Bekijk originele versie : Eichmann, de man van 6 miljoen op Teleac
Nou, het is laat maar op Teleac Ned. 1 een docu over Erich Eichman, de man van de 6 ooo.ooo joden.
Scottie.
SabroenDjamiel
14-11-2003, 23:52
Origineel gepost door Kruisvaarder
Klopt de Mossad heeft hem te pakken gekregen.
Mooi.
Toen ze hem wilden ophangen hadden ze zijn gewicht verkeerd ingeschat, toen ze hem dropten brak zijn nek niet maar stikte hij alleen maar.
Toen sprong er een Amerikaan om zijn benen en brak zijn nek.
Wat je ermee moet weet ik niet maar toch een interresant feitje.
Weet je wat mij een goede optie lijkt?....Jouw hoofd tegen dat van Sharon laten knallen en kijken wat voor effect dat zal hebben :rolleyes: ....Jij bent echt een randdebiel, jouw symphatie voor de grootste terrorist op deze aardbol spreekt boekdelen, ieuww....
IFRIQUIA
15-11-2003, 00:07
Beste kruisvaarder wist je dat jouw naam mij doet denken aan een feit wat is gebeurd tijdens de kruistochten.
Nou ik zal je vertellen dat king richard is neergeschoten met een pijl door een van zijn kruisvaarders omdat hij wou ophouden met de oorlog tegen salahdin.
King richard had het niet overleefd als de arabieren hem niet hadden geholpen met een operatie .
wist je dat de kruisvaarders zich vergrepen naar mensenvlees men at mensenvlees wist je dat de kruisvaarders een stad hebben uitgemoord van enkele tienduizenden onschuldige mensen kinderen vrouwen bejaarden volgen getuige die het gezien hadden en het opgeschreven hadden was er overal bloed tot je enkels toe alles werdt geplunderd en verbrand .
Weet je ook waarom ? nou ....alleen omdat het vaticaan macht en geld gebrek hadden en de mensen wou verenigen om te moorden in het oosten zodat men niet op hun luxe en verachtelijk levenstijl zou letten zodat men geld en roem kon vergaren en tevens een zondebok had de mooren het was allemaal hun schuld ...desondanks werd king richard geholpen om te genezen aan voor de westerse wereld toendertijd dodelijke wond .
Nobel eh ?
Veel oude films over Ausschwitz werden ook vertoond. Gruwelijk.
Eigenlijk hadden ze die man (Eichman) voor zijn leven in een open kooi, goed verzorgd op een plein in Haifa te kijk moeten zetten, zodat hij voor de vele joden als voorbeeld van hun eindoverwinning op het nazisme was tentoongesteld.
Nou, Kruisvaarder, ik weet niet zo goed waarom je dat schrijft. Ik ken die details niet, en ik vraag me af of ze belangrijk zijn. De man is onmiddellijk na het vonnis opgehangen. Hij had net tijd zijn bril af te doen.
Als het goed gebeurd valt het lichaam tot dat het touw op is en het vallend lichaam met een ruk blijft hangen. De atlas wordt uit de kom getrokken, zenuwbanen breken, de dood treed in.
Hadden de slachtoffers zo'n milde dood gekend.
Ik weet niet zo goed wat hier nou nog op te zeggen valt.
Behalve dit, de verschrikkingen komen pas in 1966 niet zozeer aan het licht maar worden de wereld voorgehouden. De joden vervolging is niet zozeer ontkend alswel genegeerd. De schaamte was te groot, de schande te erg.
Geen land heeft oorlogsmisdagers willen bestraffen, behalve in Duitsland onder regie van de Amerikanen gedurende de Neurenbergse processen, waarbij vrijwel alle nazi's ter dood werden veroordeeld. Voor bestraffing van de uitroeing 6 miljoen mensen was er geen rechtbank ter beschikking.
In Nederland hebben we nog lang, heel lang, tot in de zestiger jaren de Drie van Breda gevangen moeten houden. Ik ken hun namen niet meer, maar het waren inmiddels stokoude mannnen, veel ouder dan ze hun slachtoffers hebben laten worden. De laatste is, naar ik meen, nog naar Duitsland ontslagen, oud, ziek en dement. Nederland sloot toen onder Van Agt dat stuk oorlog af. De Koepel in Breda is toen gesloten, als ik het wel heb.
De Drie van Breda.
Oorlog is een ding, strijdend je leven verliezen voor een goede zaak. Weerloze kinderen en bejaarden, vrouwen en zieken met naar schatting 3.000 per uur doodmaken, dat is van een geheel andere orde.
Eichmann is gevonden en berecht, zoveel misdadigers hebben nog lang en in welstand in Zuid-Amerika doorgeleefd en opgeschept hoeveel zij zus en hoe vaak zij zo. Zelfs in Nederland zijn veel misdadigers weggekomen naar Duitsland of onder een valse naam met rust gelaten.
Als je er tegen kunt en hij komt op tv, kijk dan maar eens naar Marathonman, met Dustin Hoffman. Daarna bekijk je je tandarts met geheel andere ogen.
God lijkt soms afwezig te zijn, Zijn pc gecrashed, Zijn floppy-drive leeg.
Arme Schepper.
Scottie.
SabroenDjamiel
15-11-2003, 00:36
Origineel gepost door an3sdej
Veel oude films over Ausschwitz werden ook vertoond. Gruwelijk.
Eigenlijk hadden ze die man (Eichman) voor zijn leven in een open kooi, goed verzorgd op een plein in Haifa te kijk moeten zetten, zodat hij voor de vele joden als voorbeeld van hun eindoverwinning op het nazisme was tentoongesteld.
In een open kooi behoren randdebielen zoals jij te zitten...Aha, velen films werden vertoond over Auswitsch?....En waar blijft Steven Spielberg met een film over het gruwelijke leed dat de Palestijne dagelijks wordt aangedaan?....
Neen, die man verdient een standbeeld in een open kooi behoren randdebielen zoals jij te zitten...
Dus jij vindt de daden van Eichman een standbeeld waard?
Nou Nawera, leer nou een ding: er zijn momenten dat je zwijgt en nadenkt. En kijkt en je pen met rust laat.
Over de strijd die de joodse mensen tegen hun noodlot streden in het getto van Warschau heeft Spielberg een film gemaakt: "Schindler's list".
Misschien reis je nog wel eens naar Polen.
Ongetwijfeld zal er iemand de journaalbeelden van het geweld tegen de Palestijnen, gecombineerd met dat van uiteengeblazen Isralische burgers monteren. Al die slachtoffers hebben een graf met hun naam in de steen gebeiteld. Een oorlogsfilm, zoals er zoveel zijn. In Bagdad kijken de Irakezen naar dvd's met beelden uit de gevangenkampen daar. Die beulen namen niet alleen hun zweep mee, ook hun Sony-camera.
Fijne ramadan.
Scottie.
Bidawi_Mazlot
15-11-2003, 00:43
Origineel gepost door Kruisvaarder
Klopt de Mossad heeft hem te pakken gekregen.
Mooi.
Toen ze hem wilden ophangen hadden ze zijn gewicht verkeerd ingeschat, toen ze hem dropten brak zijn nek niet maar stikte hij alleen maar.
Toen sprong er een Amerikaan om zijn benen en brak zijn nek.
Wat je ermee moet weet ik niet maar toch een interresant feitje.
Dat zullen de Joden niet erg vinden denk ik :D....ik ook niet maar dan om andere redenen.......
SabroenDjamiel
15-11-2003, 00:54
Origineel gepost door Scottie
Nou Nawera, leer nou een ding: er zijn momenten dat je zwijgt en nadenkt. En kijkt en je pen met rust laat.
Fijne ramadan.
En dat zegt...................?? :rolleyes:
SabroenDjamiel
15-11-2003, 01:01
Origineel gepost door an3sdej
Dus jij vindt de daden van Eichman een standbeeld waard?
Nou ik moest van Scottie leren zwijgen en nadenken dus bij deze; no comment.....
HeyoanQT
15-11-2003, 07:21
Origineel gepost door IFRIQUIA
Beste kruisvaarder wist je dat jouw naam mij doet denken aan een feit wat is gebeurd tijdens de kruistochten.
Nou ik zal je vertellen dat king richard is neergeschoten met een pijl door een van zijn kruisvaarders omdat hij wou ophouden met de oorlog tegen salahdin.
King Richard of beter gezegd Het Leeuwenhart van edele wijsheid en moed, heeft enige tijd nadat hij de moslims had verslagen , het leven verloren bij een vendetta tussen hem en een Franse landheer, en niet door een kruisvaarder, de strijd tussen de Fransen en Engelsen is ouder dan de Moslimgeschiedenis, en er zijn daarvoor en daarna nog veel meer ongelukkige verhalen tussen de Fransen en Engelsen tot op de dag van vandaag aan toe. Het was dus NIET een van zijn eigen mannen die hem beschuldigde van ophouden met de strijd tegen moslims, want Fransen en Engelsen zijn van oudsher vijanden. En Europeanen zijn van oudsher allemaal vijanden van Moslims, en de Europese Christenen hebben elke slag tegen de Moslims gewonnen, Saladin beet diep in het stof en Jeruzalem werd veroverd. Maar voor Christenen zijn de tijden zijn veranderd, 900 jaren zijn gepasseerd , zij hebben hun strijdwapenen afgedaan omdat zij weten dat oorlog niets oplevert, ze zijn zich bewust dat men iedereen moet beschouwen als medemens, leven en laten leven. Je vind dit overal terug in de vorm van tolerantie, integratie, en samenleven met de nadruk op SAMEN leving, dus waar je vandaan komt maakt niet uit, je zet jezelf niet op een voetstuk en tolereert je medemens wat voor denkwijze of geloof deze ook heeft.
Echter, er kwamen weer moslims terug naar Europa, en wat bleek? Ze leefden nog steeds in het jaar 0, zowel qua techniek als qua denkwijze kwamen ze zo direct uit de prehistorie vandaan. Ze dachtten dat de huidige Europeanen die nu leefden ,de saladin hadden verdreven die al 900 jaar dood was, en wat bleek. In hun vastgeroeste Koran die hun terugvoerde naar die middeleeuwse denkbeelden en toestanden van armoede en ellende , begonnen ze blanken uit te schelden voor kruisvaarders :zwaai: , die verbaasd keken en dachtten. Zijn die Moslims nu nogal niet gemoderniseerd? :rolleyes: Het is me wat.
Return Of The King
Richard returned to England receiving a hero's welcome. He forgave his brother John, by saying he was manipulated by cunning people and vowed to punish them and not his brother. Unfortunately for the King he returned to a land in financial troubles. The cost of the Crusade and his large ransom had tapped out the finances of the land. This monetary trouble was to plague him for his remaining five-year reign. He created a new great seal as a means to raise funds and made void all documents signed with the old.
Death Of A King
For such a brave and noble man, King Richard's death came about in a rather strange way. In Chalus, Aquitaine, a peasant plowing his fields came upon a treasure. This treasure consisted of some gold statues and coins. The feudal lord claimed the treasure from his vassal, Richard in turn claimed the treasure from the lord, who refused. This prompted Richard to siege the village.
During the siege Richard was riding close to the castle without the protection of full armor. He spotted an archer with bow in hand on the wall aiming a shot at him. It is said Richard paused to applaud the Bowman. He was struck in the shoulder with the arrow and refused treatment for his wound. Infection set in and Richard the Lionheart died on April the 6th 1199. He was buried in the Fontvraud Abbey in Anjou France.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.