Bekijk originele versie : Ik was 800 euro kwijt aan mijn bruiloft!!!!
MissLovePeace
16-11-2003, 16:32
En eigenlijk vond ik dat nog te duur. Het had namelijk goedkoper gekund, maar ik had een beetje haast!!!
Het was de dag van mijn leven.... Elhamdoellilah.
Advies aan alle aanstaande bruidjes... Hoe het zo goedkoop mogelijk en besteed het geld dat je zou besteden aan een dure bruiloft aan iets nuttigs.
WaSalaam.
*Nieuwsgierig* Haast? Waarom had je haast?
HANANNEKE
16-11-2003, 17:50
hoe heb je dat in godsnaam voor mekaar gekregen. ik neem aan dat je niet alles hebt gedaan en daarmee bedoel ik dan de negaffa, de dj en de bedankjes. en het belangrijkste HET ETEN!!!!!
gr van mij
Bent_Fes
16-11-2003, 18:57
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen...heb je alleen een eenvoudig etentje gegeven?
Persoonlijk vindt ik ook dat een bruiloft niet onnodig veel moet kosten.
jawhara1
18-11-2003, 09:59
Origineel gepost door MissLovePeace
En eigenlijk vond ik dat nog te duur. Het had namelijk goedkoper gekund, maar ik had een beetje haast!!!
Advies aan alle aanstaande bruidjes... Hoe het zo goedkoop mogelijk en besteed het geld dat je zou besteden aan een dure bruiloft aan iets nuttigs.
WaSalaam.
hoe heb je dat gedaan :confused:
Mabrouk meisje,
maar waarom noem je het bedrag? ze zitten hier te roddlen.
probeer volgende keer wat geheimen voor je zelf te houden,
je kan ook zeggen ( ik heb echt weing aan mijn bruiloft uitgegeven),
beslama
mocht ik ooit trouwen inschaalah... weet ik dat het een groot feest zal worden.. waar ook veel geld in gaat zitten.. maar dat is het wel waard..
grtzz
ps voor jou is hetbelangrijkste dat je een mooie dag hebt gehad..
The_Ranya
20-11-2003, 16:28
euh ik volg het niet meer kan iemand me uitleggen wat er aan de hand is?
Meiden meiden, teveel geld uitgeven aan je bruiloft neigt naar bid3a!! Geen een bescheiden feest, plunder die arme mannen die net beginnen aan toekomst te bouwen niet leeg door een bruiloft voor 1000 mensen te willen geven met alles erop en eraan. Geef een feest, maar gebruik je verstand, na de bruiloft begint het pas, je toekomst samen!!!!!! Voor iedereen die gaat trouwen Allah jekemmel bel ghier, Sta erbij stil; dat geluk na die dag belangrijker is dan die dag zelf.............
Veel hele grote bruiloften gezien, waarvan helaas maar een klein deel stand heeft gehouden. Heeeeel veel kleine bescheiden bruiloften gezien, die alhamdoelillah nog steeds voortbestaan.
Succes en liefs Boes
engeltje24
21-11-2003, 11:38
Hey meiden ik weet iets veel beters,
als je de bruiloft nou lekker klein en gezellig houd en er niet zo veel
geld in steekt, daar bedoel ik mee geen ziejenna van 1000 euro en zo.
En in plaats van dat je geld aan een goed doel schenkt, zoals aan een arme familie in marokko schenkt heb je denk ik veel meer kans op een geslaagd en gelukkige huwelijk.
nou ja zo denk ik erover :zwaai:
MissLovePeace
22-11-2003, 19:10
Origineel gepost door mereyem
hahaha waya bent fes ,echte spion?kheb haar topic gelezen,zou het wel vreemd vinden dat ze der ineens toch mee getrouwd is....
maarre om het kort te houden..800 euro valt nog mee als het iets kleins was
weet je wat ik ga doen?
ik ga al het geld dat ik heb en dat ik wou opdoen aan een groot feest(ongeveer 8000 euro) ga ik spenderen aan meubelen en leuke dingen voor mijn huis.Hoe je het draait of keer,wij zijn nooit tevreden,mensen zullen altijd lekker praten over wat fout ging,en wat niet goed was tijdens het feest...dussssss bespaar me die schijnheilige dingen..lekker met me ventje ons geld opdoen.
Als je naar de datum hebt gekeken, dan zul je zien dat dat al een hele tijd geleden is gebeurd. Ik wilde inderdaad niet meer, in mijn ogen leek het wel of hij een slecht mens was. Ik had zo'n spijt van mijn verloving. Ik heb alles aan een vriendin verteld, maar die verklaarde mij voor gek. De man waar ik mee verloofd was leek opeens een heel eng monster waar ik zo snel mogelijk vanaf moest.
Ik sliep niet, ik at niet, ik werd helemaal gek. Hij ook trouwens, want hij wist niet wat er was gebeurd. Ik denk dat iemand iets bij mij heeft gedaan, want er waren heel veel mensen die mij toen hebben laten zitten. Ik had daarvoor geen huis, totaal geen geld, en hij had toen nog geen werk.
Ik weet niet zeker of het voodoo was, maar ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn geweest.
Toen heb ik een reactie op mijn topic gelezen dat een vrouw die zonder reden scheid (ik was officieel al getrouwd) nooit het paradijs zal ingaan. Toen heb ik dagenlang achterelkaar Allah(swt) gesmeekt om mij te helpen zodat ik weer verder kon gaan. Ik had geduld en ik vertrouwde op Allah.
Elhamdoellilah, na een tijdje begon ik weer tot mijn verstand te komen, want het scheelde niet veel of ik had het mijn ouders verteld. Misschien doe ik dat ooit, want mijn moeder had wel iets in de gaten, maar wist niet dat het met mijn verloving te maken had.
Het was een heel moeilijke periode, maar uiteindelijk is het toch weer goed gekomen elhamdoellilah.
In zeer korte tijd heb ik met geluk via een huisbaas een huisje gekregen. Het is een krot, maar ik overleef het wel. Mijn man heeft ook een baan, en hoeft daarom overdag niet naar school. Dus met geld is het ook goed gekomen.
En over die 800 euro!!!!!!!!!!!
ik zal het op een rijtje zetten.
-200 euro voor een kleine schaap
-75 euro voor de gebakjes
-60 euro voor de bedankjes (zelf gemaakt)
-125 euro voor de negaffa (zonder stoel en maar 1 jurk)
-60 voor limonade en snoep voor de kids
-175 euro voor de trouwjurk (gehuurd)
De vissen heeft een vriend van mijn man betaald(als cadeautje). Ook heeft iedereen een bord koekjes meegenomen.
Mijn bruiloft was eenvoudig, maar het was toch heel leuk. het is wel mogelijk om een goedkope bruiloft te geven. Ik ga geen duizenden euro's aan een bruiloft geven, terwijl mijn man genoeg familie in Marokko heeft die dat geld nog veeeeeel beter kunnen gebruiken.
Toch jammer dat mensen altijd hun woordje klaar hebben liggen, nog voordat ze weten wat er echt aan de hand is.
Bent_Fes
22-11-2003, 19:34
Als je naar de datum hebt gekeken, dan zul je zien dat dat al een hele tijd geleden is gebeurd. Ik wilde inderdaad niet meer, in mijn ogen leek het wel of hij een slecht mens was. Ik had zo'n spijt van mijn verloving. Ik heb alles aan een vriendin verteld, maar die verklaarde mij voor gek. De man waar ik mee verloofd was leek opeens een heel eng monster waar ik zo snel mogelijk vanaf moest.
Ik sliep niet, ik at niet, ik werd helemaal gek. Hij ook trouwens, want hij wist niet wat er was gebeurd. Ik denk dat iemand iets bij mij heeft gedaan, want er waren heel veel mensen die mij toen hebben laten zitten. Ik had daarvoor geen huis, totaal geen geld, en hij had toen nog geen werk.
Ik weet niet zeker of het voodoo was, maar ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn geweest.
Toen heb ik een reactie op mijn topic gelezen dat een vrouw die zonder reden scheid (ik was officieel al getrouwd) nooit het paradijs zal ingaan. Toen heb ik dagenlang achterelkaar Allah(swt) gesmeekt om mij te helpen zodat ik weer verder kon gaan. Ik had geduld en ik vertrouwde op Allah.
Elhamdoellilah, na een tijdje begon ik weer tot mijn verstand te komen, want het scheelde niet veel of ik had het mijn ouders verteld. Misschien doe ik dat ooit, want mijn moeder had wel iets in de gaten, maar wist niet dat het met mijn verloving te maken had.
Het was een heel moeilijke periode, maar uiteindelijk is het toch weer goed gekomen elhamdoellilah.
In zeer korte tijd heb ik met geluk via een huisbaas een huisje gekregen. Het is een krot, maar ik overleef het wel. Mijn man heeft ook een baan, en hoeft daarom overdag niet naar school. Dus met geld is het ook goed gekomen.
En over die 800 euro!!!!!!!!!!!
ik zal het op een rijtje zetten.
-200 euro voor een kleine schaap
-75 euro voor de gebakjes
-60 euro voor de bedankjes (zelf gemaakt)
-125 euro voor de neggafa (zonder stoel en maar 1 jurk)
-60 voor limonade en snoep voor de kids
-175 euro voor de trouwjurk (gehuurd)
De vissen heeft een vriend van mijn man betaald(als cadeautje). Ook heeft iedereen een bord koekjes meegenomen.
Mijn bruiloft was eenvoudig, maar het was toch heel leuk. het is wel mogelijk om een goedkope bruiloft te geven. Ik ga geen duizenden euro's aan een bruiloft geven, terwijl mijn man genoeg familie in Marokko heeft die dat geld nog veeeeeel beter kunnen gebruiken.
Toch jammer dat mensen altijd hun woordje klaar hebben liggen, nog voordat ze weten wat er echt aan de hand is.
Mooi om te lezen dat het toch goed is gekomen, ik vroeg me al af hoe het is afgelopen.
En mensen een dure bruiloft, is geen garantie voor een gelukkig huwelijk!!
Veel geluk verder samen!
The_Ranya
01-12-2003, 14:39
Origineel gepost door boes
Meiden meiden, teveel geld uitgeven aan je bruiloft neigt naar bid3a!! Geen een bescheiden feest, plunder die arme mannen die net beginnen aan toekomst te bouwen niet leeg door een bruiloft voor 1000 mensen te willen geven met alles erop en eraan. Geef een feest, maar gebruik je verstand, na de bruiloft begint het pas, je toekomst samen!!!!!! Voor iedereen die gaat trouwen Allah jekemmel bel ghier, Sta erbij stil; dat geluk na die dag belangrijker is dan die dag zelf.............
Veel hele grote bruiloften gezien, waarvan helaas maar een klein deel stand heeft gehouden. Heeeeel veel kleine bescheiden bruiloften gezien, die alhamdoelillah nog steeds voortbestaan.
Succes en liefs Boes
Plunder die arme mannen niet?????
Narrie plunder die arme Ranya niet bedoel je :kwaad:
Het is niet zo dat de man alles gaat betalen kom nou zeg
WaSalaam.
daar koop ik mijn jurk nog geeneens voor:maf:
nadorgirly
14-12-2003, 14:08
weet je als je familie er maar bij zit en je van elkaar houdt.
wattuh... heb ik dat gezegd.
hallo we hebben het hier over bruiloften.
dus daar moet je wel geld voor uitgeven.
nou voor degen die nog gaan trouwen
trouw ze..
en meisje gefeliciteerd met je bruiloft.
nou hou van jullie :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.