Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : fulltime moeders

Oheba24
12-11-2003, 12:14

hoi meisjes, wie heeft er 1 of meerdere kinderen en werkt fulltime? ik heb zelf een zoontje en ben van plan om fulltime te gaan werken, hoe zijn jullie ervaringen hiermee en hoe doen jullie dat met de huishouding? hoe oud zijn jullie kinderen en wie past er op ze??? beslama :zwaai:

maro
12-11-2003, 12:34
IK HEB OOK EEN DOCHTERJE VAN 1 JAAR EN IK WERK FULLTIME ALS IK OVERDAG MOET WERKEN DAN PAST MIJN MOEDER OF DE SCHOONMOEDER OP SALMA EN MET HUISHOUDIG WIE ERDER THUIS KOMT MAAKT HET ETEN KLAAR GR MARO

eldjabaar
12-11-2003, 12:45
Ik ben een fulltime werkende moeder en heb een dochtervan bijna 2 jaar. Mijn moeder past op mijn dochter en het huishouden doe ik zowat allemaal in het weekend. En doordeweeks globaal, de ene dag afstoffen en stofzuigen terwijl ik de andere dag weer ga dweilene en de was ga strijken en vouwen enz. en gemdoeliallah heb ik een vaatwasser aangeschaft dat helpt toch wel. vooral als je full time werkt en nu in de ramadan je hebt zoveel afwas.

HoneyBee
12-11-2003, 13:03
Hoi Oheba, Ik ben ook moeder van een dochter van 17 maanden en ben zwanger van mijn tweede. Ik werk momenteel fulltime, maar na de bevalling ga ik nog maar 3 dagen per week werken. Mijn man werkt 3 en een halve dag per week, dus hoeven onze kindjes maar anderhalve dag naar de oppas. Dus wat dat betreft is het wel goed geregeld. Het huishouden doen we met z'n tween, en dat gaat heel erg goed. Ik ben wel benieuwd of ik er straks aan toe kom met 2 kinderen. Maar met Allah's wil komt het allemaal goed incha allah. Groetjes Rotterdamse

krimmie
12-11-2003, 15:02

Waarom moeten jullie nog werken als je kinderen hebt??? Blijf thuis voor je kinderen zou ik zeggen en Allah heeft gezegd blijft thuis om kinderen op te voeden en het is beter dat je volledige aandacht aan hun schenkt !!! :rolleyes:

oumkaltoum
12-11-2003, 16:37
Hoi, Ik werk al jaren fulltime, heb twee dochters, een van 11 en een van 7, gelukkig zijn ze nu zelfstandig, voorheen hebben mijn ouders voor mijn kinderen gezorgd, ik ben hun eeuwig dankbaar, het huishouden doe ik vaak 's avonds en in het weekend, het is druk, mijn man werkt ook fulltime en in ploegendienst dus kun je vaak niet veel van hem verwachten,zeker niet wanneer hij de nacht in moet. Heb het nooit een probleem gevonden, heb plezier in mijn werk en haal daar voldoening uit. Mijn oudste dochter helpt wel een beetje met stofzuigen, bedden opmaken, vaatwasser uitruimen en op haar zusje passen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een lange tijd ziek ben geweest, de dokter had het over een burn-out, nou geloof ik daar niet zo in, tuurlijk had ik het druk, toen studeerde ik nog 's avonds erbij, na 4 maanden niet werken was ik weer blij om aan de slag te gaan en let ik een beetje extra op mezelf want ik heb geleerd dat je gezondheid het allerbelangrijkst is. Groetjes,

maro
14-11-2003, 13:42
IK HEB EEN OPLEIDING VAN VIER JAAR ACHTER ME RUG GEHAD OM NU THIUS TE ZITTEN . NEE HOOR IK BLIJF LEKKER WERKEN EEN SALARIS IS NIET GENOEG VIND IK WIJ WILLEN OOK LEUK DINGEN DOEN MET 3 WE HEBBEN OOK PAS HIUS GEKOCHT WE GAAN HEEL VAK WEEKEINDJE WEG EN ALS JE EEN SALARIS DAN LUKT DAT ALLEMAAL NIET DENK IK ????? GR MARO

Oheba24
15-11-2003, 14:05
hoi meisjes, bedankt dat jullie gereageerd hebben. en maro, je hebt gelijk, met 1 salaris lukt het echt niet, de leuke dingen kun je echt niet met 1 salaris betalen. sinds de euro er is komen wij nauwelijks rond. dat is een van de redenen dat ik wil gaan werken. en ook omdat ik net als jij een 4 jarig studie gedaan heb. Ik ga per 1 december Incha Allah beginnen met een fulltime baan, en uit de reacties van de anderen is dat zo te zien heel goed te combineren met een huishouden en kinderen.

maro
15-11-2003, 22:27
ik wens je heel veel geluk samen met je man en je kliene zoontje gr maro

Oheba24
16-11-2003, 13:24
dank je wel , lieverd

OUIDAD1
18-11-2003, 11:14
als je je een goede opvang voor je kids hebt, ga ervoor. Ik persoonlijk vin dniet dat de moeder fulltimemoet blijven werken. Ik wil namelijk dat onze kind niet de oma's vaker ziet dan de ouders zelf. Want eerlijk, als je je kind ophaalt bij je ma dan is het inmiddels bijna 18.00. Jij komt thuis, koken, opruimen en dan moet het kind naar bed. Je hebt dan nauwelijks tijd doorgebracht met je kind. Je bent du smeer een 'weekendmoeder'. Ik zeg dit niet om anderen aan te vallen, maar dit is gewoon mijn mening. Ik respecteer die van jullie, maar ik wil wel zelf straks met een kind maar drie dagen werken. Dan heb ik iig nog 2 volle dagen om thuis te blijven met mn kleine en natuurlijk in het weekend. Ik vin dhet heel belangrijk dat de het kind goede quatlitytime doorbrengt met de ouders, op zn minst een van de ouders. Ook vind ik dat je in feite je kind niet alleen opvoed als je beide fulltime werkt, de oma's spelen daar ook een belangrijke rol in(niet dat dat slechtinvloed is), maar we hebben gekozen voor een kind, dan wil ik er ook wel grootste gedeelte van week er zijn voor ons kind. En vergeet niet dat de moeder niet voor niets de hoeksteen is van het gezin. Dat is mijn mening. En meiden, ik ben het ook niet met jullie eens, dat je na het studeren MOET werken. oNZIN, ik heb gestudeerd om mijn kennis te verbreden en om mezelf te kunnen redden indien nodig. Ik werk momenteel alleen omdat we hetook met 1 salaris niet redden!!. Maar als mn man genoeg verdiende, dan zat ik nu al thuis laat staan straks mer de kinderen. nogmaals, dis geen aanval maar gewoon een verschil in mening.

Oheba24
18-11-2003, 12:12
hoi ouidad1, wat je zegt klopt helemaal, zo denk ik er ook over, behalve dat wat je zegt over het werken na studeren, er staat niet dat ik moet werken na mijn studie, het is gewoon zonde dat we er niks mee doen. voor bijna 3 jaar heeft mijn man 2 banen gehad, tot een half jaar geleden, hij is bij 1 baan ontslagen. ik heb in die tijd ook nooit gewerkt omdat we het goed hadden. maar nu moet ik wel. en wat mijn zoontje betreft, die is nu bijna 3 en die laat ik achter bij mijn schoonzus die bij mij op het hoekje woont. en het is maar voor een jaar of anderhalf, zodra hij vier is gaat hij naar een islamtische basisschool waar hij van half negen tot half vier zit. dus dan zie ik hem zowiezo niet de hele dag. en ja, iedereen heeft recht op een eigen mening.

Atlas_Gebergte
18-11-2003, 13:34
Ik zou persoonlijk als de kinderen komen partime gaan werken, dan heb je ook zo tijd voor je kind en voor het huishouden. Wa Sallaam Alikoum

power_flower
20-11-2003, 09:49
Origineel gepost door Atlas_Gebergte Ik zou persoonlijk als de kinderen komen partime gaan werken, dan heb je ook zo tijd voor je kind en voor het huishouden. Wa Sallaam Alikoum dat lijkt mij ook de beste oplossing zo heb je toch tijd voor alles.