Bekijk originele versie : Islam in Nederland
IFRIQUIA
14-11-2003, 23:53
Islam in Nederland (Bericht #)
Salaam aleikum
Vinden het jullie het niet raar dat elke nationaliteit en cultuur een eigen moskee moet hebben ?
Ik bedoel hier mee dat het huis van de Islam wat een moskee is niet verdeeld moet zijn alle moslims moeten in elke moskee terecht kunnen .
Zouden jullie hierover kunnen reageren misschien dat er een opplossing voor is of een reden ,wat mij ook irriteert is dat er wordt geroddeld in moskeen dat vind ik een doodzonde laatstaan in een moskee .
Tevens vind ik dat een moskee 24 uur open moet zijn voor de mensen die daar behoefte aan hebben zowel geestelijk als op humane gronden denk daar aan mensen die in de moskee willen zitten na een goede of nare ervaring niet te vergeten de illigalen of de daklozen moslims we moeten echt openstaan voor deze mensen ongeacht sexe of geaardheid want allah heeft iedereen lief en vergeeft iedereen die oprecht zich tot de Islam bekeerd wie zijn wij dan om de nee te zeggen of de deuren te sleuten of te zeggen jij bent niet welkom omdat je uit een andere streek of land komt en geloof me het gebeurd in Amsterdam .
vrede zij met jullie .
Origineel gepost door IFRIQUIA
Salaam aleikum
Vinden het jullie het niet raar dat elke nationaliteit en cultuur een eigen moskee moet hebben ?
Ik bedoel hier mee dat het huis van de Islam wat een moskee is niet verdeeld moet zijn alle moslims moeten in elke moskee terecht kunnen .
Zouden jullie hierover kunnen reageren misschien dat er een opplossing voor is of een reden ,wat mij ook irriteert is dat er wordt geroddeld in moskeen dat vind ik een doodzonde laatstaan in een moskee .
Tevens vind ik dat een moskee 24 uur open moet zijn voor de mensen die daar behoefte aan hebben zowel geestelijk als op humane gronden denk daar aan mensen die in de moskee willen zitten na een goede of nare ervaring niet te vergeten de illigalen of de daklozen moslims we moeten echt openstaan voor deze mensen ongeacht sexe of geaardheid want allah heeft iedereen lief en vergeeft iedereen die oprecht zich tot de Islam bekeerd wie zijn wij dan om de nee te zeggen of de deuren te sleuten of te zeggen jij bent niet welkom omdat je uit een andere streek of land komt en geloof me het gebeurd in Amsterdam .
vrede zij met jullie .
Wa alaikuum salaam, een moskee is er voor iedere moslim, ongeacht je afkomst. Ik vind het jammer dat men eigen moskeen gaat oprichten, dat is niet goed vind ik, daar zou verandering in moeten komen. In Assen waar ik gewoond heb waren er twee moskeen, de ene is opgericht door turkse moslims en de andere door marokkaanse moslims. De laatste heeft veel veranderingen ondergaan, en gelukkig maar, het is nu een islamitsche cultureel centrum geworden dus toegangkelijk voor elke moslim die gebruik wilt maken van de moskee of van de andere functie's.
Ook denk ik dat de moskee een sociaal-maatschappelijke functie kan vervullen door inderdaad langer open te zijn of haar deuren open houdt voor diegene die in nood zijn. Waarom kunnen de kerken dat wel en wij met onze moskeeen niet? Asielzoekers die geen vaste woon- of verblijfplaats hebben zouden een veilig haven kunnen hebben in een moskee, ik zie dat kerken deze mensen wel onderdak aanbieden, is dat ook niet een plicht van ons?
Dat moslims niet welkom zijn in een moskee is ongehoord, daar moet zeker verandering in komen. Komt het misschien doordat moskee besturen nog steeds door oudere mannen bestuurd wordt? Waar zijn de jongeren, die mis ik vaak in de moskee... :confused: Het bestuur zou meer jongeren en vrouwen moeten toelaten in het bestuur, alleen dan kan er een heleboel veranderen in positieve zin, maar goed wie ben ik?
ma'asalama..Sahira.. :zwaai:
Origineel gepost door IFRIQUIA
Salaam aleikum
vrede zij met jullie .
nou, de moskee waar ik naar toe ga daar zit werkelijk alle kleurtjes door elkaar met een diversiteit aan talen, pppjjjoooeeeeeewwwww...............mooi toch?
behalve turken, die hebben hier dan wel een eigen moskee maar dat wil niet zeggen dat er mensen geweigert worden ofzo, maar dat bedoel jij denk ik ook niet of wel?
HeyoanQT
15-11-2003, 06:23
Nou ja voor de meeste wordt het wachten op de eerste Homo moskee,
Origineel gepost door HeyoanQT
Nou ja voor de meeste wordt het wachten op de eerste Homo moskee,
ben jij niet helemaal fris?
HeyoanQT
15-11-2003, 06:42
Net gedouched , hoezo ;)
Als eenmaal de homo in de moskee is, komt het eerste homo moskee huwelijk ook wel op gang hoor. Dacht jij van niet dan?:rolleyes:
Origineel gepost door HeyoanQT
Net gedouched , hoezo ;)
Als eenmaal de homo in de moskee is, komt het eerste homo moskee huwelijk ook wel op gang hoor. Dacht jij van niet dan?:rolleyes:
:zwaai:
Nou, ik hoorde onlangs bij de NMO, God hebbe haar ziel, dat er veel stromingen in de islam zijn. Dat kan alleen in een vrij land als Nederland zichtbaar worden.
Ik vrees dat dat nog een palet aan verschillende moskeeen oplevert.
Ja, het is bekend, de moskeen lopen leeg, er komen steeds minder jongeren. Cijfers wijzen dat uit.
Misschien is het beter als er in de moskeen in het Nederlands wordt gepreekt en er meer functies in komen. Een echte medresse: advies, bidden, theedrinken, damesgymnastie, peuteropvang.
Scottie.
De moskee is een plaats waar de mensen gezamelijk komen om te bidden.
Het dient ook als een plaats waar onderwijs in de Islam wordt gegeven.
Er zijn is ook een winkel of een kapperszaak, maar dit is geen onderdeel van de moskee. (je kan er niet bidden, alleen iets kopen)
Als men een multi-cultureel centrum wil, dan moet men hiervoor niet bij een moskee wezen.
Vergelijk kerken niet met moskees.
PS: mensen (lees: moslims), vergeet a.u.b. niet waarom je in de eerste plaats moslim bent geworden en nog steeds bent en doe zoveel mogelijk kennis op betreffende Islam voordat je wat zegt.
MELILLENSE
15-11-2003, 14:02
Origineel gepost door Descartes
Men wordt in de regel geen moslim (of christen etc.) uit vrije wil, maar door geboorte gevolgd door een jarenlange hersenspoeling (notabene op weerloze kleine kinderen, moest verboden worden vanuit de Rechten van de Mens). Wil de mensheid ooit volwassen worden, geef iedereen dan in de opvoeding een algemene oriëntatie op allerlei levensbeschouwingen en laat de vrije Mens dan zèlf kiezen.
Correctie, Descartes, elke nieuwgeborene wordt als moslim geboren, een dienaar van Allah(swt)....van zodra het nieuwe leven ter wereld komt, wordt het reeds een potentieel slachtoffer voor de wereldse geneugten en zaken die leiden naar decandentie en verval.
Sommige krijgen bij hun geboorte de Naam van Allah(swt) in hun oor ingefluisterd, anderen worden instructies ingefluisterd door de verworpene.
En in tegenstelling tot wat jij insinueert, heeft de mens wel degelijk de vrijheid van keuze, op ieder moment van zijn leven...sommige moslims bij geboorte keren tijdens hun leven de rug toe tot hun Schepper, andere moslims bij geboorte, keren tijdens hun leven uiteindelijk terug naar hun ware essentie, het aanbidden van Allah(swt).
MELILLENSE :belgie:
Men wordt in de regel geen moslim (of christen etc.) uit vrije wil, maar door geboorte gevolgd door een jarenlange hersenspoeling (notabene op weerloze kleine kinderen, moest verboden worden vanuit de Rechten van de Mens). Wil de mensheid ooit volwassen worden, geef iedereen dan in de opvoeding een algemene oriëntatie op allerlei levensbeschouwingen en laat de vrije Mens dan zèlf kiezen.
Descartes, niet teveel naar wijlen Descartes luisteren. :D "Wij zijn onvolmaakt, dus de idee van een volmaakt wezen kan niet van ons afkomstig zijn". OF is het toch ook u gedachte, De idee van een God is een aangeboren idee?
Ieder mens komt aan een bepaalde leeftijd waarin hij/zij keuzes kan maken, op enkele uitzonderinge na
Gegroet
Origineel gepost door Nkin
Er zijn is ook een winkel of een kapperszaak, maar dit is geen onderdeel van de moskee. (je kan er niet bidden, alleen iets kopen)
Als men een multi-cultureel centrum wil, dan moet men hiervoor niet bij een moskee wezen.
PS: mensen (lees: moslims), vergeet a.u.b. niet waarom je in de eerste plaats moslim bent geworden en nog steeds bent en doe zoveel mogelijk kennis op betreffende Islam voordat je wat zegt.
Een multi-cultureel centrum met een gebedsruimte, dat noem ik voor het gemak een moskee, wat is daar mis mee?
En trouwens ik vergelijk de functie van een kerk als gebouw met een moskee, waarom mag ik die vergelijking niet maken?
Ik ben wel moslima geworden, uit vrije wil, alhamdoelilah!
Origineel gepost door Nkin
Nou, een moskee betekent toch ook alleen maar "kerk" in het Arabisch. Waarom mag je die niet met elkaar vergelijken.
Waarom mogen christenen eigenlijk niet in een moskee? Een moslim mag toch ook de Sint Petruskerk aan de Lammenschansweg inlopen?
Hoe zo in de eerste plaats "moslim geworden"? Je kwam allereert als mens op de wereld, zonder vrijheid om je geloof te kiezen. En jongens al helemaal niet ...
Scottie, mens.
MELILLENSE
15-11-2003, 14:47
Origineel gepost door Scottie
Nou, ik hoorde onlangs bij de NMO, God hebbe haar ziel, dat er veel stromingen in de islam zijn. Dat kan alleen in een vrij land als Nederland zichtbaar worden.
Ik vrees dat dat nog een palet aan verschillende moskeeen oplevert.
Ja, het is bekend, de moskeen lopen leeg, er komen steeds minder jongeren. Cijfers wijzen dat uit.
Misschien is het beter als er in de moskeen in het Nederlands wordt gepreekt en er meer functies in komen. Een echte medresse: advies, bidden, theedrinken, damesgymnastie, peuteropvang.
Scottie.
Stromingen zijn er allicht...maar de Islam blijft wel één en dezelfde religie met één God, één boodschapper (vzmh) en één overlevering ahv. de Heilige Qor'aan.
Ge-update Islamversies zijn er dus niet, ondanks verwoede pogingen van wannabee-moslims, homosexuelen en hun niet-moslim achterban.
Dat moskeeën (dat is de juiste schrijfwijze, Scottie, respecteer het Nederlands eens) zouden leeglopen, is uiteraard koren op de molen van niet-moslims die de Islam niet graag zien groeien in 'hun' o zo tolerant Nederland waar alle schijnwerpers meer dan ooit op Marokkanen zijn gericht. Cijfers zijn dan ook makkelijk manipuleerbaar door tegenstanders van de Islam en kunnen dan ook niet anders dan met een stilzwijgende glimlach weggelachen worden.
Nederlands in moskeeën, kan uiteraard zonder problemen worden toegepast bij culturele evenementen, bijeenkomsten, adviesverlening, etc. etc....Het bidden zal echter steeds in de taal van de Koran moeten gebeuren, nm. het Arabisch, zoals alle Turken dat doen, zoals alle bekeerde moslims dat doen....de boodschap is immers; zich aanpassen aan Allah(swt), niet andersom.
Hetzelfde geldt voor de hadith; te verkondigen in het Arabisch om het origine karakter en de juiste boodschap te allen tijde te verzekeren.
Na het officiële gebed jegens de Hoogste Autoriteit, kunnen desgewenst en indien er vraag naar is, de gebeden en de hadith verklaard en toegelicht worden ahv. een hulptaal, bijv. het Nederlands.
Infiltranten van één of andere inlichtingendienst die op slinkse en geniepige wijze trachten te achterhalen wat er in moskeeën wordt verkondigd, dienen dus eerst het Arabisch aan te leren.
In een moskee, het gebedshuis van moslims, gelden de goddelijke wetten zoals Allah(swt) ze heeft gesteld.
MELILLENSE :belgie:
http://arabiangallery.bizland.com/g-test1-1.jpg
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.