Bekijk originele versie : Dingen gebeuren voor een reden??? Is dat echt zo???
Jemal2002
29-08-2002, 18:45
Ooit heeft iemand mij vertelt dat dingen gebeuren voor een reden.
Maar soms kan ik het niet in zien. Waarom moeten bepaalde gebeurtenissen gebeuren? is het echt nodig waren er geen andere opties die Allah (swt) ons kon geven om toch op te zelfde pad te komen?
Of moeten we gewoon alles accepteren zoals het is en alles laten gebeuren?
Stel je voor je ziet dan iemand aangereden gaat worden, maar je kan degene nog reden. Doe je het dan of doe je niks? hoe weet je dat het niet bestemd was voor deze persoon om op dat moment aangereden te worden? of was het de bedoeling dat je toch degene zou reden?
Ik weet het niet??? wie heeft een logisch antwoord hier op?
Origineel gepost door Jemal2002
Maar soms kan ik het niet in zien. Waarom moeten bepaalde gebeurtenissen gebeuren? is het echt nodig waren er geen andere opties die Allah (swt) ons kon geven om toch op te zelfde pad te komen?
Stel je voor je ziet dan iemand aangereden gaat worden, maar je kan degene nog reden. Doe je het dan of doe je niks? hoe weet je dat het niet bestemd was voor deze persoon om op dat moment aangereden te worden? of was het de bedoeling dat je toch degene zou reden?
ja dit wel heel moeilijk :confused: god heeft alle touwtjes in de handen
Jemal2002
29-08-2002, 19:28
Origineel gepost door Timoucha
dat zijn de omwegen die wij nemen om bij ons doel te komen in het leven en ja, dat is ook el moektab!
je moet er inderdaad niet te lang bij stil staan................ als je een fout maakt is het het beste om deze de volgende keer niet te maken en vergevenis vragen........ meer kan je niet doen.
Maar, om even terug te vallen op bij voorbeeld, wat zou jij doen in zo een situatie??
Natuurlijk moet je probren hem of haar te redden van dat ongeluk. Als dat mislukt dan pas weet je of het de wil van Allah is.
Origineel gepost door JunkieXL
Natuurlijk moet je probren hem of haar te redden van dat ongeluk. Als dat mislukt dan pas weet je of het de wil van Allah is.
Als het wel lukt trouwens ook.
al_hamka
29-08-2002, 19:44
Ik denk dat het wel zo is; dingen gebeuren voor een reden. Allah heeft een bestemming voor je in gedachten en er is gewoon geen logische reden voor denk ik... het kan zijn dat ik het fout heb maar dan moeten jullie me maar verbeteren
** SouSou **
Jemal2002
29-08-2002, 19:46
Origineel gepost door JunkieXL
Moet je dus gewoon leven en reageren op gebeurtenissen hoe ze op je afkomen en hopen dat Je het goed doet.
Heel veel is el moektab maarik kan zelf toch ook verandering brengen in de Master Plan of is dat haram?
Hebben jullie Final Destination gezien???
Loop je in het centrum van Amserdam. Tourist wordt berooft. Wil van Allah? Ga je toch helpen. Hij wordt toch gemolesteerd door iemand die goddeloos is. Nee, Allah had dit met hem voor. Als Junkie erbij is schopt ie die junk inmekaar. Allah heeft ook redders in nood gemaakt.
yasmine85
29-08-2002, 20:09
Moet je dus gewoon leven en reageren op gebeurtenissen hoe ze op je afkomen en hopen dat Je het goed doet.
Heel veel is el moektab maarik kan zelf toch ook verandering brengen in de Master Plan of is dat haram?
Hebben jullie Final Destination gezien???
denk niet dat je er verandering in kan brengen... wat je dan namelijk doet is ook el moekteb.... ja toch??
ik heb final destination niet gezien, maar vertel, wat heeft dat ermee te maken??
kiss
Jemal2002
29-08-2002, 20:12
In deze film kan de hoofdrol spelers de dood ontsnappen.
Maar hij komt toch voor ze uiteindelijk.
Denk dat je wel wat aan de MASTER PLAN kan veranderen maar het komt toch weer op de pad dat het moest volgen.
Jemal2002
29-08-2002, 20:21
Origineel gepost door Timoucha
Dan is zijn moektab om dood te gaan, niemand houd dat tegen.................... mijn nichtje was heel erg ziek, doktoren hadden haar vertelt zonder een nieuw donornier over leef je het niet.............. haar donornier kwam op tijd, als ging goed alles ging perfect totdat ze in haar longen een infectie kreeg en toen overleed ze, Allahierahmha............. moektab!
sorry to hear about you cousin.
Maar dood gaan is moektab je kan het een paar keer ontsnappen maar ooit krijgt hij je te pakken.
Of is het gewoon dat het nog geen tijd is voor die mensen om dood te gaan? dat ze steeds een uitstel krijgen????
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.