Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Iraakse jeugd vieren feest na aanslag op Amerikanen

Ezzedine
14-11-2003, 14:09

Iraqi Teenagers Cheer as American Blood Flows uploaded 14 Nov 2003 Iraqi Teenagers Cheer as American Blood Flows by Michael Georgy November 13, 2003 BAGHDAD - If Washington doubts there is Iraqi public support for guerrillas killing its troops, it should consider the teenagers who happily watched American blood spill on Wednesday. After a roadside bomb ripped through a military vehicle and wounded two soldiers, Iraqi boys rushed out of their homes to survey the damage. "This is good. If they ask me, I will join the resistance. The Americans have to die," said Ali Qais, 15. "They are just here to steal our oil." The U.S. administration has long dismissed the guerrillas as isolated "terrorists" who are Saddam Hussein loyalists or foreign Islamic militants. But the scene in the Sarafiya district of Baghdad suggests they are winning the sympathy of Iraqis, whose joy at Saddam's fall has been overshadowed by anti-American rage. Teenage boys were irritated to hear that two American soldiers were just wounded, not killed. "I saw them pushing their hands onto one of the Americans' chest. They must have died. One soldier's friend was crying," said Abdullah Oman, 18. His fury has been fueled by what he says is an American desire to humiliate all Iraqis. He even believes that U.S. troops plant the bombs themselves, risking American lives to terrify and kill Iraqis. "They are watching us die and laughing. They humiliate us. They handcuffed me and arrested me in front of my parents late one night because I stood on my house porch after curfew," he said. A new CIA report on Iraq warns of growing popular support for insurgents combating U.S. occupation forces and says efforts to rebuild the country could collapse without immediate corrective action, the Philadelphia Inquirer said on Wednesday. The newspaper, quoting unnamed administration officials, also said in an article that the classified document's bleak view of the situation in Iraq has been privately endorsed by Iraq's U.S. governor, Paul Bremer. Guerrillas have killed 155 American soldiers since President Bush declared major combat over on May 1. In the months after the war, Iraqis voiced frustration with the American failure to crack down on looters and restore basic services. Now talk has turned increasingly violent, especially among teenagers. They have watched American soldiers arrest their fathers and body-search their mothers during intrusive raids. Iraqis are angrier and guerrillas are carrying out more spectacular attacks such as suicide bombings and mortar strikes on the main U.S. compound in Saddam's former palace. Shortly after Wednesday's bombing teenagers in Sarafiya picked up leaflets from a group calling itself the Army of Mohammad. "Patience, patience Baghdad. The occupation army will be destroyed," the leaflets said. Residents of the working-class area watched as a U.S. soldier poured water and sand over the pools of blood from his comrades. "I want to join these Iraqi fighters. I want to hit the Americans, the infidels," said Ali Ahmed, 10. Source: Reuters

Peej
14-11-2003, 15:26
Wat zou je daar graag bij zijn geweest hè Ezzedine!?! Waarschijnlijk is je Iraakse bron net zo objectief als CNN... Niet dus!!!

ABD
14-11-2003, 15:40
Origineel gepost door Peej Wat zou je daar graag bij zijn geweest hè Ezzedine!?! Waarschijnlijk is je Iraakse bron net zo objectief als CNN... Niet dus!!! tegenwoordig lijkt niemand meer objectief te zijn

Ezzedine
14-11-2003, 16:15
MIjn bron is reuters balhaar op deze aardbol bestaat er geen betere bron

Scottie
14-11-2003, 16:41

Nou, ja die kinderen daar zijn net zo geindoctrineerd als hier. Die 20 jaar Saddam zijn er nog niet uitgesleten. Hebben die kinderen wat anders te doen? Moeten ze niet naar school? Houden die ouders die kinderen dan niet thuis, om spelletjes met ze te doen, of helpen bij hun huiswerk maken? Wel interessant dat in een cultuur waarin kinderen pas meetellen als ze of voor het eerste ongesteld worden of een donsje op hun bovenlip krijgen nu opeens aan het oordeel van kinderen waarde wordt gehecht. Treurig is het wel. Dit volk is zo geknecht en vernederd door Sadaam en de zijnen, nu ze door een goedopgeleide soldaat netjes worden ondervraagd klagen ze steen en been. Eerlijk gezegd ben ik er niet meer tegen het vertrek van Amerika en de andere geallieerden. Israel nog wat wapens geven voor het geval dat die geestelijken die in Irak dan de macht grijpen ook hun revolutie weer willen exporteren. Dan kunnen die kinderen in hun olie gaan zwemmen. Als het mijn zoon was, kreeg hij alsnog een corrigerende kledder voor z'n achterwerk, en zonder eten naar bed. En die schoen bij de schoorsteen, nou, dat zouden we nog wel even aankijken. Ezzedine schrijft zeer slecht Nederlands, grammaticaal deugt het niet en z'n toetsenbord lijkt wel op Fins te staan. Kan hij eigenlijk wel Engels lezen. En vertalen? Wat is balhaar? Scottie.

Ezzedine
14-11-2003, 16:44
Geindoctrineerd ahahahhahahahaahaha je moet gewoon toegeven dat de Irakezen de Amerikanen en de andere landen die meedoen met de bezetting worden veracht door de irakezen. En het liefst zien ze hen dood klaar en ze willen hen zeker uit hun land willen.

Scottie
14-11-2003, 16:54
Nou, toch worden mensen voor minde ernsige geestelijke storingen in klinieken opgenomen. Je bent typisch iemand die wil haten, stoken en in brand steken. Je noemt jezelf kapitein. Waarvan, van het zinkende schip van moslimfanaten .... Hou jij eigenlijk wel ramadan? Mag zo iemand als jij eigenlijk wel in een huis van Allah in wiens naam gelovigen zich verzameld hebben? Ik ben benieuwd waar je je bloedvragende ogen op richt als Irak is afgegleden in een contra-revolutie of een nette democratie heeft. Scottie.

Ezzedine
14-11-2003, 17:06
Wat heeft moslimfanatisme te maken met legitiem verzet in Irak,palestina etc etc. Nou Scottie leg me dat eens uit

Ezzedine
14-11-2003, 17:24
Amerika heeft 1.7 miljoen irakezen vermoord meer dan Saddam zogenaamd zou hebben gedaan. Duss whats youre point