Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie heeft hier verstand van ?

Pagina's : [1] 2 3

rolexity
19-12-2007, 15:18

Ik heb maanden geleden bij mijn ouders een pakketje thuis ontvangen dat op mijn naam staat maar ik heb helemaal niets besteld.nu krijg ik allemaal incasso brieven en deurwaarders op me kop maar ik woon helemaal niet op dit adres en ik heb ook niets besteld ik heb ze gebeld en ze zeggen dat ik pech heb had ik het maar terug moeten sturen.maar ik woon daar helemaal niet dus hoe moet ik het terug sturen als ik van niets wist. Help ! wat kan ik doen !

Schimmpie
19-12-2007, 17:12
Ik heb maanden geleden bij mijn ouders een pakketje thuis ontvangen dat op mijn naam staat maar ik heb helemaal niets besteld.nu krijg ik allemaal incasso brieven en deurwaarders op me kop maar ik woon helemaal niet op dit adres en ik heb ook niets besteld ik heb ze gebeld en ze zeggen dat ik pech heb had ik het maar terug moeten sturen.maar ik woon daar helemaal niet dus hoe moet ik het terug sturen als ik van niets wist. Help ! wat kan ik doen ! wat ik begryp je bent niet inwonend bij je ouders ,maar toch een pakket op je naam gehad ;) nou Incasso's kunnen je niets maken je woont daar niet en als je daar woont kunnen ze niets doen ,want je bent geen hoofdbewoner ,maar je ouders ;) dus ze mogen niet binnenkomen om spullen te pakken ofso gewoon naar rechthulp gaan ,enige probleem die je kan krijgen is registratie bij bkr en dat is wel minder voor later als je huis wil kopen of lenening wil aangaan :goedzo:

rolexity
20-12-2007, 01:49
wat ik begryp je bent niet inwonend bij je ouders ,maar toch een pakket op je naam gehad ;) nou Incasso's kunnen je niets maken je woont daar niet en als je daar woont kunnen ze niets doen ,want je bent geen hoofdbewoner ,maar je ouders ;) dus ze mogen niet binnenkomen om spullen te pakken ofso gewoon naar rechthulp gaan ,enige probleem die je kan krijgen is registratie bij bkr en dat is wel minder voor later als je huis wil kopen of lenening wil aangaan :goedzo: ik slaap er wel af en toe maar het is niet mijn adres wat op dat pakketje staat en de postbezorger moet mijn handtekening hebben om het in ontvangst te krijgen. maar ik begrijp niet wat je bedoeld met ze kunnen niet binnenkomen als je geen hoofdbewoner bent volgens mij komen ze gewoon binnen en halen ze je leeg.

rolexity
20-12-2007, 01:52
wat voor pakket was het...?? en je had het ook terug kunnen sturen, aangezien je daar dus regelmatig komt. het gaat hier om onzin.het is een internet reclame bedrijf (Lecturmama ?)dat mij een pakketje cursus tekenen heeft gestuurd.omdat ik de brieven niet altijd te lezen heb gekregen is het van 4,95 verhoogd met incasso tot 79 euro :rolleyes: maar het gaat mij erom dat ik het niet heb besteld ! en ik heb geen tijd gehad om het terug te sturen en ik hoef het volgens mij zowiezo niet terug te sturen want ik moet getekend hebben niet iemand anders.

Globi
20-12-2007, 08:06

Ik heb maanden geleden bij mijn ouders een pakketje thuis ontvangen dat op mijn naam staat maar ik heb helemaal niets besteld.nu krijg ik allemaal incasso brieven en deurwaarders op me kop maar ik woon helemaal niet op dit adres en ik heb ook niets besteld ik heb ze gebeld en ze zeggen dat ik pech heb had ik het maar terug moeten sturen.maar ik woon daar helemaal niet dus hoe moet ik het terug sturen als ik van niets wist. Help ! wat kan ik doen ! Maar wie kon/moest er tekenen voor het pakket? 1) alleen jij kon dat......en dat heb je niet gedaan. 2) ook anderen op het adres konden tekenen. Ik zou beginnen met lecturama te vragen naar copie/order van de bestelling. Het pakket alsnog terugsturen. Een aangetekende brief aan lecturama sturen waarin je de zaak in het kort uitlegt, aangeeft dat jij nooit iets hebt bestelt en je bewijs wil zien van de geplaatste bestelling. Ik vraag mij wel af waarom je het pakket niet eerder terug hebt gestuurd. Het "ik wist van niets" is natuurlijk onzin als een pakket voor jou bij jouw ouders thuis wordt bezorgt. Daarnaast kan een deurwaarder geen beslag leggen op de zaken bij je ouders als jij daar officieel niet eens woont.

Varabier
20-12-2007, 10:58
Als je iets ongevraagd hebt ontvangen, dan hoef je er ook niet voor te betalen. En je bent het ook niet verplicht terug te sturen. Dus dikke pech voor de afzender. Je bent tot geen enkele overeenkomst gekomen met de verzender. Jij dacht dat het gratiesh was ;)

Schimmpie
20-12-2007, 11:18
ik slaap er wel af en toe maar het is niet mijn adres wat op dat pakketje staat en de postbezorger moet mijn handtekening hebben om het in ontvangst te krijgen. maar ik begrijp niet wat je bedoeld met ze kunnen niet binnenkomen als je geen hoofdbewoner bent volgens mij komen ze gewoon binnen en halen ze je leeg. dat kunnen ze niet als hoofdbewoner geen toesteming geeft ze kunnen wel naar je kamer gaan ...:hihi: ik zou ze naar een slaapkamer brengen waar alleen matras staat :hihi:

AKER3IE_ME3
20-12-2007, 12:18
bel don vito op in sicilie, hij regelt alles voor je..

rolexity
20-12-2007, 14:28
bel don vito op in sicilie, hij regelt alles voor je.. op sukkels als jij sta ik niet te wachten laat mijn topic met rust en ga je ergens anders vervelen.

rolexity
20-12-2007, 14:32
Maar wie kon/moest er tekenen voor het pakket? 1) alleen jij kon dat......en dat heb je niet gedaan. 2) ook anderen op het adres konden tekenen. Ik zou beginnen met lecturama te vragen naar copie/order van de bestelling. Het pakket alsnog terugsturen. Een aangetekende brief aan lecturama sturen waarin je de zaak in het kort uitlegt, aangeeft dat jij nooit iets hebt bestelt en je bewijs wil zien van de geplaatste bestelling. Ik vraag mij wel af waarom je het pakket niet eerder terug hebt gestuurd. Het "ik wist van niets" is natuurlijk onzin als een pakket voor jou bij jouw ouders thuis wordt bezorgt. Daarnaast kan een deurwaarder geen beslag leggen op de zaken bij je ouders als jij daar officieel niet eens woont. het pakket staat op mijn naam dus ik neem aan dat ik moet tekenen ? en ik heb al eerder met lecturama contact opgenomen en die zeggen dat alles is doorgegeven aan incassobureau en dat lecturama op dat moment alleen geld wil zien.

Varabier
20-12-2007, 15:16
Ze kunnen hoog of laag gaan springen, als ze niet kunnen aantonen dat je iets niet hebt aangevraagd hoef je er ook niet voor te betalen.

_M05lima_
20-12-2007, 15:26
Salaam. Ik begrijp 't niet helemaal. Jij hebt het pakketje in ontvangst genomen, maar hebt niet getekend? Wel raar dat er nu zelf een incassobureau zich ermee gaat bemoeien. Een week of twee geleden is iemand voor de tweede keer een pakketje komen bezorgen, het pakketje stond op de naam van m'n broertje. Blijkbaar heeft iemand wat bij Bart Smit (games voor ongeveer 80 euro) besteld en de gegevens van m'n broertje doorgegeven, want hij had zelf niks besteld. We hebben het niet aangenomen en hebben verder ook niks hoeven te betalen. Ik zou alsnog proberen weer 's contact op te nemen met Lecturama voor een kopie van de bestelling, zoals Globi al zei.

Sonico
20-12-2007, 15:40
is het een pakketje van ECI, want die doen dat wel vaker.

Faicell
20-12-2007, 16:31
Ik ben ook ooit in zoiets getrapt. Ik bestelde iets van internet voor belachelijk goedkoop. Kosten waren 19 euro toendertijd netjes betaald. 6 weken later krijg ik opeens nog een pakketje (van dezelfde firma) of ik weer wou betalen. Ik heb het ook zijn beloops laten gaan, uiteindelijk was het opgelopen tot 1000 euro wat ik betalen moest. Klootzakken dat het zijn, uiteindelijk heb ik ze gewoon opgebeld (0900 nummer) Toen heb ik ze doodleuk verteld dat ik nooit een pakketje heb gehad. 1 Maand later kreeg ik opeens een rekening van 79 euro of ik die dan maar wou betalen. Heb ik ook niet betaald, nu een kleine 3 jaar later heb ik er nooit meer wat van gehoord. Dus je moet gewoon hetzelfde doen als ik.

fadoria
21-12-2007, 09:25

Ik heb maanden geleden bij mijn ouders een pakketje thuis ontvangen dat op mijn naam staat maar ik heb helemaal niets besteld.nu krijg ik allemaal incasso brieven en deurwaarders op me kop maar ik woon helemaal niet op dit adres en ik heb ook niets besteld ik heb ze gebeld en ze zeggen dat ik pech heb had ik het maar terug moeten sturen.maar ik woon daar helemaal niet dus hoe moet ik het terug sturen als ik van niets wist. Help ! wat kan ik doen ! Je hoeft helemaal niks te doen, jij staat in je recht! je mag het pakket behouden en niet betalen. Heb op dit moment mijn rechtboek consumenten niet bij de hand, anders kon ik het zo overtikken wat er staat bij ongewenste post ontvangen met als gevolg betalingen ontvangen. En je kan altijd de lokale rechtswinkel raadplegen.

Pagina's : [1] 2 3