Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Oproep voor alle marokkanen.

Soutje
30-08-2002, 15:08

Salaam broeders en zusters, Er zijn in nederland marokkanen die het heel goed op school doen en er zijn er ook veel die er helemaal niets van bakken. Nou vind ik dat de mensen die het rechte pad op gaan de mensen die niets voor school voelen en dus alleen maar op straat zijn te vinden niet in de steek moet laten. Probeer ze eens te bereiken en te stimuleren om op z'n minst een baantje te vinden als ze geen zin meer hebben in school. Maar niet dat je langs hun loopt en ze dan aankijkt van met hun zal het nooit goed komen. Laat zien dat wat jij kunt op school zij dat ook kunnen. Je hoeft niet slim te zijn om een goed opleiding te volgen. Strop je mouwen eens op en probeer die jongens te raken. Keer je niet van hun af, want dan is er geen hoop meer. Graag jullie reacties hierop. Gaat jullie goed.

BoerHarm
30-08-2002, 15:16
Waarom is deze oproep alleen voor Marokkanen?? Ik wil ook best helpen hoor, ik heb alleen zelf niet echt een goed opleiding.. en helemaal op het juiste pad zit ik ook niet..

Soutje
30-08-2002, 15:22
Eerlijk gezegd is alle hulp welkom..maar ik denk dat wanneer een nederlander op die jongens afgaat het ook slecht kan aflopen. Ze zullen minder snel iets van je aannemen en ik denk van een oudere en wijzer marokkaan wel. Met alle respect.

Teaser
30-08-2002, 15:37
een goed milieu begint bij jezelf, veel jongens willen niet geholpen worden, ze geven de schuld aan de maatschappij, ze denken dat ze benadeelt worden of dat ze niet slim genoeg zijn, maar in feite zijn het gewoon stelletje losers die gewoon lui zijn, die liever de hele dag in bed liggen en dan van hun uitkeringtje genieten. Kijk naar de turken, die beginnen gewoon een slagerij en werken 80 uur per week, veel Marokkanen zijn te lui die willen lekker genieten van hun jointje, Ik ken genoeg marokkanen die niet zo slim zijn en toch hebben doorgezet en nu wel een top baantje hebben. Het ligt gewoon aan de attitude van hun en van de groep waar ze in zitten.

Soutje
30-08-2002, 15:46

Je zegt dat veel jongens niet geholpen willen worden maar dan vraag ik me af wat jij dan zoal wel niet hebt geprobeerd om die jongens juist wel te willen helpen ? Want anders wist je niet dat die jongens niet op hulp staan te wachten toch ? Tenzij jij mij overtuigd dat je een breed mensenkennis hebt dan zal ik mijn vraag terugtrekken. And allah knows het best.

tharifith
31-08-2002, 13:03
hoi soutje Ik las je oproep dat mij heel erg aansprak. ik heb zelf vorig jaar als afstudeer opdracht een project opgezet in roosendaal voor marokkaanse jongeren die dreigen van de glijbaan af te glijden om het zo maar te zeggen. het projest is heel succesvol verlopen Eerst zag ik er heel tegen op omdat ik dacht dat ik de jongeren niet kon bereiken, maar het in tegendeel was bewezen. zulke jongeren kun je wel bereiken als je het echt wil en er de moeite voor doet Als ze zien dat je hun serieus neemt en echt wil helpen willen ze graag geholpen worden het zijn ook mensen iedereen maakt fouten waar hij of zij later spijt van heeft niemand is perfect wie zijn wij om daar over te oordelen iedereen verdient een tweede kans liefs, tharifith

laziz
31-08-2002, 18:27
ja mensen er zijn mensen die willen geholpen worden of hulp kunne n gebruiken en er zijn mensen die helemaal niks willen maar ja als je niks probeert weet je ook nooit of die eene wel gholpen wil worden of niet dus alle klein beetjes zijn welkom en als ik kan helpen doe ik het graag

Norah
31-08-2002, 18:43
Salaam, Ik wil even reageren op de reactie van Teaser. Dat er dus veel luie marokkaantjes tussen zitten die liever van een joint genieten dan dat ze gaan werken. Ben ik het dus niet mee eens. En hoe kom je erbij dat alleen de Turkse mensen een slagerij openen en zich kapot werken voor hun eigen zaak. Ik zie genoeg marokkanen om me heen die er wat van willen maken hoor, en er zijn er genoeg met een eigen slagerij of bakker of iets anders!! Ik denk dat er bij deze groep marokkanen die het slechte pad opgaan ook heel woede zit. Er wordt namelijk niet naar ze geluisterd denken ze. Maar helaas doen zij juist de dingen wat men van ze verwacht. Gaan hangen/veroorzaken overlast. Willen niet gaan werken, scoren slecht op school met als resultaat, jong van school zonder een diploma op zak. Ik vind het een goed initiatief om wat voor ze te doen, maar ik denk zelf dat deze groep nu ook eens een keer moet bewijzen dat ze wel degelijk wat kunnen. Er worden in de grote steden in de buurt waar ik vandaan kom continue van alles en nog wat voor ze georganiseerd, maar ik zie er niks positiefs van terug van hun kant. Wat moet je daar dan aan doen. Je kan wel blijven geven als maatschappij, maar wanneer heeft het baat???