Bekijk originele versie : Help ik heb twijfels over mijn gevoelens!!
ik heb al bijna een jaar een relatie met een jongen. Hij is van plan om binnenkort om mijn hand te komen vragen. maar ik heb opeens twijfels over mijn gevoelens tegenover hem. het is een heel raar gevoel. en dit gevoel heb ik sinds ik terug ben uit marokko.
ik hou heel veel van hem en ik wil ik ook met hem trouwen, maar ik ben bang dat er iets is dat ons tegen houdt. want mijn gevoelens voor hem zijn nu heel anders.
ik weet echt niet wat ik voel..
Je bent bang, thats why, neem lekker afstand voor een paar weken en kijk hoe dat gaat, zo doe ik dat, dan weet je of je van iemand houdt of niet. Of neem er een vriend bij, mischien geeft hij je meeer aandacht.
of heb je nu al een vriendje erbij en veroorzaakt hij je twijfels hmmmmmmmmmmmmmmmm naughtyyyyyyyyyyyyyyyyy.
mack_379
30-08-2002, 16:31
Origineel gepost door NoMiDiA_MaRoC
ik heb al bijna een jaar een relatie met een jongen. Hij is van plan om binnenkort om mijn hand te komen vragen. maar ik heb opeens twijfels over mijn gevoelens tegenover hem. het is een heel raar gevoel. en dit gevoel heb ik sinds ik terug ben uit marokko.
ik hou heel veel van hem en ik wil ik ook met hem trouwen, maar ik ben bang dat er iets is dat ons tegen houdt. want mijn gevoelens voor hem zijn nu heel anders.
ik weet echt niet wat ik voel.
Effe jezelf terugtrekken en bedenken wat je wilt, wat verwacht je van je toekomstige, hoe moet die persoon zijn, plus en minpuntje opstellen en daarna een beslissing maken.....
Praat er anders met hem over..........
Deo salaat istighaar. Ik kan je dat vanavond mailen als je wilt.
je moet goed nadenken over je gevoelens, en kijken wat jezelf wilt. als je met hem trouwt dan is dat vooor altijd. je moet met twijfels met hem trouwen. praat er desnoods met hem over.
Origineel gepost door lalla zinna
je moet goed nadenken over je gevoelens, en kijken wat jezelf wilt. als je met hem trouwt dan is dat vooor altijd. je moet met twijfels met hem trouwen. praat er desnoods met hem over.
FOUT!! FOUTCORRECTIE!!-----> er moet staan:
je moet NIET met twijfels met hem trouwen.
Origineel gepost door NoMiDiA_MaRoC
ik weet echt niet wat ik voel.
heyyy mischien heeft iemand voedoe bij jouw gedaan???
jaahh dat kan hoor
=emsoem=
Origineel gepost door emsoem
heyyy mischien heeft iemand voedoe bij jouw gedaan???
jaahh dat kan hoor
=emsoem=
Voedoe, daar hoor ik zoveel over, maar eigenlijk geloof ik daar niet in...
Tja, als je zelf niet weet wet je voelt hoe moeten wij het dan weten.
Ik hoop voor je dat Najib je iets nuttigs mailt vanavond. Sterkte.
Origineel gepost door ChebaB
Voedoe, daar hoor ik zoveel over, maar eigenlijk geloof ik daar niet in...
ik heb daar ook nog nooit in gelooft
maar heb het een keer met mijn eigen ogen gezien
en sinds dien geloof ik erin
=emsoem=
Voordat ik hier de salaat istighaar neerzet, ben ik verplicht om te zeggen dat een relatie voor het huwelijk haram is.
Smeekbede van de istikhaarah-gebed.(1)
Djaabier Ibn Abdoellah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: "De Profeet was gewend ons te leren Allah's raad te vragen in alle zaken. Zoals hij gewend was ons een Soerah uit de Qor'aan te leren. Hij zei: "Als iemand van julllie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Raka'aat (2) bidden buiten de verplichte gebed, en dan zeggen:
74. O Allah! Ik zoek leiding in Uw kennis en kracht van Uw macht. en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt over macht en ik niet , U bent alwetend en ik niet. U bent de kenner van het onwaarneembare, O Allah! Als U weet dat deze aangelegenheid gunstig is voor mijn religie en mijn (levens) onderhoud en voor mij in het Hiernamaals, (of zeg: Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens) onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg: Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan afstand nemen. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden." (3)
"ÇááøåõÜãøó ÅöäøöÜí ÃóÓúÊóÎíÜÑõßó ÈöÚöÇúÜãöß¡ æóÃÓúÊóÞúÜÏöÑõßó ÈöÞõÜÏúÑóÊöÜß¡ æóÃóÓúÜÃáõÜßó ãöäú ÝóÖúÜáößó ÇáÚóÙÜíã¡ ÝóÅöäøóÜßó ÊóÞúÜÏöÑõ æóáÇ ÃóÞúÜÏöÑ¡ æóÊóÜÚúáóÜãõ æóáÇ ÃóÚúáóÜã¡ æóÃóäúÜÊó ÚóáÇøãõ ÇáÛõÜíæÈ¡ ÇááøåõÜãøó Åöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó- æóíõÓóÜãøöí ÍÇÌóÊóÜå - ÎóÜíúÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÞúÜÏõÑúåõ áí æóíóÓøöÜÑúåõ áí ËÜãøó ÈÇÑößú áí ÝíÜå¡ æóÅöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó ÔóÜÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÕúÑöÝúÜåõ æóÇÕúÑöÝúäí ÚóäúÜåõ æóÇÞúÜÏõÑú áí ÇáÎóÜíúÑó ÍóíúÜËõ ßÇäó ËõÜãøó ÃóÑúÖöÜäí ÈöÜå."
"Allaahoemma iennie astakhieroeka bi'ielmieka, wa astaqdieroeka bieqoedratieka, wa as-aloeka mien fadlieka l-'adhziem, fa-iennaka taqdieroe wa laa aqdier, wa ta'lamoe, wa laa a'lam, wa Anta allaamoe lghoeyoeb, Allaahoemma ien koenta ta'lamoe anna hadha l-amra - [zeg dan wat er moet worden besloten] - Khayroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Faqdhoerhoe lie wa yassierhoe lie thoemma baariek lie fieh, wa ien koenta ta'lamoe anna haadha l-amra sharroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Fasriefhoe 'annie wasriefnie 'anhoe waqdoer liey lkhayra h'aythoe kaana thoemma ardiennie bieh".
Een ieder die de raad van de Schepper vraagt, zal er geen spijt van krijgen en degene die de raad van de gelovigen vraagt, zal zich zeker voelen over zijn beslissingen. Allah heeft in de Qor'aan gezegd: "… en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah."(4)
1. Allah om raad vragen.
2. Raka'aat is de meervoudsvorm van Rak'a. Rak'a is het neerbuigen tijdens het gebed.
3. Al-Boekhaarie 7/162.
4. 3:159 De Edele Qor'aan.
Hanaetje
30-08-2002, 22:09
ik heb daar ook nog nooit in gelooft
maar heb het een keer met mijn eigen ogen gezien
en sinds dien geloof ik erin
=emsoem=
ik heb dat ook al eens gezien,....
Een man begon onze auto te schoonmaken met een witte doek terwijl je weet dat er in Marokko veel zand en vuil is toch bleef de doek PROPER!! rarara...hoe zou dat kunnen .? MAGIC? :rolleyes:
Thalla,
Hanaetje
Origineel gepost door Hanaetje
ik heb dat ook al eens gezien,....
Een man begon onze auto te schoonmaken met een witte doek terwijl je weet dat er in Marokko veel zand en vuil is toch bleef de doek PROPER!! rarara...hoe zou dat kunnen .? MAGIC? :rolleyes:
Thalla,
Hanaetje
dat si echt eng man die voedoe
als een vrouw niet met je wil trouwen kan je hier in roosendaal bij zo'n man een gek briefje halen (die schrijft hij met de hand )
die man moet dat brief je tegen die vrouw aan duwen (al is het maar een seconde) en dan kun je later vragen of ze met je wil trouwen en je kunt het al raden het antwoord is ja !!!!!
echt wollah dat was echt eng man!!!!
=emsoem=
Angel_fatima
31-08-2002, 12:08
dat si echt eng man die voedoe
als een vrouw niet met je wil trouwen kan je hier in roosendaal bij zo'n man een gek briefje halen (die schrijft hij met de hand )
die man moet dat brief je tegen die vrouw aan duwen (al is het maar een seconde) en dan kun je later vragen of ze met je wil trouwen en je kunt het al raden het antwoord is ja !!!!!
echt wollah dat was echt eng man!!!!
=emsoem=
als je dat doet ben je pas wanhopig want ik vind wat heeft het voor zin op met iemand te trouwen die jou niet wil!
je kan iemand niet dwingen om van je te houden? als jullie voor elkaar bestemd zijn dan komen jullie elkaar ooit weer tegen hoor, Want wat geschreven staat kan geen mens veranderen, dus als je getrouwd bent door shoer or what ever men gaat dan toch uit elkaar! En als je bestemd bent voor iemand anders kom je hem als nog tegen.
Maar dat begrijpen bepaalde mensen niet!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.