Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nmo Opheffen...

Pagina's : [1] 2

LZN
14-11-2003, 20:20

Actie voor het opheffen van de NMO (Nederladse Moslim Omroep) --De NMO is in 1993 begonnen met uitzendingen op zowel televisie als radio voor de moslimgemeenschap in Nederland. In de afgelopen jaren krijgt de moslimgemeenschap echter alleen een hoop rompslop te zien wat weinig met de islam te maken heeft. De interne problematiek en de interne gevechten om machtsposities van o.a. niet-moslims binnen de NMO. En de programmering die vrij weinig te maken heeft met de islam maar met de zogenaamde ‘multiculturele samenleving’. De huidige programmering die de NMO hanteert is oppervlakkig en ondeskundig en is zeker niet afgestemd op hoe moslim Nederland vandaag de dag eruit ziet. De rol na 11 september als brugfunctie als het gaat om de beeldvorming van de Islam hebben zij ook niet kunnen vervullen. --De eenzijdigheid van de programmering leidt zelfs in vele gevallen juist tot stigmatisering van de moslims. Ook als vertegenwoordigende media voor de, en namens de moslims, wordt er geen invulling gegeven aan de behoefte vanuit de samenleving. Wij achten het van belang dat hier een einde aan komt en vinden dat dergelijke praktijken niet meer te tolereren zijn. --Wij van Safi vinden dat de NMO niet langer als excuus gebruikt kan worden voor de moslims in Nederland. En vooral niet als het gaat om de moslim gemeenschap die bijna dagelijks onder vuur ligt bij zowel de media als de overheid. De NMO moet voor de normen en waarden staan vanuit de islam en niet die van de welke geloofsovertuiging dan ook. Zolang de NMO blijft bestaan hebben wij geen recht op een nieuw aanbod want er is al immers een zender voor de moslims. Wij vragen jullie om deze actie te ondersteunen, want welke moslim kijkt of is nog geïnteresseerd in de NMO. Wij willen eindelijk als moslimgemeenschap in Nederland iets wat echt aansluit bij wat wij willen.--Wij vragen hierbij ondersteuning van al onze moslimbroeders in Nederland om een einde te maken aan deze hypocrisie.--Steun de actie en stuur deze oproep zoveel mogelijk door en blijf op de hoogte hierover.--Stuur daarom een E-mail (mag ook leeg) naar de volgende E-mail adres:--Ophef_nmo@hotmail.com--De actiegroep Safi -.

Perez
14-11-2003, 20:52
Alsjeblieft de NMO of iets vergelijkbaars laten bestaan. De laatste tijd zie ik er niet zoveel meer van, omdat ik gelukkig die satanische tv uit m'n huis heb. Maar voor een jaar geleden zag ik het wel vaak. Zelf ben ik een nederlandse christin met een marokkaanse moslim getrouwd. En ik keek vaak ernaar om meer te weten over de islam. Voor nederlanders is het een betrouwbaarder bron dan wat hen wordt uitgelegd door niet moslims. Ik verwees er vaak nederlanders naar als ze zo bang waren voor de dreiging van de islam of wanneer ze vooroordelen hadden. Het is een heel belangrijk medium voor nederlanders om meer begrip te krijgen voor de islam en om een juister beeld te vormen van islamieten. Ik kan me wel voorstellen dat een islamiet vanuit een ander oogpunt naar deze programma's kijkt en er iets anders van verwacht. Dus het is jullie keuze, maar ik wilde toch even laten weten dat ik de NMO wel degelijk een goede functie vind hebben. Het is inderdaad heel jammer dat er nu geruzie is, want dat maakt het niet beter. En als het toch iets anders wordt dan wil ik jullie vragen toch rekening te houden met deze functie. Het zal jullie zelf uiteindelijk ten goede komen. Nou, ik wens jullie succes en ik hoop dat het goede hieruit tevoorschijn komt.

Scottie
14-11-2003, 20:57
Nou, helemaal mee eens, die NMO en die rare omroeper die maar "galief" bleef zeggen, ook toen ik hem met een kopie uit het Groene Boekje wees op het feit dat we in Nederland, met alle respect "Kalief" zeggen, bleef maar in z'n fout vervallen. Wat een minkukels, wat een haatdragers. Wie niet leren wil moet maar voelen. Werkelijk, ik ben geen moslim, maar als ik moslim was, dan schaamde ik me voor de NMO. Dat Fortyun zei dat "de islam achterlijk is" is een ding, om door een gesubsidieerde omroep als zodanig benaderd te worden, is nog wel iets anders. Scottie.

amazigharifi
14-11-2003, 22:30
de NMO is maar een middel van de overheid om de islam en moslims aan te vallen. De NMO is voor de criminelen in den haag middel om ongeloof aan moslims in dit land op te dringen. de NMo is een rpogramma van de duivels om de islam aan te vallen. een voorbeeld van hun duivelse plannen zijn de reclame op hun site voor een ontmoeting voor homo's....la7natoe allahoe 7alayhim. broeders en zusters wees gewaarschuwd voor de duivelse plannen van de criminelen in den haag die het niet afschuwen om tv programma's als middel te gebruiken om moslims ongeloof aan te dringen. vandaag nog kondigde ene (duivelse vrouw)Van de Laan van D66 aan om de publieke omroepen te dwingen progrmma's uit te zenden die gericht zijn op allochtone jongen en vrouwen. broeders en zusters deze programma's zij niet bedoelt om allochtonen beter te informeren zoals ze wil doen geloven maar als middel om islamitische jongeren en vrouwen op het verkeerde pad te doen belanden. broeders en zustyers trap niet in hun vallen en boycot de publieke omroepen. wees er bedacht voor dat als er een programma op de publieke omroepen wordt uitgezonden die over allochtonen gaat, dat die de bedoeling heeft om jou op het ongelovige pad te brengen. gooi de tv(shaitan in een kast) weg of sluit de kabel af wat ik ook een paar maanden(alhamdoelilah) heb gedaan.

Perez
14-11-2003, 23:32

Als ik deze berichten nu zo lees heb ik het idee dat NMO inderdaad is veranderd. Ik heb toch enkele positieve uitzendingen gezien, maar dat is al wel zeker een jaar geleden. Jammer, want ik heb er juist mensen wel eens naar verwezen, omdat ik hoopte dat ze daar een beter beeld krijgen dan wanneer ze alleen in de krant lezen van iets crimineels of van een terroristische aktie. Amazigharifi, ik ben het helemaal met je eens dat je de tv de deur uit moet doen. Het is echt een sterk middel van de satan. Doordat mensen er zoveel naar kijken zijn ze gewoon gewend geraakt aan grove, slechte taal en aan veel bloot en aan sexscenes en aan bloederige beelden en geweld. Wanneer je het vaak ziet bemerk je het niet eens meer en je kijkt gewoon. Zie het maar aan kinderen die dagelijks tv kijken. Dan duik ik van schrik weg achter mijn handen en die kinderen kijken gewoon door. In mijn ouderlijk huis hadden we geen tv en ik ben er heel erg voor gewaarschuwd door mijn ouders. Nu weet ik wat het is en nu weet ik ook dat het een gevaarlijk en ongezellig rotding is. Sinds bijna een jaar nu heb ik geen tv meer en het is zo gezellig in huis geworden. Ik heb nu ook veel meer tijd voor nuttige dingen.

Perez
15-11-2003, 00:01
Er zit een knop op dat ding ja, maar helaas zijn de meeste mensen geen baas over de knop. En zo'n ding in je gezin geeft vaak ruzie. Die wil dit zien en die dat. De ene wil hem aan de ander uit. Als je zapt kom je allerlei beelden tegen die je eigenlijk niet had willen zien. Zelf vind ik het dan het fijnst om een gids te hebben, zodat je van tevoren kunt beslissen. Wat ik heel jammer vind is dat tegenwoordig om de strijd te ontlopen op iedere slaapkamer een tv komt. Het gezinsleven en de gezelligheid wordt zo echt onderuit gehaald. Maar een ieder moet het zelf weten, zolang ze dat ding maar niet bij mij in de kamer zetten. Je hebt wel gelijk dat er ook goede programmas op de tv zijn, maar helaas zijn er vaak anderen in je huiskamer die anders over die goede programmas van jou denken. Ik zit vaak verplicht rotzooi mee te kijken.

Perez
15-11-2003, 00:23
Ging het maar in meer gezinnen op die manier. Alleen wat betreft dat recht als moeder.......dan is het altijd makkelijk dat de vader dezelfde smaak en mening heeft.

HeyoanQT
15-11-2003, 07:44
En ik de NMO maar leuk vinden, de moslims daar waren zo lekker geintegreerd, ze praten openlijk over hun homo zijn , en over culturele lekkernijen, af en toe een koran citaat, en je kreeg echt het gevoel meer over de eigenlijk best wel open Islam cultuur te weten. Het drank en drugs misbruik , en hoe alcohol in sommige gevallen overmatig benuttigd mag worden, de criminele syndicaat hierarchie en ook de interne gevechten waren zeer verhelderend. Ook vrouwen kwamen aan het woord, dat vond ik leuk. Das weer es wat meer recht dan alleen het aanrecht. Moslim Vrouwen zijn immers de baas in de Nederlandse maatschappij, en de aanpassingen die zij na hun integratie uitoefenen is beslist verbluffend.

Erwin
15-11-2003, 14:01
Origineel gepost door HeyoanQT En ik de NMO maar leuk vinden, de moslims daar waren zo lekker geintegreerd, ze praten openlijk over hun homo zijn , en over culturele lekkernijen, af en toe een koran citaat, en je kreeg echt het gevoel meer over de eigenlijk best wel open Islam cultuur te weten. Het drank en drugs misbruik , en hoe alcohol in sommige gevallen overmatig benuttigd mag worden, de criminele syndicaat hierarchie en ook de interne gevechten waren zeer verhelderend. Ook vrouwen kwamen aan het woord, dat vond ik leuk. Das weer es wat meer recht dan alleen het aanrecht. Moslim Vrouwen zijn immers de baas in de Nederlandse maatschappij, en de aanpassingen die zij na hun integratie uitoefenen is beslist verbluffend. Yeah whatever... Moeders, moeders, moeders... Dat jullie iets op de televisie tegen hebben deel ik met jullie, maar ik kan me even niet vinden in de manier hoe er in de verschillende gezinnen mee omgegaan wordt. In plaats van alle schuld op die kast te schuiven zou je je kinderen ook kunnen stimuleren om actief met iets bezig te gaan. Het is namelijk voor de meeste moeders wel makkelijk. Hier, ga maar voor de tv zitten. En wel klagen dat niet alles geschikt is. Tsjonge jonge. Het is toch van de gekke dat een zender niet zelf mag bepalen wat op welk tijdstip uitgezonden wordt? Ook ik heb vroeger wel 's slapeloze nachten gehad na een enge film. Nou en?! Op een gegeven moment besef je dat het allemaal fake is en ga je liever andere dingen doen. Ikke in ieder geval, want ik heb m'n vader als voorbeeld die de godganse dag dat klereding aan heeft staan. Sinds op elke slaapkamer een tv staat hebben ik, m'n broertje en m'n zusje niet zo weinig tv gekeken. Als je tv wilt kijken ga je naar je kamer. Nou, da's gezellig! Voor de gezelligheid komen ze dan weer beneden zitten, huiswerk maken, krant lezen en ouwehoeren enzo. Enne... wat dachten jullie van het jeugdjournaal, klokhuis, sesamstraat, 'je zal het maar hebben' en al die andere educatieve programma's? Of is dat volgens jullie toch maar propaganda?! Groetjes Erwin

HeyoanQT
15-11-2003, 17:04
Moet je luisteren de t.v is op zichzelf staand een wonderlijke stukje mechaniek , die je in staat stelt om verbinding te krijgen met de rest van de wereld. Echter wat voor koeienvlaaien voer ze ons voorschotelen op dat ding is echt bij de konijnen af. Ja inderdaad een dagje naar de dierentuin is gezelliger, minder stressvol ze noemen het niet voor niets de KWELBUIS. :rolleyes:

Perez
15-11-2003, 18:19
Dat klopt en vanwege die rotzooi op de buis komt tie bij mij als het eventjes kan nooit meer in huis.

GangstaLovin
15-11-2003, 20:18
wat doet iedereen moeilijk ..als iets je niet aan staat kijk er dan niet naar. Dit is zo'n nutteloze discussie!

Flipper
15-11-2003, 23:20
Origineel gepost door Kruisvaarder Hebben de joden er ook nog iets mee te maken of niet? Niet zo in het verleden blijven hangen he jongeman. Het onderwerp gaat over totaal wat anders. Helaas geen reden om een Jood hierbij te betrekken! Anders was dat zeer zeker gebeurd. Bedoel je dat? Nou ok, dan heb je nu een reactie van mij gekregen waar het woord Jood in voorkomt. Zo Kruisvaardertje weer blij :D

Scottie
16-11-2003, 12:51
Nou, net nu ik vind dat die NMO weg moet, hebben ze een interview met Firts Bolkesteijn. Was ik een Marokkaan, dan stemde ik op Bolkesteijn. Scottie.

qamar_always
16-11-2003, 20:06

NMO vindt ik echt een stomme programma...kijk er al bijna nooit naar..heel soms denk ik misschien zall het vandaag wel iets interessants zijn...not!!!! nmo zie ik liever verdwijnen dan verschijnen :rolleyes:

Pagina's : [1] 2