Bekijk originele versie : Waarom ben je een moslim?
Omdat je ouders dat zijn? Zie je de Islam als een erfgoed? Papa en mama zijn moslims dus dat ben ik dan ook? Want de Islam is geen erfgoed. Weet je wat de Islam betekent en hou je je ook aan de regels van de Islam? Enz Enz.
Waarom ben jij een moslim?.
Ik ben een moslim omdat de islam logisch in elkaar zit. Alle verboden zijn er omdat die zaken slecht voor ons zijn.
Ik ben een moslim omdat ik de aanwezigheid van Allah voel.
IK ben een moslim omdat ik de liefde voor Allah in mijn hart voel.
Ik ben een moslim omdat de schepping van de wereld, van de mens, door niemand is te evenaren; niet door 100000000 wetenschappers.
DePaRaBier
29-08-2002, 09:14
Pfff®
moeilijke vraag,
kweet ook nie of ik om de goede reden moslim ben,
ik ben ten eerste Als Moslim geboren,
zo opgevoed, de Islam klinkt logisch in mijn oren.
en ik praktizeer (het beste naar mijn kunnen) de Islam.
Feel Free 2 Correct me........
Ik ben moslim geworden in eerste instantie om met mijn vrouw te kunnen trouwen. Soms glij ik nog wel eens uit en verval ik in oude gewoontes. In tegenstelling tot vroeger bega ik mijn zonden nu met een veel groter schuldbesef. Doordat ik zelf nog zoveel fouten maak kan ik mijn echtgenote ook niet aanspreken op bepaalde zaken die zij doet of laat. Maar eigenlijk denk ik dat ik inmiddels meer praktizerend ben dan zij. Moet eigenlijk ook nog steeds een Nederlandtalige Koran aanschaffen, want eigenlijk weet ik er nog maar bitter weinig van. Gelukkig steek ik hier zo nu en dan wat op.
Origineel gepost door JunkieXL
Ik ben moslim geworden in eerste instantie om met mijn vrouw te kunnen trouwen. Soms glij ik nog wel eens uit en verval ik in oude gewoontes. In tegenstelling tot vroeger bega ik mijn zonden nu met een veel groter schuldbesef. Doordat ik zelf nog zoveel fouten maak kan ik mijn echtgenote ook niet aanspreken op bepaalde zaken die zij doet of laat. Maar eigenlijk denk ik dat ik inmiddels meer praktizerend ben dan zij. Moet eigenlijk ook nog steeds een Nederlandtalige Koran aanschaffen, want eigenlijk weet ik er nog maar bitter weinig van. Gelukkig steek ik hier zo nu en dan wat op.
Hoe lang ben je al moslim dan??
Het is eigenlijk geen goede rede om moslim te worden om dan met je vrouw te kunnen trouwen.
Je moet het doen omdat je er zelf in gelooft en je doet het ook voor jezelf en allah.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
Ismael21
29-08-2002, 14:58
Omdat Allah de enige is die ooit beweerd heeft de schepper te zijn van alles.
Omdat het leven niet per toeval kan zijn ontstaan.
Omdat we naar Allah zullen terugkeren.
Muslimah
29-08-2002, 16:06
OMDAT IK VAN ALLAH HOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Muslimah
29-08-2002, 16:08
allahoe akbar
Origineel gepost door estela
Hoe lang ben je al moslim dan??
Het is eigenlijk geen goede rede om moslim te worden om dan met je vrouw te kunnen trouwen.
Je moet het doen omdat je er zelf in gelooft en je doet het ook voor jezelf en allah.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
Bijna 3 jaar nu. Moslim worden bleek achteraf een beter idee dan trouwen.:D
Sardientje
29-08-2002, 16:27
Origineel gepost door JunkieXL
Assalaamoe 3alaikoem wr wb wm,
Er zijn verschillende asbaab waardoor iemand moslim wordt. In jouw geval was het zo, dat je met een moslima wilde trouwen en je daarvoor moest 'bekeren'. Van daaruit ben je je naar ik begrijp echt gaan interesseren voor de islam.
Mag ik je een vraag stellen? Hoe doe je kennis op? Ik begreep dat je vrouw niet echt praktizerend is. Waar vind je je informatie? Ik denk dat je je als pas bekeerde moslim veel vragen stelt, naar wie ga je met je vragen?
Ik hoop niet dat je me brutaal vindt.
Moge Allah SWT je leiden en met jou alle moslims. Ameen...
Wassalaam,
Sardientje
Origineel gepost door Sardientje
Assalaamoe 3alaikoem wr wb wm,
Er zijn verschillende asbaab waardoor iemand moslim wordt. In jouw geval was het zo, dat je met een moslima wilde trouwen en je daarvoor moest 'bekeren'. Van daaruit ben je je naar ik begrijp echt gaan interesseren voor de islam.
Mag ik je een vraag stellen? Hoe doe je kennis op? Ik begreep dat je vrouw niet echt praktizerend is. Waar vind je je informatie? Ik denk dat je je als pas bekeerde moslim veel vragen stelt, naar wie ga je met je vragen?
Ik hoop niet dat je me brutaal vindt.
Moge Allah SWT je leiden en met jou alle moslims. Ameen...
Wassalaam,
Sardientje
Nou ja, voordien werd ik er ook al veel mee geconfronteerd. Heb namelijk veel Turkse en Marokkanse collegae. Enkelen van hen zijn echte, met de nadruk op echte, moslims. Het viel me altijd al op welk een innerlijke rust ze uitstraalden en werd daardoor beetje bij beetje meegezogen in die houding. Ze zeiden ook vaak tegen mij dat ik geen Kaaskop ben maar een halve Turk. Ik praat dus op mijn werk wel over de Islam, mijn vrouw gaf me zeg maar het laatste zetje. Verder hoor ik hier nog wel eens het een en ander, zoas dat op je buik slapen bijvoorbeeld. Daar hadden ze in de fabriek ook nog nooit van gehoord. Werd ik de hele dag Haselhoef genoemd hahaha.:zwaai:
Jemal2002
29-08-2002, 17:35
Assalamu aleikum warahmatulah wabarakatuh
Wanneer een mens geboren wordt is hij/zij volkomen puur, vrij van zonden en Moslim. In de Koran word ons verteld dat de mens is gemaakt in de beste vorm en dat hij zijn leven op positieve wijze begint. Het is pas op een later tijdstip in het leven dat de omgeving van het individu ertoe kan leiden dat hij geloof en gedrag aanneemt dat in tegenspraak is met de Islam.
Door onze aanleg voelen wij diep van binnen allemaal de drang om ons doel in het leven te vinden; we weten allemaal dat we morele verantwoordelijkheden hebben en dat als dingen zo 'horen' te zijn als ze zijn Allah wel moet bestaan.
Omdat dit een onderdeel is van het menselijke karakter kan niemand beweren dat het feit dat zij niet geloven slechts een gevolg is van onwetendheid. Ongeloof is altijd, tot op bepaalde hoogte, een bewuste en zondige daad.
Op de dag des oordeels zal het geweten van de ongelovige zijn verdoemende bewijs zijn.
Ieder mens wordt als moslim geboren je moet alleen Allah (swt) herkennen en zijn profeten (zvmh) (shahada), hem aanbidden, hem dienen, zijn regels volgen en willen dat Allah (swt) jou leidt.
Ik ben een moslim omdat ik de intentie heb om mij aan deze 5 volgende regels te houden (of ze te doen):
1. Geloofsbelijdenis (Shahada)
2. Gebed (Salaat)
3. Armenbelasting (Zakaat)
4. Vasten (Ramadan)
5. Bedevaart (Hadj)
De islam is mijn licht om mij te leiden door het donker (het leven)
Carralle
29-08-2002, 19:15
Ik persoonlijk dingen heb meegemaakt die de waarheid bevestigen En al kan ik het niet naar jullie bewijzen omdat, elke gebeurtenis die ik voorleg zal worden verklaard als een leugen zal ik het jullie besparen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.