Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Welke boeken heb jij in je boekenkast?

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36

Umm_Muwahied
21-09-2008, 12:40

Heb zowel boeken als artikelen die zeker de moeite waard zijn om in je bezit te hebben. Heb het zowel in de laptop liggen als grotendeels uitgeprint en in mijn 'boekenkast' staan. Boeken over 3aqiedah: Where is Allaah Wala wal Bara according to the Salaf This Is Our Aqeedah(Creed) - muhammad al-maqdisy Things we should know about our faith The Three Fundamental Principles The Muslim's Belief. The Fundamentals of Tawheed The Creed Of The 4 Imaams The Authentic Creed - Bin Baz Sufficiency in Creed - Ibn Qudama Sharh Aqeedat-il-Wasitiyah Paradise and Hell-fire Nullifiers of Islam - Explanation LIMAZA_KAFARATUL_HUKOOMAAT Kitab At-Tawheed iqaamatul burhaan final General Precepts of Ahlus Sunnah wal-Jamaa'ah Foundations of the Sunnah DEMOCRACY- A RELIGION Conditions of la illaaha illallah Christians are Disbelievers Call to Tawheed Aqeedah Aqeedah At-Tahawiyyah Aqeedah al-Wasitiyyah - Ibn Taymiyyah Allahs Governance on Earth Al-'Akaa'id - Hassan Al-Banna Can makkah become darul-harb Doubts about voting The Basic Rule - Blood, honor, wealth of Disbelievers Refutation of salafipublications The Uthmani State We Are Ignorant Deviants! A Letter from the Imprisoned Advice_Regarding_‘Ubudiyyah The People of the Ditch The victory of Allah is near Boeken over Fiqh: Ethics of Disagreement - Taha Jabir al-Ulwani Fiqhus-Sunnah - Sayyid Sabiq Funerals How to Perform the Rituals of Hajj and Umrah Kitab Al-Salaah (The book of Prayer) By Nathif Jama Adam Mukhtasar al-Quduri Notes on Fiqhus-Sunnah of as-Sayyid Sabiq Performing Wudoo Prophets Prayer - Bin Baz Requirements of Jilbaab Studies in Usul al-Fiqh Taraaweeh The Conditions and Pillars of Salat The Night Prayer in Ramadaan The Prostration of Forgetfulness The Risala - A Treatise on Maliki Fiqh Times of Salah Usool ul fiqh Usul al Fiqh al-Islami Women & Hajj Beard between salaf & khalaf Looking at Women and Issue of Jilbaab Music - Haram Music and Singing Smoking - A social problem The Destructive Phase of the Television The ill effects of television Hadith: Sahih Bukhari Sahih Muslim An Introduction to the Science of Hadith Adab Al-Mufrad - Imam Bukhari 40 Hadeeth Qudsi Riyad-us-Saliheen Jihaad Defence of Muslim Lands Jihad Join the Caravan Khawarij and Jihaad Mashari Al-Ashwaq ila Masari al-Ushaaq The khawarij Zaad E Mujahid Fundamental Concepts Regarding Jihad Killing oneself Martyrdom_Operations Self-Sacrificial-Operations Targetting women and children The Du’aa - Weapon of the Believer What happened in America Kennis: 200 FAQ about Islam Khilafa Manners of scholar and talib ilm Path to guidance Taqwiyatul Iman - Partial What is knowledge Manhadj: Advicing Beware of takfir - Abu Hamza Al-Misri Enjoining Right and forbidding wrong Muslim Unity Qur’aan: English Translation of the Meaning Quran - Arabic Quran - Translation Touching The Quran Virtues of quran Verhalen: Al-Farouq Omar Ibnul-Khattab Ar-Raheeq Al-Makhtum Companions of the Prophet Stories Of The Prophets By Ibn Kathir Stories Of The Quran By Ibn Kathir Tafsir: Adwa al-Bayaan (Tafsir) Tafsir Ibn Kathir - Vol. 10 Tafsir Surah Al-Maun Tafsir Surah At-Tawba Tafsir Surah Yassin al-Walaa wal-Baraa Ad-Dalaa'il Fi hukm Muwalat Ahl Al-Ishrak Kufr of those who assist america Millat Ibrahim Overige: al-Uboodiyah - Ibn Taymiyyah Blind following of madhhabs Causes Behind The Increase and Decrease of iman Guarding the Tongue Hisnul Muslim Peace treaties with the jews Saudi and the UN The Ideal Muslim The Ideal Muslimah The Life of this World is a Transient Shade The many dangers of the tongue The Most Excellent Manner of Seeking Forgivness Wisdom behind laws regarding woman De angsten van de hel Boigrafie van de Profeet Muhammed Tuinen der oprechtheid De geneeskunde van de Profeet De dood, het graf en wat erna gebeurt Jesus in de Islam en de Quraan Roqiah Christendom: 101 Contradictions In The Bible Bible Qoutes Christianity Combat kit If Jesus was God..... Jesus - not GOD Mass killings approved Muhammad in the Bible Oneness of God Problems with the Old Testament The truth about Jesus Women in the Bible Shia: Al-Kafi - The Bukhari of Shi'ism citates from shi'ah books Collection of Articles Shia exposed Shirk to call Ali The creed of shia The difference between Muslims and Shias

Umm_Muwahied
21-09-2008, 12:43
En nog veeel meer, als ik tijd heb plaats ik die misschien ook. Nu nog allemaal uitlezen.

dutchSaliha
21-09-2008, 15:56
Masha'Allaah wat veel! Waarom heb je zoveel Engelse boeken, als ik vragen mag?

Imane_Arab
21-09-2008, 16:04
Heb er niet zoveel. - Aantal Quraans - Djoez 'Amma - De Heilige Quraan (NL-AR) -Verboden (die door de mens orden verwaarloosd en waarvan hij afstand moet nemen). Door Muhammedd Salih al-Munajjid. -Vragen die vaak gesteld worden door vrouwen. Door Shaykh Ibn Salih Al 'Uthaymin. -De tekenen voor de Dag des Oordeels. Door Ibn Kathir. -Wees niet bedroefd -De ideale moslimvrouw -Ik leer bidden -Achlaaq -Doe'a -Halal en Haram En nog Arabische boeken, waaronder 'Tafsir al-7ilm'. En wil er nog véél meer, inshallah.

Islamiya_26
21-09-2008, 18:03

Het is een topboek en de schrijver is een grote sheik. Salaam alikoum wa'rahmatoellah zuster het is dr. Qarnie... Vraag: Veel jongeren luisteren naar de cassettebandjes van Salmaan al-`Auwdaa, Safar al-Hawaalie, Mohammed Sa`ied al-Qahtaanie en Aa`id al-Qarnie. Adviseert u deze jongeren om te stoppen met het luisteren naar hun cassettebandjes of niet? Antwoord: Ja. Omdat er misschien iets in hun cassettebandjes zit wat deze jongeren niet begrijpen en erdoor misleid worden, en het is reeds opgemerkt dat zij uitspraken hebben die niet goed zijn. Het is zelfs van hetgeen wat passend is om te laten en ervan terug te keren. Aa`id al-Qarnie (moge Allaah hem standvastigheid schenken) is reeds teruggekeerd van zeventien zaken, en wij wensen dat hij terugkeert van het resterende, waaronder zijn uitspraak: Bidt en vast wat jij wil, want de Religie herkent de aanbidder niet die bidt en vast. Jij bent slechts een priester onder de rabbijnen, jij bent niet van Ahmed. Dit volstaat als berisping. Dus ik zeg dat dit soort uitspraken en de uitspraken van Salmaan en sommige uitspraken van Safar, kunnen fouten bevatten die alleen de geleerden herkennen, en het beste voor de simpele student van de kennis is dat hij het luisteren van deze cassettebandjes laat. Shaych Ahmed ibn Yahyaa an-Najmie er was nog iets maar moet ik even aan een zuster vragen want wil geen fouten maken straks zeg ik iets wat niet helemaal klopt.. inshaAllah.

Mo_Real
21-09-2008, 18:15
Een aantal voorbeelden: 1.Manhaj Almoslim van Aboe Bakr Aldjazeeri. 2. Rijaad Saliheen van Nawawi. 3. Fatwa Annabi fi Assalaa van Ibn Al9ajjiem 4. Asbaab Annoezoel van Annisaboeri. 5. Saheeh Muslim... 6. Een bundel Fatwa's van Bin Baaz 7. Fas-Aloe Ahl Athikr van Khalid Jundi

Hanane_tanger
21-09-2008, 19:11
Ja idd, maar dat vind ik ook wel weer passen hoor. Krijg je wel bijzonder gevoel bij. Maar ik hoorde van een broeder dat die groene ook vertaald zou zijn door ene '....' beweging.. Hoe was het nou. Elemiya ofzo. Al.....ia. En dat het daarom niet goed zou zijn :o De blauwe las ik altijd in de moskee op vrijdag, soera al kahf. Die kan ik bijna wel dromen. Oeh ja die vind ik mooi vertaald, zal eens kijken hoe die in mijn andere qoeraan staat. Salamoe 3alaikoem Heb je voor mij een plaatje van de blauwe koran? Dan kan ik zien hoe het eruit ziet en weet je ook waar ik het boek kan bestellen? Ik zou em graag willen lezen..

aboe_roewayfie3
21-09-2008, 19:16
ik heb een hele waslijst aan boeken in me kast, maar niemand die ze leest:(

Imane_Arab
21-09-2008, 19:17
ik heb een hele waslijst aan boeken in me kast, maar niemand die ze leest:( Jij ook niet?

dutchSaliha
21-09-2008, 20:12
Salamoe 3alaikoem Heb je voor mij een plaatje van de blauwe koran? Dan kan ik zien hoe het eruit ziet en weet je ook waar ik het boek kan bestellen? Ik zou em graag willen lezen.. Het is deze: http://www.islamproducten.nl/de-koran-in-het-nederlands-en-arabisch.html En op deze site is ie ook t voordeligst, laatst nog onderzoek naar gedaan, meestal is ie 30 euro. Hoop dat je er veel kennis uit op zult doen insha'Allaah

Hanane_tanger
21-09-2008, 20:40
Het is deze: http://www.islamproducten.nl/de-koran-in-het-nederlands-en-arabisch.html En op deze site is ie ook t voordeligst, laatst nog onderzoek naar gedaan, meestal is ie 30 euro. Hoop dat je er veel kennis uit op zult doen insha'Allaah Djazak Allah oekhairan.. Chokraan zuster.. Ik heb em meteen besteld en Incha'allah zal ik er wat van leren..

Umm_Muwahied
21-09-2008, 20:54
Masha'Allaah wat veel! Waarom heb je zoveel Engelse boeken, als ik vragen mag? Mijn arabisch is helaas (nog) niet goed genoeg om boeken te lezen en zodanig te kunnen begrijpen om het te praktiseren. Zodoende heb ik gekeken naar de vertaling die het dichtst bij het arabisch is, en dan kun je beter engels nemen dan nederlands. En hamdulilah is mijn engels wel goed. Mijn doel is om het arabisch compleet onder de knie te krijgen, maar totdan is engels de beste keus.

Umm_Muwahied
22-09-2008, 11:13

Dit zijn nog een aantal: Sufiyyah: Condemning the Practice of sufis Naqshabandi Philosophy Tawassul The Naqshabandi Tariqah Unveiled The other side of sufism Various Fataawa About Sufis Judaism: Some teachings of Talmud Jews Racism Boycott!! http://www.picupload.nl/uploads/1lpnwr1t1pe9p9wm8jic39sneou12xp.jpg

Hajkal
22-09-2008, 11:42
Hoeveel boeken heb ik in mijn boekenkast? Een stuk of 100 misschien? Hoeveel daarvan heb ik volledig gelezen? Dan vallen er opeens heel veel af. Hoeveel van de boeken die ik gelezen heb, heb ik omgezet in daden? Met dit soort vragen, vraag ik mijzelf toch af of ik al die boeken wel verdien.

Umm_Muwahied
22-09-2008, 12:05
Hoeveel boeken heb ik in mijn boekenkast? Een stuk of 100 misschien? Hoeveel daarvan heb ik volledig gelezen? Dan vallen er opeens heel veel af. Hoeveel van de boeken die ik gelezen heb, heb ik omgezet in daden? Met dit soort vragen, vraag ik mijzelf toch af of ik al die boeken wel verdien. Misschien dat je het juist als een aansporing/een uitnodiging moet zien, om die boeken eens op te pakken en uit te lezen. Ik heb zelf ook veel boeken/artikelen, te veel om ze allemaal te kunnen uitlezen, maar elke boek en elke artikel heeft mijn interesse en iedere keer weer probeer ik er voor te gaan zitten en begrijpend te lezen. Dus niet even snel snel uitlezen, maar elke woord en elke betekenis tot me door te laten dringen. Dit neemt veel tijd in beslag en daardoor heb ik geen gelegenheid kunnen vinden een grotendeel te lezen. Maar het feit dat is ze in mijn bezit heb, maakt alles een stuk makkelijker. Want stel dat ik iets nodig heb, of er onstaat een situatie waar ik geen weet over heb, dan kijk ik tussen mijn boeken of er een boek te vinden is die daarover gaat en dan kan ik er zo kennis over uithalen. Dus hamdulilah.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36