Bekijk originele versie : Marokko moet een republiek worden.
Wie is er voorstander van deze stelling?
Graag alleen reacties van Marokkanen of mensen die iets te maken hebben met Marokko.
hicham2004
12-11-2003, 13:03
Origineel gepost door Naylia
Graag alleen reacties van Marokkanen of mensen die iets te maken hebben met Marokko.
Het maakt niet zoveel uit wat voor een staatsvorm je hebt als de machtigste persoon doet wat ie wil. Syriƫ en Irak zijn/waren ook een republiek.
Marokko moet eerst zorgen voor meer inkomsten. Het moet als een bedrijf gerund worden.
Origineel gepost door Naylia
met 6 federatie ben je gek of zo. het wordt oud yogoslavie
liever zo dan burger war.
ALLAH OMA LAAMASH WALA LAAMA.
Origineel gepost door Kruisvaarder
Misschoen moeten ze het volk laten beslissen wie de leider wordt, en dan de koning ernaast.
Een parlementaire democratie.
hier weet je niets van dus ga ergens wat suggetie geven
democratie? die mag je hebben we willen geen democratie
babyvanbelisma
12-11-2003, 13:15
Origineel gepost door Ghribe
hier weet je niets van dus ga ergens wat suggetie geven
democratie? die mag je hebben we willen geen democratie
Wat is er mis met een democratie? Dat is toch juist goed voor het volk?
Er is niets mis met democratie. we kunnen niet in democratie leven (arabish wereld) echt onmogelijk je moet eerst beginen met het volk te democratiseren ,volgens mij heb je 2000 jaren nodig dan pas iemand die kan regeren en alleen aan de belang van de land te denken. en die vind je niet in Merokko. we zijn een heel apart volk be honest, kijk hoe gedragen wij ,iedereen wil eerst geholpen worden maak het niets uit hoe.geen respect voor anderen, + corruptie +ik de rest naar de hel etc......
allah y'koon m'anna wa salam
:confused:
Waarom praat je zo minachtend over je eigen volk.
Van Japanners zeiden ze ook dat ze nooit onder een democratie zouden kunnen leven door hun cultuur. En kijk eens hoeveel welvaart het gebracht heeft.
Marokkanen kunnen dat ook.
Ya wel maar over 100 tot 500 jaar als je praat over echt democratie als zweden of finland of luxemburg maar niet als america of Israel of misshien ook NL(onder LPFjes)
Ezzedine
12-11-2003, 13:50
Marokko moet een Islamitsche Khalifaat worden anders niet moet het een koningkrijk blijfen.
En het zo slecht gaat het niet in Marokko.
Kijk wat democratie in Algerije heeft gebracht.
NL is geen democratie?
De opkomst van de LPF is juist het schoolvoorbeeld van waarom de democratie wel werkt.
Nederland is een van de oudtse democratien ter wereld.
Vrij onzinnig om Nederland geen democratie te noemen.
Mag jij een partij oprichten? En mag je alles zegge wat je wil? Nou dan. Daar is je democratie.
En nou geen bullshit meer uitkramen.
we hebben 26 partijen in marokko zijn we democraat? nee over LPF.
je mag mensen discrimeneren omdat ze zien anders dan de kaaskopen. geen moskee. geen buitenlanders scholen. weg met multiculturel samenleven..etc etc........
Nederland was een grote voorbeeld van democratie voordat je in de wereld kwaam. maar sinds jou soort mensen bestaan NL is niet meer dan een rasictish land.
:giechel:
Onzin, Nederland werd gewoon een beetje ziek van alle problemen die Marokkanenen veroorzaakten terwijl er niet over gepraat mocht worden.
Marokkanen hebben 30 jaar de tijd gehad om net zo te intgreren als de rest van de allochtonen in Nederland.
Dat deden ze niet en daarom kwam er kritiek, dat hebben ze aan zichzelf te danken. En aan hun criminele broeders, en asociale kinderen die hele scholen verzieken.
Mag nederland dat soort ingen niet zeggen? Dat bepalen we zelf wel denk ik.
Oh ya wat is volgens jou integratie?
varkens vlees eten, de partener met een vreemd de bed induiken , naakt op straat lopen, de ouders een keer per jaar mogen op bezoek. de hond mag in slaap kamer logeren een de dame lekken, de dochter mag vanaf 7 jaar een vriend naar bed nemen etc ......
sorry ik zie integratie anders
Ik werk ik studeer. ik respect mensen whatever hun afkomst of religie, ik sport, ik eet.ik ga naar wc ik neu...k, ik ga op vakantie
ik heb meer diploma's dan "jij" of mijn NL'er collega's
Ik spreek 5 international talen etc.....
ben jij beter dan ik? hoe? omdat jij blond bent misshien>
laat me niet lachen over jullie definitie van de integratie
Waarom nou een republiek worden, Marokko heeft net zo'n knappe koningin?!
DonAgewan
12-11-2003, 16:17
Noem eens een andere staatvorm is bewezen heeft te WERKEN.
En dan niet in de 15e eeuw maar in de wereld van vandaag.
Domacratie heeft niets te maken met westerse cultuur, in zuid-oost azie en japan hebben ze het ook en daar werkt het ook.
Noem er eens op die wel werkt :D ..Kruisvaarder aan jou de eer.
Nou, ik ben geen Marokkaan maar ik denk dat die leuke jonge koning een belangrijke rol speelt, net als de koningin hier en de Juan Carlos daar: de verschillende groepen, onderdrukkers en onderdrukten bij elkaar houden en zo zorgen voor stabiliteit.
In een artikel hier staat dat de islam helemaal geen democratie uitsluit, integendeel. "Ook fundamentalist houdt van democratie"
Waarmee ik niet gezegd heb dat de Marokkaanse bevolking daar "fundamentalisten"zijn, ik denk eerder het tegendeel.
Maar nogmaals, ik ben geen Marokkaan en ben geen Marokko-kenner.
En Japan is dan een democratie, maar ook een keizerrijk.
Scottie.
Origineel gepost door tonk
Waarom nou een republiek worden, Marokko heeft net zo'n knappe koningin?!
als het aan mij ligt mag je hem helemaal hebben ook zijn broer.
een koning als Hassan II krijgen wij nooooit.
Origineel gepost door Ghribe
als het aan mij ligt mag je hem helemaal hebben ook zijn broer.
een koning als Hassan II krijgen wij nooooit.
Nou, die nare vader hoef ik niet want die had ik al, maar die broer, is die leuk en een beetje aardig?
Ik weet het niet, hoor, ik vind dat echt iets voor Marokanen zelf. Of die koning mag blijven of weg moet.
Als blanke denk ik dat zo'n koning geen rechten moet hebben maar wel vrolijk en blij in die antieke Mercedes door het land moet reizen om die volkeren bij elkaar te houden. Net als de Profeet.
Van Hassan weet ik alleen dat hij het milieu niet vervuilde met gevangenissen, die liet hij in de woestijn uitgraven en na bebouwing weer volstorten met zand.
Mocht dat hier maar met die opzichtige Disneyland- gebouwen, op de kadasterkaart aangeduid als "moslimkerk".
Niet boos worden, maar die kerken zijn gewoon te groot. Op die manier kunnen we nergens nog een fatsoenlijke luchthaven bouwen als die broodmagere torentjes er om heen moeten staan.
Kunnen er geen windmolens van gemaakt worden?
Scottie, een wind te ver?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.