Bekijk originele versie : Man in het huishouden.....?
ummyahya
15-11-2003, 23:34
ÈÓã Çááå ÇáÑÍãÇä ÇáÑÍíã
Salaam u Aleikom,
Ik heb een vraag voor de getrouwde zusters onder ons. Helpen jullie mannen mee in het huishouden? En wat doen ze dan? Ook de mannen zelf zijn trouwens welkom om te vertellen wat ze allemaal doen. Ben ik errug benieuwd naar.
Vertel, vertel, vertel......
Ma'a Salama,
Umm Yahya
CHICAJAY
17-11-2003, 11:59
Yep mijn man helpt zeker mee in het huishouden. We hebben de taken een beetje verdeeld, maar die verdeling is zeker niet heel strikt. Af en toe doe ik ook zijn taken en hij de mijne. Hangt er een beetje van af wie er zin of tijd heeft.
Maar ik sta er dus zeker niet alleen voor.
Atlas_Gebergte
17-11-2003, 12:03
Sallaam, mijn man doet nu het hele huishouden, hij zit nu thuis en ik werk fulltime, maar we helpen elkaar gewoon. Eten maak ik en hij doet de rest.
Wa Sallaam Alikoum
hoi, op dit moment doe ik het hele huishouden, in het weekend helpt mijn man wel mee, maar vanaf volgende maand ga ik Incha Allah fulltime werken, dus dan gaan we de taken wel verdelen.
groetjes
werken beide fulltime, dus gedeelde verantwoordelijkheden! We wonen in hetzelfde huis en houden (gelukkig) allebei van netheid dus dat scheelt!! vele handen maken bovendien licht werk! Als ik beneden even dweil en mijn man de trap zuigt, zijn we tegelijk klaar en is alles aan kant, toch?
missaatje
28-11-2003, 13:33
Wij hebben daar nooit afspraken over gemaakt dat vind ik zo een onzin. Hij ziet dat ik het ook druk heb met werken en dergelijke.....IK ben altijd eerder thuis dus kook ik...Hij was automatisch af. Het poetswerk gebeurt altijd op zondag als we thuis zijn!!
hahaha Mijn vader wil wel eens de afwas voor me moeder doen, maar dan wordt ze boos op hem en voelt zich beledigd :D
Ze zegt tegen hem, yek geef voorbeeld aan je dochters ...:kwaad:
:hihi:
oem_roekaya
16-12-2003, 19:19
hoezo voorbeeld?
de profeet vrede zei met hem hielp altijd zijn vrouwen in het huis houden en aangezien wij hem moeten opvolgen mag mi jn man mij later wel helpen hoor (als ik niet werk en hij fultime dan zzal ik natuurlijk meer doen)
Origineel gepost door oem_roekaya
hoezo voorbeeld?
de profeet vrede zei met hem hielp altijd zijn vrouwen in het huis houden en aangezien wij hem moeten opvolgen mag mi jn man mij later wel helpen hoor (als ik niet werk en hij fultime dan zzal ik natuurlijk meer doen)
Tja mijn moeder is dat niet geleerd :rolleyes:
oem_roekaya
16-12-2003, 19:33
dan moet jij het haar leren ;)
ik snap je wel oegtie dat vele marokkanen dat niet gewend zijn sommige dingen maar ja het is toch onze plicht als wij wel iets weten van bepaalde onderwerken in de islam om dat niet bij je zelf te houden maar ook andere te leren inscha Allah
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.