Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn Marokaanse vriend is al eens verloofd geweest ...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Janina
15-11-2003, 10:06

Mijn Marokaanse vriend is al eens verloofd geweest maar zijn verloofde heeft die verloving verbroken. De reden is dat hij alcohol heeft gedronken toen. Zijn familie en haar familie sprak daar schande over. Maar is dat werkelijk zo erg? Mijn familie en vrienden en ikzelf ook zien dat hij stapelgek is op mij, wat ik niet begrijp is dat hij die verlovingsring nog steeds draagt. Hij ziet die verloofde niet meer, dat weet ik zeker omdat hij elke dat bij mij is. Wij zijn niet verloofd of getrouwd, nu tijdens de ramadan komt hij ook bij mij, maar dat mag toch helemaal niet volgens de Koran? Wie geeft mij wat duidelijkheid.

Janina
15-11-2003, 10:25
Ja eerlijk gezegd heb ik dat gevoel ook, maar hij is elke dag hier bij mij. En die verloving was 3 jaar geleden. Ik snap er niets van.

Missy_Rose
15-11-2003, 10:27
Tuurlijk is het erg dat je vriend alcohol heeft gedronken(/drinkt?) Dat is v*rdorie nog aan toe haram en jij doet alsof het de gewoonste zaak van de wereld is :verdriet: Allah heeft het verboden! Trouwens: het is ook niet goed dat je een vriend hebt. Dat is ook haram. Maar ja: je moet zelf weten wat je in je leven doet, ik waarschuw alleen even.

missie_19
15-11-2003, 10:54
waarom praat je hierover niet met hem hij kan je denk ik het best antwoord geven over waarom hij die ring nog steeds draagt

Janina
15-11-2003, 11:02

Praten heb ik natuurlijk allang gedaan. Hij zegt dat die ring voor hem niets meer betekent, maar dat hij het zonde vindt van die ring en het geld om die niet meer te dragen. En maakte een geintje dat het dan lijkt of wij verloofd zijn. Ik weet dat hij gek op mij is, dat merk en zie ik aan alles. Misschien maak ik me onnodig druk.

missie_19
15-11-2003, 11:07
dat kan ja maar je kan hem tog zeggen dat hij die ring niet hoeft weg te gooien maar ook gewoon kan bewaren als hij dat wil en zeg hem hoe jij je erover voelt dus dat je het niet pretig vindt als hij die ring heeft en ik weet zeker dat hij gek op je is anders was hij tog niet steeds bij jou

Janina
15-11-2003, 11:12
Ja dat had ik ook al gezegd, maar hij draagt die ring nog steeds. Ach wat maakt het eigenlijk allemaal uit. Hij is bij mij en met mij. Dank je wel voor je reacties.

missie_19
15-11-2003, 11:15
veel succes hoop echt dat jullie gelukkig worden gewoon niet opgeven en vechten voor hem

Janina
15-11-2003, 11:29
Dank je wel. Ik wil ook nog even hierop reageren: Tuurlijk is het erg dat je vriend alcohol heeft gedronken(/drinkt?) Dat is v*rdorie nog aan toe haram en jij doet alsof het de gewoonste zaak van de wereld is Allah heeft het verboden! Trouwens: het is ook niet goed dat je een vriend hebt. Dat is ook haram. Maar ja: je moet zelf weten wat je in je leven doet, ik waarschuw alleen even. Ik ben zelf geen Marokaanse (Hollands ben ik ook niet, maar nationaliteit vind ik persoonlijk niet zo'n groot punt). Wat alcohol drinken betreft: ik zie het probleem niet, wel wanneer men een alcoholist zou zijn, maar dat is mijn vriend niet. Ik heb mijn vriend gevraagd waarom hij nu een niet Marokaanse vrouw wil, zijn reden is dat hij vindt dat de Marokaanse cultuur zeer streng is en soms vindt hij die cultuur zelfs ook hypocriet en ook wel ouderwets. Hij woont nu 15 jaar in Nederland en kent de verschillen, hij doet aan de Ramadan, maar een prakiserende moslim is hij niet echt, dat zie ik ook wel. Ik heb veel respect voor de Koran en veel respect voor zijn geloof en zeg je eerlijk dat ik heel blij ben dat hij niet zo streng is voor zichzelf en anderen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Wij mixen zijn cultuur met de mijne volgens mij is dit de manier voor vrede onder de mensen. En voor een betere toekomst voor de mens in het algemeen.

doc25
15-11-2003, 11:34
hij zegt precies wat jij wil horen, geen goed teken en hij zegt nu pas dat hij geen marokkaanse wil, nadat ze hem gedumpt heeft en hij nog steeds haar ring draagt. Om eerlijk te zijn, denk ik dat jullie relatie gedoemd is te mislukken.

missie_19
15-11-2003, 12:11
je moet niet zeggen dat hun relatie gedoemd is want dat weet je niet zij kent hem het beste dus hopelijk komen ze eruit

appelsap
15-11-2003, 12:13
Origineel gepost door Janina Mijn Marokaanse vriend is al eens verloofd geweest maar zijn verloofde heeft die verloving verbroken. De reden is dat hij alcohol heeft gedronken toen. Zijn familie en haar familie sprak daar schande over. Maar is dat werkelijk zo erg? Mijn familie en vrienden en ikzelf ook zien dat hij stapelgek is op mij, wat ik niet begrijp is dat hij die verlovingsring nog steeds draagt. Hij ziet die verloofde niet meer, dat weet ik zeker omdat hij elke dat bij mij is. Wij zijn niet verloofd of getrouwd, nu tijdens de ramadan komt hij ook bij mij, maar dat mag toch helemaal niet volgens de Koran? Wie geeft mij wat duidelijkheid. weer zo een brabbel tutje:jammer:

doc25
15-11-2003, 12:13
Origineel gepost door missie_19 je moet niet zeggen dat hun relatie gedoemd is want dat weet je niet zij kent hem het beste dus hopelijk komen ze eruit ik zei: ik DENK en vertel me niet wat ik wel en niet moet denken ;)

missie_19
15-11-2003, 12:14
waarom is ze nou weer een brabbel trutje??

missie_19
15-11-2003, 12:15

Origineel gepost door doc25 ik zei: ik DENK en vertel me niet wat ik wel en niet moet denken ;) geef alleen me mening

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8