Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : -Daliels over uiterlijke gezondheid en verzorging-

Pagina's : [1] 2

IslamiaWoman
26-12-2007, 00:31

Plaats hier daliels over uiterlijke verzorging en gezondheid die in de islam horen.......

IslamiaWoman
26-12-2007, 00:32
Plastische chirurgie om iemand mooier te maken. Print paginaVraag: Is het toegestaan om een plastische chirurgie onder te gaan om bijvoorbeeld een (te) grote neus of flaporen te corrigeren. Het is geen cosmetische ingreep dat wil zeggen men doet dit niet om zich mooier te maken, maar omdat men hierdoor psychische pijn lijdt en het ook moeilijk vindt om op deze manier onder mensen te verschijnen. Hoe staat de islam hier tegenover? Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle Het fundamentele uitgangspunt is dat de dienaar de schepping van Allah accepteert, Allah zegt in de Qor'aan: "Voorzeker, Wij hebben de mens in de beste vorm geschapen." (soerat Attien aya 4). Vanuit dit uitgangspunt heeft Allah de Verhevene het veranderen van Zijn schepping verboden verklaard. Psychische stoornissen ontstaan als een persoon het lot van Allah niet accepteert en de schepping van Allah aan wil passen. Allah de verhevene heeft de vrouw die haar wenkbrauwen epileert vervloekt. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zegt in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn):"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966). Dit omdat desbetreffende persoon de schepping van Allah veranderd. In een vers uit de Qor'aan vinden wij de oorzaak van het veranderen van de schepping van Allah waarbij de vervloekte shaytan zegt: "En ik zal hen doen dwalen en ik zal hun ijdelheid opwekken en ik zal hen bevelen de oren van het vee te snijden en ik zal hen bevelen de schepping van Allah te veranderen". En wie in plaats van Allah de Satan tot beschermer neemt, die zal waarlijk een duidelijk verlies lijden." (Soerat Anniessa' aya 119). Islam staat geen enkele operatie toe, behalve als het omwille het veranderen van het kwade is, zoals wanneer een lichaamsdeel niet in zijn natuurlijke aanleg groeit (bijvoorbeeld wanneer de mond aan de wang gehecht is of andere verschijnselen die niet als normaal beschouwd worden). In dit geval is het dan wel toegestaan om een operatie te ondergaan. Hierbij dient de persoon wel het lot van Allah te accepteren. En Allah weet het beste.

Najla_a
26-12-2007, 00:36
salam wa alikoem meidddd Jammer genoeg vind niet iedereen het interresant:( up!

IslamiaWoman
26-12-2007, 00:37
Ik plaats morgen verder inshaAllah,heb een enorme slaap dus ik ga mn bedje eens opzoeken:goedzo:

IslamiaWoman
26-12-2007, 00:38

salam wa alikoem meidddd Jammer genoeg vind niet iedereen het interresant:( up! Dankjewel voor het reageren lieve meid,ja jammer genoeg niet..omdat er vaak topics geopent worden over o.a nep nagels,wenkbrauwen epileren etc... heb ik besloten om een daliel topic te openen zodat wij moslima's meer over het uiterlijke verzorging binnen in de islam kunnen leren. ma3 salama:kus:

xxNassiraxx
26-12-2007, 00:42
Mooi intiatief! Plaats gauw meer incha Allah!

Berberinn_
26-12-2007, 16:40
Is het niet dragen van een hoofddoek een grote zonde? Antwoord: Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper. Het vertonen van haar aantrekkelijkheden door de vrouw en het zich niet houden aan de correcte Islamitische kledingvoorschriften, waaronder het dragen van de hidjaab, staat voor ongehoorzaamheid aan de Bevelen van Allah, Die zegt (interpretatie van de betekenis): “O Profeet, zeg tot jouw echtgenoten en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig.” (Soerat al-Ahzaab: 59) “En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar (een kledingstuk waarmee de vrouw haar hoofd, hals, nek en oren mee bedekt) over hun Djayb (opening van de kraag) dragen.” (Soerat an-Noer: 31) “En blijft in jullie huizen en vertoont jullie aantrekkelijkheden niet zoals in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan.” (Soerat al-Ahzaab: 33) Er bestaat geen twijfel over dat het niet dragen van de hidjaab behoort tot de grote zonden omdat de Profeet (vrede zij met hem) in de volgende overlevering waarschuwt voor een strenge bestraffing voor de vrouwen die hun aantrekkelijkheden openlijk tonen, hij (vrede zij met hem) zei: “Twee groepen inwoners van het Vuur heb ik (in mijn tijd nog) niet gezien: ,,Een volk met zwepen, als de staarten van de koeien, waarmee zij de mensen slaan. En vrouwen die gekleed doch naakt zijn. Heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend. Hun hoofden zijn als de bulten van wiegende kamelen. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden en zij zullen haar geur niet ruiken ook al is haar geur, waarlijk, van zo en zo een afstand te ruiken.” (Moeslim) En Allah weet het beter.

MissAlgerina
26-12-2007, 17:00
Zeer goeie topic meid !

AmazighPearl_
26-12-2007, 17:01
MashaAllah, keep up the good work.

sendralaars
26-12-2007, 17:35
Masha allah .. Echt een goede topic,, Moge allah swt jullie hiervoor belonen ..:hihi:

riffiagirl_84
26-12-2007, 18:07
MashaAllah!!! Up... Riffia, :kus: ...

MissAnGeL
26-12-2007, 18:09
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

MissAnGeL
26-12-2007, 18:11
Het gebruiken van make-up is opzich niet verboden maar de vraag nu is, waar het gebruikt wordt? En vooral in welke omstandigheden! Allah de Verhevene verbiedt de vrouw om haar schoonheid tentoon te stellen aan anderen behalve haar echtgenoot. Allah zegt in Soerat Annoure Aya 31: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook haar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....." totdat Allah zegt in dezelfde vers: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen." In de bovenstaande Aya leest men duidelijk het verbod dat Allah gelegd heeft op vrouwen om zich te versieren voor andere dan hun mannen. Wat betreft het nagellak, het is beter voor een moslima om het te vermijden, omdat het de huid bedekt, waardoor het water niet tot de huid komt tijdens het verrichten van Al wodo'. Hierdoor zal haar wodo' ongeldig zijn totdat zij het nagellak verwijderd. En Allah weet het het beste.

IslamiaWoman
27-12-2007, 12:09
-Up

Medinah_2006
27-12-2007, 12:12

het dragen van pruiken en haarstukjes, of het nu gemaakt is van natuurlijk haar of kunsthaar, voor mannen en vrouwen Asmaa-oe bintoe Abu Bakr heeft gezegd: ''een vrouw kwam naar de profeet saw en zei; O Boodschapper van ALLAH, ik heb een dochter die gaat trouwen.Ze heeft veel koorts gehad en veel van haar haar verloren.Kan ik nephaar vastmaken aan haar hoofd?'' Hij zei:''ALLAH SWT heeft degene vervloekt die nephaar vastmaakt en degene bij wie dit is gedaan.'' Djabier Ibn'Abdoullah zei; ''de Profeet (saws) uitte strenge instructies dat een vrouw niets aan haar hoofd zou toevoegen''.

Pagina's : [1] 2