Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaans-Arabisch leren spreken?

Pagina's : [1] 2

miha
16-11-2003, 16:06

CONVERSATIE Marokkaans-Arabisch (cursusduur: 1,5 uur – min. aantal deelnemers: 8 / max. aantal deelnemers: 12) Altijd naar Marokko op vakantie en balen dat je geen Arabisch spreekt? Getrouwd met een Marokkaan en niet kunnen communiceren met zijn/haar familie? Dan is dit je kans!! Lees onderstaande informatie en mocht je geïnteresseerd zijn of vragen hebben stuur me dan even een mailtje (zineb22@hotmail.com). De conversatielessen worden in groepsverband aangeboden en zijn gericht op beginners en gevorderden, maar tevens op cursisten die geïnteresseerd zijn in de Marokkaans-Arabische taal en hiervan op de hoogte willen blijven. Alle groepscursussen vinden plaats in Rotterdam en worden gegeven door een docente van wie het Marokkaans-Arabisch de moedertaal is en die in het bezit is van een doctoraal Arabisch. In onze cursussen passeren alle aspecten van de Marokkaans-Arabische taal de revue. Er wordt aandacht besteed aan spreekvaardigheid en luistervaardigheid. De conversatiecursussen beogen te bereiken dat u in korte tijd goed Marokkaans-Arabisch leert spreken en verstaan. Wij werken met praktijkgerichte situaties en diverse thema’s zoals het dagelijks leven, de maatschappij of een onderwerp dat spontaan ter sprake komt. 1e half jaar (20 lessen) Prijs: €175,- 2e half jaar (20 lessen) Prijs: €175,- beginners: di. 19:00 – 20:30 uur gevorderden: Do. 19:00 – 20:30 uur Als BEGINNER leert u de basis van de Marokkaans-Arabische taal. U zult in staat zijn om een eenvoudig gesprek te voeren. U kunt zich zelf voorstellen of iemand anders voorstellen. U kunt vragen stellen aan een persoon (naam, adres, hobby’s, …) en dezelfde vragen zelf beantwoorden. U kunt een persoon, een plaats, een object, uw beroep of uw omgeving beschrijven. U kunt eenvoudig gesproken informatie begrijpen. Als u GEVORDERD bent heeft u geleerd om de hoofdpunten van een algemene conversatie te begrijpen. U kunt zich in het Marokkaans-Arabisch redden in allerlei situaties van het dagelijkse leven. U kunt uw gevoelens uitdrukken en vertellen over gebeurtenissen en ervaringen. U kunt uw mening geven. Lesmateriaal: Voor de lessen wordt het volgende cursusboek gebruikt: Titel: Marokkaans Arabisch, een cursus voor zelfstudie en klassikaal gebruik + 3 cassettes Auteur: Jan Hoogland Dit boek is o.a. verkrijgbaar bij Boekhandel Donner, prijs: €65,- Voor vragen kunt u mailen naar: zineb22@hotmail.com

MoDaMsCrO
16-11-2003, 23:25
Assalaamu alaikum, Beter dat iedereen gewoon Arabisch fus7a alleen leert dan Marokkaans. Dat is toch veeeeel belangrijker

HeyoanQT
17-11-2003, 00:05
WEG MET SPAM!

Scottie
17-11-2003, 00:06
Nou, mooi initiatief en gelukkig betalen de candidaten het zelf. In Nederland heb je geen Marokkaans en al helemaal geen Arabisch nodig. Tenzij je op die Majella-school Arabische wilt gaan geven, als zij het Arabisch mogen geven. Belangrijk voor je kansen hier is Nederlands en in combinatie met ABM kun je er in de bank-en handelswereld in Marokko nog veel aan hebben. Of ABT, voor werk bij de bank-en handelswereld met Turkije. De koran is al in het Nederlands vertaald. Scottie.

MELILLENSE
17-11-2003, 00:31

Origineel gepost door Scottie Nou, mooi initiatief en gelukkig betalen de candidaten het zelf. In Nederland heb je geen Marokkaans en al helemaal geen Arabisch nodig. Tenzij je op die Majella-school Arabische wilt gaan geven, als zij het Arabisch mogen geven. Belangrijk voor je kansen hier is Nederlands en in combinatie met ABM kun je er in de bank-en handelswereld in Marokko nog veel aan hebben. Of ABT, voor werk bij de bank-en handelswereld met Turkije. De koran is al in het Nederlands vertaald. Scottie. Het Nederlands is louter te beschouwen als een handig werkinstrument om zich in deze maatschappij te bewegen...een handig Zwitsers zakmesje, zeg maar, om zich uit de slag te trekken wanneer anderen het Arabisch of het Marokkaans niet machtig zijn. Zo is inderdaad de Koran vertaald in het Nederlands maar kan alleen maar als verklarend woordenboek beschouwd worden naast de echte Koran, in het Arabisch geschreven, de Taal van Allah(swt). Het Nederlands is immers niet zo rijk als het Arabisch waardoor een juiste interpretatie van de koranverzen niet altijd correct wordt weergegeven. MELILLENSE :belgie: PS: Kandidaten schrijf je met een 'k', zowel in Nederland als in België.

miha
17-11-2003, 07:53
even uppen hoor!

AdamX
17-11-2003, 07:58
ik wil een cursus tifinag(amazightaal) leren schrijven en lezen, dat lijkt em een mooi geheime taal

Scottie
17-11-2003, 11:01
Nou, Melisense, dat vind ik nou zo eigenwijs "het Arabisch is de taal van Allah". Hoe weet je dat nou? Die stammen die Allah als bindend element hebben gekozen spraken allemaal verschillende varianten van het Arabisch. Dut tot welke stam richtte Allah dan zij boodschap. Ja, tot Mohammed de Profeet, maar waarom tot hem en welke taal sprak de Profeet dan? Welke taal zal God dan gesproken hebben? Die arme Adam heeft veel verteld maar niet in welke taal God hem toesprak. en Noach hoorde ook Zijn stem, maar in welke taal? Dat weten wij niet. Ja, in Noach's taal, maar nogmaals, welke was dat. Was het Latijn? Goed, nu bidden we in het Nederlands, en luisteren vele gelovigen naar preken in de rijke en oude Nederlandse taal. Als je wilt kun een mis in het Latijn laten lezen en zingen. Zou het door de taal komen dat we soms het gevoel hebben dat God ons niet hoort? Van die "k" in kandidaten, heb je gelijk, ik zag het vanmorgen toen ik weer fris aan de slag ging. Dank. Scottie,

Jupiter
17-11-2003, 11:05
Origineel gepost door MELILLENSE de echte Koran, in het Arabisch geschreven, de Taal van Allah(swt). Hij kon moeilijk in het Chinees praten tegen de profeet. Maar uit wat er uiteindelijk in koran terecht gekomen is, lijkt het inderdaad erop dat Hij in het Chinees met de profeet heeft gecomunniceerd.

gaviel
17-11-2003, 12:54
Bedankt miha voor de tip over het boek dan, want ik woon tever van Rotterdam om gebruik te maken van de lessen, spreek zelf redelijk marokkaans maar heb toch nog problemen met look a like woorden. Dat zijn er best veel heee met nare gevolgen als je het verkeerd uitspreekt :D Wat mijn vooral intresseerd is het schrijven in fonetisch marokkaans daar ik nogal wat vrienden in Casablanca heb en die geen engels kunnen lezen zou ik dat graag leren. En scottie een taal is altijd handig als je blij mee bent om het te kunnen leren en dat geld voor arabisch/marokkaans net zo goed als voor andere mensen chinees of russich leren!!!!!! Voor de rest is het leuk als je een net aangekomen persoon uit de arabische wereld gerust kunt stellen en helpen met woorden die ze verstaan. Kan je hun ook beter hollands leren want je begrijpt ook de andere taal (kant). :rolleyes: of niet dan.???

miha
17-11-2003, 13:00
graag gedaan gaviel! het boek is ook goed voor zelfstudie te gebruiken als je al een basis in het Marokkaans-Arabisch hebt. Succes!!

Johanna
17-11-2003, 14:25
Origineel gepost door gaviel Bedankt miha voor de tip over het boek dan, want ik woon tever van Rotterdam om gebruik te maken van de lessen, spreek zelf redelijk marokkaans maar heb toch nog problemen met look a like woorden. Dat zijn er best veel heee met nare gevolgen als je het verkeerd uitspreekt :D Wat mijn vooral intresseerd is het schrijven in fonetisch marokkaans daar ik nogal wat vrienden in Casablanca heb en die geen engels kunnen lezen zou ik dat graag leren. En scottie een taal is altijd handig als je blij mee bent om het te kunnen leren en dat geld voor arabisch/marokkaans net zo goed als voor andere mensen chinees of russich leren!!!!!! Voor de rest is het leuk als je een net aangekomen persoon uit de arabische wereld gerust kunt stellen en helpen met woorden die ze verstaan. Kan je hun ook beter hollands leren want je begrijpt ook de andere taal (kant). :rolleyes: of niet dan.??? :goedzo: goed gezegt, ook ik wil graag arabisch leren maar Rotterdam wordt net iets te ver voor mij

miha
17-11-2003, 14:50
Jij ook succes Johanna!

nadiagerro
17-11-2003, 14:59
stuur mij informatie over arabisch spreken op nadiagerro@hotmail.com

Johanna
17-11-2003, 15:55

is het niet misschien handig als er 1 curcus bestaat voor het leren lezen schrijven en spreken, is er iemand die dit weet

Pagina's : [1] 2