Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een eigen bedrijf starten..

Pagina's : [1] 2

misssy
24-12-2007, 22:06

Salaam iedereen, wil incha Allah een eigen bedrijf opstarten, maar het liefst niet in Nederland.. waarom? Ben deze kikkerland helemaal zat.. wil incha Allah een bedrijf ergens in een warm land waar ik dan ook misschien later ga wonen.. Het blijven nu nog praatjes maar dit wil ik wel bereiken.. Mohim wat lijkt jullie heel slim om te doen? N.

misssy
24-12-2007, 22:26
Niemand?

Hediel
24-12-2007, 22:38
Het is wel belangrijk om eerst te bepalen in welk land je iets wilt gaan doen.

FUDAIL
25-12-2007, 00:29
inchallah lukt het je wel, ga wel naar een land waar je je een beetje thuis voelt en waar je mensen kent,waar je de taal beheerst, dus niet dat je er helemaal alleen voor staat.

Mr_Amir
25-12-2007, 00:30

Het is wel belangrijk om eerst te bepalen in welk land je iets wilt gaan doen. Juist, en dan kijken wat ze daarzo te kort komen en dat weer importeren. Genoeg landen denk ik zo ...:rolleyes:

ringetje2
25-12-2007, 11:27
ik ga inchallah na de zomer in belgie een winkeltje openen met mijn zus, met marokaanse kleding voor zowel vrouwen als mannen en leuke marokaanse andere traditionele spulletjes :)

misssy
25-12-2007, 13:40
Incha Allah maar ik denk niet aan een 'winkeltje' maar aan een restaurant of een hotel.. iets groot.. daarom moet ik heel goed nadenken voor dat ik begin..Het liefst aan de kust..Mohim heb vertrouwen in Allah

ringetje2
25-12-2007, 13:43
Incha Allah maar ik denk niet aan een 'winkeltje' maar aan een restaurant of een hotel.. iets groot.. daarom moet ik heel goed nadenken voor dat ik begin..Het liefst aan de kust..Mohim heb vertrouwen in Allah ga je dat in je eentje doen?? als je geld hebt is het overal mogelijk alleen met verstand en geduld en een beetje moeite doen komt het goed :sjans: ikoun lgier inchallah

misssy
25-12-2007, 13:48
Het liefst alleen..geduld en moeite heb ik er wel voor over..en ken mensen die me met vele dingen kunnen helpen, maar als allah i hfed iets fout gaat.. ikoun lgier inchallah, allah i hawnek incha allah ringetje2

ringetje2
25-12-2007, 13:52
Het liefst alleen..geduld en moeite heb ik er wel voor over..en ken mensen die me met vele dingen kunnen helpen, maar als allah i hfed iets fout gaat.. ikoun lgier inchallah, allah i hawnek incha allah ringetje2 amine inchallah! hetta ntina allah ie 3awnek :kus:

DMBC
25-12-2007, 14:35
Het ligt eraan waar je wilt ondernemen. Maar in de meeste Arabische landen ben jij niet de grootaandeelhouder. In Soedia-arabia en Koeweit moet 100% van de aandelen op de naam een Soedier of iemand uit Koeweit zijn. In Syria en Jordania is het meer dan 80 procent. Officieel zeggen ze wat anders, maar in het praktijk is het toch meer dan 75%. In Irak ben je ook 50% van je aandelen kwijt. In Dubai is het ook 51%. Ik kan je uit ervaring vertellen dat Nederland een hele goeie ondernemingsklimaat heeft. Het ligt puur aan je zelf hoe je het wilt zien. Je betaalt veel belasting, maar dat wil niet zeggen dat je te veel kwijt bent. Door slimme trucjes kun je ook veel terug krijgen. Plus hier in europa stimuleren ze met miljarden om mensen te laten ondernemen. In die warme landen (lees arabische landen) houden ze je elke dag tegen om NIET te gaan ondernemen. Weet je waarom? omdat de regering daar denkt als je rijk wordt, kun je mensen beinvloeden. Dat willen ze absoluut niet. Je zegt dat je niet aan een "winkeltje" denkt. Je vergis je meid! Ik ken genoeg marokkaanse handelaren in Soedia Arabia, Koeweit en Dubai die miljoenen hebben verdient in Marokkaanse producten die ze daar verkopen. Marokkaanse producten zijn nu zeer in trek, of het in Midden oosten is, of Europa, er zijn zat mensen die het willen. Ik zou zeggen, { Wie het kleine niet eert is het grote niet waard }

ringetje2
25-12-2007, 14:37
Het ligt eraan waar je wilt ondernemen. Maar in de meeste Arabische landen ben jij niet de grootaandeelhouder. In Soedia-arabia en Koeweit moet 100% van de aandelen op de naam een Soedier of iemand uit Koeweit zijn. In Syria en Jordania is het meer dan 80 procent. Officieel zeggen ze wat anders, maar in het praktijk is het toch meer dan 75%. In Irak ben je ook 50% van je aandelen kwijt. In Dubai is het ook 51%. Ik kan je uit ervaring vertellen dat Nederland een hele goeie ondernemingsklimaat heeft. Het ligt puur aan je zelf hoe je het wilt zien. Je betaalt veel belasting, maar dat wil niet zeggen dat je te veel kwijt bent. Door slimme trucjes kun je ook veel terug krijgen. Plus hier in europa stimuleren ze met miljarden om mensen te laten ondernemen. In die warme landen (lees arabische landen) houden ze je elke dag tegen om NIET te gaan ondernemen. Weet je waarom? omdat de regering daar denkt als je rijk wordt, kun je mensen beinvloeden. Dat willen ze absoluut niet. Je zegt dat je niet aan een "winkeltje" denkt. Je vergis je meid! Ik ken genoeg marokkaanse handelaren in Soedia Arabia, Koeweit en Dubai die miljoenen hebben verdient in Marokkaanse producten die ze daar verkopen. Marokkaanse producten zijn nu zeer in trek, of het in Midden oosten is, of Europa, er zijn zat mensen die het willen. Ik zou zeggen, { Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd } :goedzo:

misssy
25-12-2007, 14:49
Het ligt eraan waar je wilt ondernemen. Maar in de meeste Arabische landen ben jij niet de grootaandeelhouder. In Soedia-arabia en Koeweit moet 100% van de aandelen op de naam een Soedier of iemand uit Koeweit zijn. In Syria en Jordania is het meer dan 80 procent. Officieel zeggen ze wat anders, maar in het praktijk is het toch meer dan 75%. In Irak ben je ook 50% van je aandelen kwijt. In Dubai is het ook 51%. Ik kan je uit ervaring vertellen dat Nederland een hele goeie ondernemingsklimaat heeft. Het ligt puur aan je zelf hoe je het wilt zien. Je betaalt veel belasting, maar dat wil niet zeggen dat je te veel kwijt bent. Door slimme trucjes kun je ook veel terug krijgen. Plus hier in europa stimuleren ze met miljarden om mensen te laten ondernemen. In die warme landen (lees arabische landen) houden ze je elke dag tegen om NIET te gaan ondernemen. Weet je waarom? omdat de regering daar denkt als je rijk wordt, kun je mensen beinvloeden. Dat willen ze absoluut niet. Je zegt dat je niet aan een "winkeltje" denkt. Je vergis je meid! Ik ken genoeg marokkaanse handelaren in Soedia Arabia, Koeweit en Dubai die miljoenen hebben verdient in Marokkaanse producten die ze daar verkopen. Marokkaanse producten zijn nu zeer in trek, of het in Midden oosten is, of Europa, er zijn zat mensen die het willen. Ik zou zeggen, { Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd } Het gaat me niet om 'marokkaanse producten' die ik niet wil verkopen..ik wil gewoon heel wat anders doen..en ik ken veel mensen die me graag willen helpen dan praat ik niet over vrienden..en wie zegt dat ik het kleine niet eer..je vergist je jongeman..is het verkeerd dat ik iets groter wil..wat betreft een bedrijf in het midden-oosten..liever niet heb andere landen in gedachte.. Maar ik begrijp je wel, bedankt voor je advies..

DMBC
25-12-2007, 15:00
Aangezien het in die andere arabische landen niet anders aan toe gaat is het ondernemen daar hetzelfde verhaal. Veel papier werk, veel onduidelijke regeltjes. Als je Marokko bedoelt. Dan kan ik je ook genoeg erover vertellen. Neem bijvoorbeeld het winkel "Hanouti". Een frenchaiseketten, die door een aantal ondernemers is opgestart. Ze willen binnen twee jaar 80 winkels in hele marokko openen. In augustus stond de telling op 32 (in feb begonnen). Deze ketten is net zo prof als Jumbo hier. Jongeman? ben 7 jaar ondernemer. En begeleid ook mensen die een eigen bedrijf beginnen. Dus aan de kennis en ervaring kom ik niet te kort!

misssy
25-12-2007, 15:05

excuses, mag ik vragen wat voor onderneming je hebt..

Pagina's : [1] 2