:27
Lebriuat
Filobladerdeeg (geen loempiavellen)
1 kilo amandelen
1 thl. kaneel
4 kommen suikermazhar om ermee te kneden
honing
als je alles door elkaar hebt gemengd kleine bolletjes maken en in de filodeeg leggen en driehoekjes maken.
In de oven bakken als zel klaar zijn in honing dompelen en je kan ze ook met sezamzaadjes versieren
:confused: zoveel?? ik zou eerder 2 kommen nemen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.