Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Morge Vasten???

misz_dima
17-12-2007, 20:35

Ik heb gehoord dat je morgen moet vasten!! maar ik weet niet waarom we morgen moeten vasten? en hoe laat we moge eten zowel in de ochtend als avond??? :( :( Helpp mee

Izjen_wijf
17-12-2007, 23:09
Assalaamoe 3alaikoem warahmatullaahi wabarakatoeh, afgelopen maandag begonnen de 10 voortreffelijkste dagen van het jaar, namelijk de eerste 10 dagen van de maand Dhoel Hiedjah. Doe je best deze gezegende dagen in aanbidding door te brengen. Denk daarbij aan vasten, veel dhikr doen, sadaqah uitgeven, meer bidden enzovoort. En vergeet de dag van 'Arafah niet. Wie deze dag vastend doorbrengt; Allaah zal zijn zondes van het afgelopen jaar en aankomend jaar vergeven. Dit is de dag voor Eid el Adha, dus de negende van de maand Dhoel Hiedjah. Deze dag valt dit jaar op dinsdag 18 december inshaAllaah. Moge Allaah onze goede daden accepteren, ons vergeven en ons verenigen in Firdauws el A3la! Ameen. Forward dit inshaAllaah. Wassalaamu 3alaikoem warahmatullaahi wabarakatoeh.

Izjen_wijf
17-12-2007, 23:10
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met het zegel der profeten en boodschappers, onze Profeet Mohammed, en met zijn familieleden en al zijn metgezellen. Wij zeggen de moslims in Nederland aan, dat dinsdag 18 december 2007 de dag van Arafaah is en dat woensdag 19 december 2007 cIedul-Adhaa (het offerfeest) is. Dit voorgaande is gebaseerd op een officiĆ«le bekendmaking van het hoge gerechtshof van Saudi-ArabiĆ«. Deze heeft vastgesteld dat de nieuwe maan van de Islamitische maand Dhoel Hidjah is waargenomen op zondagavond 9 december 2007. Het is voor niemand toegestaan om iets anders te suggereren, dit omdat de dagen van cArafah en Adhaa samenhangen met de rituelen van de Hadj. Zodoende zullen de bedevaartgangers cArafah op dinsdag 18 december 2007 bezoeken. Vervolgens zullen zij de grote Aqabah stenigen en hun offerdieren slachten op woensdag 19 december 2007. En het is bekend dat het vasten van de dag van cArafah voorgeschreven is voor hen die niet op bedevaart zijn. Zo zei de Profeet (vrede zij met hem) over de vasten van de dag van cArafah: "Ik reken (op de beloning) van Allah opdat Hij de zonden van het voorgaande en komende jaar zal wissen." (overgeleverd door moeslim) En met de dag van cArafah wordt de dag bedoeld waarop de bedevaartgangers op de berg cArafah staan. Wie buiten deze dag om vast, over hem kunnen we niet zeggen dat hij de dag van cArafah heeft gevast. Het is immers niet toegestaan om een andere dag dan de dag waarop de bedevaartgangers op de berg cArafah staan de dag van cArafah te noemen. Sterker nog, dit is een nieuwlichterij binnen het geloof. De Profeet (vrede zij met hem) heeft namelijk gezegd: “Wie iets toevoegt aan deze zaak van ons wat hiertoe niet behoort, het zal verworpen worden.” (Overgeleverd door al-Boekhaari en Moeslim) Tenslotte vragen wij Allah vrede en zegeningen voor onze Profeet Mohammed, zijn familie en al zijn metgezellen.

moheida
17-12-2007, 23:25
kvast morgen ook inshallah

Oem_Badr
18-12-2007, 04:16

Ik heb gehoord dat je morgen moet vasten!! maar ik weet niet waarom we morgen moeten vasten? en hoe laat we moge eten zowel in de ochtend als avond??? :( :( Helpp mee Dergelijke vragen zijn overbodig. Het antwoord had men kunnen weten wanneer het gebed altijd op tijd werd verricht.