Bekijk originele versie : Makelaars of iemand die verstand heeft van huizen kopen?
Miss-Understood
27-12-2007, 14:07
Ik ben een leek wat betreft het kopen van huizen. Wie kan me wat tips geven zoals:
hoe weet je welke Makelaar goed is?
Hoe zit het met de hypotheek en rente?
Hoe weet je hoeveel je onder de verkoop moet gaan zitten?
Wat houdt Kosten koper in?
Wat houdt Vereniging voor Eigenaren in?
Ik ben jullie alvast zeer dankbaar voor jullie hulp :o
Ik wil je graag helpen. Maar als je zelf 0.5 uur gaat googlen, vindt je de helft van de antwoorden. Daarna zullen wij hier met de andere leden de andere helft ook vertellen.
Deal?
moehakoes_lady
27-12-2007, 14:55
Ik ben een leek wat betreft het kopen van huizen. Wie kan me wat tips geven zoals:
hoe weet je welke Makelaar goed is? ik raad je aan geen makelaar in de arm te nemen, die heb je niet nodig. het is dom maffia volk.
Hoe zit het met de hypotheek en rente? tja, als je een huis koopt en niet genoeg geld hebt om het in 1 keer te financieren, dan zul je een hypotheek moeten afsluiten. hiervoor kun je iedere bank kunnen inlopen, of een financieel adviseur in de arm te nemen.
Hoe weet je hoeveel je onder de verkoop moet gaan zitten? dat ligt aan de locatie. als je in amsterdam wilt kopen, dan zul je vaak, afhankelijk van de wijk, boven de vraagprijs moeten bieden. maar als je in heerhugowaard gaat kopen, tja dan biedt je onder de vraagprijs. je moet kijken hoeveel een woning waard is. dit doe je door kennis op te doen over huizenprijzen. kijk hiervoor op funda.nl en als je eenmaal een woning op het oog hebt bij het kadaster, daar kun je alle huizenprijzen in de straat opvragen.zodat je weet hoeveel het ongeveer waard is.