Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : aanslagen in saoudie arabie

Pagina's : [1] 2 3

Lala_Sultana
14-11-2003, 12:26

salam aleikom beste mensen, jullie hebben waarschijnlijk allemaal gehoord van de aanslagen die sinds begin ramadan in Saoudi Arabie plaats vinden... Dat was voor mij al de schrik van mijn leven...Hoe kunnen zogenoemde militante MOSLIMS het in hun hoofd halen om een aanslag te willen plegen op hun broeders en zusters die een bedevaart zijn gaan maken in het heilige oord????Dat ging er bij mij al niet in... En nu...die aanslagen van afgelopen week in Arriyaad, die worden nu ineens toegedicht aan Al Qaida???? Now I am really confused.... Ten eerste...het is Ramadan...Volgens mij is Osama echt niet zo stom om de heilige maand te schenden door daar aanslagen te organiseren! Ten tweede.....wat heeft Osama erbij te winnen als hij arabieren doodt ofwel gewone burgers... Als hij een aanslag zou plegen, lijkt mij dat hij het dan weer groots zal aanpakken, Allah yi hfed, en meer gericht op zijn ware vijanden...Dus op een plaats waar hij ze het ergste treft en op een moment waarop ze het het minste verwachten... zoals hij steeds in zijn toespraken zegt... En tenslotte: Hoe komt het dat de VS en GB altijd zo goed weten dat er een aanslag komt??? zitten ze er zelf niet gewoon achter? Hoe denken jullie hierover???

HaagseMoCro
14-11-2003, 12:30
Ik denk weldegelijk dat het de terrosisten, vooral omdat het maand Ramadan een aantrekkelijke maand is om aanslagen te plegen. Daarnaast is het gemunt op mensen die samen werken met de amerikanen

Lala_Sultana
14-11-2003, 12:34
wat bedoel je precies met aantrekkelijk? Ik ben het er namelijk niet mee eens... Ramadan is juist de maand waarin je je onthoudt van het vechten en al het wereldse...Tenzij je zelf wordt aangevallen, dan mag je je verdedigen....Als Osama echt zo een moslim extremist is al het westen beweert, dan zal hij dat voorschrift in acht houden en niet in de ramadan onschuldige mensen doden...wa lahoe a3lem en qua samenwerking, waarom dan mekka proberen te treffen? De heilige plaats van alle moslims?

HaagseMoCro
14-11-2003, 12:40
Kijk maar naar de geschiedenis dat juist tijdens de ramadan de terrostische activiteiten hevig toenemen. Hoe verklaar je dan dat de intifada meestal in de ramadan begint en hoe komt hetdat juist nu de harde klappen vallen in Irak. Dit alles komt omdat dit een gezegende maand is en dat volgens de terroristen de beloning nog groter zal zijn tijdens de ramadan.

Scottie
14-11-2003, 12:43

Nou bin Laden is een gewetenloze man, die Allah en de ramadan aan zijn laars lapt. Het doel: de wereld islamiseren en om te beginnen in Saoudi-Arabie, heiligt het middel: mensen uit elkaar doen spatten. Bin Laden heeft in zijn zieke geest de wereld in twee delen verdeeld: de dar-el-islam, de wereld van vrede en in een dar-el-harb, de wereld van anarchie en oorlog. Hij rekent zich tot de eerste en meent het recht te hebben de tweede te mogen vernietigen. Net zoals de nazi's de idee van een goede wereld en een slechte wereld hadden gecreeerd. Zelf stonden ze aan de goede kant. Bin Laden heeft het nu gemikt op het koningshuis van Saoedi-Arabie, over de misstanden waarvan het laatste woord nog niet is gezegd. Iemand die bekent ongeveer 8.000 onschuldige mensen te hebben laten verbranden, deinst echt niet terug voor wat vuurwerk in een ambtenarenwijk in Ryad. Bin Laden is het grootste gevaar voor iedereen op deze wereld na Hitler, Hoessein en wellicht Sharon. Deze laatste verliest de verkiezingen die twee daarna zijn dood of gewond en de eerste zijn nierziekte lijkt niet ernstig genoeg om hem te doen overlijden. Maar als er echt een god bestaat, verstopt hij de dialyse pomp van bin Laden. Scottie.

hicham2004
14-11-2003, 12:43
Origineel gepost door Lala_Sultana Als Osama echt zo een moslim extremist is al het westen beweert, dan zal hij dat voorschrift in acht houden en niet in de ramadan onschuldige mensen doden...? Volgens mij houdt hij zich vrij goed aan dat voorschrift en doodt hij voornamelijk buiten de ramadan onschuldige mensen.

Lala_Sultana
14-11-2003, 12:48
Ik weet het niet, het zou best kunnen ...Maar in dit geval is het niet bewezen dat alqaida er ook maar iets mee te maken heeft, voorzover ik weet....ik zou dus wel willen weten waarop ze die beschuldiging dus baseren. Naar mijn mening fungeert Alqaida als zondebok voor alles wat er nu in de wereld gebeurt...Begrijp me goed, ik praat de daden van alqaida absoluut niet goed...maar ik vind wel dat ze te ver gaan door alles maar toe te rekenen aan osama. Misschien dat hij een gedeelte wel heeft gedaan, maar onmogelijk alles waarvan ze hem beschuldigen.

HaagseMoCro
14-11-2003, 12:56
Het is oolog, en wat ik begrijp van oorlogen dat er altijd doden vallen. Osama heeft een aantal keer duidelijk gemaakt dat wanneer de amerikanen de arrabische schiereiland niet wil verlaten dat de oorlog zal worden voortgezet. Maar ja, de amerikanen hebben hier lak aan, en zijn gewoon verder gegaan met het bezetten van Irak en de Saoedise koninkrijk helpt de de Zionisten in de oorlog tegen de terrorrise waarin de islam helemaal word geprobeert om te zuiveren. Dus dit lijkt mij een logische gevolg waarin de Islam zichzelf probeert te verdedigen

Lala_Sultana
14-11-2003, 12:57
Origineel gepost door hicham2004 Volgens mij houdt hij zich vrij goed aan dat voorschrift en doodt hij voornamelijk buiten de ramadan onschuldige mensen. Dat is nu precies wat ik bedoel, Hisham, Het lijkt mij sterk dat hij tijdens de ramadan aanslagen gaat uitvoeren

Scottie
14-11-2003, 13:05
Origineel gepost door HaagseMoCro Het is oolog, en wat ik begrijp van oorlogen dat er altijd doden vallen. Osama heeft een aantal keer duidelijk gemaakt dat wanneer de amerikanen de arrabische schiereiland niet wil verlaten dat de oorlog zal worden voortgezet. Maar ja, de amerikanen hebben hier lak aan, en zijn gewoon verder gegaan met het bezetten van Irak en de Saoedise koninkrijk helpt de de Zionisten in de oorlog tegen de terrorrise waarin de islam helemaal word geprobeert om te zuiveren. Dus dit lijkt mij een logische gevolg waarin de Islam zichzelf probeert te verdedigen Nou, maar die bin Laden is niet de baas van Saoedi-Arabie. Die man vertegenwoordigt alleen zichzelf. Overigens heeft Amerika zich op verzoek van de koning teruggetrokken. Irak wordt bezet tot dat er een fatsoenlijke regering van Irakezen is gevormd. Als de Amerikanen zich nu terugtrekken onstaat er direct een heel groot bloedbad tussen de verschillen religieuze bewegingen, terroristen en Irakezen. Is dat wat je wilt? Het zou beslist het beste zijn als bin Laden hij zo snel mogelijk gevangen wordt, voor mij mag hij ook vermoord of terechtgesteld worden. Deze man brengt niemand, noch molims noch christenen iets goeds. Als er een duivel bestaat, heeft hij bin Ladens gelaat. Scottie.

babyvanbelisma
14-11-2003, 13:07
Origineel gepost door Lala_Sultana Dat is nu precies wat ik bedoel, Hisham, Het lijkt mij sterk dat hij tijdens de ramadan aanslagen gaat uitvoeren Ik denk niet dat je zijn opmerking goed begrepen hebt. Hij bedoelt het sarcastisch: zelfs als hij in de ramadan zich aan alles houd, dan is hij nogsteeds een slechte man want buiten de ramadan dood hij wel onschuldige mensen. Sorry hoor, maar als je je schuldig maakt aan moord, dan maakt het niet uit wanneer je dat doet, je bent dan toch wel een zondaar...

hicham2004
14-11-2003, 13:17
Origineel gepost door babyvanbelisma Ik denk niet dat je zijn opmerking goed begrepen hebt. Hij bedoelt het sarcastisch: zelfs als hij in de ramadan zich aan alles houd, dan is hij nogsteeds een slechte man want buiten de ramadan dood hij wel onschuldige mensen. Sorry hoor, maar als je je schuldig maakt aan moord, dan maakt het niet uit wanneer je dat doet, je bent dan toch wel een zondaar... Gelukkig zijn er mensen die wel wakker zijn............. :D

HaagseMoCro
14-11-2003, 13:19
Origineel gepost door Scottie Nou, maar die bin Laden is niet de baas van Saoedi-Arabie. Die man vertegenwoordigt alleen zichzelf. Overigens heeft Amerika zich op verzoek van de koning teruggetrokken. Irak wordt bezet tot dat er een fatsoenlijke regering van Irakezen is gevormd. Als de Amerikanen zich nu terugtrekken onstaat er direct een heel groot bloedbad tussen de verschillen religieuze bewegingen, terroristen en Irakezen. Is dat wat je wilt? Het zou beslist het beste zijn als bin Laden hij zo snel mogelijk gevangen wordt, voor mij mag hij ook vermoord of terechtgesteld worden. Deze man brengt niemand, noch molims noch christenen iets goeds. Als er een duivel bestaat, heeft hij bin Ladens gelaat. Scottie. dit is nou echt een objectieve beredenatie zonder te weten wat er precies gaande is in die landen. Jij kijkt teveel CNN die eenzijdige propaganda verkondigt ten behoeve van bush en zijn andere hulpmoordenaars. Maar de waarheid ligt heel anders. Mensen worden iedere dag arrabische bezette gebieden geslacht, ze hebben er een zootje gemaakt in die gebieden, neem als voorbeeld irak, die in de tijd van de tijd met Saddam alles nog goed onder controle heeft. Nu is het een en al chaos. Daarom lijkt het me een logische en menselijke reactie dat deze mensen zich proberen te verdedigen. En als ik slecht en slechter moet kieze, dan kies ik dan voor osama, omdat de amerikanen de oorzaak is van al deze problemen

Lala_Sultana
14-11-2003, 13:21
scottie: Ik pass jou dezelfde vraag: Wie heeft amerika of beter gezegd Bush benoemd tot bevrijder a.k.a. beschermer van de wereld? Dat er een bloedbad in irak komt? volgens mij is dat al lang gebeurd...Het begon ergens in de periode dat, ja...heel verwonderlijk, Bush sr. president was, met de 1e golfoorlog. zoonlief heeft dus alleen maar afgemaakt waar zijn vader ooit aan is begonnen...En als we het dan toch over irak hebben...De enige reden waarom Bush begonnen is met de bezetting van irak is Olie....niets massavernietigingswapens....Als dat wel zo was, waarom hebben ze dan nog steeds niets gevonden? Amerika denkt vandaag de dag dat zij alles kan maken...misschien is het wel goed dat er iemand bin laden is die ze flink de schrik aanjaagt....

Lala_Sultana
14-11-2003, 13:23

Origineel gepost door babyvanbelisma Sorry hoor, maar als je je schuldig maakt aan moord, dan maakt het niet uit wanneer je dat doet, je bent dan toch wel een zondaar... Daar ben ik het absoluut mee eens...maar wie zijn wij om hem te veroordelen...Hij krijgt zijn afrekening wel gepresenteerd op de dag des oordeels...en dan staat hij alleen met al zijn daden...Evenals eenieder van ons

Pagina's : [1] 2 3