Bekijk originele versie : Mensen haten het om dat te horen
De Islam Is De Sterkste Morele Kracht Op Aarde
“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf biljoen aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen[3]”
Ramsey Clark, voormalige Procureur-generaal van de Verenigde Staten.
Er bestaat geen twijfel over dat de Islam een uniek fenomeen is in de wereldgeschiedenis. De Islam motiveerde de Arabieren om een enorm succesvolle beschaving op te bouwen. Een beschaving welke zich als een lopend vuur verspreidde met een energie nooit eerder op Aarde aanschouwd. Een beschaving die aan de wieg zou staan van vele hedendaagse wetenschappen en enorme vooruitgang zou boeken in de al bestaande wetenschappelijke disciplines. Uit het hart van de woestijn kwam een religie voort die de inspiratie zou worden voor een geweldige beschaving welke voor meer dan duizend jaar de wereld zou leiden. Minder dan een halve eeuw na de dood van de Profeet Mohammed (vzmh) had de nieuwe Islamitische staat gebied veroverd van Spanje tot aan India.
Pas in het relatief recente verleden heeft de verspreiding van de Islam werkelijk globale proporties aangenomen en gemeenschappen van Moslims zijn nu in bijna alle landen van de wereld aanwezig. Vanaf de 17e eeuw verspreidde de boodschap van de Islam zich via handelaren in Zuid Oost Azië. Heden ten dagen kan men de meest talrijke Moslimpopulatie in dit deel van de wereld vinden. In Amerika en Europa is de Islam op het moment de snelst groeiende religie met, na het Christendom, de meeste aanhangers. De schatting is dat in Groot Brittannië over een paar jaar het aantal Moslims dat regelmatig het Vrijdagsgebed bijwoont groter zal zijn dan het aantal Christenen dat op zondag naar de kerk gaat.
Ondanks dat veel Moslims perioden van Europees Christelijke koloniale bezetting hebben ondergaan (op sommige plaatsen zelfs voor honderden jaren), en de Europeanen heel hard hebben geprobeerd om hen tot het Christendom te bekeren, hebben Moslims vastgehouden aan de Islam. In veel moderne Islamitische staten vormen Islamitische politieke partijen de belangrijkste oppositie binnen de (vaak neokoloniale) regeringen. In sommige landen beginnen deze partijen zelfs de politieke macht over te nemen.
De Islamitische beschaving heeft periodes van zwakte en periodes van kracht gekend, maar de meeste Moslims realiseren zich dat de periodes van kracht altijd overeen kwamen met periodes waarin Islamitische leerstellingen de primaire drijfveer waren voor de mensen en de heersers en dat de periodes van zwakte en falen overeen kwamen met periodes van overheersing door corrupte heersers en algemene nalatigheid in het naleven van de Islamitische leer.
1 Biljoen is duizend miljard. Anderhalf biljoen moslims lijkt me daarom ietwat overdreven. Je bedoelt hopelijk anderhalf miljard. Dat is ook een respectabel aantal.
billion = biljoen; Amerikaanse miljard
Dank je voor de aanvulling. Niet juist vertaald.
Valt me op dat niemand anders reageert. Zou het toch zo zijn: "Mensen haten het om dat te horen"
HeyoanQT
15-11-2003, 16:59
Nee, het is meer in de trend van: Anderhalf miljard mensen die nog steeds onbewust zijn van hoe het echt werkt
Ze denken dat we het hatelijk vinden om dit getal te horen, dat is onjuist. We vinden het erg dat jullie denken dat wij jullie haten. :rolleyes: , al die beschuldigingen maar los daarvan zijn die statestieken nogal onjuist. Als ik zie hoeveel moslims de moskee al de rug toekeren in vele arabische landen moet ik toch contateren dat men niet zo gelovig is als men denkt. Overigens de praktijk leert dat Moslims zichzelf niet alleen op een voetstuk zetten(ofwel discrimineren, niet moslim = minder dan een echte moslim) Maar ook vaak beduchte criminelen onder de gelederen hebben. Als jij die zo graag wilt vertegenwoordigen nou ga gerust je gang, mij niet gezien.
Het is niet zozeer dat we het haten om dat te horen, het is meer geen zin om een wedstrijdje hoeveelheid, hoeveel erbij, enz. te spelen. Ik bemerk het wel vaker dat moslims dat gesprek met me willen aangaan. Ik zeg dan altijd:"Als je interesse vragen hebt wil ik ze gerust beantwoorden. Als je iets niet begrijpt wil ik ook het ook gerust proberen uit te leggen. Maar ik vind het geloof niet iets om een wedstrijdje te spelen." Ook al was de hele wereld islam. Als ik weet dat het anders is dan ga ik niet veranderen omdat de hele wereld anders geloofd. Je overtuigt me nooit met aantallen. Je overtuigt me alleen met echte argumenten. Ik ken ook verschillende moslims die christen zijn geworden met hart en ziel. Maar dat ga ik niet tegen iedere moslim vertellen, omdat ik weet dat dit een moslim pijn doet. En waarom zou ik dat doen? En daarom wil ik ook niet op een gesprek ingaan over of er meer moslims zijn / komen dan atheisten of boedhisten of christenen of anders.
“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf biljoen aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen[3]”
Ik haat dit niet hoor :D
Ik moet er alleen om lachen, want van die anderhalf miljard is het grootste deel naammoslim. Als je ieder nieuw baby'tje dat uit moslim ouders een moslim noemt is het wel erg gemakkelijk tellen.
Veel van al deze moslims moeten er niets van hebben, maar dat mogen/durven ze niet te zeggen, daar in moslimlanden daar een straf op staat :kwaad:
Dus nogmaals, ik haat het niet, ik :D erom.
Haten is gelijk zo'n groot woord. Iedereen mag van mij de religie hebben die hij of zij wil, al zou ik zelf liever zien dat iedereen atheist werd, want dat ben ik zelf ook. En dan gelijk ook maar vegetarier.
Origineel gepost door tonk
Haten is gelijk zo'n groot woord. Iedereen mag van mij de religie hebben die hij of zij wil, al zou ik zelf liever zien dat iedereen atheist werd, want dat ben ik zelf ook. En dan gelijk ook maar vegetarier.
Ben je niet nog een categorie vergeten? Zeg het maar hoor.
Hier op dit forum mag je alles zeggen.
Origineel gepost door najibsri
Gelukkig heeft een Atheist de halve sahada (getuigenis) al gedaan dus is een stap verder dan de andere 2 grote religies...
Ik vraag mij toch af hoe een Atheist het onstaan van leven en het universum kan verklaren. Ik hoop dat je mijn vraag kan beantwoorden.
Najib
Dat kan ik ook niet. Ik vind de evolutietheorie zeer zinvol en waar als het gaat om het verklaren van het leven zoals dat nu is, maar deze theorie geeft vooralsnog geen antwoord op het ontstaan van het leven en het universum (voor zover ik weet tenminste).
Ik vind alleen niet dat je hieruit - dus uit het ontbreken van een goed antwoord op hoe het leven en universum zijn ontstaan - kunt afleiden dat er dus een god moet zijn die alles geschapen heeft. Ik leid er eerder uit af dat we nog lang niet alles weten.
En ook ik ben niet bang voor 1,5 miljard moslims.
Omdat ik me besef dat het over- overgrote deel van die moslims vredelievende mensen zijn die een normaal leven willen leiden zoals een overgroot deel van de rest van de wereldbevolking.
Wat ik betreur is dat er een klein stel extremistische debielen(*) zijn die uit naam van Allah denken dat ze de hele wereld moeten bekeren. Niet goedschiks dan kwaadschiks.
Ik moet er niet aan denken dat de hele wereld zou worden als Afghanistan onder de Taliban. Want dan zaten we nu niet achter een PC, mocheten we nooit meer TV kijken of muziek luisteren en werden alle vrouwen zwaar onderdrukt.
En stel je niet in de laatste plaats eens voor wat dat ozu betekenen voor de scheermesjesindustrie.
(*)
Overigens zijn dat soort debielen er helaas ook in christelijke en joodse gelederen hoor.
Origineel gepost door Daelan
Ben je niet nog een categorie vergeten? Zeg het maar hoor.
Hier op dit forum mag je alles zeggen.
Ok, alle vrouwen lesbisch! :D
En alle mannen homo, anders het ook zo zielig voor ze.
Origineel gepost door tonk
Dat kan ik ook niet. Ik vind de evolutietheorie zeer zinvol en waar als het gaat om het verklaren van het leven zoals dat nu is, maar deze theorie geeft vooralsnog geen antwoord op het ontstaan van het leven en het universum (voor zover ik weet tenminste).
Ik vind alleen niet dat je hieruit - dus uit het ontbreken van een goed antwoord op hoe het leven en universum zijn ontstaan - kunt afleiden dat er dus een god moet zijn die alles geschapen heeft. Ik leid er eerder uit af dat we nog lang niet alles weten.
ik hoop niet dat je dit meent.
"De ontwikkeling van levende wezens hangt af van de strijd om het bestaan. De sterken winnen de strijd. De zwakken zijn bevoordeeld overwonnee te worden en in vergetelheid te raken." (Charles Darwin)
Bovenstaand principe hanteerde Darwin ook bij het menselijk ras. Volgens dit idee waren 'bevoorrechte rassen' de winnaars van de strijd en om het beestje gewoon bij de naam te noemen: de blanke Europeaen.
Africaanse en Aziatische waren dus in de strijd om het bestaan achtergebleven. Darwin ging hierbij nog verder door te veronderstellen dat deze rassen in de toekomst 'het gevecht om het bestaan' geheel zullen verliezen.
"In de nabije toekomst... zullen de beschaafde rassen van de mens vrijwel zeker de primitieve rassen over de hele wereld uitroeien en vervangen.... De kloof tussen mens en zijn naaste verwanten zal groter zijn."
Darwin geeft hiermee aan dat de ladder als volgt zal zijn: aan de ene kant de blanke overheerser en aan de andere zijde de neger, Aboriginal en de gorilla.
Zijn theorieen zijn toendertijd door de sociale wetenschap omarmd en hiermee is het 19de eeuwse racisme als feit door de grote meerderheid van de westerse wetenschap en maatschapij geaccepteerd. Om een dergelijke theorie als waardevol te omschrijven...
Het is niet zozeer het ontbreken van een goed antwoord, het antwoord is er al, je moet het alleen willen inzien. Maar om te veronderstellen dat leven zoals we het nu kennen door TOEVAL is ontstaan en in feite uit niets iets is ontstaan is blindheid voor de natuur in al zijn pracht.
De evolutionisten van het eerste uur beweerden dat leven is voortgekomen uit niet levende entiteiten.
Volgens deze theorie, in het Engels genaamd "spontaneous generation", zijn levende wezens voortgekomen uit de niet-levende materie waar ze in voorkomen.
Zo geloofde men bijvoorbeeld dat kikkers zijn voortgekomen uit modder, en muizen uit graan en ongedierte uit afval. Er werden zelfs experimenten uitgevoerd om dit te bewijzen.
Men plaatste wat graan op wat vodden met de verwachting dat er muizen zouden ontstaan.
Dat er wormen op vlees kunnen ontstaan, werd eveneens gezien als een bewijs dat levende dingen kunnen voortkomen uit niet-levende dingen.
Later begreep men echter dat de wormen niet spontaan ontstonden, maar voortkwamen uit onzichtbare larven die vliegen met zich mee hadden gedragen.
Deze primitieve aard van wetenschap die tijdens de 19de eeuw gold, was de belangrijkste factor die ten grondslag lag aan Charles Darwins evolutie theorie.
Dit wetenschappelijk concept was zo primitief dat in het boek "The Origin of Species" zelfs werd beweerd dat walvissen voortkwamen uit beren die al worstelend in water leerden zwemmen.
En Tonk, je hebt gelijk een theorie die in zo'n wetenschappelijk verantwoorde periode is ontstaan op een bootje door een amateurbioloog moet de Schepping van het Leven wel kunnen verantwoorden....
Corrie het is erg verleidelijk de natuurlijke evolutie, waar jij het over hebt te verwarren met de evolutietheorie.
het zijn 2 totaal verschillende begrippen.
De theorie waar jij op doelt bestaat, geen discussie over mogelijk. Betere voeding, leefomstandigheden en ontwikkelingen op vele gebieden maken ons gezonder, langer en duurzamer.
De evolutietheorie is gebasseerd op het idee dat individuen die zich het beste aan hun omgeving aanpasten hun eigenschappen aan volgende generaties doorgaven. Deze eigenschappen die hen een voorsprong gaven, accumuleerden in de loop van tijd en veranderden het individu volledig van zijn voorouders.
Dus de vogel die uit een reptiel voortkomt. Een mens die door evolutie afkomstig is van de aap.
Deze theorie zal nog verder worden achterhaald. Hoe je het wendt of keert, deze theorie ligt op sterven.
Laetitia
17-11-2003, 15:45
Origineel gepost door Byna
billion = biljoen; Amerikaanse miljard
Dank je voor de aanvulling. Niet juist vertaald.
Valt me op dat niemand anders reageert. Zou het toch zo zijn: "Mensen haten het om dat te horen"
U ziet het...iedereen kan rekenen dezer dagen. :D
Wat de bulls betreft, dit heeft meer te maken met menselijk ingrijpen, niet zozeer met natuurlijke evolutie, door het afslachten van een groep is het vervolg logisch.
Je gaat toch niet beweren dat alle diersoorten die uitgestorven zijn door toedoen van de mens ook vallen onder evolutie?
Op microbiologisch niveau: de cellen die verantwoordelijk zijn voor ziektes veranderingen in eigenschap, niet in wezen of aard. De cellen bewapenen zich tegen bepaalde stoffen, ze veranderen niet in een mier of olifant. Maw de celstructuur, opbouw en mechanisme verandert niet.
Homo erectus, menselijke klasse met een recht skelet, onnodige term want een mens heeft een recht skelet, werd volgens de evolutionisten voorgegaan door de homo habilis. Onderzoek heeft aangetoond dat dit onmogelijk was en dat de homo habilis een aap was. Later is weer geprobeerd een andere tussenvorm te creeren, zonder succes. Gat blijft bestaan.
Om jouw rijtje af te maken: homo erectus > homo sapiens > neanderthaler > cro-magnonmens > moderne mens
Een leuk rijtje maar eigenlijk zijn het allemaal classificaties van oorspronkelijke menselijke rassen. Het verschil tussen hen is niet groter dan het verschil tussen een neger, een pygmee, chinees of europeaan. Je verwart hier de raciale verschillen.
Er is geen verschil tussen het skelet van de moderne mens en homo erectus (niet op details gelet). Er is tevens geen fossiel ontdekt dat het enorme gat tussen homo erectus en de aap.
dank je voor je uitleg van de evolutie... erg overtuigend vind ik het nog steeds niet
de eerste theorie heb je nu uitgelegd (?), hoe zit het met de tweede? iets uit niets?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.