Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wettelijk getrouwd, maar... SPIJT!!!

Pagina's : [1] 2 3 4

Alive
12-11-2003, 19:34

Lieve broeders en zusters, ik zit met een groot probleem, ik ben sinds een jaar wettelijk getrouwd met (dus op papier) maar ik heb er nooit echt achter gestaan :( t is NET geen uithuwelijking geweest, maar... naarmaate ik die persoon ken des te meer ik NIETS meer met m te maken wil hebben.. kortom, ik wil van m af!!! :kwaad: Maar... ik durf er niet voor uit te komen :( ik ben echt wanhopig :confused: Wat zou JIJ doen :confused: je mening/advies betekent veeeel voor mij, dus aub reageer, en Allahoe Allem, kom je met iets dat mij zou bevrijden van deze ellende :) Ik hoop dat jullie een beetje de ernst van de situatie kunnen begrijpen en de moeite nemen om mij te helpen (in deze heilige maand) jullie zuster in Islam.

karima001
12-11-2003, 20:03
Oei, dat is een moeilijke...tja ik weet niet oegti, ik denk dat je het er gewoon met je moeder over moet hebben, of een zus als je die heb..misschien dat die je verder kunnen helpen... Anyway vertrouw op Allah swt dan komt alles goed Insha Allah... Asalaam Wa Alikoum

mientje007
12-11-2003, 20:33
heel vreemd maar op een of ander manier hoor ik dat steeds vaker. ik heb zoiets denken mensne niet na voordat zo een besluit nemen, dit is dan ook echt niet persoonlijk bedoeld. maar ik vind het echt zonde. de fout ligt dan voor een groot gedeelte bij de ouders, die moeten eerst hun zoon/dochter goed inlichten voordat ze hen zo een besluit laten nemen. En Alive ik verwijs je echt naar je moeder of je zus,

OUIDAD1
13-11-2003, 08:59
Ik hoor ook veel van zulke situaties de laatste tijd. Hetoverkomt ook jongens hoor die omwille van hun ouders met die ene nicht uit marokko trouwen. En als ze eenmaal ja hebben gezegd en het dichtbij komt......realiseren ze zich dat ze een enorme fout hebben gemaakt. Als jij serieus denkt dat je niet met je man kan trouwen(praktijk) en dat het uiteindelijk toch misloopt, dan adviseer ik je om er zsm over te praten met je moeder/zus . Want geloof me maar meid, je kan beter nu kappen dan straks als je je eer en maagdelijkheid kwijt bent.

OUIDAD1
13-11-2003, 11:06

OUIDAD! eer en maagdelijkheid is niet belangrijk lieverd... Marokkaantjes roddelen toch wel... maagd of geen maagd... Ik(en overig 99.9% van maroc) ben het niet met je eens. Eer en maagdelijk stonden bij mij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeel hoog in het vaandel voordat ik ging trouwen en nog steeds. Ik vind het belangrijk dat als een meisje trouwt dat ze hem die twee dingen kan schenken(andersom ook natuurlijk) en als deze meisje gaat trouwen in praktijk en ze zal later scheiden..dan zijn die 2 dingen GONE WITH THE WIND...vooral omdat ze van te voren al weet dat ze niet met deze man wil huwen. Nou hoe voel je je dan....ik heb het dan niet over de roddels, maar over je eigen gevoel en geweten en dignity!!!!!!

OUIDAD1
13-11-2003, 11:47
Hi lalla-tarifescht: ik zie het ook niet als aanval. Ik denk dat jij in totaal andere omgeving bevindt dan ik. Ik wete niet hoe het is natuurlijk om in zo een situatie te zitten maar een ding weet ik wel: en dat is dat het huisje,boompje,beestje voormij erg belangrijk is. En daarvoor moet je een gelukkig huwelijk hebben. En tuurlijk als je al in kuthuwelijk zit dat je als eerste eruit wil komen(op gegronde redenen),.maar ik zou ook meteen denken....wat nu met mn toekomst...kom ik ooit een man tegen die mij accepteert als gescheiden vrouw???? en daarnaast weet ik niet of ik me ooit lekker zou voelen als ik zou hertrouwen omdat je nou eenmaal al het bed hebt gedeeld met een ander..snappiie. Maar misschien ben ik wel te naief omdat ik gewoon getrouwd ben met een geweldige gozer die ik eerst goed heb leren kennen en waarvan ik nog steeds kriebels van heb. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het anders zou kunnen zijn. en daarnaast proef ik een beetje bitterheid in je mail, ik denk dat jijzelf of een goede bekende in zelfde schuitje zit of heeft gezeten.....klopt dit?

Najiha
13-11-2003, 12:43
Origineel gepost door OUIDAD1 OUIDAD! eer en maagdelijkheid is niet belangrijk lieverd... Marokkaantjes roddelen toch wel... maagd of geen maagd... Ik(en overig 99.9% van maroc) ben het niet met je eens. Eer en maagdelijk stonden bij mij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeel hoog in het vaandel voordat ik ging trouwen en nog steeds. Ik vind het belangrijk dat als een meisje trouwt dat ze hem die twee dingen kan schenken(andersom ook natuurlijk) en als deze meisje gaat trouwen in praktijk en ze zal later scheiden..dan zijn die 2 dingen GONE WITH THE WIND...vooral omdat ze van te voren al weet dat ze niet met deze man wil huwen. Nou hoe voel je je dan....ik heb het dan niet over de roddels, maar over je eigen gevoel en geweten en dignity!!!!!! Wat een onzin eer en maagdelijkheid :rolleyes: het geluk komt op de eerste plaats en daarbij nog is de jongen nog maagd?? Yeah right dacht het niet ik ben het helemaal eens met lalla-tarifescht marokkanen roddelen toch en moeten altijd wel iets verzinnen om een schepje erboven te doen en mensen te verlagen ...

Najiha
13-11-2003, 12:46
Origineel gepost door OUIDAD1 Hi lalla-tarifescht: ik zie het ook niet als aanval. Ik denk dat jij in totaal andere omgeving bevindt dan ik. Ik wete niet hoe het is natuurlijk om in zo een situatie te zitten maar een ding weet ik wel: en dat is dat het huisje,boompje,beestje voormij erg belangrijk is. En daarvoor moet je een gelukkig huwelijk hebben. En tuurlijk als je al in kuthuwelijk zit dat je als eerste eruit wil komen(op gegronde redenen),.maar ik zou ook meteen denken....wat nu met mn toekomst...kom ik ooit een man tegen die mij accepteert als gescheiden vrouw???? en daarnaast weet ik niet of ik me ooit lekker zou voelen als ik zou hertrouwen omdat je nou eenmaal al het bed hebt gedeeld met een ander..snappiie. Wat nu met je toekomst? Allah heeft het zo gewild en alles gebeurt met een reden en als je zo al denkt wie moet me hebben als gescheiden vrouw dan zou ik zeggen meer zelfvertrouwen hebben als mannen alleen een maagdje willen en geen gescheiden vrouw dan mankeert er iets bij hun en zijn ze in mijn ogen geen moslimman die de regels van de islam toepassen en geen dien hebben :zwaai:

Alive
13-11-2003, 13:15
Origineel gepost door Roosje Wat is de reden dat je niet wil? En als je echt zeker bent van je zaak dat je niet meer wil, moet je het echt niet doen..............praat hierover met je moeder. t is veeeeel makkelijker gezegd dan gedaan! maar ik neem je niets kwalijk meid, jij weet niet hoe t is om in zo'n situatie te zitten (ik hoop dat dat ook nooit zover hoeft t komen) Allahi Ster!!! at ik nu meemaak gun ik mn grootste vijand niet!!! en de antwoord op je vraag stuur ik je via pm.

Alive
13-11-2003, 13:42
Origineel gepost door mientje007 heel vreemd maar op een of ander manier hoor ik dat steeds vaker. ik heb zoiets denken mensne niet na voordat zo een besluit nemen, dit is dan ook echt niet persoonlijk bedoeld. maar ik vind het echt zonde. de fout ligt dan voor een groot gedeelte bij de ouders, die moeten eerst hun zoon/dochter goed inlichten voordat ze hen zo een besluit laten nemen. En Alive ik verwijs je echt naar je moeder of je zus, moeder en zus... KUNNEN me niet helpen, al zouden ze t willen, en ik denk dat iedereen mij de schuld zal geven, dat ik eerder had moeten "nadenken" daarover... maar Wallahi, ik heb er nooooit achter gestaan, t ging als volgt: mijn vader kwam ermee, na een hele verhaal, en zoals wij in t marokkaans zeggen: "rm3ani" zei hij: "en, wil je of niet?" dus met andere woorden, hij liet me geen keus, hij vroeg t omdat t maar "moest" ze3ma, dat men niet zal zeggen: ze is uitgehuwelijkt....maar hij verwacht geen enkel ander antwoord dan: JA! Dus dr is eigelijk meer spake geweest van ANGST dan "spijt" want ik heb er nooit achter gestaan :( ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben, kan begrijpen dat t moeilijk te vatten is... tja, over de situatie waar ik nu in zit, denk je niet zomaar over na.....pas als je dr ZELF inzit! :( maar ik hoop voor alle moslimzusters dat ze nooooit zoiets hoeven mee te maken...

oem_roekaya
13-11-2003, 14:12
Salaam eleykoem rachmatoellah wabarakatoe zuster ten eerste moge Allah swt je pijn verzachte inscha Allah!!! het is heel erg moeilijk voor je dat kan ik begrijpen zo te horen ben jij nog niet getrouwd voor de islam? als dat niet zo is zuster dan Alhemdoelilah de wet is niks zuster Allah swt kijkt alleen of jij nikaah hebt (een huwelijkscontract in de islam) dus ik zou graag even van je willen horen of je nu wel ofn iet voor de islam getrouwd bent? inscha Allah

welo
30-11-2003, 18:01
Een tip voor meisjes die trouwplannen hebben. Probeer het trouwen op papier zo lang mogelijk uit te stellen tot vlak voor de bruiloft. Het komt maar al te vaak voor dat na de verloving er wettelijk getrouwd wordt en de werkelijke bruiloft pas over een half jaar of jaar plaats vindt. In de tussentijd kan er van alles gebeuren. Als er niet wettelijk getrouwd is en het gaat mis dan zeggen jullie elkaar vaarwel. Maar ben je wel wettelijk getrouwd en het gaat mis voor de bruiloft ja dan heb je weer zeeen van tijd nodig om het ongeldig te maken vooral als hij dan niet meewerkt.

zeg_het_maar
30-11-2003, 18:30
ben het eens met lalla en met ouidad al helemaal niet.

Alive
30-11-2003, 19:36
[QUOTE]Origineel gepost door oem_roekaya [B]Salaam eleykoem rachmatoellah wabarakatoe zuster ten eerste moge Allah swt je pijn verzachte inscha Allah!!! Amien!!!!!!!

Alive
30-11-2003, 19:39

[QUOTE]Origineel gepost door welo [ ik had geen keus!!!!!!

Pagina's : [1] 2 3 4