Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Toespraak Osama bin Laden..

platje
14-11-2003, 01:03

Toespraak Osama bin Laden, zoals uitgezonden door al-Jazeera in november 2002 De tekst van de eerder opgenomen toespraak van Osama bin Laden die na de eerste aanvallen werd uitgezonden door het Arabische tv-station al-Jezeera: Er is geen andere God dan Allah en Mohammed is zijn profeet. Amerika is door God de Almachtige in het hart getroffen. Zijn grootste gebouwen zijn verwoest, God zij geloofd en geprezen. Van noord tot zuid, van oost tot west is Amerika vervuld van afgrijzen, en dankzij God smaakt Amerika nu iets wat nog maar een zwakke afspiegeling is van wat wij hebben doorstaan. Onze islamitische natie ondergaat al meer dan tachtig jaar deze schande en vernedering. Onze zonen zijn gedood, hun bloed is vergoten, onze heiligdommen zijn geschonden. God heeft een voorhoedegroep van de islam, de voorste linie van de islam, de zegen gegeven om Amerika te verwoesten. Ik bid tot God dat hij hen de beste plaats in de hemel geeft. Miljoenen onschuldige kinderen sterven in Irak terwijl ik tot u spreek, zonder dat ze ooit iets hebben misdaan. Maar we horen geen woord van veroordeling, geen fatwa van de ketterse leiders. Dezer dagen richten Israƫlische tanks overal in Palestina vernielingen aan, in Jenin, Ramallah, Rafah en Beit Jala en andere delen van het land van de islam, zonder dat iemand zijn stem verheft. Maar als het zwaard Amerika treft, na tachtig jaar, is het schijnheiligheid troef. Nu jammeren ze om de moordenaars die het bloed, de eer en de heiligdommen van de moslims hebben vertrapt. Het gunstigste dat je van die mensen kunt zeggen, is dat ze misleid zijn en de verkeerde weg hebben gevolgd. Ze steunen de slachter in plaats van het slachtoffer, de onderdrukker in plaats van het onschuldige kind. Moge God hun zijn wraak tonen en hun geven wat ze verdienen. Ik zeg u, de zaak is zonneklaar. Na deze gebeurtenis in Amerika, nadat de hoge heren in de Verenigde Staten van Amerika hebben gesproken, de leider van de ongelovigen in de wereld voorop, Bush, en zijn vazallen, die zo veel ijdelheid tentoonspreidden met hun mannen en paarden. Ze hebben zelfs de landen die in de islam geloven, tegen ons opgezet in hun verraad, de landen die hun heil bij God zoeken, de landen die weigeren zich in hun geloof te matigen. Ze vertellen de wereld de leugen dat ze tegen het terrorisme vechten. Als in een land aan de andere kant van de wereld, Japan, honderdduizenden mensen sterven, is dat geen oorlogsmisdaad, maar een rechtvaardige zaak. Als in Irak miljoenen kinderen sterven, is dat een rechtvaardige zaak. Maar als in Nairobi en Dar es Salaam tientallen mensen sterven, worden Irak en Afghanistan aangevallen. Dan stelt de schijnheiligheid zich op achter de leiders van de ongelovigen in de wereld, achter de lafaards van dit tijdperk, Amerika en zijn bondgenoten. Deze gebeurtenissen hebben de wereld in twee kampen verdeeld, het kamp van de gelovigen en het kamp van de ongelovigen, moge God ons voor hen behoeden. De wind van het geloof is opgestoken, de wind van de verandering zal het kwaad uitroeien op het schiereiland van Mohammed, vrede zij met hem. Dan wil ik nog enkele woorden richten tot Amerika en zijn burgers. Ik zweer bij God, die de hemelen heeft opgeheven zonder pilaren, dat Amerika en zijn burgers geen vrede en veiligheid zullen kennen totdat vrede en veiligheid heersen in Palestina en het leger van ongelovigen is vertrokken uit het land van Mohammed, vrede zij met hem. God is groot, eer aan de islam. Moge Gods genade met u zijn.

platje
14-11-2003, 01:16
Origineel gepost door Kruisvaarder Die tekst valt me zwaar tegen. Ik had van de nieuwe profeet in de islamitische wereld waar alle extremistische liefhebbers van het doden van onschuldigen achteraan lopen toch iets diepzinnigers verwacht. Dit is Arabische soap serie niveau. lekker belangrijk wat jij vindt :giechel:

ithran
14-11-2003, 02:15
Origineel gepost door Kruisvaarder Ik vind het gewoon tegenvallen, ik had van de leider van het moslimterrorisme gewoon wat beters verwacht. Ik ben van deze tekst niet onder de indruk, het zet me zelfs niet aan het denken. het is simpelweg dezelfde propaganda die al jaren te horen is in de moslimwereld. Thats all. Dat komt omdat je al die jaaaren niet naar de boodschap van de moslimwereld hebt geluisterd.

Peej
14-11-2003, 08:26
Dit is een nieuwsforum. Toespraken van 1 jaar oud vind ik geen nieuws. En over de inhoud...Dat is ongeveer dezelfde holle retoriek als de taal die Sjors Boesj gebruikt om zijn oorlog tegen het terrorisme te voeren. Bin Laden denkt dat hij met de Islam het enige echte geloof vertegenwoordigd en die gek van een Bush zegt op een missie van die andere god te zijn. Mijns inziens is iedereen die zich achter een godsdienst verschuilt om ten strijde te trekken een grote idioot. Hebben ze niks beter dan een boek van 1400 of 2000 jaar oud om zich achter te verschuilen. Randdebielen zijn het.

AWAJIGHER
14-11-2003, 11:32

Selaam broeders, Persoonlijk vind ik dat stuk dat gepreekt werd door Bin laden, een hele goeie tekst. Hij komt met de boodschap dat iedereen moet begrijpen niet alleen de moslims maar voornamelijk de ongelovige. - om ze bang te maken - als hun terroristen zijn . dan is elk land wel terrorist. - dat de islam alleen treurige tijden en slachtoffers hebben gemaakt. -en voor ons om de touw van de islam niet los te laten. dus bijdeze vind ik het een goed tekst.

hicham2004
14-11-2003, 11:36
Kortom, hij gaat op de stoel van Allah zitten om te heersen en te beslissen over wie goed en wie slecht is. Volgens mij is hij een beetje jaloers dat hij zoveel macht niet heeft.

ABD
14-11-2003, 11:50
Origineel gepost door hicham2004 Kortom, hij gaat op de stoel van Allah zitten om te heersen en te beslissen over wie goed en wie slecht is. Volgens mij is hij een beetje jaloers dat hij zoveel macht niet heeft. bent u moslim?

hicham2004
14-11-2003, 11:54
Origineel gepost door ABD bent u moslim? Wat maakt dat uit in dit geval?

ABD
14-11-2003, 12:01
Origineel gepost door hicham2004 Wat maakt dat uit in dit geval? Een moslim behoort niet zo over de almachtige te praten. Hij schiep de mens en een gemak voor hem zoals de stoel. Ofwel u bent niet moslim en probeert hier de moslims te beschadigen of u bent welliswaar moslim maar u let niet op uw woorden.

hicham2004
14-11-2003, 12:07
Origineel gepost door ABD Een moslim behoort niet zo over de almachtige te praten. Hij schiep de mens en een gemak voor hem zoals de stoel. Ofwel u bent niet moslim en probeert hier de moslims te beschadigen of u bent welliswaar moslim maar u let niet op uw woorden. De enige die schade toebrengt is onze onvindbare Osama.

Bidawi_Mazlot
14-11-2003, 18:29
Alle lof behoort tot Allah. Allahou akbar!! :Iluvu:

an3sdej
14-11-2003, 18:46
Moge hij (OBL) strijdend de dood in gaan! In de hel komt hij toch :-)

Bidawi_Mazlot
14-11-2003, 19:05
Origineel gepost door Kruisvaarder Wat heeft Allah met een massamoordenaar te maken? Wat heeft God te maken met Bush?