Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : DRINGEND HULP NODIG! Voor Broeder Mohammed.

Help_Broeder
17-12-2007, 20:05

Assalaamo alaikom warahmatoellah wabarakatoeho.. Beste broeders en zusters, Ik plaats deze oproep omwille van Allah om jullie hulp te vragen voor een broeder in nood. Het gaat om Mohammed, een Marokkaanse man van 60 jaar uit Rotterdam. Mohammed woont al ruim 40 jaar in Nederland en is een afgestudeerde HBO'er. Een paar jaar geleden heeft hij een hoop dingen kwijt geraakt in een korte periode. Hij verloor zijn baan, zijn vrouw, zijn kinderen, zijn huis en zijn bezittingen. Ook zijn gezondheid ging erop achteruit. Hij heeft voor een tijdje op verschillende plaatsen gewoond en heeft zelfs een tijdje op straat moeten doorbrengen. Een jaar terug ging hij op vakantie naar Marokko in de hoop dat het beter zou zijn voor zijn gezondheid. Eenmaal terug in Nederland werd zijn huis opnieuw ingenomen en raakte hij opnieuw zijn spullen kwijt voor de tweede keer (om een lang verhaal kort te maken, de stichting van wie hij het huis had gekregen nam het in, omdat hij te lang weg was). Daarnaast bleek zijn verblijfsvergunning verlopen te zijn. Hij probeert deze nu nogmaals aan te vragen maar heeft de nodige moeilijkheden hiermee. Door het verlopen van zijn verblijfsvergunning is hij ook op zijn uitkering ingekort en leeft hij nu van een klein bedrag in de maand. Hij woont op dit moment in het huis van zijn 21 jarige (enige) zoon die pas een huis heeft gekregen. Het huis is helemaal leeg en er is geen geld om het in te richten. De man slaapt op een opklapbed in een leeg huis en zijn gezondheid gaat nog steeds achteruit. Hij is depressief en wantrouwig geworden. Hij heeft aan het eind van de maand geen geld meer over om van te eten. Deze man met wie het ooit heel erg goed ging leeft nu in erbarmelijke omstandigheden... Ik vraag jullie om deze broeder, die wellicht in de laatste jaren van zijn leven zit, te helpen door een bedrag over te maken op het volgende rekeningnummer: 10 32 15 263 (met als kenmerk: geldactie Mohammed) of door hem iets te schenken wat hij nodig heeft. Hier een lijst van wat hij onder andere nodig heeft: - vloerbedekking (hele huis: 4 kamers in totaal) - gasfornuis (keramisch) - keukenspullen - bankstel en andere meubelen - tafel - bed - gordijnen Alles is uiteraard welkom. Ik heb hier wat dingen gezet die nu in mijn hoofd op komen. Hij is al voorzien van een koelkast en een wasmachine. Zodra we iets (binnen) krijgen zal ik dat hier noteren. Beste broeders en zusters, deze man had onze vader kunnen zijn geweest. Is het niet zo dat de profeet –vrede en zegeningen zij met hem- ons geleerd heeft dat wij hetzelfde voor een ander moeten wensen, wat wij voor onszelf wensen? Terwijl wij rustig in een gezellig huis met familie en vrienden zitten, heeft deze man niets meer. Willen wij een moslim in zo’n toestand zien? Het is bijna offerfeest en deze lieve, zorgzame, behulpzame, geduldige, praktiserende broeder in nood zit in een leeg huis! Laten we alsjeblieft wat geld of andere huisartikelen inzamelen voor deze man en de armen uit de mouwen steken. Sta even stil bij deze mensen die het wat minder hebben.... En jullie geven slechts liefdadigheid omwille van het welbehagen van Allah. En wat jullie ook van het goede geven, zal jullie beloond worden…(Surah al-Baqarah: 272) Wa salaam alaikom warahmatoellah wabarakatoeho. Voor vragen kunnen jullie ook mailen naar: Help_broeder@hotmail.com