Bekijk originele versie : Praktiserende moslimmannen hebben meer respect/liefde voor vrouw
Salaam.
Ik heb een vraag, is het zo dat mannen die de islam praktiseren hun vrouwen beter behandelen.
Soms zie ik zo een stelletje en dat valt me gewoon op.
I love them to see that.
Ik hoop dat ik ooit een praktiserende moslim op mijn pad zal vinden..
chicamaroquia
16-11-2003, 20:13
Als hij aan alle regels van de islam voldoet wel. Maar als hij de islam manipuleert en misbruikt, dan niet...
Het moet wel van twee kanten komen. Als beide partners conform de regels van de islam leven dan zullen zij denk ik een gezegend leven hebben met immens veel respect voor elkaar!
Lady_moi
16-11-2003, 20:14
de besten onder jullie zijn zij die goed zijn voor de vrouwen :goedzo: luid een hadith :)
Daar geloof ik wel in.
As je praktiserend moslim bent, dan weet je hoeveel waarde de koran hecht aan de vrouw, in de rol van de moeder, dochter, zuster en ga zo maar door.
Ook zullen deze mannen de soenna van onze profeet (saws) volgen en als je ziet hoe hij met vrouwen om ging, wil je niet anders dan een man die daarvan op de hoogte is en zijn best doet om de soenna na te leven
peacefull
16-11-2003, 20:33
Klopt! Neem nooit een traditionele man, maar een man die meer naar zijn geloof kijkt dan naar de traditie.
Origineel gepost door Farudja
Salaam.
Ik heb een vraag, is het zo dat mannen die de islam praktiseren hun vrouwen beter behandelen.
Soms zie ik zo een stelletje en dat valt me gewoon op.
I love them to see that.
Ik hoop dat ik ooit een praktiserende moslim op mijn pad zal vinden.
Een oprechte praktiserende moslim houdt zielsveel van Allah. Dus dat betekent dat iemand een zacht hart heeft en van zijn vrouw en kinderen zal houden.
Maar je hebt ook mannen die zich voor de buitenwereld voordoen als de ideale moslim: lange gewaden, lange baard, elk jaar naar hadj, maar die toch niet oprecht zijn. En die hun vrouw thuis opsluiten.
Lady_moi
16-11-2003, 21:07
ik wil geen man me lange baard :watte?:
chicamaroquia
16-11-2003, 21:09
Een kort baardje is leuker... :p
Lady_moi
16-11-2003, 21:14
geen baard is et best :hihi:
:zwaai:
chicamaroquia
16-11-2003, 21:31
Ringbaardje... :Iluvu:
:hihi:
Nee hoor, maar ik hou wel van een baardje...
Inchallah.
Jij wilt graag met een praktiserende man trouwen. Maar je moet weten dat de praktiserende mannen ook het liefst met een praktiserende vrouw willen trouwen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.