Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bedelaars!

sihemB
28-08-2002, 23:46

Hoi allemaal Ik wou effe een verhaal kwijt en ik wou jullie mening hier over horen. Vanmidag rond 2 uur liep ik met een goeie vriendin van me op centraal station in A'dam, en ik werd opeens tegengehouden door een man van rond de 30 jaar en hij begon arabisch tegen me te praten, maar ik praat en versta geen arabisch, aan zijn uiterlijk te zien was het een bedelende junk, dus ik was best bang en ik wou m gewoon geld en eten geven om van m af te zijn, maar mijn vriendin werd boos op me en trekte me mee en zij dat ik geen geld moest geven dus die man loopt me weer achterna en vraagt me nu in het berbers of ik geld en eten voor m heb want hij had al een lange tijd niets gegeten waarop ik antwoord w8 effe even kijken of ik wat heb, dus die vriendin schreeuwt tegen me en trekt me mee en die man bleef staan. Op de weg naar de stad hadden we een hele ruzie en discussie over wat er was gebeurt, want zij vind namelijk dat je junkies geen geld moet geven want ze hebben het er zelf nagemaakt. Maar ik vond het gewoon zo zielig en vooral omdat het een landgenoot was, ik denk er nog steeds aan en ik zit er nog steeds mee dat ik m niets heb kunnen geven. Zal allah mij hier voor straffen of niet. Wat vinden jullie ervan? Kan het wel of kan het niet een junk geld geven of wat te eten. sihem :zwaai:

pannenkoek
28-08-2002, 23:49
je moet een junk nooit geld geven anders koopt ie er gelijk drugs mee, want hij loopt nie voor niks rond op het station waar dealers meestal drugs verkopen. geef 'm beter een broodje.

tonk
28-08-2002, 23:54
Ik geef zelf altijd wat als een bedelaar erom vraagt. Ik bedoel, hij/zij vraagt het niet voor niets toch? Maar nou las ik laatst dat als je echt begaan bent met bedelaars en daklozen, dat je dan beter geld kunt geven aan hulpinstanties. Dan gaat het geld namelijk naar een goed bed voor de nacht in plaats van naar een volgend shot. En dat vond ik eigenlijk wel zinnig klinken.

Fatomaat
29-08-2002, 00:24
Ik had dus een keer iemand die vroeg dus ook geld omdat hij honger had. Ik zei tegen hem: nou meneer ik geef je geen geld, maar ik wil wel iets te eten voor je kopen. Nou en toen hoefde het van hem ineens niet meer. Kijk dan weet ik ook wel hoe laat het is. Dus ik geef liever geen geld maar wel te eten, dan weet ik in iedergeval dat het niet aan drank en/of drugs wordt besteed. Over bedelen gesproken, heeft er iemand nog wat euro's voor me? Mag ook wel ietses meer zijn. Ik koop er echt wallah geen drank en/of drugs mee :D

Junkie
29-08-2002, 00:39

Maar was je nou bang of vond je het zielig voor me.

sihemB
29-08-2002, 11:47
Origineel gepost door JunkieXL Maar was je nou bang of vond je het zielig voor me. eerlijk gezegd had ik gewoon medelijden en ik was ook wel een beetje bang......... sihem :zwaai:

sihemB
29-08-2002, 11:48
Origineel gepost door killer sihemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm i love you, waarneer kan ik opgenomen worden bij de riagg Morgen heb ik wel effe tijdf voor je hhahhahaah maar alles goed?? sihem :zwaai:

Hindaatje
29-08-2002, 11:59
je kan ze inderdaad beter iets te eten geven dan geld,want dan heb je erg veel kans dat ze drugs gaan kopen.. p.s ik denk niet dat allah je hiervoor zal straffen;) liefs Hinda

Sjakie
29-08-2002, 12:21
Vroeger was ut...heb je misschien 50 cent(gld) voor me... Tegenwoordig is ut ....heb je 50 EURO cent voor me....DaMn...die gasten schieten ook gelijk met de markt omhoog... Mah goed...geef NOOIT geld...en tjah...etuh willen ze nieh accepteren...dan houd ut op hé... Al3afriet

jay
29-08-2002, 12:53
Als je zegt: "weet je wat ik loop met mee om wat voor je te kopen" dan zie je ze altijd aarzelen van zal ik het doen of niet. Meestal zeggen ze nee ik koop het later. Dan weet je dat er een luchtje aan hangt. eerst zeggen ze ik heb de hele dag niet gegeten dan wil hij het uitstellen en als je weg loopt zonder iets te geven schelden ze uit of vragen ze kean shi garo greetz jay

sihemB
29-08-2002, 22:59
eey mensen bedankt voor de reacties allemaal ik heb er wel wat van geleerd ik zal dit keer niet overwegen om een junk geld te geven maar toch maar eten ofzo wil ie het niet kan ie verder gaan sloeberen. Ik hoop dat allah mij hier niet voor zal straffen..... kuzies sihem :zwaai:

7eloua
29-08-2002, 23:11
´t is natuurlijk beter om ze iets te eten te geven, maar (er is een maar) er kwam een keer een bedelaar om geld vragen en toen bedacht ik me dat ik nog een gevulde koek had en wou het aan hem geven, dus ik vroeg hem of hij het wou hebben en hij zei gewoon nee liever niet.. ????? het was een verpakte koek dus aan de hygienne moet hij niet gedacht hebben, hij zag er best wel uit alsof hij al een tijd niet gegeten had dus...