Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Muziek........mag Je Daar Naar Luisteren Tijdens De Ramdan????

Pagina's : [1] 2 3

mohammed_b74709
12-11-2003, 15:31

Ik wou jullie vragen of jullie misschien weten of het HARAM is in de ramadan om muziek te luisteren??? Graag u reactie hierop :zwaai: maa salaam

mohammed_b74709
12-11-2003, 15:33
oja dan bedoelde ik eigenlijk muziek luisteren tijdens het vasten??? of je ramadan nog telt???

AlHoceima_Leila
12-11-2003, 15:55
of het meetelt weet ik niet maar muziek luisteren is zowiezo al haram duss ik hoop dat je hier wat aan hebt

Selina
12-11-2003, 15:56
Of de ramadan dan nog telt daar kan niemand je een antwoord op geven,maar muziek is haram en niet alleen in de ramadan

mohammed_b74709
12-11-2003, 16:17

ik weet wel dat haram is maar bedoel als je gaat luisteren tijdens het vasten>>>>maar helaas dat iedereen wel muziek luistert >>> anders zouden mensen zonder tv moeten leven want daar wordt bijna niks laten zien dan muziek.

mohammed_b74709
12-11-2003, 16:19
En vooral op schotel komt alleen maar muziek denk maar aan het begin van programma's. lella fatima maar bedankt voor jullie reacties

laboudanda
12-11-2003, 22:57
Ok ik zit op mijn STAGE/WERK whatever....en ik hoor 24 UUR van die Moezik die jou gek maakt......ok moet ik dan tegen al die Kaas Souflés zeggen dat ze de radio moeten uitzetten de hele maand? Uhh...dan heb ik sowiesoo een 3 als eindcijfer binnen oh yay! NEXT!

FEALTJE
13-11-2003, 22:18
kaas souflés :lol:

Khalid1980
13-11-2003, 22:30
salaammoe 3alaykoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoeh best broeders en zusters, Ik wou jullie vragen of jullie misschien weten of het HARAM is in de ramadan om muziek te luisteren??? Muziek is een grote zonde en daar is een duidelijke consensus over. Volgens Abu Haneefa, rahimoeAllahi, is het zelfs koefr! Maar wat nog erger is, tijdens de ramadan zal je goede daden 70 malen verdubbeld worden, en je slechte daden zal natuurlijk ook zwaarder wegen wanneer het geen ramadan is, dus denk maar na. oja dan bedoelde ik eigenlijk muziek luisteren tijdens het vasten??? Het zal je vasten niet verbreken. Maar je moet wel beseffen waarom je ramadan doet. Het is niet zo... 'oh het is ramadan... ik ga even op dieet .. en s'avonds ga ik lekker uitgebreid eten.. en dit zie ik als traditie en de islam komt niet bij me op'.. lekker herira eten enzo... en denken dat het deze maand een makkelijke maand is ......... Vergeet dat maar. Allah zegt in de Qoran (interpretatie) 'O jullie die geloven, het vasten is jullie verplicht, zoals het ook verplicht was voor hen vóór jullie, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen' (2:193) Allah zegt hopelijk zullen jullie Allah vrezen. Wie zal Allah vrezen wanneer hij zondigt? Denk maar over na. De maand ramadan is om jezelf te verbeteren en om een sterke imaan te ontwikkelen. wa salaaammoe 3alaykoem

Aichake
13-11-2003, 22:52
salaam lees hier ,er heeft iemand een topic van hadtid geplaatst van amr khalid over de ramadan.lees het. daar vind je ook wat de ramadan ongeldig maakt.

mohammed_b74709
14-11-2003, 01:15
Ja maar het is tegenwoordig een hele gewoonte om muziek te luisteren want niemand kan zonder muziek leven of je zal geen tv of radio mogen luisteren en geen marokkaanse bruiloften bezoeken en trouwens bijna overal waar je heen gaat hoor je muziek kijk op school en op je werk en dergelijke Je zou dan ook niet zeggen van doe aub de muziek uit tegen die mensen die daar van genieten. En trouwens ik ken bijna niemand die NIET naar muziek luistert. Maar dat het haram is dat wist ik eigenlijk wel maar of het je vasten kon verbreken daar kom ik nu achter door het antwoord van khalid1980. Wel raar dat het niet je vasten verbreekt maar ik luister zelf wel naar muziek maar dan niet overdag in de ramadan. Wou ik jullie nog bedanken voor jullie reacties allemaal en moge allah jullie ook allemaal bijstaan. wa salaam

misstomatisch
14-11-2003, 12:44
Origineel gepost door mohammed_b74709 Ik wou jullie vragen of jullie misschien weten of het HARAM is in de ramadan om muziek te luisteren??? Graag u reactie hierop :zwaai: maa salaam :eek: Eigelijk mag je nooit muziek luisteren................. :eek: :boogie:

MocrowGirlBella
15-11-2003, 00:06
Geen muziek:eek::maf: :zwaai: Maar niemand houdt zich deraan ;)

Erwin
15-11-2003, 13:27
Wat is dit nou? Dat wordt lastig winkelen voortaan Mohammed! Op elke straathoek staat wel een gitaarspelende zwerver met een hoedje en je loopt ook nog 's het risico dat je mij tegenkomt, een liedje fluitend...

Laysa
15-11-2003, 14:03

Salaam ... Er zijn al tientallen discussies, topics enz. over dit onderwerp. Nog steeds is niemand er zeker over ... Ik zou zeggen ga zelf op onderzoek uit en beslis dan voor jezelf ... Want iets klakkeloos overnemen is toch niet waar de Islam voor staat .... M3a Salama

Pagina's : [1] 2 3