Bekijk volle/desktop versie : Welke boeken heb jij in je boekenkast?



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

06-01-2008, 20:53

Citaat door Sheikh:
Van alles en iedereen


haha dat zijn er veel.

oke waar uit heb je het van meeste geleerd.

toch niet van alles en iedereen

06-01-2008, 21:08



Citaat door Islamiya_26:
haha dat zijn er veel.

oke waar uit heb je het van meeste geleerd.

toch niet van alles en iedereen


Van de grote geleerden

06-01-2008, 21:21

Citaat door Sheikh:
Van de grote geleerden



ik durf echt niet meer door te vragen

06-01-2008, 22:04
Lezen jullie ook boeken die niks met de islam te maken hebben? Zoals de vliegeraar en duizend schitterende zonnen: )

07-01-2008, 15:19



Citaat door dutchSaliha:
Assalamoe alleikoem wa rahmatullahi wa barakatuhu,

De boeken die iets met de Islaam te maken hebben:

De Koran (Arabische en een Nederlandse)
De drie grondbeginselen en hun bewijzen - Mohammed Bin Abdelwahaab
Alle daden worden volgens de intentie beoordeeld - ... (uitgeverij Noer)
'Bevrijd door Allah-waarom een moslimvrouw niet hoeft te gehoorzamen aan haar mannen' - Fadoua Bouali
De Koran verstaan - Anton Wessels
Een kennismaking met de Islaam - Shayk Abdoel Aziez ibn Abdoellah ibn Baaz (vertaling Mohammed Khalid ibn Marius Brinkman)
Uitleg van de pilaren van al-imaan - Sheikh Mohammed Saalih Al-Oethaymien
Basisprincipes van de Islam - Mohammed Ali Al-Khoeli
Islam en Christendom in de Bijbel - Sayed R. Ali
Gids voor gebed - ... (uitgeverij Noer)
Vasten in de Ramadan-zoals de Profeet het verrichtte - Sjeich Salim Al Hilaali & Sjeich Ali Hasan Ali Abdoel-Hamied
Veertig Hadies - Imam An-Nawawi
Basisboek Islam- Sofjan S. Siregar
De ideale Moslimvrouw - Muhammed Ali Al-Hashimi
Mijn zuster zo willen Allah en Zijn Boodschapper dat je bent! - Shaykh Amr Abd al-Mun'im Salim
De Koran leren lezen - S. Muhammed Tufail
Het handboek voor Moslimvrouwen - Huda Khattab
Mohammed-De laatste Profeet een voorbeeld voor alle tijden - Sajjid Aboe Hasan Ali Nadwi
Het laatste deel van de Qoer-aan Djoez AmmaVertaling en Transcriptie - ...
Citadel van de moslim - smeekbedes uit de Qor-aan en de Soennah - Sheikh Sa'id Ibn Ali Ibn Wahf Al-Qah'taani

En verder leen ik ook veel uit de bieb

Deze kan ik echt enorm aanbevelen, als je dit leest zie je in wat het Christendom is (een voorloper van de Islaam, met dezelfde zuilen, normen en waarden en dat Iesa dezelfde dingen zei als Mohammed (salla allahu aleyhi wa sallam) ) en dan zie je in dat Moslims eigenlijk echte Christenen zijn, zoals het gezegd wordt in het boek. Vooral voor Christenen die twijfelen over een stap naar de Islaam, is dit boek een must

07-01-2008, 15:23

Citaat door pumba20:
Lezen jullie ook boeken die niks met de islam te maken hebben? Zoals de vliegeraar en duizend schitterende zonnen: )

De eerste heb ik zelf en heel vaak gelezen, de tweede voor de helft gelezen en die wil k nog wel eens lenen...
Maar ze hebben wel een beetje iets met de Islaam te maken..

07-01-2008, 16:13

Citaat door dutchSaliha:
De eerste heb ik zelf en heel vaak gelezen, de tweede voor de helft gelezen en die wil k nog wel eens lenen...
Maar ze hebben wel een beetje iets met de Islaam te maken..


Hij schrijft gewoon ERG goed.

07-01-2008, 16:30

Citaat door pumba20:
Hij schrijft gewoon ERG goed.

Ja dat zeker... Oeh, alsof je de warme zon op je huid voelt schijnen, alsof je het Afghaanse woestijnzand tussen je haren voelt..

07-01-2008, 16:54

Citaat door pumba20:
Lezen jullie ook boeken die niks met de islam te maken hebben? Zoals de vliegeraar en duizend schitterende zonnen: )


Mein Kampf?

07-01-2008, 18:45

Citaat door dutchSaliha:
Ja dat zeker... Oeh, alsof je de warme zon op je huid voelt schijnen, alsof je het Afghaanse woestijnzand tussen je haren voelt..


AHHHHH... jij begrijpt mij....thx sister!

Of is dit sarcasme? hihi

07-01-2008, 18:49

Citaat door dutchSaliha:
Deze kan ik echt enorm aanbevelen, als je dit leest zie je in wat het [COLOR="black"]Christendom is (een voorloper van de Islaam, met dezelfde zuilen, normen en waarden en dat Iesa dezelfde dingen zei als Mohammed (salla allahu aleyhi wa sallam) ) [SIZE="3"]en dan zie je in dat Moslims eigenlijk echte Christenen zijn, zoals het gezegd wordt in het boek.[/SIZE] Vooral voor Christenen die twijfelen over een stap naar de Islaam, is dit boek een must[/color]


wat bedoel je daarmee

07-01-2008, 18:49

Citaat door just_palestin:
Mein Kampf?


Nee, dat boek heb ik niet gelezen... dat boek is toch verboden in Nederland?

Herinneringen aan Anne Frank is 'n aanrader.. geschreven door Miep Gies..echt 'n mooi boek.

07-01-2008, 21:03



Citaat door Islamiya_26:
wat bedoel je daarmee

Dat was de steling van dat boek.
Als je zou doen was Iesa deed en wat de Bijbel zegt dat je moet doen, zou je praktiserend Moslim zijn (behalve dat je dus 1 Profeet en 1 geopenbaard Boek mist). Terwijl het Christenen zouden moeten zijn die de Bijbel volgen en Iesa volgen. Dus als Moslim ben je een goede Christen

Klinkt een beetje vaag maar toen ik het las klonk het heel aannemelijk. Ik heb dit dus niet zelf bedacht, dat zegt dat boek..

07-01-2008, 21:04

Citaat door pumba20:
AHHHHH... jij begrijpt mij....thx sister!

Of is dit sarcasme? hihi

Nee serieus! Oeh, als hij terug gaat Afghanistan in... En met die vlucht eruit, in die tank met zo weinig zuurstof... Ik was er gewoon.

07-01-2008, 21:55

Citaat door pumba20:
Nee, dat boek heb ik niet gelezen... dat boek is toch verboden in Nederland?

Herinneringen aan Anne Frank is 'n aanrader.. geschreven door Miep Gies..echt 'n mooi boek.


Ja, het is verboden.

En een gevaarlijk boek heb ik gehoord.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36