Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Integratie nieuwe stijl ...

Scottie
14-11-2003, 12:52

Nou, jammer dat die man teruggaat naar het Europarlement. Het zou goed zijn als hij nog even bleef en het nog eens goed aan de gemeenschap uitlegt. ik h4e het artiel aangepast in die zin dat ik zijn aanbevelingen onder elkaar heb gezet. Tekstueel heb ik uiteraard niets veranderd. Let op de aanbevelingen, niet mals, wel nodig. Scottie. Bolkestein noemt integratie mislukt Frits Bolkestein. ,,Als je kijkt naar de werkloosheid onder migranten, de onderwijsachterstand van hun kinderen en het grote aandeel in de criminaliteit kun je toch moeilijk beweren dat de integratie geslaagd is.'' (Foto ANP) Den Haag - ,,Het integratiebeleid in ons land is mislukt,'' klonk het zonder omhaal uit de mond van voormalig VVD-leider Frits Bolkestein. ,,Als je kijkt naar de werkloosheid onder migranten, de onderwijsachterstand van hun kinderen en het grote aandeel in de criminaliteit kun je toch moeilijk beweren dat de integratie geslaagd is. Sterker: er is nog heel veel te doen.'' Ruim tien jaar geleden zag hij de bui al hangen, zei de liberaal gisteren voor de parlementaire onderzoekscommissie Integratiebeleid. Hij kaartte zijn vrees destijds aan bij PvdA, D66 en CDA, maar die gaven niet thuis. In 1995 zette Bolkestein een nieuw offensief in, maar ook toen werd hij vooral tegengewerkt. ,,Vanwege een politieke correctheid,'' vermoedt Bolkestein nu. ,,Ideologie beperkt het waarnemingsvermogen. Men zag de problemen denk ik wel, maar ze mochten er van zichzelf niet over beginnen. Omdat ze niet minderheden-onvriendelijk wilden overkomen, schat ik in.'' Zelf had hij regelmatig het gevoel dat mensen hem zagen als een racist. Hij ontmoette vaak 'een vijandige sfeer'. ,,Terwijl ik mijn woorden altijd zorgvuldig heb gekozen.'' Hij pleitte acht jaar geleden voor een spreidingsbeleid voor migranten en hekelde de onderdrukking van en ouderlijk geweld tegen moslimmeisjes. Gisteren deed hij dat opnieuw. Hij keurt het echter af dat sommigen de islam beschouwen als een achterlijke cultuur. ,,Het politieke debat is wat gederailleerd. We moeten proberen het weer op de rails te krijgen.'' Is er dan helemaal geen vooruitgang geboekt in het integratievraagstuk? ,,Slechts zeer ten dele. Surinaamse vrouwen zijn vrijwel geëmancipeerd. De taalbeheersing van Turken en Marokkanen is vooruitgegaan. Hier en daar is de situatie verbeterd, maar niet in die mate die wij allen wenselijk achtten.'' Preken Aan het slot van het openbaar verhoor deed de tegenwoordige Euro-commissaris de commissie nog een aantal aanbevelingen aan de hand: leegstaande asielzoekerscentra moeten worden omgebouwd tot een heropvoedingskamp voor criminele Marokkanen uit Amsterdam-West, zodat ze leren begrijpen dat ze moeten stoppen met de dingen waarmee ze bezig blijven. De overheid dient volgens hem de verblijfsvergunning in te trekken van immams die foute preken houden en haat zaaien. De VVD-coryfee vindt dat: belangenorganisaties van migranten kritisch moeten worden gevolgd en eventueel niet langer financiële steun krijgen; zij hebben er belang bij dat problemen blijven bestaan. Wie met een partner uit het land van herkomst trouwt moet volgens Bolkestein voortaan een brief ondertekenen, waarin staat dat de grondwet boven de godsdienst staat, dat men geen haat mag zaaien tegen homo's en joden en dat man en vrouw gelijk zijn. Met Bolkestein is de reeks openbare verhoren van de onderzoekscommissie-Blok teneinde. De leden gaan schrijven aan het eindrapport, dat op 18 december wordt gepubliceerd. Voorzitter Blok zei dat zoveel mogelijk unanieme conclusies en aanbevelingen zullen worden opgenomen.

Byna
14-11-2003, 15:23
en laten we meteen de kampen in auswitz gebruiken om de echte slechte ***marokkanen, je weet die niet goed luisteren, te deporteren.. heerlijk zon vent ga nu weer ff n oud vrouwtje wel n hollandse) op dr bek meppen en beroven.. misschien als ik ervan opgewonden raak doe ik meer zo goed alien?

Scottie
14-11-2003, 17:21
Nou, je kunt nu wel boos worden en dat van die kampen is best wel streng, maar de ellende die die jongeren veroorzaken is ook niet mals. Daarnaast is het idee van een kamp iets dat iedere tien jaar terugkomt. Maar is het wel zo'n slecht idee? TurksNederlandse jongeren gaan vaak naar een internaat om zo een goede opvoeding en opleiding te krijgen. Zou dat voor die jongens ook niet iets zijn? Je moet het zo zien, die jongeren gooien niet alleen hun eigen glazen in, maar benadelen ook hun ouder(s) en familie. En als ze dan met Hollandse rotetters gezamenlijk worden geheropvoed, dan komt de integratie ook nog een beetje op gang. Het blijft jammer dat we in Nederland geen dienstplicht meer hebben. Scottie, verplicht.

-xxx-Rachida
14-11-2003, 18:22
Origineel gepost door Kruisvaarder Dit is wel een interresant voorstel. Wat mij betreft mag elke Nederlander zoiets te ondertekenen. Trouw zweren aan de grondwet. Een mooie Amerikaanse traditie die hier best overgenomen zou kunnen worden. Lekker orrigineel :rolleyes: Ik houd niet zo van kopiëren.....

Scottie
14-11-2003, 19:49

Nou, wat mooi, mijn favoriete kleur: maisgeel! Dank je wel, Darelkabdani. Mag ik wat zeggen? De VVD, niet mijn partij, mikt juist op de allochtoon om deze in de partij te krijgen. Heel veel Surinamers zijn lid van de VVD. "Hier is she" ook. Kijk maar naar het nieuws, 't ziet zwart van de Surinamers. Dat vinden wij heel goed. De VVD trekt ook heel veel stemmen bij ons Turks deel der natie. Mij lijkt het heel goed als ook de Arabische man en vrouw, of de moslim en moslima gebruik maken van hun stemrecht. Het Marokkaans deel van onze natie moet ook stemmen, of beter nog een partij oprichten. Ja, en burgers met de Thora als boek, die vind je in het hele politieke spectrum, van links naar rechts. Dat geldt ook voor het roze deel, homo- en lesbo's, van de bevolking. Eis moet zijn: trouw aan de Grondwet. En als je die wilt veranderen, prima, maar dan langs democratische weg. Eis 2 is: politiek doen we in de kamer en in de verkiezingen, geloven doen we "in de kerk". Het is mooi als je doelstellingen worden ingegeven door je geloof, dat is bij veel politici en kiezers zo, maar Nederland wordt geen land waarvan de organisatie en beslissingsstructuur gelijk is aan de kerkelijke organisatie, christelijk danwel islamitisch. Als moslims dat willen, fijn, maar dan wonen ze in het verkeerde land. Kijk, je kunt veel zeggen van Nederlanders, maar vechten vanwege een geloof in een god, dat doen we nu niet meer, dat hebben we al gedaan. Dus als moslims nog eens een potje willen vechten, ook prima, maar wel bij een ander voor de deur. Ik sla me wel degelijk op de borst, want rommelerommelebom, ik heb een artikel geplaatst dat heet: "Ook de fundamentalist houdt van democratie". Lees dat nou maar en verruim je blik. Scottie, geconserveerd.

Bidawi_Mazlot
14-11-2003, 20:01
Wij Moslims hebben geen behoefte aan een partij en al helemaal niet als dat gepaart gaat met roze bukstanden om erbij te horen ''ik mijn geloof en jij de jouwe'' punt......jes......maar aangezien buitenlandse politiek invloed heeft op de binnenlandse kan je moeilijk stil blijven in dit land....ik kan gewoon op me gemak naar een moskee gaan om te bidden that's not the point.....the point is dat Moslims scheef aangekeken worden in dit land.....in de bus.....de trein......op school.....op straat......kortom de vrijheid van beweging wordt met de dag kleiner en kleiner waardoor deze groep zich gevangen voelt.....kan iemand mij verzekeren dat dit niet mis kan lopen?.....iemand?...... niemand.......

Byna
14-11-2003, 20:59
Origineel gepost door Scottie Nou, je kunt nu wel boos worden en dat van die kampen is best wel streng, maar de ellende die die jongeren veroorzaken is ook niet mals. Daarnaast is het idee van een kamp iets dat iedere tien jaar terugkomt. Maar is het wel zo'n slecht idee? TurksNederlandse jongeren gaan vaak naar een internaat om zo een goede opvoeding en opleiding te krijgen. Zou dat voor die jongens ook niet iets zijn? Je moet het zo zien, die jongeren gooien niet alleen hun eigen glazen in, maar benadelen ook hun ouder(s) en familie. En als ze dan met Hollandse rotetters gezamenlijk worden geheropvoed, dan komt de integratie ook nog een beetje op gang. Het blijft jammer dat we in Nederland geen dienstplicht meer hebben. Scottie, verplicht. scottie man.. ik ben niet boos. het idee van een heropvoedingskamp voor lastige en vervelende jongens bestaat al jaren en wordt wijd gesteund door de (marokkaanse) maatschappij. daar zit het probleem niet zn idee over intrekken vergunningen is weer typisch n VVD trekje (alla Hirsi), slaat nergens op er zijn andere manieren te verzinnen de rest van zn preken zijn niet eens de moeite waard om serieus te nemen..