Bekijk originele versie : Makelaars of iemand die verstand heeft van huizen kopen?
Miss-Understood
27-12-2007, 14:07
Ik ben een leek wat betreft het kopen van huizen. Wie kan me wat tips geven zoals:
hoe weet je welke Makelaar goed is?
Hoe zit het met de hypotheek en rente?
Hoe weet je hoeveel je onder de verkoop moet gaan zitten?
Wat houdt Kosten koper in?
Wat houdt Vereniging voor Eigenaren in?
Ik ben jullie alvast zeer dankbaar voor jullie hulp :o
Ik wil je graag helpen. Maar als je zelf 0.5 uur gaat googlen, vindt je de helft van de antwoorden. Daarna zullen wij hier met de andere leden de andere helft ook vertellen.
Deal?
moehakoes_lady
27-12-2007, 14:55
Ik ben een leek wat betreft het kopen van huizen. Wie kan me wat tips geven zoals:
hoe weet je welke Makelaar goed is? ik raad je aan geen makelaar in de arm te nemen, die heb je niet nodig. het is dom maffia volk.
Hoe zit het met de hypotheek en rente? tja, als je een huis koopt en niet genoeg geld hebt om het in 1 keer te financieren, dan zul je een hypotheek moeten afsluiten. hiervoor kun je iedere bank kunnen inlopen, of een financieel adviseur in de arm te nemen.
Hoe weet je hoeveel je onder de verkoop moet gaan zitten? dat ligt aan de locatie. als je in amsterdam wilt kopen, dan zul je vaak, afhankelijk van de wijk, boven de vraagprijs moeten bieden. maar als je in heerhugowaard gaat kopen, tja dan biedt je onder de vraagprijs. je moet kijken hoeveel een woning waard is. dit doe je door kennis op te doen over huizenprijzen. kijk hiervoor op funda.nl en als je eenmaal een woning op het oog hebt bij het kadaster, daar kun je alle huizenprijzen in de straat opvragen.zodat je weet hoeveel het ongeveer waard is.
Wat houdt Kosten koper in? dat zijn de kosten die je maakt aan het kopen van een huis, uitgezonderd de koopprijs. dan moet je denken aan de belasting van 6%, notariskosten, hypotheekadministratiekosten en dergelijke. meestal wordt hiervoor een standaard schatting va 10 % van de koopprijs van het huis gehanteerd. deze kosten zijn voor de koper, en moeten dus worden betaald bovenop de vraagprijs
Wat houdt Vereniging voor Eigenaren in? dat is een vereniging van huiseigenaren- bij hen kun je handige tips krijgen mbt aankoop van een huis en dergelijke
Ik ben jullie alvast zeer dankbaar voor jullie hulp :o [/COLOR]
:goedzo: succes
[QUOTE][Wat houdt Vereniging voor Eigenaren in? dat is een vereniging van huiseigenaren- bij hen kun je handige tips krijgen mbt aankoop van een huis en dergelijke
/QUOTE]
Vereniging van Eigenaren is iets anders. Als jij een appartement koopt dan maakt jouw appartement onderdeel uit van een groter geheel. Jij bent samen met de eigenaren van de andere appartementen gezamenlijk eigenaar. De vereniging van eigenaren beheert het gehele pand en de gemeenschappelijke ruimten. Iedereen maakt immers gebruik van de gemeenschappelijke ruimten.
Om er voor te zorgen dat er beslissingen genomen kunnen worden worden vaak Vereniging van Eigenaren opgericht zodat het duidelijk is hoe er moet worden besloten over onderhoud, renovering, regels voor het gebruik van het appartement etc. Je bent immers ieder maar voor een deel eigenaar van het gehele bouwwerk (flat).
Je moet vaak ook servicekosten betalen (reservering voor onderhoud en renovatie) aan de Vereninging
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Miss-Understood
29-12-2007, 15:46
:goedzo: succes
Heel erg bedankt, hier kan ik zeker wat mee :goedzo:
Miss-Understood
29-12-2007, 15:48
[QUOTE][Wat houdt Vereniging voor Eigenaren in? dat is een vereniging van huiseigenaren- bij hen kun je handige tips krijgen mbt aankoop van een huis en dergelijke
/QUOTE]
Vereniging van Eigenaren is iets anders. Als jij een appartement koopt dan maakt jouw appartement onderdeel uit van een groter geheel. Jij bent samen met de eigenaren van de andere appartementen gezamenlijk eigenaar. De vereniging van eigenaren beheert het gehele pand en de gemeenschappelijke ruimten. Iedereen maakt immers gebruik van de gemeenschappelijke ruimten.
Om er voor te zorgen dat er beslissingen genomen kunnen worden worden vaak Vereniging van Eigenaren opgericht zodat het duidelijk is hoe er moet worden besloten over onderhoud, renovering, regels voor het gebruik van het appartement etc. Je bent immers ieder maar voor een deel eigenaar van het gehele bouwwerk (flat).
Je moet vaak ook servicekosten betalen (reservering voor onderhoud en renovatie) aan de Vereninging
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Heeft dat zin om daar aan mee te doen? waarom zou je niet zelf voor de kosten opdraaien waarom iedere maand geld in het potje stoppen, die misschien alleen door de buurman wordt gebruikt?
youssratetouan
30-12-2007, 12:17
[QUOTE=oussaid;41661905]
Heeft dat zin om daar aan mee te doen? waarom zou je niet zelf voor de kosten opdraaien waarom iedere maand geld in het potje stoppen, die misschien alleen door de buurman wordt gebruikt?
Je zal wel moeten, het is een verplichting om daaraan bij te dragen als je een appartement koopt. BIj een appartement ben je met z'n allen verantwoordelijk voor het gebouw en daar wordt verzekering etc voor afgesloten. Jij bent dan alleen eigenaar van je eigen appartement en het gebouw del je met de rest.
Wil je hier niet aan bijdragen, dan moet je een eensgezinswoning kopen en geen appartement. Hoop dat het duidelijk is.
yassmine
30-12-2007, 13:55
hallo
Het enige tip dat ik je kan geven als je moslim bent is geen huis kopen met rente aangezien dat niet is toegestaan in de islaam. rente is onrechtvaardige manier van handel.
wil je bewijzen hierover:
http://app.al-islaam.com/index.php/section/1/module/cyberimam/action/search/search/huis%20kopen/
Als je geen moslim bent dan geldt de tip niet voor jouw!
Groetjes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.