Bekijk originele versie : Een achterlijke partij
Nou, die bestaan ook in Nederland, hoor, alleen, als je zulke achterlijke standpunten inneemt, kom je terecht aan de rafelrand van het politiek gebeuren.
SGP, daar bereik je niks mee.
SGP en staat voor de rechter gedaagd
Door Tom Kreling
ROTTERDAM, 13 NOV. Het Clara Wichmann Instituut heeft vandaag de SGP en de Nederlandse staat gedagvaard voor de rechtbank in Den Haag wegens het discrimineren van vrouwen. Het instituut wil met de rechtszaak een principiële uitspraak krijgen over het uitsluiten van vrouwen als volwaardig lid door de SGP.
Het Clara Wichmann Instituut, dat zich inzet voor de juridische positie van vrouwen, wordt in de rechtszaak gesteund door negen maatschappelijke organisaties. Volgens de organisaties is het uitsluiten van vrouwen in strijd met de Nederlanse grondwet en internationale verdragen.
In 2001 lieten de Verenigde Naties de Nederlandse regering weten dat het uitsluiten van vrouwen door een politieke partij in strijd is met het VN-vrouwenverdrag. Het kabinet wilde daar geen consequenties aan verbinden. Volgens het Clara Wichmann Instituut gedoogt de staat de vrouwendiscriminatie en ,,werkt hij er zelfs actief aan mee door partijsubsidies te verstrekken''.
Sinds 1997 is het bij de SGP statutair verboden voor vrouwen om lid te worden, daarv??r was het een ongeschreven regel. Wel is het mogelijk het buitengewoon lidmaatschap te krijgen. Meedoen aan stemmingen en het bekleden van bestuursfuncties is echter uitgesloten. De partij baseert haar standpunt op de bijbel, waar staat dat de man het hoofd is van zijn vrouw. (1 Cor.11:3)
Het wordt hoog tijd dat die fundamentalisten zich 's realiseren dat we niet meer in de tijd van Aletta Jacobs leven.
Nou, "het hoofd van je vrouw"? Waar is haar hoofd dan? Nou ja, alleen zonder hoofd wil je lid worden van de SGP.
En wat betekent dat: de Staatkundig Gereformeerde Partij.
Leuk hoor, al die bijbelteksten, waar hoor je ze nog ... ?
Scottie.
Antileech
13-11-2003, 19:05
Origineel gepost door Scottie
Nou, die bestaan ook in Nederland, hoor, alleen, als je zulke achterlijke standpunten inneemt, kom je terecht aan de rafelrand van het politiek gebeuren.
Door Tom Kreling
ROTTERDAM, 13 NOV. Het Clara Wichmann Instituut heeft vandaag de SGP en de Nederlandse staat gedagvaard voor de rechtbank in Den Haag wegens het discrimineren van vrouwen. Het instituut wil met de rechtszaak een principiële uitspraak krijgen over het uitsluiten van vrouwen als volwaardig lid door de SGP.
Het Clara Wichmann Instituut, dat zich inzet voor de juridische positie van vrouwen, wordt in de rechtszaak gesteund door negen maatschappelijke organisaties. Volgens de organisaties is het uitsluiten van vrouwen in strijd met de Nederlanse grondwet en internationale verdragen.
In 2001 lieten de Verenigde Naties de Nederlandse regering weten dat het uitsluiten van vrouwen door een politieke partij in strijd is met het VN-vrouwenverdrag. Het kabinet wilde daar geen consequenties aan verbinden. Volgens het Clara Wichmann Instituut gedoogt de staat de vrouwendiscriminatie en ,,werkt hij er zelfs actief aan mee door partijsubsidies te verstrekken''.
Sinds 1997 is het bij de SGP statutair verboden voor vrouwen om lid te worden, daarv??r was het een ongeschreven regel. Wel is het mogelijk het buitengewoon lidmaatschap te krijgen. Meedoen aan stemmingen en het bekleden van bestuursfuncties is echter uitgesloten. De partij baseert haar standpunt op de bijbel, waar staat dat de man het hoofd is van zijn vrouw. (1 Cor.11:3)
Eerst de handen in eigen boezem steken..
En niet hier lopen klagen :D
Antileech
Origineel gepost door Scottie
Door Tom Kreling
Ik hoorde het ook in 1997 voor het eerst dat de SGP geen vrouwen toe liet, ze mogen wel actief zijn tot hun 18e jaar en dan wordt er van hun verwacht dat ze "achter het aanrecht" staan en hun rol als echtgenote goed vervullen. Toen ik het hoorde verbaasde me het enorm, maar ik was in dialoog met een meid die daar lid van was en is denk ik. Maar ik moet zeggen, het was een intelligente meid en ze stond erachter dus ik ga er vanuit dat ze met goede overweging er achter staat. En sta je er niet achter....er zijn genoeg andere partijen die misschien wel dezelfde visie delen die jij hebt.
Het is in ieder geval geen partij voor mij.
Nou, de SGP is wel voortgekomen uit gerespecteerde religieuze mensen met hele serieuze opvattingen over de wereld gebaseerd op de Bijbel. Zeg maar, de fanatici onder de christenen. Jammer genoeg zie je niet de vergelijking die ik maak tussen de SGP en moslimgestuurde benarden.
"Handen in eigen boezem steken?" Dat is een Hollandse traditie, hoor net zoiets als biechten en zorgen dat je met een schone ziel voor God staat, als het zover is. Desnoods zetten we er een parlementaire enquette op.
"Sukkel Smit" is niet zo'n sukkel. Pas maar op, hij is maar een man, maar zijn stem vertegenwoordigt een heleboel stemgerechtigde Nederlanders. Overigens een knappe vent.
Scottie,
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.