Bekijk originele versie : wij moslims keuren bomaanslagen af!
Moslims in Nederland keuren bomaanslagen af, zeker als ze worden gepleegd uit naam van Allah, en in de naam van de Islam.
Zo eenvoudig is dit, en zo eenvoudig als het is, zul je dit nooit lezen; wel eens zal op een afgelegen zendertje, op een tijd dat niemand kijkt, een naar het westen uitgeweken moderne moslim dit zeggen, in een interview, maar dat is zelden.
Daarom schrijf ik het nu maar even op.
De doden die vanmorgen in dat smalle straatje in Istanboel zijn gevallen waren hoofdzakelijk turkse moslims, en in vele turkse gezinnen zal nu wel iemand gewond zijn, en er zal reden voor verdriet zijn.
En de joden die gewond of gedood waren, waren misschien mensen die niet eens in Israel wilden wonen, omdat ze het niet eens waren met de politiek daar.
Blinden, er moet in Nederland eens op een vrijdagmiddag een autobom ontploffen,als net de moskee uitgaat!
Maar gelukkig hebben de meeste geloven, christelijk of joods, hindoes of boeddisties een humane houding tegenover anders gelovigen.
Dat komt omdat hun heilige boeken anno 2003 gelukkig wel zo worden uitgelegd, dat hun God geen hekel heeft aan anders- of niet-gelovigen.
Immers dat zijn medemensen, die zich ook nog kunnen verzoenen met God.
En wie zijn wij, om daar tussen te komen!
Het is echter tiepies moslims, om de gebouwen waar andersgelovigen tezamen komen voor gebed, of dit nu kerken, synagoges of "heiligdommen" zijn, in brand te steken, of gewoon even te beschieten met een mitrailleur.
Deze synagoge in Istanboel was dit al in 1986 overkomen, gevolg 22 doden, en ook in Pakistan en Indonesie worden regelmatig kerken vernietigd.
Dat moslims zich niet afkeurend hierover uitspreken, doet mij het ergste vrezen.
En zolang moslims niet in grote mate afstand nemen van dit soort aanslagen, veeg ik mijn bips met uitspraken als " de Islam is een vreedzame en tolerante godsdienst ".
mokromike
15-11-2003, 19:08
wie denk je wel niet dat je bent om alle moslims ter verantwoording te roepen voor wat er in turkije gebeurt is ?
ik sta achter elke bomaanslag die gepleegd wordt op militaire doelen...bezetters....en hun politieke opdrachtgevers.
ik sta achter elke bomaanslag die gepleegd wordt op militaire doelen...bezetters....en hun politieke opdrachtgevers.
Zbaqzbaq/Mokromike/Nabil, en deze dan, stond je hier ook achter??? :kwaad:
SabroenDjamiel
15-11-2003, 19:10
Origineel gepost door wolfowitz
Het is echter tiepies moslims, om de gebouwen waar andersgelovigen tezamen komen voor gebed, of dit nu kerken, synagoges of "heiligdommen" zijn, in brand te steken, of gewoon even te beschieten met een mitrailleur.
Deze synagoge in Istanboel was dit al in 1986 overkomen, gevolg 22 doden, en ook in Pakistan en Indonesie worden regelmatig kerken vernietigd.
Dat moslims zich niet afkeurend hierover uitspreken, doet mij het ergste vrezen.
En zolang moslims niet in grote mate afstand nemen van dit soort aanslagen, veeg ik mijn bips met uitspraken als " de Islam is een vreedzame en tolerante godsdienst "
Je doet alsof er nooit aanslagen zijn gepleegd op heilige gebedsplaatsen van moslims :rolleyes: ....Moslims hebben 't ook zwaar te verduren, alleen besteedt de westerse media hier geen aandacht aan....Hoeveel moslims zijn er wel nie gedood tijdens het bidden in een moskee d.m.v. aanslagen?....Vaak genoeg, alleen dit was vaak geen "hot' nieuws, aangezien dit "toch maar weer moslims waren"....
Ik betreur 't feit dat vaak de onschuldigen het moeten bekopen met de dood, maar spijtig genoeg is dit de enigste manier om de wereld wakker te schudden, en te doen inzien hoeveel ellende er op de wereld is, met dank aan de Joden en de Amerikanen!!.......
....Moslims hebben 't ook zwaar te verduren, alleen besteed geen enkele westerse media hier aandacht aan....Hoeveel moslims zijn er wel nie gedood tijdens het bidden in een moskee d.m.v. aanslagen?....
Nou, vertel eens zielepiet?
Als dat gebeurt, wordt het al gedaan door rivaliserende moslims. Sunni's tegen shia's bijv. :-)
SabroenDjamiel
15-11-2003, 19:17
Origineel gepost door an3sdej
zielepiet?
Spreek voor jezelf :rolleyes: ....
mokromike
15-11-2003, 19:18
Zbaqzbaq/Mokromike/Nabil, en deze dan, stond je hier ook achter??? :kwaad:
ik laat me door jou niet ter verantwoording roepen.
SabroenDjamiel
15-11-2003, 19:26
Als dat gebeurt, wordt het al gedaan door rivaliserende moslims. Sunni's tegen shia's bijv. :-)
Owww hebben we zo'n slecht geheugen?....Wat denk je van de Orthodoxe Joden die weleens vaker het vuur hebben geopend op Palestijnen die aan 't bidden waren?.....Goh, is vaker voorgekomen, maar neen geen enkele westerse nieuwszender vindt dit belangerijk om uit te zenden :rolleyes: .....
An3sdej, jij bent een randdebiel die bij zn varkes thuis hoort, is beter voor jou dan dat gezever hier van jou wat werkelijk nergens op slaat....Symphatisant van Bush , bah!.....
Missy_Rose
15-11-2003, 19:32
Origineel gepost door mokromike
wie denk je wel niet dat je bent om alle moslims ter verantwoording te roepen voor wat er in turkije gebeurt is ?
:jammer: Bij de meeste aanslagen begrijp ik wel waarom ze worden gepleegd, maar allemaal goedkeuren? Dat is ook niet bepaald de bedoeling: ook niet in Allah's ogen.
Lees dit maar eens
http://www.harunyahya.com/other/hollands/terrorisme1.php
mokromike
15-11-2003, 19:37
Origineel gepost door Missy_Rose
:jammer: Bij de meeste aanslagen begrijp ik wel waarom ze worden gepleegd, maar allemaal goedkeuren? Dat is ook niet bepaald de bedoeling: ook niet in Allah's ogen.
Lees dit maar eens
http://www.harunyahya.com/other/hollands/terrorisme1.php
heb je mij iest horen goed of afkeuren ?
ik vind alleen niet dat ik of een andere moslim zich hiervoor hoeft te verantwoorden.
een aanslagen ...gepleegd op militaire doelen...bezetters....en hun politieke opdrachtgevers zijn gerechtvaardigd !!
appie666
15-11-2003, 20:53
Origineel gepost door Corrie
Ik begrijp wat je zegt, maar ik ben bang dat mensen op een heel verkeerde manier wakker worden geschud zo....
Door de willekeur van aanslagen hebben mensen zoiets, het kan mij ook overkomen en mensen vinden andere mensen die hun misschien wel willen opblazen meestal niet zo aardig.
De islam, de moslims is beter gezegd, komen zo in een verkeerd daglicht te staan, die van agressief en willekeurig....
Je ziet het om je heen gebeuren, mensen gaan moslims als potentiele vijanden zien, dat is heel erg....
Ik vind echt niet dat iedere moslim hardop moet zeggen, ik ben tegen aanslagen(op burgerdoelen dan), maar ik vind wel dat wat vooraanstaande organisatie's van moslims zich daarover uit mogen spreken en dan het liefste ook gelijk even uitleggen dat volgens de islam het doden van onschuldigen heel erg fout is.
Helaas is dat nodig, mensen willen het horen, het zou wat angst en onzekerheden weg kunnen nemen.
Ken jij een andere manier corrie om die Zionisten en machtbeluste Amerikanen te laten stoppen met hun terreur over de gehele wereld?
hmpff.. er wordt zelfs door sommigen gesuggereed dat Amerika of Israel voor de bomaanslagen in Istanbul verantwoordelijk zijn, belachelijke theorieen
appie666
15-11-2003, 21:02
Nee :tranen:
Maar maar door blijven gaan met aanslagen plegen en niet vanuit zo'n situatie proberen om de tafel te komen om een oplossing te gaan zoeken werkt alleen maar averechts...
Er moet toch een keer opgehouden worden met het geweld om te gaan praten.
Neem de profeet mohammed...
Hij voerde oorlog omdat hij niet anders kon, maar zodra hij een gat zag maakte hij er gebruik van en stopte het geweld.
Wacht, ik weet wel een betere manier...
Alleen nog aanslagen op militaire doelen en vooral aanslagen op kopstukken zoals sharon........
Laat de burgers erbuiten, want zij zijn je vijand niet...
Door wie zijn Bush en Sharon dan aan de macht gekomen?
Neem de profeet mohammed...
Hij voerde oorlog omdat hij niet anders kon, maar zodra hij een gat zag maakte hij er gebruik van en stopte het geweld.
Nou Corrie, dat is niet helemaal waar hoor
en trouwens, worden dit soort bomaanslagen gepleegd omdat het niet anders kan?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.