Bekijk originele versie : Hoe de Mens met z'n dier omgaat :( (*waarschuwing*)bevat schokkende beelden
HeyoanQT
15-11-2003, 16:50
Ik eet dus never meer vlees :(
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=free_me
Insallah , dat wij zo met onze dieren omgaan :huil2: :jammer: :huil2:
Origineel gepost door Corrie
Het is makkelijker om er niet teveel aan te denken als dat lekkere lapje vlees op tafel ligt....
Een van de redenen waarom ik geen vlees eet: ik denk er toch aan.
turkgirl
15-11-2003, 20:27
Niet normaal meer, alle vlees hier in Nederland is echt haram, al zijn ze volgens de regels geslacht ze worden nog altijd niet volgens de regels behandeld.
turkgirl
15-11-2003, 20:34
Ik begrijp je reactie niet helemaal want met 'behandelen volgens de regels' had ik het erover dat de dieren alleen halal zijn als ze tijdens hun leven goed worden behandeld, dus geen chemische troep als eten krijgen en niet met zijn allen in verstikkende hokken worden gestopt.
Dan wil ik nu graag van alle vleeseters hier horen waarom zij wel vlees eten! Verantwoord jezelf!
HaagseMoCro
15-11-2003, 21:18
ik begin opeens trek te krijgen in een hamburger
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
maar dan moet het wel vegetarische zijn, natuurlijk.
turkgirl
15-11-2003, 23:51
Je moet je dieren in je achtertuin houden en zelf slachten :p
Nee grapje (niet echt toepasselijk maar ja).
Het is gewoon een feit dat je in Nederland geen halal vlees kan halen.
En Corrie de wijze van slachten die jij beschrijft is meestal voor supermarkt-consumptie, het ligt aan de mens om ze niet te consumeren. Ik geloof niet dat er veel moslims zijn die hun vlees bij de supermarkt halen, meestal gaan ze naar een Islamitische slager. Maar daar gaat alles ook verre van perfect.
Vlees die echt halal is volgens de regels kan je in Nederland niet halen, dus we eten allemaal toch een beetje vlees dat niet helemaal correct is.
turkgirl
16-11-2003, 00:04
Nou in dit geval is het dus zo, dat het niet halal is vanwege het niet goed behandelen van de dieren, maar dat de imaams hebben gezegd dat het in dit geval, omdat er niks anders te vinden is, en een dier zelf houden en slachten onmogelijk is, we dieren van de Islamitische slager als halal moeten accepteren.
Alhoewel je er vraagtekens bij hebt, moet je van de slager die zegt dat het halal is, aannemen dat het halal is.
turkgirl
16-11-2003, 00:15
Joden die ik ken houden zich helemaal niet aan het koosjer gebeuren, ze eten zelfs varkensvlees. Ik ken geen enkele Jood meer die koosjer eet, de situatie die jij beschrijft komt denk ik meer voor in Amerika, waar veel orthodoxe Joden zijn.
Islam is een geloof dat mede is gebaseerd op vertrouwen die je hebt in mede-moslims, als een Islamitische slager zegt dat het halal is moet je hem op zijn woord geloven, als hij heeft gelogen dan zal hij daar verantwoording voor moeten afleggen.
Veel moslims zijn zich bewust van het probleem, dus er komen Islamitische veehouders en keurmerken. Alles is nog nieuw op dat gebied, vroeger gingen Islamieten naar een veeboer en kozen een schaap uit en die werd dan geslacht. Maar de nieuwe generatie moslims voelt daar niet veel voor dus komen er Islamitische veehouders.
Het is grappig dat je het 'beter zijn' van de Joden wil aanstrepen :D
qamar_always
16-11-2003, 11:27
Origineel gepost door HeyoanQT
Ik eet dus never meer vlees :(
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=free_me
Insallah , dat wij zo met onze dieren omgaan :huil2: :jammer: :huil2:
sobhana allah :traan1: :traan1:
wist niet dat het zoooooo erg was...ik hou het voortaan maar bij groente en fruit en garnalen of zoiets...
sobhana allah dit is toch niet normaal meer!!!!
Sorry Corrie, maar dat varkens in de stress raken voor de slacht is gel#l. Dan maken ze bepaalde hormonen aan die funest zijn voor de structuur van het vlees.
Besides that: vlees is een inefficiente en ongezonde brandstof voor het menselijk lichaam, hoewel er veel nuttige bouwstoffen in zitten.
Jullie moeten niet zo emotioneel doen over die beesten. Kakkerlakken trap je toch ook dood? Ik ga muizen die bij ons op zolder zitten echt niet levend vangen.
Origineel gepost door Erwin
Sorry Corrie, maar dat varkens in de stress raken voor de slacht is gel#l. Dan maken ze bepaalde hormonen aan die funest zijn voor de structuur van het vlees.
Besides that: vlees is een inefficiente en ongezonde brandstof voor het menselijk lichaam, hoewel er veel nuttige bouwstoffen in zitten.
Jullie moeten niet zo emotioneel doen over die beesten. Kakkerlakken trap je toch ook dood? Ik ga muizen die bij ons op zolder zitten echt niet levend vangen.
edit: Overigens is de broncontrole wel van belang in dit geval. Peta is zo'n groepering die bestaat uit 100% Volkert van der Graaf types. Niet dat er hier veel Volkert-haters zijn, maar dit zijn (linkserzijde) net zulke extremisten als Michiel van NNP.
nasssira
17-11-2003, 10:07
zo die video is echt erg om naar te kijken
Misschien was het ook wel rundervlees, van die stress. Tijd geleden dat ik er op school les in kreeg.
Ik zit hier nu in Hongarije voor stage. Hier slacht men zelf z'n varkens en kippen. Goor. Inderdaad. Normaal eet ik ook geen vlees. Van mij hoeft het niet. Hier krijg ik bijna niks anders. En tsja, zolang in elke supermarkt een slagersafdeling rendabel is ga ik er niet moeilijk of emotioneel over doen. Ik vind niet dat je varkens moet sparen omdat ze zogenaamd intelligent zijn. "Doe die schapen maar, of die kippen, die zijn toch dom..."
Ik kom wel gevoelloos over in de voorgaande stukjes als ik dat zo teruglees. Goed voor je zelfkennis dus, zo'n forum. Voor ik aan mijn huidige studie begon heb ik gewerkt in een fabriek die gelegen was naast een pluimveeslachterij. Dat is een heel efficiente fabriek. En zoals dat gaat in die sector: efficiency gaat niet samen met het dierenwelzijn. Zo! De manier waarop die kippen ondersteboven worden gehangen aan die haken! Niet zachtzinnig. Dan door een badje met een oplossing wat onder stroom staat tot ze (bijna allemaal!) bewusteloos zijn en dan wordt de strot doorgesneden. Ontsnapt er 's eentje dan zitten ze hem achterna op het terrein om 'm een rotschop te geven. Het is wel 1 van de redenen dat er als het aan mij ligt geen vlees meer wordt gegeten. Zolang ik nog thuis woon blijft het nut beperkt: er wordt nu langer gedaan met een kilo gehakt, omdat er dagelijks een balletje minder wordt gegeten.
Ik wil nog wel even benadrukken dat aangeleverde informatie per definitie moet worden gewantrouwd en gecontroleerd. Zo moet je bijvoorbeeld de PETA niet zien als objectief onderzoeksorgaan ofzo.
edit: koeien doen ze niet voor het vlees. Dat zijn stieren. Oude melkkoeien belanden wel in de kroketten -> minderwaardig vlees, niet mals namelijk.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.